Avifauna

1. Hotel-restaurant
  2. Internationaal
  1. Toon telefoonnummer 0172 487 575

bacchus67

Gisteren, op de eerste lentedag van 2015, hier gebruncht met de familie. Leuke locatie, zeker omdat de prijs inclusief toegang tot het vogelpark is. Vriendelijk ontvangst en uitleg over het buffet. Grote keuze. Vis, vlees, warm en koud buffet. Lekkere flinterdunne taco-pizza's, soep en voor de kinderen pannenkoeken, poffertjes en snacks. Veel keuze uit verschillende lekkere kazen en zelfs sushi en uitgebreid dessertbuffet. Het enige kritiekpuntje was dat ik een spiegeleitje besteld had en de kok deze onderste boven op mijn bord neerlegde. Dit vond ik echt zo raar en ik heb er ook wat van gezegd. Spiegeleitje hoort toch met de 'sunny side up'. Kok heeft het eitje daarna wel omgedraaid, maar ik kreeg hier wel een beetje 'gaarkeuken' idee bij. Ook het bijvullen van de snacks ging nogal ruw. Of het 'erin' gegooid werd. Jammer, want al met al waren de gerechten goed en genoeg keuze. Het restaurant zelf is een beetje gedateerd (eind '90-ties). Eigenlijk zou het eens grondig gerestyled moeten worden.

Gegeten op 8 maart 2015

FFHJ

In de avond hier gegeten met goede vriend:
Als voorgerecht had ik Champignons in knoflookroomsaus met tuinkruiden en reepjes boerenham, enig minpuntje was dat er geen lepeltje bij zat om de saus mee op te scheppen.
Het hoofdgerecht voor twee personen was: CHATEAUBRIAND. Mals gesneden ossenhaas met diverse groenten en vlees jus.
Als dessert een Wiener apfelstrudel met koffie en hierna een koffie met een Calvados.

Dat het decor een relatief laag cijfer heeft gekregen komt zuiver en alleen doordat de plaats waar wij zaten naast de verwarming was en die een bebouwde warme lucht verspreide.

Gegeten op 11 februari 2015

Restaurant - 2 maanden geleden

Goedemiddag, hartelijk bedankt voor uw positieve reactie. Uw opmerking over de warme lucht nemen wij op met de technische dienst.

Expertproever - 2 maanden geleden

Dank voor uw reactie ik ben er zeker van dat het goed gaat komen.

netcees

Met partner en 2 kinderen a la carte gedineerd. Live cooking is niet zo onze hap, doet te veel denken aan buffetten in goedkope vakantiehotels, waarop je nauwelijks kunt beoordelen. We kozen 3x voor een Argentijnse tournedos en die waren van uitstekende kwaliteit. Een maal doorbakken, een maal 3/4 en een maal rood. De 3/4 moest even terug naar de keuken maar dat was zonder problemen snel en goed geregeld. Dochter van 10 nam een pasta Bolognese en die at ze warempel helemaal op wat ook een goed teken is. De voorgerechtjes, 2 x soep en wat gerookte vis waren ook prima. Avifauna is naar mijn mening een van de betere van der Valk restaurants en de kaart is uitgebreider dan ik verwachtte. Geen haute cuisine maar dat weet je als je naar van der Valk gaat. Maar de kwaliteit was degelijk en voor de prijs van 22,50 een zeer goed stuk Zuid-Amerikaans vlees. De bediening was uitzonderlijk goed. Zeer vriendelijk, attent, snel en geen kapsones. Ook over de missende kers in de appelmoes kon, ook door de serveerster, hartelijk gelachen worden. De entourage is helemaal van der Valk. Een overdaad aan kitsch waardoor het alles bij elkaar toch nog een soort aangename sfeer geeft. Na een week uiterst luxe resorts en toprestaurants in Mexico kom je zo weer helemaal thuis.

Gegeten op 11 januari 2015

ameijers83

Gister 1 jan 2014 gegeten bij avifauna in het park. Live cooking noemen ze het. Er was helaas niks live aan. Het enige wat vers was was de biefstuk. De rest lag onder warmhoudlampen te verpieteren. Er lagen gamba s onder de lamp en die lagen er na 2 uur nog. Om half 8 waren er al meerdere dingen op. En werd aangegeven op = op. Zoals je begrijpt geen succes. Voor € 37.50 kun je vele malen beter eten. De entourage is zeer gedateerd en het personeel was totaal niet gemotiveerd.

Gegeten op 1 januari 2015

stokman

slect tot zeer slecht; we waren er met 4 personen en kregen één heel klein schaaltje lof als groente en een klein schaaltje friet; dat was het. Wat bleek achteraf: we hadden het moeten zeggen. Ongelooflijk. Dus dit is de tactiek: zo weinig mogelijk uitserveren en hopelijk vragen ze niet naar meer. kwaliteit was ook slecht met name de tongvis. Alleen de tong werd geserveerd. laatste keer dat wij er waren en voor vele familie en vrienden nu ook; dit werkt toch zo niet

Gegeten op 31 oktober 2014

Restaurant - 6 maanden geleden

Beste heer/ mevrouw, wat vervelend om te lezen dat u uw diner negatief ervaren heeft. Graag bespreken wij dit persoonlijk met u. Zou u contact op kunnen nemen met mevrouw Joyce van der Valk? Zij is te bereiken op 0172-487575. Hartelijk bedankt!

woutk

Had nog wat van der valk cheques over, deze opgemaakt bij Avifauna. Eten was niet slecht, voor zo maar er tussen door, geen top niveau. Opvallend goed was de bediening. Wachtte keurig tot wij de wijn ophadden, met het vragen voor het dessert. Decor standaard van der valk.

Gegeten op 12 september 2014

maxime8

Gegeten op 13 augustus 2014

Mottie

Wij hebben hier gebruik gemaakt van een buffet in de Valkenzaal. Echt top, goed verzorgd en een zeer vriendelijke kok achter het buffet. Je zag dat er moeite gedaan was.

Gegeten op 1 mei 2014

Proever32245

Avifauna, geschikt voor grote groepen, families met veel kleine kinderen. Dit vogelpark kent meerdere restaurants. Het grootste is gelegen in het casa Havanagebouw en kent een lifecooking buffet.
Vanaf het balkon is het letterlijk om te watertanden, de flamingo's, Ibis of lepelaars. Helaas is het niet mogelijk voornoemde vogeltjes te betrekken op het bord.
Wel is er voldoende keuze voor iedereen. Het gebouw doet wat gedateerd/stoffig aan.
Personeel was vriendelijk en behulpzaam. Voor kinderen is hier genoeg te doen.
Na het eten is er nog de ideale mogelijkheid om buiten de ornitholoog uit te hangen in het park of de EHBOer bij de Speeltuin.

Gegeten op 22 juni 2014

Hanietgeniet

TIjdens een familie reunie eindigden we met een grote groep in het restaurant voor een Life Cooking. Zelf zijn we geen echte Van der Valk klanten dus waren we vooraf niet erg gelukkig met deze keuze maar... Het viel enorm mee. Het aanbod is bijzonder gevarieerd en het moet wel heel vreemd lopen wil je hier niets van je smaak vinden. Ik had het idee dat alle gasten ook heerlijk gegeten hebben en omdat we in een zijzaaltje zaten hadden we ook weinig last van anderen en zij niet van ons.
Het interieur is echter enorm gedateerd en niet echt fris en goed onderhouden. Een scheur in het plafond, oude ingedroogde soepvlekken op de koperkleurige stoelen en een lading stof op diezelfde stoelen die doet vermoeden dat er niet alleen een Franse keuken is maar er ook met Franse slag word schoongemaakt.
Maar we hebben het goed gehad. Bediening was prettig en de prijs/kwaliteit verhouding is super. Zeker in combinatie met entree tot het park en een boottocht.
Ik zou het zo weer doen.

Gegeten op 31 mei 2014

Schrijf zelf een recensie over Avifauna in Alphen aan den Rijn

Schrijf hieronder je recensie over Avifauna. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.