Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

De Kroon

1. Hotel-restaurant
  2. Regionaal

De Kroon

1. Hotel-restaurant
  2. Regionaal
  1. Toon telefoonnummer 043 450 41 94

TM&FJ

Misschien wel de meest prominente locatie in dit toeristische dorpje en qua uitstraling ook best leuk. Gezellig terras, aardige inrichting. Bediening is vriendelijk genoeg, maar was bij ons bezoek niet bijzonder oplettend of snel. We moesten dan ook zelf om de rekening vragen. We waren vroeg, een van de eersten voor de lunch, dus er was nog bijna niemand. We zaten in de serre, wat een fijne plek is als het weer niet meezit. De zaak rook alleen wel behoorlijk sterk naar chloor. Op zichzelf geen slecht teken, er wordt kennelijk goed schoongemaakt, maar niet erg smakelijk. De koffie was niet lekker, de koffie verkeerd ook niet erg warm (koude melk gebruikt misschien?) Met de uitsmijter die we bestelden was niet echt iets mis, maar die werd geadverteerd op de kaart als "Uitsmijter de Kroon", een verrassing waarvan de ingrediënten niet vooraf worden verteld (en dat deed de serveerster ook echt niet toen gasten naast ons ernaar vroegen). Die "speciale" uitsmijter bleek alleen wat stukjes tomaat als extraatje te hebben. De prijzen zijn redelijk hoor, maar dan valt het allemaal toch tegen. Kortom; met zoveel andere zaken in de directe omgeving komen wij hier waarschijnlijk niet meer terug.

Gegeten op 27 april 2014

Pleunie

's Morgens in de serre , 1 cappuccino, 1 latte macchiato, een wafel met vers fruit en een stuk vlaai met aardbeien. De latte macchiato was waterig en zeer smaakloos, de cappuccino was muf en waterig. Op de vlaai, die prima van smaak was, ontbraken stukken aardbeien. De wafel, die in eerste instantie met slagroom werd gebracht terwijl er zonder besteld was, was droog en taai.
De kaarten op de tafel waren kleverig. Bij het afrekenen binnen, het duurde wat lang voor er weer iemand buiten kwam, viel het mooie interieur ons op. Wij komen hier niet terug. Nooit in een horeca gelegenheid zulke slechte koffie gekregen.

Gegeten op 8 juni 2014

pieterdoornbos

Rond de pinksterdagen zijn wij een weekje in Gulpen geweest ,wij hebben tot drie keer toe bij de kroon gegeten waarvan twee maal het asperge menu 5 gangen voor maar 32,50.
allemaal heerlijke gerechten en bij het hoofdgerecht een mooie grote portie asperges, perfect gekookt.
we hadden een keer het menu met vis en een keer met vlees (lamsrack als hoofdgerecht)
we werden goed bediend op het mooie terras , zeer aardige serveersters die iedereen snel en netjes hielpen.
Brasserie de kroon top ga zo door wij komen terug!

Gegeten op 7 juni 2014

susanne1962

Gegeten op 20 december 2013

Rick-Veerle

Afgelopen vrijdag gedineerd op het terras van De Kroon. Als voorgerecht bestelden we vitello tonato en carpaccio (bereid met lokaal rundervlees) gekozen dat beide prima smaakte, hoewel er iets teveel saus over de carpaccio zat. De saus zelf was goed maar toch wat zonde van het heerlijke vlees. Als hoofdgerecht namen we de tournedos. Het vlees zelf was erg goed bereid en van goede kwaliteit. Het miste wat kruiden en de saus was wat flauw. Na wat zout en peper erg lekker van het stuk vlees gegeten. Groot minpunt was toch wel de garnering en overige bijgerechten. Zonde dat iemand die toch weet hoe een goed stuk vlees te bereiden de rest van het eten niet op datzelfde niveau tilt. Bij tafelgenoten zagen we een gigantische ongeorganiseerde berg eten op een bord en elders een vis trio in aluminiumfolie. Met ietwat meer aandacht voor smaken en vooral voor opmaak zou het een zeer geslaagde brasserie zijn. De ligging is namelijk erg leuk en de bediening ook.

Gegeten op 9 augustus 2013

jtheelen

Hier op een vrijdag een lunch genuttigd. Het pand zier er leuk uit met een terras aan het water. De bediening bestond uit 2 jonge dames die erg hun best deden. Het broodje kaas was prima maar de dienster wist niet welke kaas gebruikt werd. De kroketten op brood waren redelijk maar het merk blijft mij een raadsel. Ook hier veel garnering. De koffie en warme chocomel (uit automaat) waren prima. De wafel met slagroom werd vers gemaakt maar toen hij op tafel kwam was deze al niet meer erg warm.

Gegeten op 21 juni 2013

Bart-Jan93

Ik weet niet wat het is qua terras zeker het mooiste van Gulpen langs het riviertje de Gulp gelegen . Maar het lijkt wel of hier iemand kookt wat de eerste keer in de keuken staat . Eten komt koud en half gaar op je tafel . De bediening zijn vooral jongeren die nul gevoel hebben wat horeca betekend . Na het eten moest ik naar het toilet wat ik toen zag deed mijn maag draaien de afwas stond op gestapeld als of het al de hele dag er stond .

Gegeten op 8 juni 2013

charelke

ik wou jullie langs deze weg even bedanken voor de voortreffelijke service en het lekkere eten.Wij waren bij jullie met 12 personen.We konden allemaal gezamelijk eten wat niet overal voorkomt.Het was werkelijk voortreffelijk.jullie kunnen ons in de toekomst wel vaker verwachten.

Gegeten op 18 november 2012

Michael86

In de kerstvakantie naar gulpen geweest. Hier heerlijk gegeten en overnachting gehad met mijn vriend. Erg vriendelijke bediening en het eten was ook zeer goed. Lekker voor een betaalbare prijs. Gaan zeker nog eens terug! Lekker rustig en dicht bij maastricht om te gaan shoppen.

susanne1962

Tweede Kerstdag gegeten in brassrie de kroon .
We kwamen binnen in de gezellig versierde brasserie ,
Waar we vriendelijk werden ontvangen ,
het was er reeds gezelllig druk ondanks dat het nog vroeg in de avond was ,
w
We waren met 3 personen en kozen alle 3 voor het wild menu
en dat bleek een uitstekende keuze te zijn
Vooraf Hertencarpaccio van een ongelofelijke kwaliteit .daarna hadden we een trio hert ,wildzwijn en fazant ,met een heerlijke rodewijn saus ,perfecte combinatie .als nagerecht kozen we de traditionele crepe suzette .mmmm heerlijk
De prijs kwaliteit was prima een echte aanrader
Dit etentje maakte ons kerst uitje tot een onvergetelijk weekje Limburg

Robert

Gegeten op 26 december 2012

Schrijf zelf een recensie over De Kroon in Gulpen

Schrijf hieronder je recensie over De Kroon. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.