Sa Seada

• 7.9

• 7.3

maarten14
  • Recensies in de laatste twee jaar

Samen met een buitenlandse gast hier gegeten. Antipasti misto gegeten, voor twee personen. Heerlijk vispannetje, bonen met spek, melanzane (gegrilde groente). Rode (siciliaanse) huiswijn viel ook goed. Afgerond met de huisgemaakte tiramisu. Gast afgeleverd bij het Eden Manor hotel in Oost - en realiseerde me dat je de Amstel niet meer over hoeft voor eten met buitenlands (zakelijk) bezoek.

Super.

Gegeten op 6 maart 2014

Dijkje
  • Recensies in de laatste twee jaar

Ruime zaak. Gezellige tafel bij het grote raam. Het houten tafelblad was wat stroef. Iedere keer een natte lap over de tafel is volgens mij niet voldoende om het geheel vetvrij te maken. Goede huiswiijn in mooi glas. Beperkte menukaart. Op de pizza zat te weinig geroosterde aubergine en veel teveel rucola. Dus een berg onaangemaakt groen op de pizza. Voor mij de laatste keer dat ik pizza in een restaurant bestel. Wel heerlijk brood met goede zwarte olijventapenade.

Gegeten op 20 februari 2014

SophieAms
  • Recensies in de laatste twee jaar

The food was okay, we ended the menu with a nice scroppino. Big minus is the waiting time that was nearly 1h30! Apparently this is known to them...but this can really ruin the dinner. No happy faces anymore after such a waiting time.
We had some pieces of bread in the meantime but had to ask for oil (another 10min) and no salt was on the table.
Definitely overrated.
Sophie

Gegeten op 31 januari 2014

Hansra
  • Recensies in de laatste twee jaar

Superlekker gegeten en supergastvrij ontvangen, echt top!! Mijn dochter was jarig en die kreeg gratis tiramisu met vuurwerkje erop!! Later kwam er nog een vriendin even langs en haar cola hoefden we ook niet te betalen, limoncello bij het afrekenen.....en het eten....we namen antipasti en veel verschillende bordjes en lekker....Als hoofgerecht nam ik zwarte pasta met venusschelpen, en scampi, smullen! Pasta met truffels was ook heerlijk. Mijn andere dochter van 13 nam een pizza en die vond het ook erg lekker. We komen zeker terug!!

Gegeten op 28 januari 2014

DikkeSigi
  • Recensies in de laatste twee jaar

Uiterst prettige eerste kennismaking met deze buurt-italiaan. Op kerstavond toch nog met z'n 7-en kunnen reserveren. Begonnen met een antipasto misto. Pulposalade, carpaccio, bonen met spek (superlekker), vongole, calamari met spinazie en fior di latte, melanzane. Allemaal heel goed, alleen was de fior di latte 'gewoon' buffelmozarella, ruime porties. Twee tafelgenootjes wilden graag een salade caprese, hoewel die niet op kaart stond. geen probleem; allebei een bol goede mozarella, lekkere tomaatjes. Zij hebben vervolgens een pizza bianco met tomaatjes en rucola gedeeld. Verder hadden we een zeetong voor (minimaal) 2 personen, die aan tafel niet supervakkundig, maar toch, van de graat gehaald werd. Verder een pasta van Palermo, gevuld met ricotta en gegrilde aubergine. Wellicht komt ie als primi wat kleiner, maar aangezien er geen secundo besteld was, kwam ie nu als een zeer ruime portie. Toch ging het bordje schoon leeg. Een andere pasta was de spaghetti alla vongole, zwart van de inktvisinkt. De ober was al blij toen ik 'm bestelde; 1 van zijn favorieten. Ik bestel altijd de spaghetti alla vongole, goed vergelijkingsmateriaal. Deze was zeer goed, met tomaat.
Afgesloten met iets te hete koffie en een limoncello van 't huis.
Ci vediamo !

Gegeten op 24 december 2013

Proever133571
  • Recensies in de laatste twee jaar

Beperkte kaart. Kan de chef zich concentreren op beperkte hoeveelheid gerechten. En hoe!
Uitstekend wild zwijn met truffel. Nergens lekkerder. Gerechten prima in balans (kleur!).
Onze buurman kreeg een prachtig visje geserveerd. Aan tafel gefileerd (zoals het hoort).
Desserts zijn zeer smakelijk en ook uiterst verzorgd.
Wanneerde borden voor verwarmd zouden zijn had ik een 10 gegeven.

Gegeten op 15 december 2013

DaveAmsterdam
  • Recensies in de laatste twee jaar

Heel lekker gegeten. Miste wel brood of olijfolie bij het brood vooraf (wel tapenade). De pizza was erg groot, rijk 'belegd', en super lekker. De scroppino was ongelofelijk lekker! Goede prijs/kwaliteit verhouding. Aanrader.

Gegeten op 15 november 2013

Romydev
  • Recensies in de laatste twee jaar

Lekkerste scroppino ooit! Pizza en pasta ook heerlijk en een prima service! De scroppino werd vers aan tafel bereid. Zeker een reisje waard!

Khubert
  • Recensies in de laatste twee jaar

Echt Italiaans zoals het hoort, bereid door een Napolitaanse kok. Zeer goede smaak. Die antipasto mixed was ideaal. We waren met onze 2 kinderen en hadden antipasto voor 2 personen besteld. Er kwamen 7 verschillende hapjes, allen even lekker, met carpaccio van pompoen als topper. Dit was al een feest. Daarna een pasta van pompoen met Vongole, de rest nam lamsvlees en tortellini. We kwamen niet meer toe aan een toetje en koffie omdat het wel iets langer duurde allemaal. Maar het eten wasecht de moeite waard! En niet duur!

Gegeten op 6 oktober 2013

CuliLady
  • Recensies in de laatste twee jaar

Eigenlijk is dit de Italiaan waar je hard langs fietst als je op weg bent naar de Weesperzijde of De Pijp. De aandacht gaat al snel naar de etablissementen om de hoek, terwijl dit zo'n mooi klassiek adres is. Bij goed weer staan er wat tafels op de stoep, maar je zit dan vlak langs het fietspad en ja, fietsers en scooters komen de hele avond voorbij geraasd. Dat moet je maar prettig vinden als je aan het eten bent. Wij kozen dus voor een robuuste houten tafel, binnen aan het raam. De ober moest nog even op gang komen en was in het begin wat stuurs. Maar toen hij eenmaal in de gaten kreeg dat we echt aandacht voor het eten hadden, ontdooide hij in rap tempo, deze man van het Lago Maggiore. De chef van Sa Seada komt overigens uit Napels, en dat geeft de keuken een zuidelijke touch. Wij bestelden een compositie van bruschetta, heerlijk krokant en belegd met tomaat, aubergine, courgette, knoflook en verse basilicum. Mooi om te zien en echt ontzettend lekker. Ook de gegratineerde aubergine met tomatensaus uit de oven was verrukkelijk en al een hele maaltijd op zich. Toen moesten de pasta's nog komen, eigenlijk als tussengerecht, maar door ons als hoofdgerecht besteld. Want als er één op- en aanmerking bij het eten zou mogen worden geplaatst, betreft het de grootte van de porties. Die zijn namelijk reusachtig. De spaghetti alle vongole met sappige tomaatjes was simpel, maar ook weer o zo lekker. Voor het dessert was echt geen ruimte meer, maar bij de espresso dronken we een fluweelzachte grappa (Barolo). En als gebaar kregen we zelfs nog een extra scheutje van het huis. 't Was al weer een tijdje geleden dat we bij een Italiaan terecht kwamen. Sa Seada heeft ons ervan overtuigd dat de goede Italiaanse keuken nog steeds weet te verrassen door de puurheid van smaken en de versheid van ingrediënten. En o, ze serveren hier ook uitstekende pizza's, zagen we om ons heen. Dit is een adres om te koesteren.

Gegeten op 27 augustus 2013

Schrijf zelf een recensie over Sa Seada in Amsterdam

Schrijf hieronder je recensie over Sa Seada. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!