Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.
  • foto's van 't Mergelheukske in Valkenburg - 1

3. 77% Duurzaam
  1. Toon telefoonnummer 043 601 63 50
  2. www.mergelheukske.nl

victoria11

Al meer dan 20 jaar bezoek ik dit restaurant wekelijks en ofschoon ik slecht ter been ben neem ik toch nog altijd de moeite de trap op te klimmen om te genieten van de kookkunsten van Hans en de charmante bediening van Kim. De gerechten zijn altijd bijzonder op smaak en van verse kwaliteit. Ook de variatie waarmee gekookt wordt laat niets te wensen over.
Koken doe je met eerlijke ingrediënten en met liefde en dit proef je in dit restaurant!
Mevr van den Berg- Hartog

Gegeten op 28 september 2014

Ambiorix

Het restaurant ligt op de eerste verdieping, dus voor gasten die slecht ter been zijn nogal moeilijk en om naar het toilet te gaan moet men middenin de zaak nog eens met een wenteltrap omhoog, niet prettig. Vriendelijke ontvangst en na een lekker aperitief, prosecco met bramenlikeur, werd ons door de gastvrouw verteld dat er alleen een verrassingsmenu te bestellen is. Je kunt aangeven wat je niet lust en de keuken bepaalt. Je kunt kiezen uit 2, 3 of viergangen, wij namen, met onze gasten het 3-gangenmenu. Het zou wel zo prettig zijn als je een indicatie zou krijgen wat het menu inhoudt. Mijn vrouw zou dan niet het Livar varken gekozen hebben. Zij vond het gerecht erg zout. Omdat ik aangaf geen vlees te willen, kon ik kabeljauw krijgen, die goed smaakte. Na afloop koffie besteld, waarbij we een glaasje amaretto aangeboden kregen. Heel attent. Kort samengevat, prijs/kwaliteit viel wat tegen.

Gegeten op 26 september 2014

Fluitgast

Vandaag samen met onze dochter van 7 maanden bij het Mergelheuske wezen eten. De klim de trap op met de wandelwagen was het enige punt waar ik iet negatiefs over kan zeggen. De gastvrouw behandelt je als koning en koningin. De gastheer/ chefkok liet nog even duidelijk weten dat een kind ook in een restaurant mag huilen.... Dus we hebben ons heerlijk op ons gemak gevoeld en hebben super genoten van het eten en deze avond. DANK jullie!

Gegeten op 23 augustus 2014

Tienche

Weer heerlijk gegeten. Ik ben een vis-liefhebber. Ik heb gesmult van het voorgerecht met coquille en huisgerookte zalm, deze smelt als het ware op je tong. De chef kookt vanuit zijn hart en met respect voor de ingrediënten. Maar vooral met de intentie zijn gasten te verwennen. En dat proef je!

Gegeten op 4 juli 2014

Tienche

Gegeten op 4 juli 2014

Fredlit

Afgelopen weekend top gegeten. Persoonlijke bediening, heel attent. Huiselijke sfeer. Vooraf sint jacobsschelpen, zalm die ze zelf roken, en een heerlijke bitterbal van garnalen. Hoofdgerecht, ossehaas met een puree van truffel. Super, nog nooit gehad was echt heerlijk. Eerlijk gezegd heb ik nog nooit zo lekker gegeten. Dessert een soepje van rood fruit, lekker fris. Prijs/ kwaliteit prima. Wij hebben een heerlijke avond gehad en zeer zeker voor herhaling vatbaar!!!

Gegeten op 15 juni 2014

willemg

Wij komen al vele jaren bij dit restaurant en elke keer is het weer genieten geblazen. Heerlijk eten, heel gastvrije ontvangst en prettige ambiance. Dat alles tegen een zeer schappelijke prijs. In andere restaurants betaal je voor dezelfde kwaliteit veel meer. Als je een twee gangen menu neemt krijg je eigenlijk vier gangen. Een 3- of 4 gangenmenu is ook mogelijk met daarbij ook heerlijke tussendoortjes
Er is geen menukaart: je kunt kiezen tussen vlees of vis en vervolgens wordt je verrast door topkok Hans.

Gegeten op 24 mei 2014

ruudschreurs

Midden in het centrum van Valkenburg ligt het restaurant verscholen op de eerste verdieping. Het is even goed zoeken.... Maar als je eenmaal aan tafel zit, voel je je meteen welkom. Zowel de gastvrouw als de chefkok zorgen ervoor dat je een onvergetelijk avondje hebt. We waren met ons 3-tjes en zelfs mijn dochter van 13 jaar vond het een verwennerij. Vooraf kan je doorgeven wat je liever niet eet en daarna wordt je verrast door de chefkok die zijn producten vers inkoopt. En dat proef je aan de gerechten. Je merkt aan alles dat deze mensen liefde hebben voor het vak en dat proef je niet alleen het heerlijke eten, maar ook de aandacht die zij hebben voor hun gasten. Kortom: we kunnen dit restaurant zeker aanbevelen.

Gegeten op 15 februari 2014

carin8

Het was heerlijk om ons te laten verrassen. We mochten aangeven wat we niet lekker vonden en of we vlees of vis of allebei wilden eten. We hebben zeer uitgebreid en heerlijk gegeten voor een prima prijs. Mijn man had een heerlijk wijnarrangement erbij die precies paste bij de gerechten. Het was zo gezellig dat we pas 4 uur later volledig voldaan naar buiten liepen. Een echte aanrader.

Gegeten op 28 december 2013

ingrid87

Uitgekozen op basis van recenties. Verwachtingen zijn waargemaakt. Eten was goed, service was goed en ook het decor was prima. Leuk was dat de chefkok nog aan tafel kwam om te vragen of alles naar wens was geweest. Een aanrader als je houdt van verrassingen en lekker eten in een goede sfeer.

Gegeten op 7 december 2013

Schrijf zelf een recensie over 't Mergelheukske in Valkenburg

Schrijf hieronder je recensie over 't Mergelheukske. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.