La Première

La Première doet mee!

Reserveer nu!

t&js

Top restaurant.
La Première zit wat afgelegen in de kop van Noord-Holland. Maar de ambiance is zeer smaakvol en ook modern gezellig gestyled. De bediening is vriendelijk, attent en je voelt je er welkom. We aten hier op de zondagavond het 4 gangen verrassingsmenu voor € 35,00 de porties van dit menu waren best in orde en aan het eind van de avond hadden wij voldoende gegeten. We starten met een amuse met oa garnaaltjes, druifjes en een petit pannenkoekje op een bedje van witte kool, buitengewoon van smaak. Als 1e gang de gerookte terrine van paling, ui en gefrituurde biet, als 2e gang tarbot op een bodempje van zuurkool, ook werd hier het brood telkens aangevuld. Het hoofdgerecht, hert en stoofvlees met rode kool, gebakken paddenstoelen en portsaus en als dessert een huisgemaakte patisserie met een bolletje amaretto ijs. In totaliteit van bijzondere kwaliteit en smaak. Chapeau! En alles ging vergezeld van een heerlijk passend wijnarrangement die de hele wereld passeerde, een vlakke witte uit Zwitserland, een Chardonnay uit Chili, een Rioja uit Spanje en een mooie dessertwijn uit Oostenrijk. Het is zeker aanbevelenswaardig om eens om te rijden naar Anna Paulowna! Zeker doen!

Gegeten op 15 december 2013

yordii
  • Recensies in de laatste twee jaar

Vanavond hier gegeten met mijn vriendin.
We werden gelijk al warm onthaald door de eigenaresse Simone, en onze jassen werden aangenomen.
We waren de eerste, dus mochten we zelf een mooie plek uitzoeken.
Ik had al telefonisch besproken dat wij het vier gangen menu wilde.
We begonnen met een lekker aperitief, Cava met een siroop van braam. Mooi glas bubbels, alleen iets teveel siroop vond ik zelf.
Daarna kregen we krokantjes op tafel met een smeerbare dip van wasabi en mierikswortel, wat erg goed smaakte.
Ook het broodje met boter en zeezout was prima!
Leuk dat de olijfolie aan tafel werd uitgeschonken.
Het eerste gerechtje was een terine van eend met eendenlever en een soort stroop wat erbij zat. Je proefde heerlijk de zachte lever samen met de eend. Mijn vriendin hield niet van orgaan vlees, die kreeg wat anders, gerookte kip. Goed opgelost vonden wij zelf.
Daar dronken wij een begeleidend glas wijn bij, een gewurstraminer uit de Alsace. Er zat een licht restzoetje in wat perfect bij de eendenlever paste. Als tussen gerecht een venkelsoepje met rauwe cocquile en dille. Daar dronken we een rose bij. Ben even de naam vergeten van de wijn en waar de wijn vandaan kwam. Vond de wijn ook niet heel bijzonder bij het gerecht.
Als hoofd gerecht een prachtig stukje vlees uit New-Zeeland, mooi mals, met een saus van rode wijn.
Daar werd een compote van ui bijgedaan, en een mouseline van aardappel. Het gerecht zag er mooi uit, misschien iets simpel.
Daar dronken we een heerlijke rode wijn uit de Rhone bij.
Dat was een blend van 4 mooie, en bekende druiven.
Ook weer een perfecte combinatie met alle smaak sensaties!
En als afsluiter kregen we een prachtig dessert, die was erg mooi opgemaakt. Een taartje van truffel chocolade met sorbet van rood fruit, en vers fruit. Daar dronken we een riversaltes dessertwijn bij (rood). Helaas konden we geen koffie of thee meer doen want de oppas moest jammer genoeg op tijd naar huis.
Erg mooi restaurant, en de akoestiek was zeer prettig!!
Goed eten, mooie wijn-spijs combinatie's, leuke bediening, om een lang verhaal kort te maken...
Wij komen bij dit pareltje zeker terug :)

Gegeten op 15 september 2013

PaulenLies

Afgelopen vrijdag opnieuw geluncht bij La Premiere. Niet naast de
deur, maar de rit van vijf kwartier zeker waard. Hier wordt gekookt
met passie, met zeer veel liefde voor het vak. Ook de persoonlijke
benadering van Simone is hartverwarmend en Chef John heeft
constant een gelukzalige glimlach als hij de gerechten toelicht.
Kortom een Michelin-ster waardig!

Gegeten op 13 september 2013

Questa
  • Recensies in de laatste twee jaar

In de restaurantweek hier genoten van een 3 gangenmenu met een upgrade naar 4 gangen, de 4e gang was helaas soep, hier gereserveerd naar aanleiding van de hoge waarderingen op Iens, misschien waren mijn verwachtingen te hoog, maar voor mij was het een eenmalige kennismaking, het interieur sprak me niet aan, smaken verschillen gelukkig ik vond het allemaal te druk/onrustig, bediening was correct, het menu goed maar niet meer dan dat, ik had er meer van verwacht, geen verrassende combinaties, wat we op hebben was gewoon lekker niet meer dan dat, de enigste verrassende combi zat in de amuse watermeloen/chorizo worst welke ik niet erg geslaagd vond, parkeren kon gratis voor de deur

Gegeten op 31 augustus 2013

graaf158
  • Recensies in de laatste twee jaar

Echt een pareltje in Anna Paulowna. Bij binnenkomst wordt je verrast door het frisse en lichte interieur. Na een zeer hartelijk ontvangst kozen wij voor een driegangenmenu. Maar eerst werden we zeer aangenaam verrast door een perfect trio amuses. Het voorgerecht met garnalen en tomaat ziet er schitterend uit en smaakt evenzo uitstekend. Na een tussen amuse van smakelijke aspergesoep krijgen we tarbot met asperges. Ook dit is een schitterend en smakelijk gerecht.Bij de gerechten dronken we de geod smakende witte huiswijn. Het is jammer dat dit restaurant zo ver van onze woonplaats Amsterdam ligt anders zouden wij hier zeer regelmatig gaan eten. Mocht je in de buurt komen dan is dit restaurant niet te versmaden.

Gegeten op 1 juni 2013

mact
  • Recensies in de laatste twee jaar

Een top restaurant we zijn de hele avond verwend met heerlijk eten en prachtige wijnen. Zowel de gastvrouw als de kok die even langs de tafel kwam willen je in de watten leggen.
Als we weer in de noord-kop zijn gaan we zeker weer langs.

Gegeten op 15 november 2012

robertw24
  • Recensies in de laatste twee jaar

vandaag 09-11-12 wezen lunchen bij la premiere! gezellige ontvangst door simone en john en kregen een mooie tafel aangeboden en meteen goed ontvangen met wat een lekker hapje! daarna kregen we een voorstel dat de chef een lekker lunch menu voor ons ging maken, we gingen akkoord en daar absoluut geen spijt van. kregen een heerlijk 4 gangen menu met heerlijke bijpassende wijnen die goed met de gerechten samen gingen en goed werden uitgelegd. dus dik tevreden de deur uitgelopen van een mooie zaak met mensen die werken met passie voor het vak

Gegeten op 9 november 2012

Spotlight
  • Recensies in de laatste twee jaar

Ik heb hier inmiddels twee keer gegeten en dat waren zeker niet de laatste twee keer. Ik kom hier zeker terug.

De pure gerechten waren allemaal verrukkelijk en heel creatief bedacht. Het menu gaat ook met de seizoenen mee en daardoor krijg je de lekkerste groente op je bord en de heerlijkste stukjes vlees.

Ook is de bediening perfect en legt heel veel uit. Ook het wijnarrangement wordt goed uitgezocht bij de gerechten en dat proef je dan ook echt bij de wijn.

Thee krijg je met een zandlopertje zodat je sterke of zeer sterke thee kan kiezen. Heel grappig.

Kortom, een aanrader voor iedereen!!

Venice
  • Recensies in de laatste twee jaar

Tegen een ster aan. Uitermate mooi, klein, restaurant. Tafels sprankelend gedekt. Kleine maar zeer verzorgde menukaart met o.a. de zeer aan te bevelen "spartelverse"vis van de dag. Er wordt met aandacht voor elke ingredient gekookt. De toelichting op het menu is vakkundig en gedreven. Presentatie van elk gerecht een feestje op zich. Goede wijnadviezen. Voor ons niet om de hoek maar een uurtje in de auto is dit restaurant zeker waard.

genieter2401

• Uitstekend

Altijd top! De keuzemogelijkheid is niet groot, maar dat maakt niet uit. De gerechten smaken heerlijk en de bediening is kundig. Het restaurant is sfeervol ingericht.

Schrijf zelf een recensie over La Première in Anna Paulowna

Schrijf hieronder je recensie over La Première. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!