a TripAdvisor company

foto's van Sa Seada in Amsterdam - 1 foto's van Sa Seada in Amsterdam - 2 foto's van Sa Seada in Amsterdam - 3

1. Italiaans

Reserveer nu!

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 020 663 32 76

Alleen maar genieten

Gelegen in Amsterdam Oost, waar de hippe restaurants uit de grond schieten. Bij Sa Seada doen ze niet aan trends, maar geniet je van een authentiek bordje Italiaanse passie. Puur, vol van smaak en gemaakt van de mooiste producten.

lieke31

Via online reservering

Heerlijk gegeten. Het was erg druk en dus lawaaierig, net een beetje te eigenlijk. Ondanks dat zeker van plan om nog eens terug te komen want het eten was super.

Gegeten op 20 maart 2015

Emmelyminnee1989

Wij hebben al vaker gegeten bij Sa Seada en vinden het echt een Italiaans pareltje in oost!
Als je houdt van de traditionele Italiaanse keuken ben je hier aan het goede adres.
Dr zeebaars is heerlijk als ook de melanzane di parmigiani en de rest..
Er werken mensen met passie voor het vak
De sfeer is informeel als ook de inriching.
Heeft (terecht) een 9,5 van Johannes van Dam gekregen

Gegeten op 14 maart 2015

RichardVries

Via online reservering

Het eten was redelijk goed, maar het broodje kalfsvlees was matig belegd, slechts een dun lapje kalfsvlees, dat wel goed smaakte en mals was. Ook het brood zelf was matig. Het andere 'broodje' was een dikke snee bruin brood met 2 kalfskroketten en garnituur, dat smaakte goed. De bediening was wel vriendelijk, maar niet erg efficiënt, ondanks een matige bezetting van het etablissement duurde het tamelijk lang voor de eenvoudige gerechten werden geserveerd. De rode wijn was prima, het (tap-)bier te koud.

Gegeten op 10 januari 2015

MetMesEnVork

In deze traditionele trattoria die oké neutraal is ingericht, werd overal gezellig gekakeld. Het eten was bijna allemaal goed, zoals de papardelle met bospaddestoelen; ook de wijn uit Sardinië smaakte heerlijk. Alleen was het wachten op elke gang echt dramatisch lang. Misschien hoort het bij het Italiaanse tafelen, maar er ontstaat letterlijk een vreemd beeld als alle tweetjes telkens naar de keuken kijken waar het eten blijft. Drukke avond, ook veel afhalers.

Gegeten op 22 november 2014

piquant

Via online reservering

Wij vonden de antipasto mista geweldig. De hoofdgerechten waren ook goed maar alles bij elkaar een beetje te copieus. De wachttijd was aan de lange kant maar alles bij elkaar toch zeker een aanrader.

Gegeten op 2 november 2014

johnny020

afgelopen zaterdag weer eens in Sa Seada gegeten, een paar jaar geleden voor het laatst geweest. Toen waren we erg enthousiast. Dit keer was het veel minder.
De ober was slecht te verstaan (lag het aan ons?), de bediening had nauwelijks oog voor ons (lag het aan ons?) en het eten (we haden allebei het hertenstoofvlees) was erg middelmatig. Erg fantasieloos opgediend. Wat deed dat stuk geroosterd brood erbij ? Sorry, maar dit was helaas een flinke tegenvaller.

Gegeten op 4 oktober 2014

Femke39

Sa Saeda is een restaurant waar je naar blijft terugkomen omdat het eten top is. De inrichting is als een Italiaanse trattoria, een huiskamer met vergeelde foto's van Sophia Loren in haar jonge jaren. Het personeel is Italiaans en spreekt met een zwaar accent. De kaart wisselt per keer en is de afgelopen jaren wel geslonken in de keuzes maar dat maakt de gerechten die men serveert er niet minder op! Wij kozen ditmaal voor het dag gerecht en dat was gevulde kalfsvlees gerold in pasta, de naam van het gerecht ben ik vergeten maar de smaak niet, wat een heerlijk stukje vlees in perfect gemaakte pasta. Als voorgerecht hadden wij de inktvis salade, de inktvis was royaal lekker stevig van bite maar niet te taai.
De porties zijn over het algemeen erg royaal bij Sa Seada, dus een stevige trek is op zijn plaats als je daar gaat eten. Mocht je geen pasta willen eten dan zijn de pizza's ook erg goed en vooral ook groot!
Sluit vooral af met de Scroppino, deze wordt aan tafel gemaakt door de ober, die echt nooit om een praatje verlegen zit. Dat is ook zo fijn aan Sa Seada, in de jaren dat wij er eten is er een vast ploegje aan bedienend personeel, de gezichten veranderen niet.

Gegeten op 19 augustus 2014

Siske0089

Heerlijk gegeten bij Seada, we namen als voorgerecht de carpaccio, viel goed in de smaak. De vispannetje en de pasta met truffels als hoofdgerecht, lekker genoten van de sicilliaanse rode wijn.

Prijs-kwaliteits goed.

Wij komen nog eens terug

Gegeten op 2 september 2014

aukevannie

Gisteravond heerlijk met z'n vijven gegeten De antipasta was geweldig.
Een van ons voelde zich ziek en daar werd heel liefdevol meegegaan.
Gezellig en heel Itialiaans.

Gegeten op 10 mei 2014

glkx

Bij bezoek zeer vriendelijk ontvangenen en geholpen. Decor is simpel maar gezellig, typisch Italiaans. De antipasto mixed die wij hadden besteld was gevarieerd en zeer smakelijk. De huiswijn was goed. En het dessert als afsluiting was verrukkelijk. De Scroppino is zoals vaker geschreven een ervaring, die je bij bezoek aan dit restaurant echt niet mag missen.

Gegeten op 30 april 2014

Schrijf zelf een recensie over Sa Seada in Amsterdam

Schrijf hieronder je recensie over Sa Seada. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.