• foto's van 't Stokpaardje in Alkmaar - 1

• 8.3

't Stokpaardje doet mee!

Reserveer nu!

Chique & Toegankelijk

Je zult merken dat chique en toegankelijk heel erg goed samengaan. Geen poespas, maar gebalanceerde smaken met een klassieke touch. Een menukaart is er niet, maar elke maand is er een nieuw menu waarbij je de keus hebt uit twee tot en met zes gangen. Hierbij schenken ze de mooiste wijnen die de maaltijd perfect complimenteren.

Bourgondier23
  • Recensies in de laatste twee jaar

Hier met 2 personen gegeten tijdens de restaurantweek en het 4-gangen menu gekozen. Geen menukaart, maar de gastheer Eric Muller vertelt aan tafel uit welke gangen / keuzemogelijkheden het menu bestaat. Wij kozen voor de salade van Jakobsschelpen en de Terrine van eendenlever, zwezerik en truffel. Daarna de garnalenkroketten en de ravioli gevuld met een farce van gevogelte en als hoofdgerecht de lamsracks en de kabeljauw. Alle gerechten waren uitstekend van smaak. Het nagerecht, bestaande uit een dessert van mango met een sorbet van zwarte bessen en uit een kaasplateau, completeerde het voortreffelijke diner. De geschonken wijnen harmonieerden zeer goed bij de gerechten. De inrichting is misschien naar de moderne maatstaven wat gedateerd, maar biedt tegelijkertijd wel die intieme en warme sfeer die je in de moderne zaken zo vaak mist. De bediening was zeer attent en klantgericht. Kortom een uitstekend adres voor een bourgondisch avondje uit.

Gegeten op 15 maart 2014

eetbeter2
  • Recensies in de laatste twee jaar

Beste restaurant van Alkmaar. Met afstand. We komen hier dan ook geregeld.
Perfecte ontvangst en perfect eten. De ontvangst is zeer persoonlijk en de bediening is professioneel en zeer prettig. Het jonge meisje is wat onwennig, maar heeft veel inzet.
Het eten is altijd goed van kwaliteit. Goede ingrediënten, perfect klaar gemaakt. Er staat een vakman in de keuken. De enige kritiek die je zou kunnen hebben is dat het misschien wat ouderwets en weinig avontuurlijk is. Aan de andere kant is dat ook wel weer een verademing omdat het de aandacht niet afleidt van het eten. Aanrader!

Gegeten op 5 maart 2014

Boukeculi
  • Recensies in de laatste twee jaar

Het eten van het dagelijks wisselende menu was fenomenaal , van begin tot eind niet 1 klein aandachtspuntje , dat maak je niet vaak mee : heerlijk , verfijnd.
Gastheer en bediening gaan goed om met feedback ook als Gast andere keuzes wenst in het wijnarrangement , prima ... geen defensieve houding en reacties zoals te vaak voorkomt.
Stokpaardje is gevestigd in oud straatje in het centrum van Alkmaar en is een gezellig geriefelijk restaurant , toiletten zouden iets opgekrikt moeten worden aangezien deze enigzins detoneren.
Zeer goed gegeten bij t' Stokpaardje wat het beste restaurant van Alkmaar is, denk ik.

Gegeten op 28 februari 2014

germainevanderlist
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wat een verademing, een restaurant waar alles klopt! Superattente bediening, de eigenaar zelf was ook aanwezig en verstaat zijn vak. De keuze van de gerechten is helemaal aan de chef kok en dat pakte goed uit. Ieder gerecht mooi in balans en goed op smaak met spannende accenten. Mooie wijnen die met zorg en smaak bij de gerechten zijn gezocht. Een aanrader en dit restaurant komt hoog op ons lijstje van favorieten

Gegeten op 9 januari 2014

Eric01
  • Recensies in de laatste twee jaar

Erg goed eten met uitmuntende service. Eigenaar met hart voor de zaak!
Aanrader voor degene die van meer dan gemiddeld eten houden.
Prijs is daarmee in verhouding.

Culinair99
  • Recensies in de laatste twee jaar

We hadden wat te vieren en we gingen voor het eerst naar het Stokpaardje. Geen slechte keuze! Hartelijke ontvangst, ronde tafel, huiskamersfeer. Professionele bediening, extravagante gastheer. Er is geen kaart. Er wordt aan tafel verteld wat het menu is, welke opties er zijn en welke wijnen daarbij passen. Ontzettend leuk, je voelt je helemaal uit. Het eten was grandioos. Met zorg klaar gemaakt, krachtige smaken, goede kwaliteit. Genieten! Echt een fantastische avond uit, op een donderdagavond de zaak bijna vol. Wij gaan er zeker nog eens heen!

Gegeten op 24 oktober 2013

ErnstOldehove
  • Recensies in de laatste twee jaar

We (4 personen) waren te vroeg maar werden heel vriendelijk ontvangen, in een stemmig decor van wit linnen, veel flessen en bruine betimmering. Het menu van de dag werd door de eigenaar (?) uitgebreid mondeling voorgedragen, met per gang drie mogelijkheden.
Zelf at ik vooraf angus beef met truffel, vervolgde met eendeborst met bospaddestoelen en at vervolgens hertefilet met een mooie saus, en met rode kool. Tot slot nam ik een goed gelukte crême brulée, mooi versierd met ijs en vruchtjes (bes, framboos). Alle gangen werden mooi begeleid door witte en rode wijnen, waarbij in het bijzonder de aromatische Spätlese bij het bief-voorgerecht moet worden genoemd.
Alles was zeer smaakvol, en lag mooi op het bord. De waterglazen werden stipt bijgevuld, de wijnflessen kwamen helaas iets minder vaak langs, maar de bediening was op zich zeer zorgvuldig. Mijn tafelgenoten aten onder meer zalm, kreeftensoep, lamsrack, gamba's en tong. Ze waren even lovend als ik dat was. Zo mogen eten is genieten van het leven!

Gegeten op 19 oktober 2013

barbie1969
  • Recensies in de laatste twee jaar

Het Stokpaardje blijft genieten voor mij. Genoten van het 3 gangendiner. Alles klopte. Vooraf gerookte zalm met venkel en mijn moeder angus beef met truffelsnippers mmm, tussengerecht eendeborstgerecht en pate van gamba's. Heerlijk tong à la meuniere. De glazen water worden continue bijgevuld, lekkere koffie toe, goede wijnen, echt een avondje uit. Complimenten een de gastheer de kok!!

Gegeten op 11 oktober 2013

Marianne 53
  • Recensies in de laatste twee jaar

Bij binnenkomst bleek onze reservering niet doorgekomen, dit werd snel opgelost. De ontvangst was warm en hartelijk. Wederhelft koos voor vier gangen en ondergetekende voor drie. De kreeftensoep was subliem, zo ook de Angusbeef met truffelsaus. De tong en het lam die volgde waren ook prima in orde. De wijnen waren goed passend. Bediening was klasse en wij vinden het kraanwaterbeleid helemaal oké. Onderweg terug naar huis bleef mijn wederhelft lyrisch over zijn Cremé Brulée. Kortom, een prima avond.

Gegeten op 28 september 2013

Esserique
  • Recensies in de laatste twee jaar

Helemaal geweldig was het, het eten super, de bediening uitstekend en verder was het erg gezellig. Wij hoeven niks meer van een restaurant...
Vooral het toetje is me bijgebleven, creme brulee, zo geweldig lekker, maar daarop zat vers fruit...Eindelijk aardbeien die naar aardbeien smaakten, lekker zoet en vol van smaak. Van een boertje uit de streek.
Niet alleen de aardbeien , ook de rest van het fruit was overheerlijk..Nou als we in de buurt komen, dan weten we het wel.
Een heerlijke avond op onze trouwdag...

Gegeten op 12 juli 2013

Schrijf zelf een recensie over 't Stokpaardje in Alkmaar

Schrijf hieronder je recensie over 't Stokpaardje. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!