De Kroon

• 6.4

• 7.3

susanne1962
  • Recensies in de laatste twee jaar

Na dat we vorig jaar voor het eerst in onze kerstvakantie in limburg waren .
Hebben wij besloten dit jaar weer een bezoekje te brengen aan limburg

vorig jaar hadden wij een voortreffelijk diner gehad bij brasserie de kroon in Gulpen ,
En dat was toen super bevallen ,,,
ik en mijn vrouw hebben het er nog vaker over gehad ,mmmm we hadden toen een heerlijk wild menu ,,

dus dit jaar hebben wij weer een bezoekje gebracht aan de gezellig versierde Brasserie ,

het was lekker weertje dus eerst ff stukje wandelen ,,na twee uurtjes flink gestapt te hebben ,kwamen we (toevallig ) haha langs de Brasserie

de kinderen lazen buiten op het bord PANNEKOEKEN ,,,dus !!!!
nou en ik had wel zin in een speciaal biertje ,,en die hebben ze daar ,pff zoveel gelukkig dat ik niet in limburg woon !!!!

de kinderen kozen voor een pannekoek met gebakken appel ,,
mijn vrouw en ik namen een Croute ,was schijnbaar nieuw
was een lekker dunne knapperige deeg ,belegd met ,,, ik had met zalm ,mijn favoriet ,mijn vrouw nam met valdieu kaas ,,,
toen ze de Croute brachten keken we onze ogen uit , Heerlijk waren ze

we waren drie dagen in Gulpen ,
we hebben toen maar gelijk gereserveerd voor de dag erna ,met ons viertjes .

toen we een dag later weer kwamen was de zelfde serveerster erweer ,en vriendelijke meid die ons gelijk herkende en ons naar onze tafel bracht ,,

we kregen een tafel waar we zo de keuken in konden kijken ,
leuk om te zien hoe de kok met ons eten bezig was ,
de kids namen beide de kinder schnitzel ,
ik nam de tournedo met pepersaus ,,en mijn vrouw ja natuurlijk het wild trio waar we het nog zo vaak over hadden gehad

gelukkig hadden we gereseveerd want het was er zo als altijd behoorlijk druk
in de keuken waren ze druk bezig ,,
knap hoe men in zo,n korte tijd zoveel mensen te eten kan geven ,,
ik zag dat mijn tournedo vers werd af gesneden ,voor dat hij werd gegrild

omdat het nog al druk was kwam de seveerster ons vragen of de kinderen soms al hun snitzel wilden samen met ons voorgerecht ,zodat ze niet zolang hoefden te wachten ,dat is pas aandacht voor je gasten ,,

ohja vergeten ons voor gerecht ,,ik salade scampies ,,jammie
en mijn vrouw de Herten carpaccio met een lekkere dressing van bosvruchten en veel geraspte parmazaanse kaas

het hoofd gerecht ik had gevraagd om mijn tournedo tussen rood en medium te bakken ah saignant ( hoop dat ik het goed schrijf ) zij de juffrouw .
en ja hoor precies goed gebakken ,
mijn vrouw trio van wild , met een rode wijn saus ,, voortreffelijk ,

stop maar met schrijven want ik heb het water weer in de mond staan ,,,,

kan alleen maar zeggen ,Mensen van Brasserie de Kroon ,BEDANKT .

En tot volgend jaar ,,,
maar denk dat we in juni al een weekendje komen ,,,

grt Robert en Paula ,Kim en Britt

Gegeten op 20 december 2013

Rick-Veerle
  • Recensies in de laatste twee jaar

Afgelopen vrijdag gedineerd op het terras van De Kroon. Als voorgerecht bestelden we vitello tonato en carpaccio (bereid met lokaal rundervlees) gekozen dat beide prima smaakte, hoewel er iets teveel saus over de carpaccio zat. De saus zelf was goed maar toch wat zonde van het heerlijke vlees. Als hoofdgerecht namen we de tournedos. Het vlees zelf was erg goed bereid en van goede kwaliteit. Het miste wat kruiden en de saus was wat flauw. Na wat zout en peper erg lekker van het stuk vlees gegeten. Groot minpunt was toch wel de garnering en overige bijgerechten. Zonde dat iemand die toch weet hoe een goed stuk vlees te bereiden de rest van het eten niet op datzelfde niveau tilt. Bij tafelgenoten zagen we een gigantische ongeorganiseerde berg eten op een bord en elders een vis trio in aluminiumfolie. Met ietwat meer aandacht voor smaken en vooral voor opmaak zou het een zeer geslaagde brasserie zijn. De ligging is namelijk erg leuk en de bediening ook.

Gegeten op 9 augustus 2013

jtheelen
  • Recensies in de laatste twee jaar

Hier op een vrijdag een lunch genuttigd. Het pand zier er leuk uit met een terras aan het water. De bediening bestond uit 2 jonge dames die erg hun best deden. Het broodje kaas was prima maar de dienster wist niet welke kaas gebruikt werd. De kroketten op brood waren redelijk maar het merk blijft mij een raadsel. Ook hier veel garnering. De koffie en warme chocomel (uit automaat) waren prima. De wafel met slagroom werd vers gemaakt maar toen hij op tafel kwam was deze al niet meer erg warm.

Gegeten op 21 juni 2013

Bart-Jan93
  • Recensies in de laatste twee jaar

Ik weet niet wat het is qua terras zeker het mooiste van Gulpen langs het riviertje de Gulp gelegen . Maar het lijkt wel of hier iemand kookt wat de eerste keer in de keuken staat . Eten komt koud en half gaar op je tafel . De bediening zijn vooral jongeren die nul gevoel hebben wat horeca betekend . Na het eten moest ik naar het toilet wat ik toen zag deed mijn maag draaien de afwas stond op gestapeld als of het al de hele dag er stond .

Gegeten op 8 juni 2013

charelke
  • Recensies in de laatste twee jaar

ik wou jullie langs deze weg even bedanken voor de voortreffelijke service en het lekkere eten.Wij waren bij jullie met 12 personen.We konden allemaal gezamelijk eten wat niet overal voorkomt.Het was werkelijk voortreffelijk.jullie kunnen ons in de toekomst wel vaker verwachten.

Gegeten op 18 november 2012

Michael86
  • Recensies in de laatste twee jaar

In de kerstvakantie naar gulpen geweest. Hier heerlijk gegeten en overnachting gehad met mijn vriend. Erg vriendelijke bediening en het eten was ook zeer goed. Lekker voor een betaalbare prijs. Gaan zeker nog eens terug! Lekker rustig en dicht bij maastricht om te gaan shoppen.

susanne1962
  • Recensies in de laatste twee jaar

Tweede Kerstdag gegeten in brassrie de kroon .
We kwamen binnen in de gezellig versierde brasserie ,
Waar we vriendelijk werden ontvangen ,
het was er reeds gezelllig druk ondanks dat het nog vroeg in de avond was ,
w
We waren met 3 personen en kozen alle 3 voor het wild menu
en dat bleek een uitstekende keuze te zijn
Vooraf Hertencarpaccio van een ongelofelijke kwaliteit .daarna hadden we een trio hert ,wildzwijn en fazant ,met een heerlijke rodewijn saus ,perfecte combinatie .als nagerecht kozen we de traditionele crepe suzette .mmmm heerlijk
De prijs kwaliteit was prima een echte aanrader
Dit etentje maakte ons kerst uitje tot een onvergetelijk weekje Limburg

Robert

Gegeten op 26 december 2012

Taalio
  • Recensies in de laatste twee jaar

T-bone genomen en de vrouw een tonijn salade.
De steak was taai en te ver doorgebakken, haalde ook de beloofde 500 gr gelukkig niet.
Salade was erg basic geur nog smaak wel veel.
Friet met twee zakjes mayonaise en een schijfje margarine met kruiden.
Mooie lokatie maar er staat geen kok in de keuken.
Jammer maar dit leek helemaal nergens op.
Was ook vergeten op Iens te kijken had me 50 euro gescheeld.

Gegeten op 21 oktober 2012

mardinik
  • Recensies in de laatste twee jaar

kwamen hier al een jaar of 4 zeer regelmatig, een heerlijk terras, fijne bediening, eten niets mis mee...maar sinds ongeveer eind juni 2012 is hier de bediening en controle over de tafeltjes zowel op het terras als in de serre in negatieve zin veranderd, als ook het eten is niet meer wat het was. Heel erg jammer en wij vragen ons echt af hoe dit nu komt, het komt de goede naam die Brasserie de Kroon heeft niet ten goede. Wij zijn nu de laatste keer (2 weken geleden) maar op het terras van de buren gaan lunchen en daar was het prima in orde. Brasserie de Kroon wat is er aan de hand?

roeland1234

• Uitstekend

wij hebben zaterdag heerlijk op het terras gezeten aan het water , salade gegeten met lekker biertje , leuke snelle bediening , veel variatie op de kaart dus zondag waren we er weer en wederom tevreden bij ons volgende bezoekje aan gulpen gaan we weer naar brasserie de kroon

Schrijf zelf een recensie over De Kroon in Gulpen

Schrijf hieronder je recensie over De Kroon. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!