Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.
  • foto's van 't Mergelheukske in Valkenburg - 1

3. 77% Duurzaam
  1. Toon telefoonnummer 043 601 63 50
  2. www.mergelheukske.nl

Fluitgast

Vandaag samen met onze dochter van 7 maanden bij het Mergelheuske wezen eten. De klim de trap op met de wandelwagen was het enige punt waar ik iet negatiefs over kan zeggen. De gastvrouw behandelt je als koning en koningin. De gastheer/ chefkok liet nog even duidelijk weten dat een kind ook in een restaurant mag huilen.... Dus we hebben ons heerlijk op ons gemak gevoeld en hebben super genoten van het eten en deze avond. DANK jullie!

Gegeten op 23 augustus 2014

Fredlit

Afgelopen weekend top gegeten. Persoonlijke bediening, heel attent. Huiselijke sfeer. Vooraf sint jacobsschelpen, zalm die ze zelf roken, en een heerlijke bitterbal van garnalen. Hoofdgerecht, ossehaas met een puree van truffel. Super, nog nooit gehad was echt heerlijk. Eerlijk gezegd heb ik nog nooit zo lekker gegeten. Dessert een soepje van rood fruit, lekker fris. Prijs/ kwaliteit prima. Wij hebben een heerlijke avond gehad en zeer zeker voor herhaling vatbaar!!!

Gegeten op 15 juni 2014

willemg

Wij komen al vele jaren bij dit restaurant en elke keer is het weer genieten geblazen. Heerlijk eten, heel gastvrije ontvangst en prettige ambiance. Dat alles tegen een zeer schappelijke prijs. In andere restaurants betaal je voor dezelfde kwaliteit veel meer. Als je een twee gangen menu neemt krijg je eigenlijk vier gangen. Een 3- of 4 gangenmenu is ook mogelijk met daarbij ook heerlijke tussendoortjes
Er is geen menukaart: je kunt kiezen tussen vlees of vis en vervolgens wordt je verrast door topkok Hans.

Gegeten op 24 mei 2014

ruudschreurs

Midden in het centrum van Valkenburg ligt het restaurant verscholen op de eerste verdieping. Het is even goed zoeken.... Maar als je eenmaal aan tafel zit, voel je je meteen welkom. Zowel de gastvrouw als de chefkok zorgen ervoor dat je een onvergetelijk avondje hebt. We waren met ons 3-tjes en zelfs mijn dochter van 13 jaar vond het een verwennerij. Vooraf kan je doorgeven wat je liever niet eet en daarna wordt je verrast door de chefkok die zijn producten vers inkoopt. En dat proef je aan de gerechten. Je merkt aan alles dat deze mensen liefde hebben voor het vak en dat proef je niet alleen het heerlijke eten, maar ook de aandacht die zij hebben voor hun gasten. Kortom: we kunnen dit restaurant zeker aanbevelen.

Gegeten op 15 februari 2014

carin8

Het was heerlijk om ons te laten verrassen. We mochten aangeven wat we niet lekker vonden en of we vlees of vis of allebei wilden eten. We hebben zeer uitgebreid en heerlijk gegeten voor een prima prijs. Mijn man had een heerlijk wijnarrangement erbij die precies paste bij de gerechten. Het was zo gezellig dat we pas 4 uur later volledig voldaan naar buiten liepen. Een echte aanrader.

Gegeten op 28 december 2013

ingrid87

Uitgekozen op basis van recenties. Verwachtingen zijn waargemaakt. Eten was goed, service was goed en ook het decor was prima. Leuk was dat de chefkok nog aan tafel kwam om te vragen of alles naar wens was geweest. Een aanrader als je houdt van verrassingen en lekker eten in een goede sfeer.

Gegeten op 7 december 2013

jmp

Een weekendje in Valkenburg en afgaande op de goede recensies hier gegeten. Prima eten in een leuke, sfeervolle ambiance en een chef (en op onze avond was hij tevens de gastheer) die van zn vak en zn gasten houdt. Wat een heerlijke man om even mee te praten. Hij straalt oprecht bij complimenten, is blij als zn gasten blij zijn en houdt van zn vak. Daarnaast heeft hij bij zn huis in Wallonië een eigen rokerij. Daar moeten we dus nog een keer heen.
De chef kookt wat ie in huis heeft. Het is dus wel wenselijk dat je geen moeilijke eter bent als je hierheen gaat. Al bedacht hij voor mijn vriendin (zwanger) op het moment zelf wel 3 andere opties voor het voorgerecht. al met al een heerlijke avond gehad, genoten van het eten, maar nog meer van onze gastheer, zn openheid (over verleden en heden) en zn kookkunsten. dank!

Gegeten op 8 november 2013

vakeruiteten

Afgaande op de recensies hebben we besloten hier een avond lekker te gaan eten. De bediening was vriendelijk en attent, en het eten was fatsoenlijk tot goed; ons varkensvlees alleen aan de droge kant. Fatsoenlijk eten voor een schappelijke prijs.

Gegeten op 2 november 2013

Sandra1971-

Hartelijk ontvangen met 2 kinderen van 7. Meiden hebben het 3 gangen -menu meegegeten en de kok heeft het eten over 2 borden gesplitst. Bijzonder kind vriendelijk, mochten in de keuken kijken en "meehelpen". Menu was heerlijk en niet alledaags, verrassend en bijzonder smaakvol.

Gegeten op 19 oktober 2013

nqxq

Gisteren, 19 oktober 2013, alweer (!) bij 't Mergelheukske gegeten. Het feit dat we hier iedere keer terugkomen, zegt al heel veel. Op de site hebben we gelezen dat ook op hun kaart het wildseizoen begonnen was. Op internet allerlei restaurants met elkaar vergeleken; we kwamen echter weer hier uit en het was weer f-e-n-o-m-e-n-a-a-l! Dertig euro voor twee gangen (eigenlijk vier overigens: zie de site) met een palet aan smaken en verscheidene soorten wild is qua prijs/kwaliteitverhouding bijna bespottelijk te noemen. Daarbij mochten we als vijfde gang gratis en voor niets van de zalm proeven (Hans rookt die zelf en dat proef je!). De ambiance is precies wat wij zoeken: rustige achtergrondmuziek, prachtige ruimte, alles in het teken van genieten en een meer dan prettige bediening. Het feit dat kok Hans zelf zijn gezicht regelmatig laat zien, is eveneens een groot pluspunt. Waarom dan 'slechts' een negen voor eten? Als grote wijnliefhebbers zou de wijnkaart iets uitgebreider mogen. Maar als dat alles is wat je aan kritiek te verduren krijgt, mag je de vlag uithangen, toch? Chapeau en tot gauw, uiteraard.

Gegeten op 19 oktober 2013

Schrijf zelf een recensie over 't Mergelheukske in Valkenburg

Schrijf hieronder je recensie over 't Mergelheukske. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.