Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

Avifauna

1. Toon telefoonnummer 0172 487 575

maxime8

Gegeten op 13 augustus 2014

Proever32245

Avifauna, geschikt voor grote groepen, families met veel kleine kinderen. Dit vogelpark kent meerdere restaurants. Het grootste is gelegen in het casa Havanagebouw en kent een lifecooking buffet.
Vanaf het balkon is het letterlijk om te watertanden, de flamingo's, Ibis of lepelaars. Helaas is het niet mogelijk voornoemde vogeltjes te betrekken op het bord.
Wel is er voldoende keuze voor iedereen. Het gebouw doet wat gedateerd/stoffig aan.
Personeel was vriendelijk en behulpzaam. Voor kinderen is hier genoeg te doen.
Na het eten is er nog de ideale mogelijkheid om buiten de ornitholoog uit te hangen in het park of de EHBOer bij de Speeltuin.

Gegeten op 22 juni 2014

Hanietgeniet

TIjdens een familie reunie eindigden we met een grote groep in het restaurant voor een Life Cooking. Zelf zijn we geen echte Van der Valk klanten dus waren we vooraf niet erg gelukkig met deze keuze maar... Het viel enorm mee. Het aanbod is bijzonder gevarieerd en het moet wel heel vreemd lopen wil je hier niets van je smaak vinden. Ik had het idee dat alle gasten ook heerlijk gegeten hebben en omdat we in een zijzaaltje zaten hadden we ook weinig last van anderen en zij niet van ons.
Het interieur is echter enorm gedateerd en niet echt fris en goed onderhouden. Een scheur in het plafond, oude ingedroogde soepvlekken op de koperkleurige stoelen en een lading stof op diezelfde stoelen die doet vermoeden dat er niet alleen een Franse keuken is maar er ook met Franse slag word schoongemaakt.
Maar we hebben het goed gehad. Bediening was prettig en de prijs/kwaliteit verhouding is super. Zeker in combinatie met entree tot het park en een boottocht.
Ik zou het zo weer doen.

Gegeten op 31 mei 2014

NellaBella

Een verademing als je vaak in (bijna) sterrenrestaurants eet. Hier is altijd alles lekker, de kwaliteit zeer constant en als je geen buitengewone hoogstandjes verwacht kom je altijd tevreden weer naar buiten.

We worden altijd heel goed en vriendelijk geholpen. De serveerster maakte een gezellig praatje en je hoeft nooit lang te wachten op je eten.
Gewoon prettig en lekker eten. De sfeer is ook goed in het restaurant aan de weg. Mooie aankleding en heerlijke stoelen! Niet heel erg mooi die stoelen, maar wat zit daar fijn zeg.

We komen er gewoon graag en vaak.

Gegeten op 13 december 2013

Ton Schroder

Eerst vogeltjes kijken of een rondvaart over de Braassemerplas en dan naar Van der Valk Avifauna. Wij waren om andere redenen in de buurt.
Het eerste, dat opvalt, als je binnen komt is, dat de tijd heeft stilgestaan. De typische "Valk" inrichting van vroeger. Maar wat zitten die ouderwetse stoelen toch lekker! "Modern" was wel, dat er geen linnen met papieren napperon meer op tafel ligt. Gewoon kale tafels. Ook de menukaart ademt nog nostalgie uit. Verwacht hier geen innoviteit. Dat kunnen ze in het Valkhotel Dordrecht veel beter!
We hebben eenvoudig geluncht. Vooraf een kippensoep en een tomatensoep. Allebei ambachtelijk huisgemaakt. Dus gewoon lekker. Daarna de een een vishors d'oeuvre. Modern en leuk opgemaakt, met mosseltjes in marinade en garnaaltjes verpakt in komkommer, maar vooral overheerst door gerookte zalm. In plakken en verwerkt in rolletjes crèpes. Helaas geen paling, maar gerookte heilbot. De "prak" was huisgemaakt en smakelijk.
De ander nam Fish & Chips. MSC gecertificeerde kabeljauw gefrituurd in bierbeslag. Grappig opgediend alsof in het frituurmandje. Voldoende frieten (Valk filosofie: veel voor weinig). Alles redelijk van smaak.
Helaas hebben we lang moeten wachten tot de bediening ons in de gaten had. En de eerste bestelling (een drankje) ging ook nog fout, wat de serveerster tot een uitspraakje bracht, die wij goed hoorden, maar ze later ontkende. Ze gaf er wel een leuke draai aan en verder was ze ook heel vriendelijk en attent.
Verwacht overigens in deze zaak geen culinaire hoogstandjes of hoog opgeleid personeel. Dat heeft men ook niet nodig. Zeker 90% van de (Valk) gasten gaat hier met een goed gevoel naar huis.

Gegeten op 25 september 2013

linne

Van te voren gereserveerd en op deze dag was heel erg druk bezocht in het restaurant.
Bediening was het uitstekend en ook naar de wensen wat we willen, ook rekening meegehouden .
Prima eten en lekker en ook bijgevuld wat we niet genoeg hadden.
Erg vriendelijke personeel.

Gegeten op 31 juli 2013

Lugtiglekker

Na een bezoek aan he vogelpark Avifauna, hebben we besloten om een high tea te gebruiken. Daar konden we, zonder vooraf te moeten reserveren, gewoon terecht. En alles ging in een prima tempo, tafel werd netjes gedekt en we konden zowel koffie als thee krijgen. De high tea zelf viel eerlijk gezegd wat tegen. Een paar minibroodjes met kaas en worst (waar waren de sandwiches?), een wrap met zalm (was wel ok), een paar chololaatjes, 2 stukjes taart en wat vers fruit. En oh ja, later kwamen er nog een paar bladerdeeghapjes. Geen muffins, scones en laat staan clotted cream.. Jammer. Er werd wel regelmatig gevraagd of alles voldoende was en thee werd aangevuld. Toch zijn wij niet tevreden naar huis gegaan.

Gegeten op 11 augustus 2013

hoorenwerck

Hier met 2 volwassen en 2 kinderen gegeten. De tafels stonden wel erg dicht bij elkaar. Er stonden veel lekkere dingen op de menukaart. Ik heb het 3 gangen maand menu gekozen. Het voorafje van zalm was heeeeeeeerlijk en groot genoeg. Mijn hoofdgerecht was een Jambalaya “Mexicana”, pittig gekruide rijst met biefstuk, kipfilet, merguezworstje en garnaal, geserveerd met tomatensalsa. Helaas was het niet helemaal wat ik er van had verwacht. De tiramisu was er een van 13 in een dozijn. De rekening klopte niet helemaal maar daar werd snel verandering in gebracht. Ik vond het heel gemiddeld en zal er niet snel terugkomen. De aankleding was wel netjes en de bediening werkte snel en vriendelijk

Gegeten op 7 augustus 2013

jocoranda

Heerlijk gegeten, 2 personen hadden mosselen onbeperkt. Bediening gaf zelf aan doe bij de ene patat en bij de andere brood heb je het allebei heel keurig. We konden blijven bestellen porties groot. Groente was niet helemaal gaar, maar zag er wel goed uit. Schnitzel groot genoeg en lekker mals. Cordon bleu prima zou wat groter mogen zijn. We aten buiten vanwege de warmte, was prima alleen jammer dat je twee tafellopers op tafel krijgt en niet een tafellaken aan 1 stuk. De tafels zijn nl wel wat verouderd. Maar ondanks dat heerlijk gegeten. Van der valk blijft goed.

Gegeten op 24 juni 2013

Zapato01

Vaak gegeten en altijd zeer goed.
Fijn geholpen,leuk tegen onze kinderen.
Chateaubriand is altijd heerlijk!
We komen graag terug!

Schrijf zelf een recensie over Avifauna in Alphen aan den Rijn

Schrijf hieronder je recensie over Avifauna. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.