Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

Restaurant De Sociëteit

1. Frans

Restaurant De Sociëteit

1. Frans
  1. Toon telefoonnummer 0546 803 000

Clerico

Samen met opa en oma uit eten. Vooraf biertje in theaterhotel ( zit er aan vast ).
Daarna eten in de societeit. Eerst zwezerik met truffel. Prima. Hierna daalde het niveau. Hertebiefstuk deed geen recht aan dit mooie dier. Panacotta leek nergens op. Personeel wist niet wat er op het bord lag en schonk de wijn niet bij. Allemaal wat slordig en weinig geinspireerd. Jammer van deze mooie ambiance in hartje van Almelo.

Marhan

Wij zijn vaker in de Sociteit geweest en waren altijd erg tevreden. Vandaar dat we nu voor een speciale gelegenheid weer naar de sociteit gingen, ook al omdat er altijd mensen zijn. Het eten is goed, veel beter dan het normale van der Valk eten.
Wat een desillusie werd het. We zaten practisch alleen in de ruimte, maar daar kan niemand wat aan doen. Maar als dan ook nog eens het eten vreselijk is, hou je een kater over.
Het eten was slecht. Het leek opgewarmde troep. Overgare groente, prut en veel te droge varkenshaas. Geen lekker sausje bij de halve uitgedroogde aardappel. Het zag er oud en droog uit allemaal.
Sla met appelmoes en kers.
Mijn man had een droog uitziende kabeljauw, met een vreemde kleur en smaak. De asperges waren veel ( een half bord vol) groot en grof en zonder een botersausje. Niets met smaak, alsof het opgewarmd eten was.
Er was volgens ons niet echt een goede kok, omdat er geen theatervoorstelling was die dag en geen wisseling van de wacht van hotelgasten. We zijn een zakelijk hotel werd er gezegd en die eten vaak buiten de deur.
Bediening was prima! maar dit doen we nooit meer.
Vreselijk teleurgesteld en zeker niet wat we gewend zijn bij de Sociteit. Gewoon slecht van der Valk eten!
Waar was het beloofde vakkundigheid, de passie?
Onze " speciale" avond is er flink door verknald, een desillusie.

Gegeten op 23 mei 2013

wijuittwente

met 4 pers. gegeten;1 pers. had als voorgerecht gamba's gevraagd(3 keer door ober nagevraagd)en toch nog 't verkeerde voorgerecht,waardoor een andere ober besloot alle voorgerechten terug te nemen en we (hongerig)nog eens bijna half uur moesten wachten;ik had wrap met geitenkaas en kruidkoek;ik vond dat ik met vergrootglas de geitenkaas moest zoeken,ik proefde eigenlijk alleen de kruidkoek en de wrap;de hoofdgerechten waren prima,alleen de kabeljauw aan de zoute kant;de nagerechten waren goed;bij 't weggaan stond ober te kijken hoe ik mij in mijn jas worstelde;zeker andere cultuur;ik had gedacht dat hij wel even zou helpen;al met al geven we een 7.5;er zijn nog wel puntjes die aandacht behoeven

Gegeten op 10 mei 2013

genieterers

Wat een goede prijs kwaliteit vehouding!!
Top gegeten en wat een ambiance echt mooi na de renovatie.
Voorgerecht was een plaatje als hoofdgerecht hebben wij chateau briant gehad heerlijk mals en aan tafel gesneden heel erg leuk.
Als dessert ice fondue gehad was een bijzondere ervaring!
Tot snel

Gegeten op 8 maart 2013

raymond013

Vrij beperkte kaart, eigenlijk dezelfde als in het van der Valk gedeelte. Het eten is redelijk. De obers moet je soms 3x om hetzelfde vragen. Het gebouw is binnen aan een opfris-/opknapbeurt toe.

Hartenberg

Heerlijk gegeten, het drie gangen concept voor een vaste prijs (€28) bevalt mij wel. Omdat ik een liefhebber ben van Zwezerik heb ik deze uiteraard geprobeerd (voor een meerprijs van €4,50) en die beviel mij erg goed. Voor de rest prima in orde, alleen kan het restaurant wel eens een opknapbeurt gebruiken (houten panelen in de hoek, versleten tapijt en stoelen)

alindatuttel

Nadat we op een onbeschofte manier behandelt zijn in het restaurant Schwarzwald in Rijssen konden we hier gelukkig wel terecht. We hebben heerlijk gegeten van het 3 gangen menu en de bediening was super.

testtaster

Het menu kost intussen (juni 2012) 27,95. Keuze genoeg, ook aan vegetarische gerechten. Service is stijlvol en goed. De naam (die overigens tegenwoordig gewoon De Societeit is) zegt het al: men hecht hier aan decorum. Dat merk je vooral als je binnen dineert, dan heb je toch de neiging om even in de spiegel te kijken of je wel net genoeg bent aangekleed. Als het even kan: eet buiten op het ruime en rustige terras, heerlijk!
We hadden geen enkele klacht over de kwaliteit van het eten.

etertjes

• Uitstekend

• Uitstekend

zeer verzorde en gastvrije bijeenkomst gehad. Echt een aanrader! Eten ook helemaal in orde.

EllyFrans

• Goed

• Goed

sfeervol en prettige bediening

Schrijf zelf een recensie over Restaurant De Sociëteit in Almelo

Schrijf hieronder je recensie over Restaurant De Sociëteit. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.