a TripAdvisor company

foto's van 't Stokpaardje in Alkmaar - 1 foto's van 't Stokpaardje in Alkmaar - 2 foto's van 't Stokpaardje in Alkmaar - 3 foto's van 't Stokpaardje in Alkmaar - 4 foto's van 't Stokpaardje in Alkmaar - 5 foto's van 't Stokpaardje in Alkmaar - 6

1. Restaurant

Reserveer nu!

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 072 512 88 70

Chique & Toegankelijk

Je zult merken dat chique en toegankelijk heel erg goed samengaan. Geen poespas, maar gebalanceerde smaken met een klassieke touch. Een menukaart is er niet, maar elke maand is er een nieuw menu waarbij je de keus hebt uit twee tot en met zes gangen. Hierbij schenken ze de mooiste wijnen die de maaltijd perfect complimenteren.

alaan

Via online reservering

Het eten was heerlijk. Ook de wijntjes waren smakelijk
Ze zouden de prijzen van te voren bekend moeten
maken. Wij vonden het eten pittig aan de prijs.
De prijs die ze rekenden voor de wijnen vonden wij
te hoog.

Gegeten op 22 juli 2016

anitaklaver

Via online reservering

Leuke manier van presenteren van het menu en de keuzes. Wij drinken geen alcohol maar er werd heel leuk een alcoholvrije appertief aangeboden. Zalig gegeten. Huisgemaakte paté was erg lekker.

Gegeten op 9 juli 2016

JodeKok

Gezellige huiselijke sfeer, maar wanneer komt de frisse wind er eens door? De tijd lijkt stil te staan. De ontvangst is hartelijk, Eric is een echte gastheer. Het vier gangen diner was voortreffelijk, voor en tussen gerecht keuze uit 2 soorten, het werd de eenden paté en de Jakobsschelpen. De onzichtbare kok Ton verdient alle lof! Het hoofdgerecht werd de rib eye, heerlijk gekruid en mooi gegaard, prachtig op smaak! Jammer van het zeentje en de rand vet. De bijpassende wijnen deden goed hun werk, evenals de vriendelijke bediening. De afsluiting met allerlei aardbeien varianten was verrukkelijk, evenals de dessertwijn. Topavondje uit voor ongeveer €65 pp.

Gegeten op 12 juni 2016

mirjam117

Wat was het leuk om hier weer terug te komen na zo'n 15 jaar. Weinig veranderd aan de knusse huiskamerstijl van het Stokpaardje. De bediening is kundig en enthousiast en wat presenteert Eric zijn gerechten goed; je krijgt trek. We hebben heerlijk gegeten. Het toppunt waren voor mij de salade met gamba's en frambozen met een bijpassende frambozendressing, een spannende niet voor hand liggende combinatie maar heel erg lekker, en de gebakken sint Jacobs schelpen met asperges en bieslook. Mooie gerechten met heerlijke wijn erbij. Goed gecombineerd. Helaas wonen we wat ver weg maar anders kwamen we zeker vaker!

Gegeten op 7 mei 2016

taboo2002

Via online reservering

Prachtige wijnen bij heerlijke gerechten en mooie mensen die in het leukste restaurant van Alkmaar werken.
We hebben twee koude voorgerechten en twee warme voorgerechten genomen, want zo kan je lekker alles proeven en ook van meer wijntjes genieten. Halve glazen kan ook.

Gegeten op 15 mei 2016

michiel2504

een leuke sfeer in een prachtig klein pandje. Nette zorgvuldige bediening.
Er is geen menukaart maar er wordt gebruik gemaakt van een keuzemenu waarbij het aantal gangen zelf ingevuld kan worden.
Hoewel het restaurant chique is wordt er niet overdreven gedaan omdat het eten en de bediening geweldig zijn.

Gegeten op 24 april 2016

mdevlieger

Via online reservering

Beste heer Muller, graag willen we u hartelijk bedanken voor de werkelijk geweldige avond in uw restaurant. We hebben genoten van uw gastvrijheid, de heerlijke gerechten en de voortreffelijke wijnen. Ouderwets goed. Mooie smaken, geen liflafjes, alles fantastisch bereid en originele combinaties. Chapeau!! Hartelijke groet Michiel en Willemien de Vlieger

Gegeten op 2 mei 2016

Marianne 53

Zonder reservering toch een hartelijk welkom, wij kregen een leuke tafel. Dit restaurant is een van onze favoriete dinerplekken. En wederom hebben wij heerlijk gegeten. De asperges en garnaaltjes vooraf waren subliem. Ook het (vis) hoofdgerecht stond als een huis. Wij waarderen het kraanwaterbeleid. Prima uitleg over de spijzen en de (h)eerlijke wijnen. De bediening en gastheer Eric zorgden wederom voor een uitstekende sfeer.

Gegeten op 22 april 2016

Louisenmiek

Via online reservering

Voor de derde keer gegeten bij het Stokpaardje, telkens met een speciale gelegenheid. Bijzondere gerechten, zeer smakelijk en verrassend. De gerookte zalm met zuurkool was geweldig evenals de gamba's en cote de boeuf. Bijpassende wijnen heel goed. Het was weer top!

Gegeten op 6 februari 2016

paulvanbunderen51

't Stokpaardje is al decennia lang een begrip in culinair Alkmaar en de kwaliteit is nog steeds heel goed te noemen. Het is een mooi gedekt, niet al te groot, dus intiem restaurant. Met heeft geen menukaart, dus de gastheer komt de mogelijkheden uitleggen van het iedere 2 maanden wisselende menu. Per gang zijn het 3 mogelijke gerechten. Wij kozen vooraf voor een pat;e van eendenlever met gewelde pruim. Heel erg lekker. Hadden van mij best 2 pruimen mogen zijn overigens. Daarna een bisque van kreeft met stukjes kreeft. Gewoon goed. Als hoofdgerecht langzaam gegaarde varkenskotelet, een heel dikke kotelet overigens en zij gaven het een andere benaming geloof ik) die werkelijk verrukkelijk was en op de tong smolt. Tenslotte crepes Suzette, door de gastheer in het restaurantgedeelte bereid. Ook helemaal niets mis mee. Het gehhel omlijst door een wijnarrangement van zeer goed passende wijnen. En ook omlijst door twee serveersters, die niet alleen mooi, maar ook vriendelijk, spontaan etc. waren. Gewoon gezellig dus. Een leuk detail is, dat zij met grote regelmaat langskwamen met een kan gekoeld water. Voor al dit heerlijks leg je natuurlijk wel een bedrag neer. Wij waren inclusief fooi 170 euro kwijt en dat is bij deze kwaliteit zeker niet te veel.

Gegeten op 31 januari 2016

Schrijf zelf een recensie over 't Stokpaardje in Alkmaar

Schrijf hieronder je recensie over 't Stokpaardje. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.