• foto's van 't Mergelheukske in Valkenburg - 1

• 8.4

't Mergelheukske over zichzelf

Sinds 1979
UW JUISTE KEUZE…… !
Bij ons kunt U terecht voor Bourgondisch genieten zoals het hoort.
Kwaliteit, kwantiteit en prijs in de juiste verhoudingen.
Hier staat de Patron zelf achter het fornuis, en het is zijn streven om zijn gasten te verrassen en culinair te verwennen!
Het voelt als een beetje thuis komen!!!

ruudschreurs
  • Recensies in de laatste twee jaar

Midden in het centrum van Valkenburg ligt het restaurant verscholen op de eerste verdieping. Het is even goed zoeken.... Maar als je eenmaal aan tafel zit, voel je je meteen welkom. Zowel de gastvrouw als de chefkok zorgen ervoor dat je een onvergetelijk avondje hebt. We waren met ons 3-tjes en zelfs mijn dochter van 13 jaar vond het een verwennerij. Vooraf kan je doorgeven wat je liever niet eet en daarna wordt je verrast door de chefkok die zijn producten vers inkoopt. En dat proef je aan de gerechten. Je merkt aan alles dat deze mensen liefde hebben voor het vak en dat proef je niet alleen het heerlijke eten, maar ook de aandacht die zij hebben voor hun gasten. Kortom: we kunnen dit restaurant zeker aanbevelen.

Gegeten op 15 februari 2014

carin8
  • Recensies in de laatste twee jaar

Het was heerlijk om ons te laten verrassen. We mochten aangeven wat we niet lekker vonden en of we vlees of vis of allebei wilden eten. We hebben zeer uitgebreid en heerlijk gegeten voor een prima prijs. Mijn man had een heerlijk wijnarrangement erbij die precies paste bij de gerechten. Het was zo gezellig dat we pas 4 uur later volledig voldaan naar buiten liepen. Een echte aanrader.

Gegeten op 28 december 2013

ingrid87
  • Recensies in de laatste twee jaar

Uitgekozen op basis van recenties. Verwachtingen zijn waargemaakt. Eten was goed, service was goed en ook het decor was prima. Leuk was dat de chefkok nog aan tafel kwam om te vragen of alles naar wens was geweest. Een aanrader als je houdt van verrassingen en lekker eten in een goede sfeer.

Gegeten op 7 december 2013

jmp
  • Recensies in de laatste twee jaar

Een weekendje in Valkenburg en afgaande op de goede recensies hier gegeten. Prima eten in een leuke, sfeervolle ambiance en een chef (en op onze avond was hij tevens de gastheer) die van zn vak en zn gasten houdt. Wat een heerlijke man om even mee te praten. Hij straalt oprecht bij complimenten, is blij als zn gasten blij zijn en houdt van zn vak. Daarnaast heeft hij bij zn huis in Wallonië een eigen rokerij. Daar moeten we dus nog een keer heen.
De chef kookt wat ie in huis heeft. Het is dus wel wenselijk dat je geen moeilijke eter bent als je hierheen gaat. Al bedacht hij voor mijn vriendin (zwanger) op het moment zelf wel 3 andere opties voor het voorgerecht. al met al een heerlijke avond gehad, genoten van het eten, maar nog meer van onze gastheer, zn openheid (over verleden en heden) en zn kookkunsten. dank!

Gegeten op 8 november 2013

vakeruiteten
  • Recensies in de laatste twee jaar

Afgaande op de recensies hebben we besloten hier een avond lekker te gaan eten. De bediening was vriendelijk en attent, en het eten was fatsoenlijk tot goed; ons varkensvlees alleen aan de droge kant. Fatsoenlijk eten voor een schappelijke prijs.

Gegeten op 2 november 2013

Sandra1971-
  • Recensies in de laatste twee jaar

Hartelijk ontvangen met 2 kinderen van 7. Meiden hebben het 3 gangen -menu meegegeten en de kok heeft het eten over 2 borden gesplitst. Bijzonder kind vriendelijk, mochten in de keuken kijken en "meehelpen". Menu was heerlijk en niet alledaags, verrassend en bijzonder smaakvol.

Gegeten op 19 oktober 2013

nqxq
  • Recensies in de laatste twee jaar

Gisteren, 19 oktober 2013, alweer (!) bij 't Mergelheukske gegeten. Het feit dat we hier iedere keer terugkomen, zegt al heel veel. Op de site hebben we gelezen dat ook op hun kaart het wildseizoen begonnen was. Op internet allerlei restaurants met elkaar vergeleken; we kwamen echter weer hier uit en het was weer f-e-n-o-m-e-n-a-a-l! Dertig euro voor twee gangen (eigenlijk vier overigens: zie de site) met een palet aan smaken en verscheidene soorten wild is qua prijs/kwaliteitverhouding bijna bespottelijk te noemen. Daarbij mochten we als vijfde gang gratis en voor niets van de zalm proeven (Hans rookt die zelf en dat proef je!). De ambiance is precies wat wij zoeken: rustige achtergrondmuziek, prachtige ruimte, alles in het teken van genieten en een meer dan prettige bediening. Het feit dat kok Hans zelf zijn gezicht regelmatig laat zien, is eveneens een groot pluspunt. Waarom dan 'slechts' een negen voor eten? Als grote wijnliefhebbers zou de wijnkaart iets uitgebreider mogen. Maar als dat alles is wat je aan kritiek te verduren krijgt, mag je de vlag uithangen, toch? Chapeau en tot gauw, uiteraard.

Gegeten op 19 oktober 2013

FransvanderSchuur
  • Recensies in de laatste twee jaar

Als liefhebber van (h)eerlijk eten zijn wij bij toeval terecht gekomen bij dit restaurant. Als je in Valkenburg loopt moet je even de drempel durven te nemen omdat het boven is. Maar dat is zeker de moeite waard.
Eenmaal boven begint het verwennen:
De ontvangst is prima, het eten is niet te beschrijven, zo heerlijk. Op het dakterras ben je al snel de drukte van Valkenburg vergeten en ervaar je in een oase van rust.
Wij hebben er voor gekozen om ons helemaal te laten verrassen inclusief de wijn die er bij geschonken werd.
(Echt geen slechte beslissing!!)
Ik ga niet schrijven wat er geserveerd werd daar dit juist hun kracht is en het zo heerlijk is dat ik bang ben dat ik de helft vergeet te beschrijven of chef Hans daarmee tekort doe.
Wat mij ten zeerste verbaasde wat het totaal van de rekening wat wij moesten betalen, ik heb toch maar gevraagd of het wel klopte daar wij andere ervaringen (in Amsterdam e.o.) hebben voor een avondje culinair op dit niveau.
Kortom: chapeau en respect voor hun!

Gegeten op 31 augustus 2013

marion22
  • Recensies in de laatste twee jaar

Begonnen op het dakterras met een aperitief van het huis, en de amuses, met liefde bereidde kleine traktaties, daarna naar binnen voor het voorgerecht, huis gerookte zalm, garnalen croquetje, coquille en een salade van appel en rivierkreeftjes. Gevolgd door een uien soepje van het huis en daarna als hoofdgerecht kalfsentrecote een groente garnituur en een grote ravioli gevuld met asperges. Het toetje was een soepje van rood fruit met roomijs en slagroom.
Alles vergezeld van de uiterst vriendelijke en gezellige uitleg van Hans, onze gastheer en kok.
Dit restaurant is een echte aanrader, er word met veel liefde en passie gekookt en dat proef je.
Het loont de moeite om de grote toeristen restaurants links te laten liggen en de trap op te gaan, je komt in een heel andere wereld terecht, een waar gastvrijheid en genieten hoog in het vaandel staan.

Gegeten op 30 augustus 2013

Culinair11
  • Recensies in de laatste twee jaar

Heerlijk op het dakterras genoten van een 4 gangen menu.
Vooraf een amuse, mosseltjes en een stukje uientaart. Voorgerecht huisgerookte zalm met coquilles en een garnalenkroket, nog nooit zo'n lekkere garnaalkroket gehad.
Tussendoor een aspergesoepje en als tussengerecht, zeewolf.Super heerlijk!
Het hoofdgerecht was steak van livar op asperge met een truffeljus. Dessert huisgemaakte bosbessentaart...om te smullen.
Wij hebben genoten, heel bijzonder restaurant, het dakterras was een uitkomst wat een rust midden in centrum Valkenburg.
Gastvrouw heel attent, persoonlijk, alleen maar aandacht voor haar gasten Super!
We komen hier zeker nog eens terug.

Gegeten op 8 juni 2013

Schrijf zelf een recensie over 't Mergelheukske in Valkenburg

Schrijf hieronder je recensie over 't Mergelheukske. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!