a TripAdvisor company

foto's van Sa Seada in Amsterdam - 1 foto's van Sa Seada in Amsterdam - 2 foto's van Sa Seada in Amsterdam - 3

1. Italiaans

Reserveer nu!

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 020 663 32 76

Alleen maar genieten

Gelegen in Amsterdam Oost, waar de hippe restaurants uit de grond schieten. Bij Sa Seada doen ze niet aan trends, maar geniet je van een authentiek bordje Italiaanse passie. Puur, vol van smaak en gemaakt van de mooiste producten.

MSP14

Via online reservering

Eten is lekker, maar tussen elk gerecht zit een uur, terwijl het restaurant nog niet half bezet is. Ober komt tussendoor niet langs om bijv water/ brood/wijnbehoefte te peilen. We waren met zijn vieren en gaven 240 euro uit, maar een likeurtje kon er pas af, na verzoek van onszelf.
Ober gedroeg zich bij opdienen van gerechten en opnemen van de bestelling alsof wij nog nooit Italiaans hadden gegeten c.q. Italiaanse wijn hadden gedronken. 'Dit is typisch Italiaans' zeggen bijv als uitleg. Ja hèhè, dat mogen we wel hopen.
In Amsterdam zijn vele, betere Italiaanse restaurants in dezelfde (te hoge) prijscategorie, maar in Oost is het nog wat armoedig gesteld wat dat betreft. Dus als je Italiaans wil eten in Oost, zou ik deze voor een keertje wel aanbevelen, maar anders niet.

Gegeten op 29 januari 2016

jake the snake

Voor de tweede keer deze maand december hier gegeten. Eenmaal met 8 en de 29e met 4 personen. Beide malen hebben we ons laten verassen door een soort meze van voorgerechtjes. Deze zijn super, lekker op smaak en zeer gevarieerd. Mooie hoofdgerechten waaronder wildzwijnravioli en geweldig verse vis. De bediening is geweldig, kundig bekwaam en vriendelijk. Alleen er is net iets te weinig personeel, vooral de tweede maal, waardoor je soms iets langer moet wachten. Voor ons niet een groot probleem. Alles is gewoon beter dan de gemiddelde italiaan/mediteraan, ook wel een beetje prijziger, goedkoop is het zeker niet.
De pino grigio huiswijn is gewoon niet lekker, dus dan de fles, maar die is bijna 30 euro geloof ik. Ook de mooiere rode wijnen zijn goed aan de prijs. Toch zeker proberen als je in de buurt bent..... wij komen zekere terug.

Gegeten op 29 december 2015

Mouton

Dit restaurant is als echt Italiaans te betitelen. Het eten is bijzonder goed van smaak. Mijn ravioli met wildzwijn en zwarte truffelsaus was voortreffelijk. De tagliatelle van mijn partner die aan tafel werd "bestrooid" met parmezaan die werd geflambeerd en uit de korst werd geschraapt, was zeer smaakvol. De bediening is ouderwets joviaal Italiaans, met goede uitleg en gemeende adviezen. De wijnen zijn wat aan de dure kant irt het eten. Maar dit is een adres om terug te komen, prima!

Gegeten op 10 december 2015

ProeveraandeAmstel

Via online reservering

Authentieke Italiaan. Mooie verse gerechten. Aanrader is de de selectie van de antipasti. Heerlijk! Geen primi genomen maar we kregen 'ter compensatie er toch een lekker bordje pasta bij. Secondi waren uitetekend. De vis (dit keer een zeebaars) kan je zelf uitzoeken en wordt na bereiding bij je tafel gefileerd en opgediend. Prima wijnadvies. Service fijn persoonlijk.

Gegeten op 11 december 2015

Frankvos

Gisteren met een groep van 17 personen bij Sa Seada gegeten. Als voorgerecht heerlijk gevarieerde antipasti misto gegeten. Als hoofdgerecht keuze uit verse vis van de dag, rib-eye, wild zwijn en risotto met zwarte truffel. Erg lekker allemaal! De vis wordt door de bediening aan tafel gefileerd. Als toetjes zijn we voor de zeer goed smakende scroppino (citroenijs, vodka en prosecco) gegaan, welke ook aan tafel gemaakt werd. Al met al geweldig eten met uitstekende service. De hele groep was onder de indruk. Wij komen zeker terug!

Gegeten op 4 december 2015

rene262

Prima verse vis en op zijn Italiaans bereid. Was een feest. Ook de rode huiswijn een verrassing. Bediening snel en vriendelijk.

Gegeten op 6 september 2015

KELutterkort

Sa Saeda is de naam van een Sardijns toetje. Dat kun je hier inmiddels niet meer verwachten, want de tent is in andere handen overgegaan. Gelukkig wel in Italiaanse handen, Zuid-Italiaanse handen zelf. en dat kun je merken: er wordt hier wel met passie gekookt en de resultaten zijn er ook naar: we waren zeer tevreden over de pastagerechten die redelijk origineel en zeer smaakvol waren. De hoofdgerechten waren misschien iets minder. Het vlees was weliswaar mals en aantrekkelijk, maar het bijgerecht was een tikje flets. Dat komt natuurlijk, omdat je in Italië contorni (bijgerechten) apart besteld en dan krijg je ook wat. Hier moet dat gratis en een Italiaan vindt gratis uiterst suspect. Toetjes waren wel weer heel goed: de panna cotta was, naar ik begrijp, grote klasse en ook mijn chocoladetoetje was echt heel smaakvol en dat wil wat zeggen, want de meeste toetjes zijn tegenwoordig ingekochte rotzooi. De rode huiswijn is good value for money. De andere wijnen zijn duidelijk te duur. Als je in Italië een wijn voor een tientje koopt, moet je er hier geen 28 Euro voor vragen. lijkt mij. Toch, in weerwil van wat minpuntjes en wat kritiek, is dit wel een plek waar wel ik terugkom. Zeker weten.

Gegeten op 2 augustus 2015

Deimania

Via online reservering

Heerlijk gegeten. Het was erg druk en dus lawaaierig, net een beetje te eigenlijk. Ondanks dat zeker van plan om nog eens terug te komen want het eten was super.

Gegeten op 20 maart 2015

Emmelyminnee1989

Wij hebben al vaker gegeten bij Sa Seada en vinden het echt een Italiaans pareltje in oost!
Als je houdt van de traditionele Italiaanse keuken ben je hier aan het goede adres.
Dr zeebaars is heerlijk als ook de melanzane di parmigiani en de rest..
Er werken mensen met passie voor het vak
De sfeer is informeel als ook de inriching.
Heeft (terecht) een 9,5 van Johannes van Dam gekregen

Gegeten op 14 maart 2015

RichardVries

Via online reservering

Het eten was redelijk goed, maar het broodje kalfsvlees was matig belegd, slechts een dun lapje kalfsvlees, dat wel goed smaakte en mals was. Ook het brood zelf was matig. Het andere 'broodje' was een dikke snee bruin brood met 2 kalfskroketten en garnituur, dat smaakte goed. De bediening was wel vriendelijk, maar niet erg efficiënt, ondanks een matige bezetting van het etablissement duurde het tamelijk lang voor de eenvoudige gerechten werden geserveerd. De rode wijn was prima, het (tap-)bier te koud.

Gegeten op 10 januari 2015

Schrijf zelf een recensie over Sa Seada in Amsterdam

Schrijf hieronder je recensie over Sa Seada. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.