a TripAdvisor company

1. 8,9 10 1 41

2. 8,6

3. 8,2

Chique & Toegankelijk

Je zult merken dat chique en toegankelijk heel erg goed samengaan. Geen poespas, maar gebalanceerde smaken met een klassieke touch. Een menukaart is er niet, maar elke maand is er een nieuw menu waarbij je de keus hebt uit twee tot en met zes gangen. Hierbij schenken ze de mooiste wijnen die de maaltijd perfect complimenteren.

Louisenmiek

Via online reservering

Voor de derde keer gegeten bij het Stokpaardje, telkens met een speciale gelegenheid. Bijzondere gerechten, zeer smakelijk en verrassend. De gerookte zalm met zuurkool was geweldig evenals de gamba's en cote de boeuf. Bijpassende wijnen heel goed. Het was weer top!

Gegeten op 6 februari 2016

paulvanbunderen51

't Stokpaardje is al decennia lang een begrip in culinair Alkmaar en de kwaliteit is nog steeds heel goed te noemen. Het is een mooi gedekt, niet al te groot, dus intiem restaurant. Met heeft geen menukaart, dus de gastheer komt de mogelijkheden uitleggen van het iedere 2 maanden wisselende menu. Per gang zijn het 3 mogelijke gerechten. Wij kozen vooraf voor een pat;e van eendenlever met gewelde pruim. Heel erg lekker. Hadden van mij best 2 pruimen mogen zijn overigens. Daarna een bisque van kreeft met stukjes kreeft. Gewoon goed. Als hoofdgerecht langzaam gegaarde varkenskotelet, een heel dikke kotelet overigens en zij gaven het een andere benaming geloof ik) die werkelijk verrukkelijk was en op de tong smolt. Tenslotte crepes Suzette, door de gastheer in het restaurantgedeelte bereid. Ook helemaal niets mis mee. Het gehhel omlijst door een wijnarrangement van zeer goed passende wijnen. En ook omlijst door twee serveersters, die niet alleen mooi, maar ook vriendelijk, spontaan etc. waren. Gewoon gezellig dus. Een leuk detail is, dat zij met grote regelmaat langskwamen met een kan gekoeld water. Voor al dit heerlijks leg je natuurlijk wel een bedrag neer. Wij waren inclusief fooi 170 euro kwijt en dat is bij deze kwaliteit zeker niet te veel.

Gegeten op 31 januari 2016

Frank-Alkmaar

Gegeten op 16 januari 2016

beadenbakker

Via online reservering

Heerlijk eerlijk eten in een sfeervolle ambiance. Wel is de akoestiek bij een volle bezetting rumoerig. Maar dit minpuntje weegt niet op tegen het eten en de ambiance!

Gegeten op 16 januari 2016

jellesenjacqueline

Via online reservering

We hebben een 4 gangen menu gegeten met bijpassende wijnen. De vriendelijke ober noemt de gerechten op, 3 per gang, daar kun je uit kiezen. Ik weet niet wat ze voor vegetariërs serveren. Het eten smaakte erg goed met heerlijke sausen erbij. De wijnen combineerden er ook goed bij. We hadden gevraagd voor halve glazen, dat doen ze erg royaal. Als dessert had ik Crêpes Suzette genomen, dat is echt een aanrader. De saus wordt ter plekke gemaakt, wat een heerlijke sinaasappel geur oplevert. Al met al erg lekker gegeten en de rekening viel nog best mee, voor 2 personen 4 gangen incl. wijn bij elke gang, champagne vooraf en esspresso na voor € 128,00.

Gegeten op 14 januari 2016

marliesp

Alsof je in iemands woonkamer zit zoveel sfeer, we kregen verschillende creatieve gerechtjes met bijpassende wijnen en de hele avond was goed verzorgd. enige minpuntje dat bijschenken soms wat lang duurde maar verder niets dan lof

Gegeten op 28 november 2015

Proever50665

Eten bij het Stokpaardje is iedere keer weer een feest. Het enthousiasme van de gastheer wordt voortgezet in de heerlijke gerechten van de kok. Gastheerschap op hoogniveau gecombineerd met heerlijk eten zonder fratsen. Gewoon heel erg lekker en vers. Dit gecombineerd met prachtige wijnen. De bediening weet er veel van af en vertelt er met enthousiasme over. Kortom culinair genieten op hoog niveau, in een heel fijne ambiance.

Gegeten op 19 december 2015

sannygr

Wat een prachtig restaurant. Knus en gezellig en op een goede manier zijn tafels voor 6 gedekt voor 2x 2 personen, zonder dat je het gevoel hebt bij elkaar aan tafel te zitten. Het eten is echt heerlijk, voortreffelijk, hier ga je voor buiten de deur eten. Bijzonder en gedurfde combinaties met heerlijke bijpassende wijnen (met name de witte wijn met petroleum smaak en geur :-) ). De bediening is jong, maar kundig en correct. De gastheer loopt zelf rond om te vertellen wat de mogelijkheden zijn. Het enige minpuntje wat ik kan benoemen is dat de toilet boven zit, en dat de trap er naar toe, in het restaurant zit, dus niet in de gang oid. Iedereen ziet je de trap oplopen. En ook oudere mensen moeten de trap omhoog. Dat is jammer. Maar verder... een aanrader, zeker doen als je in de buurt bent. Niet goedkoop, maar wel betaalbaar en prijs kwaliteit is super !!!

Gegeten op 21 november 2015

daisy36

De gezelligste huiskamer van Alkmaar met het meest voortreffelijke eten. Het maakt eigenlijk niet uit welk gerecht je neemt. Alles is altijd met grote liefde en finesse klaargemaakt. Gastvrije ontvangst en bediening, super smaken met uitstekend bijpassende wijnen. Ik ben nog nooit teleurgesteld. Als je hier eenmaal gegeten hebt blijf je terugkomen. Kwaliteit loont.

Gegeten op 15 oktober 2015

hhulshof

Via online reservering

Ongedwongen gastvrije ontvangst. Een lopende vertellende ' menukaart' . Spijzen en wijnen worden zeer uitgebreid uit de doeken gedaan zodat t water je al in de mond loopt. Leuk concept en zeer betaalbaar.
Een aanrader voor Alkmaar

Gegeten op 13 november 2015

Schrijf zelf een recensie over 't Stokpaardje in Alkmaar

Schrijf hieronder je recensie over 't Stokpaardje. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.