Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.
  • foto's van 't Stokpaardje in Alkmaar - 1

Reserveer nu!

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 072 512 88 70

Chique & Toegankelijk

Je zult merken dat chique en toegankelijk heel erg goed samengaan. Geen poespas, maar gebalanceerde smaken met een klassieke touch. Een menukaart is er niet, maar elke maand is er een nieuw menu waarbij je de keus hebt uit twee tot en met zes gangen. Hierbij schenken ze de mooiste wijnen die de maaltijd perfect complimenteren.

Marianne 53

In het kader van de Iens Dinerdagen hier gisteren gegeten. En wederom was het een feest, heerlijke gerechten, prima wijnen en super bediening. De kreeftenbisque vooraf en de cremé brulée toe blijven ons nog lang bij. Alles klopte. Dank voor de fantastische avond.

Gegeten op 27 september 2014

Geeske

Gezellig knusse plek met zeer vriendelijke en profesionele bediening. Vooral fantastische wijnen die stuk voor stuk (ga voor het arrangement!) met een mooi verhaal geschonken worden. Eten is tot nu toe (3x gegeten) ook altijd heerlijk geweest!

Gegeten op 8 augustus 2014

Ctrl-alt-and-eat

Gegeten bij t Stokpaardje in Alkmaar. Stond altijd nog op de wenslijst.
Decor en sfeer uitermate goed. Bediening was correct en wist met kennis wijn en spijs te adviseren. Water werd constant bijgehouden. De gerechten waren verfijnd en top bereid! Een uniek restaurant in Alkmaar en zeker een aanrader. Complimenten en tot ziens.

Gegeten op 28 mei 2014

bartmuur

Wij zijn gecharmeerd van dit knusse restaurantje. De keuken is ongecompliceerd klassiek, alles mooi op smaak, goeie cuisson en dito presentatie. Geen eindeloze reeks complexe (kostbare) amuses, maar gewoon goed brood en boter op tafel. Geen kaart maar een menu met allerlei mogelijkheden, alles gebaseerd op de seizoenen en de markt. Vriendelijke en attente bediening en altijd interessante wijnen om de gerechten te begeleiden. Zo was er dit keer een Pinot Noir uit Zwitserland, van de hellingen langs de Bieler See. Spatzuiver, heerlijke tonen van fris rood fruit, voor de wijnliefhebber een heel interessante ervaring.

Gegeten op 7 juni 2014

66Ingrid

Op 3 mei hier met z'n 2en gegeten. Bij binnenkomst werden hartelijk ontvangen en onze jassen aangenomen door, wat ik aanneem, de eigenaar.
Toen onze reservering werd bevestigd werd er gelijk bij gezegd dat het om een airmiles reservering ging. Dat vond ik best wel een afknapper want waarom moet zoiets nog benadrukt worden?
Eenmaal aan tafel kwam de eigenaar en wederom zei hij dat het om een airmiles reservering ging. Ik snap niet zo goed wat dat toevoegt?
Maar goed het eten was absoluut goed van smaak en opmaak. Maar toch weer een minpuntje, want ik miste de uitleg bij het opdienen. Op een gegeven moment ging de eigenaar naar buiten om te roken en dat kon je heel duidelijk merken toen hij weer binnen kwam. Hij kwam ons eten serveren in een walm van rook die aan z'n kleding hing. Dit was een mega domper!
Als dessert had ik ananas met roomijs en dat vond ik vergeleken bij de rest van het menu erg karig en zeer simpel.
Denk niet dat ik nog snel hier terug zal komen.

Bourgondier23

Hier met 2 personen gegeten tijdens de restaurantweek en het 4-gangen menu gekozen. Geen menukaart, maar de gastheer Eric Muller vertelt aan tafel uit welke gangen / keuzemogelijkheden het menu bestaat. Wij kozen voor de salade van Jakobsschelpen en de Terrine van eendenlever, zwezerik en truffel. Daarna de garnalenkroketten en de ravioli gevuld met een farce van gevogelte en als hoofdgerecht de lamsracks en de kabeljauw. Alle gerechten waren uitstekend van smaak. Het nagerecht, bestaande uit een dessert van mango met een sorbet van zwarte bessen en uit een kaasplateau, completeerde het voortreffelijke diner. De geschonken wijnen harmonieerden zeer goed bij de gerechten. De inrichting is misschien naar de moderne maatstaven wat gedateerd, maar biedt tegelijkertijd wel die intieme en warme sfeer die je in de moderne zaken zo vaak mist. De bediening was zeer attent en klantgericht. Kortom een uitstekend adres voor een bourgondisch avondje uit.

Gegeten op 15 maart 2014

eetbeter2

Beste restaurant van Alkmaar. Met afstand. We komen hier dan ook geregeld.
Perfecte ontvangst en perfect eten. De ontvangst is zeer persoonlijk en de bediening is professioneel en zeer prettig. Het jonge meisje is wat onwennig, maar heeft veel inzet.
Het eten is altijd goed van kwaliteit. Goede ingrediënten, perfect klaar gemaakt. Er staat een vakman in de keuken. De enige kritiek die je zou kunnen hebben is dat het misschien wat ouderwets en weinig avontuurlijk is. Aan de andere kant is dat ook wel weer een verademing omdat het de aandacht niet afleidt van het eten. Aanrader!

Gegeten op 5 maart 2014

Boukeculi

Het eten van het dagelijks wisselende menu was fenomenaal , van begin tot eind niet 1 klein aandachtspuntje , dat maak je niet vaak mee : heerlijk , verfijnd.
Gastheer en bediening gaan goed om met feedback ook als Gast andere keuzes wenst in het wijnarrangement , prima ... geen defensieve houding en reacties zoals te vaak voorkomt.
Stokpaardje is gevestigd in oud straatje in het centrum van Alkmaar en is een gezellig geriefelijk restaurant , toiletten zouden iets opgekrikt moeten worden aangezien deze enigzins detoneren.
Zeer goed gegeten bij t' Stokpaardje wat het beste restaurant van Alkmaar is, denk ik.

Gegeten op 28 februari 2014

germainevanderlist

Wat een verademing, een restaurant waar alles klopt! Superattente bediening, de eigenaar zelf was ook aanwezig en verstaat zijn vak. De keuze van de gerechten is helemaal aan de chef kok en dat pakte goed uit. Ieder gerecht mooi in balans en goed op smaak met spannende accenten. Mooie wijnen die met zorg en smaak bij de gerechten zijn gezocht. Een aanrader en dit restaurant komt hoog op ons lijstje van favorieten

Gegeten op 9 januari 2014

Eric01

Erg goed eten met uitmuntende service. Eigenaar met hart voor de zaak!
Aanrader voor degene die van meer dan gemiddeld eten houden.
Prijs is daarmee in verhouding.

Schrijf zelf een recensie over 't Stokpaardje in Alkmaar

Schrijf hieronder je recensie over 't Stokpaardje. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.