a TripAdvisor company

foto's van 't Stokpaardje in Alkmaar - 1 foto's van 't Stokpaardje in Alkmaar - 2 foto's van 't Stokpaardje in Alkmaar - 3 foto's van 't Stokpaardje in Alkmaar - 4 foto's van 't Stokpaardje in Alkmaar - 5 foto's van 't Stokpaardje in Alkmaar - 6

1. Frans

Reserveer nu!

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 072 512 88 70

Chique & Toegankelijk

Je zult merken dat chique en toegankelijk heel erg goed samengaan. Geen poespas, maar gebalanceerde smaken met een klassieke touch. Een menukaart is er niet, maar elke maand is er een nieuw menu waarbij je de keus hebt uit twee tot en met zes gangen. Hierbij schenken ze de mooiste wijnen die de maaltijd perfect complimenteren.

florentine5

Fantastisch gegeten bij dit restaurant. Was een lucky guess om hier te eten. Met verwennerij van drie voorgerechten, een hoofdgerecht en een gedeeld toetje en bijpassende wijnen, was het een groot feest. Zalige licht gerookte tonijn. Gevolgd door coquilles met asperges. Dan een kreeftenbisque. Hoofd was een zachtgegaard lendestuk. En toe gemarineerde kersen met zalig ijs en parfait. We werden hier rondom gelukkig van. Komen zeker terug!

Gegeten op 17 juli 2015

SammyPulman

Erg lekkere rib-eye gegeten. Dit alles is een gezelllige omgeving. Met een uitstekende bediening. Ik was er nog nooit geweest. Maar ik kom vast weer.

Gegeten op 11 juli 2015

arthur23

Elk jaar minstens één keer een bezoekje aan het Stokpaardje. Is gewoon een uitstekend, zo niet het beste, restaurant van Alkmaar waar eerlijk gekookt word met verfijnde smaak zoals het hoort. Klein en intiem met klassieke inrichting. Wijnarrangementen zijn top!

Gegeten op 13 februari 2015

spec050

Via online reservering

Met een groep van elf afgelopen zaterdag heerlijk gegeten; elke gang was een traktatie. De inrichting van 't Stokpaardje past helemaal bij de kwaliteit van eten en het gastheerschap en de bediening complementeren het helemaal. Absolute aanrader!

Gegeten op 27 juni 2015

miekepieke

Het eten was erg lekker, goede porties. De inrichting sfeervol. de bediening vonden we attent en vriendelijk.
en kraan water bijschenken is prettig. We hadden een hele fijne avond, waar we vaak aan terug zullen denken.

Gegeten op 26 juni 2015

Bruins

We hadden wat te vieren (verjaardag) en we gingen voor het eerst naar het Stokpaardje. Dit bleek al snel de juiste keuze! Hartelijke ontvangst, we konden zelf een tafeltje kiezen, zeer sfeervol ingericht restaurant. Professionele bediening, fijne gastheer en een spontane/kundige gastvrouw. Aan tafel wordt verteld wat er die avond gegeten kan gaan worden, welke opties er zijn en welke wijnen daarbij passen. Ontzettend leuk, je voelt je helemaal uit. Wij kozen o.a. voor de lamspaté, carpaccio van tonijn, gebakken Jakobsschelpen, krokant gebakken zwezerik, kotelet van het Iberico varken en Tarbot en een heerlijk kaasplankje toe. Het eten was grandioos. Met zorg klaar gemaakt, krachtige smaken, goede kwaliteit. Fijn ook dat gedurende de avond constant het water aangevuld wordt. Genieten! Echt een fantastische avond uit! Wij komen zeker nog eens terug!

Gegeten op 11 juni 2015

Culisnob

Dit is veruit het beste restaurant in Alkmaar! Gemoedelijk, klein restaurant. Het eten is verrukkelijk en de wijnen zijn fantastisch! Niets dure flessen mineraalwater kopen, je krijgt hier gewoon een karaf kraanwater op tafel. Lekker duurzaam. Chapeau, ga zo door. Wij komen terug.

Gegeten op 22 mei 2015

FloraBella

Geen menu, maar de eigenaar die vraagt "waar heeft u trek in". Leuk concept. Beperkt soms wel als je net geen trek hebt in de seizoensproducten (asperges in ons geval). Eten was verder heerlijk. Goede uitleg bij de wijnen, die ook erg smakelijk waren. Vlees goed bereid. Gastheer naar mijn smaak wat overdreven en opdringerig bij het "verkopen" van zo veel mogelijk gerechten en wijnen. Verder mag het inschenken van wijnen wel iets netter, ging nogal plomp waarbij er flink gemorst werd.

ria110

Op uitnodiging van broer Koen, die rustig even heen en weer rijdt naar Antwerpen voor n hapje...nu naar t Stokpaardje. Heel gezellige en warme inrichting, geweldige eigenaar en leuke spontane dames voor de bediening. Ruime keuze uit goed uitgelegd 3-4-5 of meerdere gangen menu. Ook ik heb heerlijk gegeten ondanks dat ik een schaaldieren allergie heb. Mede tafelgenoten alleen maar vol lof over het wijnarragement horen praten. Ik was de bob.....volgende keer zijnwij aan de beurt, ik weet al waar!

Gegeten op 8 april 2015

michiel148

Wat een geweldig restaurant. Een aanrader. Er is geen kaart. De eigenaar komt aan tafel uitleggen wat de keuken deze dag te bieden heeft. Hij brengt het zo aantrekkelijk dat de keuze lastig is. Maar wat voortreffelijk. De wijn kun je gerust overlaten aan de keuze van het restaurant. Heel bijzonder! Een intieme sfeer door de entourage en de bediening. Nu tweemaal hier gegeten tot volle tevredenheid. Als het vol is dan duurt het wel wat langer wat ik op zich geen probleem vindt. Wel wordt het er dan wat lawaaierig. Maar goed, een aanrader en ik kom er graag weer!

Gegeten op 2 april 2015

Schrijf zelf een recensie over 't Stokpaardje in Alkmaar

Schrijf hieronder je recensie over 't Stokpaardje. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.