• foto's van Hubert Haenen in Valkenburg - 1

• 8.5

Hubert Haenen doet mee!

Reserveer nu!

Bourgondische passie

Een instituut in culinair Nederland. Een plek waar ambacht, gastvrijheid en de perfecte ambiance centraal staan. Bourgondisch genieten van prachtige streekgerechten met als basis de Franse keuken. Een uniek restaurant in alle opzichten. Van de inrichting en de kwaliteit van de ingrediënten tot de persoon Hubert zelf.

JoeenMargret
  • Recensies in de laatste twee jaar

Om de drukte rondom de nucleaire top te ontlopen zijn wij een paar dagen in Limburg geweest. Wij hadden gereserveerd bij Hubert Haenen wat een geweldige aangename verrassing was. We hebben kunst gezien,kunst gelezen,kunst gegeten en gedronken en werden kunstzinnig verwend. Het diner en wijnarrangement waren super uitgebalanceerd, elke gang werd begeleid met uitleg over product en bereiding. het hoofdgerecht van Waals rund met truffelsaus en de grote verscheidenheid aan kaassoorten na was indrukwekkend. Zo werd de nucleaire top voor ons een culinaire topbelevenis! Joe en Margret

Gegeten op 23 maart 2014

Eed
  • Recensies in de laatste twee jaar

Gelet op de bijzonder goede recensies zijn wij met hoge verwachtingen naar het restaurant Hubert Haenen in Valkenburg gegaan. In het kader van de Restaurantweek hadden wij gekozen voor een 3 gangen menu voor € 27,50. Bij aankomst krijg je de indruk dat je een soort van huiskamer / expositieruimte binnentreed. Ons kon die sfeer wel bekoren.
Ondanks dat wij lekker hebben gegeten, hebben wij aan ons bezoek aan Hubert Haenen helaas toch dubbele gevoelens over gehouden. Mijn partner had als voorgerecht de filet van Black Angus die geserveerd werd als een carpaccio. Deze was lekker. Ik had voor de 6 oesters gekozen. Niets mis mee. De Mi-cuit van het Waalse rund met truffelsaus en vers geschaafde witte truffel smaakte uitstekend. Het nagerecht van Grand Cru Chocolade was eveneens niet te versmaden.
Echter: wij waren als eerste rond 18.30 uur in de zaak en kregen een slechte tafel. Mijn partner zat met rug naar de zaak toe. Toen wij na een kwartiertje om een andere tafel vroegen kon dit. Achteraf bleek dat ook nog twee andere tafels voor 2 personen niet bezet bleven. In een dergelijke situatie verwacht je dat je bij binnenkomst mag kiezen. De stoelen waren doorgezeten. Wij vertrokken om 22.30 uur en na deze 4 uur durende zit waren wij blij dat wij onze benen konden strekken. De porties en de dranken waren uitermate karig. Zelfs met het brood had ik echt te weinig gegeten. Het drankarrangement bestond uit 4 glaasjes wijn voor de prijs van € 22,50. Het duurste glas was de bubbels als aperitief voor de prijs van € 7,50. Aangezien ik niet van bubbels hou heb ik een pilsje besteld. De prijs van het arrangement bleef echter € 22,50. De kleine glaasjes waren slechts voor 1/3 gedeelte gevuld. Voor het kraanwater werd een bedrag van € 5,50 geteld. Het surplus voor de oester was € 5,50 (waarvoor per abuis € 7,50 in rekening werd gebracht). Het surplus voor een paar stukjes truffel bedroeg zelfs € 9,50 per persoon. Het vlees was in de hoogte doorgesneden waardoor het wel redelijke porties leken, echter de plakjes waren dus uitermate dun en met een stuk vlees wek je op deze manier een 'dubbele indruk'.
Het geheel maakte een chaotische indruk, hetgeen op een gegeven moment zelfs storend werd. Zo stond het schaaltje met de boter voor het brood aan het einde van het diner nog steeds op tafel, werd halverwege de avond vergeten om de muziek weer aan te zetten en duurde het vanaf het moment dat wij de rekening wilden hebben tot het moment waarop we de zaak konden verlaten bijna een uur. Wij moesten ondanks het voordeel van de Restaurantweek in totaal € 145,00 betalen voor een drie gangen menu dat wel lekker was, echter met bijzondere karige porties en een paar slokjes wijn.
Thuis heb ik ondanks het late tijdstip dan ook nog wat gegeten.

Gegeten op 21 maart 2014

Hoeks
  • Recensies in de laatste twee jaar

wij komen inmiddels al zo'n (40 jaar!!!) bij Hubert en Marjolein en wat ons het meest in hun formule aanspreekt is dat zij ons al die jaren - misschien 1 of 2 uitzonderingen daargelaten - blijven verrassen met een steeds weer hoger kwaliteitsniveau. Gisterenavond een 3 gangen-menu ("Marjolein trakteert") waarbij alle 3 de gangen perfect in orde waren. Een heerlijk voorgerecht van a la minute in de houtoven zachtjes gegaarde Schotse Zalm (label rouge). Vervolgens een Mi-cuit van het Waalse rund (La Bleue des Pres). Als afsluiter een uitgebreide keuze van het fameuze kaasplateau dat elke keer weer verrassingen biedt. Werkelijk helemaal niets op aan te merken! Van een ongekende grote klasse!

Gegeten op 1 februari 2014

brigitte19
  • Recensies in de laatste twee jaar

Na het lezen van de recensies was de keuze snel gemaakt, op naar Hubert Haenen en zijn echtgenote :) Nou wij hebben genoten, van a tot z, alles was perfect!
De ontvangst, de sfeer, Hubert en zijn echtgenote, de muziek...en last but zeker niet least, de gerechten, heerlijk en zeer duidelijk met liefde en passie bereidt!
Ook het wijnarrangement was uit de kunst, en, voor de chauffeuse was er heerlijk water en een verrukkelijke cassis.
Kortom een hele gezellige avond met veel verwennerij :)

Gegeten op 19 december 2013

SandraAnna
  • Recensies in de laatste twee jaar

Binnen een tijdsbestek van twee maanden had ik het genoegen me maar liefst twee keer (eind oktober en eind november) te mogen laten onderdompelen in de sfeer van Hubert en Marjolijn. In 1995 maakte ik kennis met deze bijzonder keuken, mensen en ambiance en sindsdien ben ik er niet weg te slaan. Eerst besloot ik letterlijk te blijven - ik ben er gaan werken met ongelooflijk veel plezier - en erna ben ik er steeds als trouwe gast blijven komen. Het is bijzonder alle ontwikkelingen van de afgelopen 18 jaar mee te maken en te merken dat het nog altijd mijn lievelingsrestaurant is. Ik ken geen plek waar met zoveel liefde, aandacht en gevoel voor esthetiek gekookt wordt, waar ruimte is voor innovatie, contemplatie, eigenheid en gewoon heel lekker eten en drinken. En waar letterlijk alles huisgemaakt is - van de schilderijen aan de muur tot het koekje bij de thee. Eten bij Hubert en Marjolijn maakt me altijd nog een beetje gelukkiger dan ik al was en blijft naar meer smaken. Ook na 18 jaar.

Gegeten op 26 oktober 2013

Lars-Maastricht
  • Recensies in de laatste twee jaar

Enkele weken terug mogen genieten van een diner bij hubert haenen. Zowel de gerechten als de beleving zijn ongeëvenaard. Hubert zorgt ervoor dat gasten zich gelijk op hun gemak voelen en is een fantastische gastheer. Hij nodigt je uit in de keuken en neemt tijd om je de gedachte achter de bereiding uit te leggen. De gerechten zelf zijn een 10plus. Het vlees en de vis zijn van de hoogste kwaliteit, een goede opmaak in orde en de smaak is werkelijk verrukkelijk. Hier geen geexperimenteer zoals in menig sterrenrestaurant maar echt eten vol van smaak en met liefde geprepareerd. Het decor doet denken aan een klein museum veel kunst en kleine ornamenten die passen binnen de warme uitstraling van het geheel. Een prachtig restaurant waarvan ik hoop dat ik er nog een paar keer mag dineren voordat hubert en zijn marjolijn definitief met pensioen gaan.

Snorry
  • Recensies in de laatste twee jaar

Vandaag gegeten bij Hubert en zijn vrouw.
Het was allemaal topklasse,.
Wij waren voor openingstijd aanwezig, maar de deur werd toch al voor ons opengemaakt, omdat het binnen behaaglijker was als buiten. bedankt daarvoor !
Zodra je binnen bent, heb je het gevoel in een atelier te mogen eten.
Naar ons idee zijn de uitbaters geen onverdienstelijk kunstenaar te noemen.

We kwamen echter om te eten, en dat was van begin tot eind voortreffelijk.
Een persoonlijke menukaart, en alle gangen die daarop volgden waren van topklasse.
Van carpaccio van wild zwijn, tot aan het kaasplateau, alles was genieten.
Er waren verschillende hoogtepunten, maar een detail wil ik niet onvermeld laten.
Het tomaatje boven op de zalm !~
Wat daar mee gedaan is, is ons een raadsel, maar de smaakexplosie die je krijgt,verwacht je niet.
Jammer dat het voor ons zo`n eind tuffen is, maar mochten we in de toekomst weer in de buurt van Valkenburg komen, zullen ze ons daar zeker weer terug zien.

Jose en Ronny

Gegeten op 30 november 2013

Killie
  • Recensies in de laatste twee jaar

Op aanraden van @astridtaste gegeten bij Hubert Haenen. Warm welkom geheten. Aandacht voor detail op tafel! Goede uitleg over gerechten en heerlijk bijpassende wijnen uit de Ahr! Echt een culinair avondje uit,

Gegeten op 24 augustus 2013

Tiba
  • Recensies in de laatste twee jaar

De ontvangst was heel hartelijk, helaas dat we geen water met bubbels konden bestellen, erg vreemd zelfs!! Het voorgerecht was het lekkerst, het dessert was maar matig. Alle tafeltjes (8) waren in de loop van de avond bezet waardoor de bediening nogal te wensen over liet, er werd tussen de gerechten niet gevraagd of we nog iets te drinken wilde en toen we tijdens het hoofgerecht nog voor een fles plat water vroegen hebben we dit niet mogen ontvangen. De keuken en de bediening wordt door de eigenaar en zijn vrouw verzorgd wat naar mijn mening te weinig is om een goede service te verlenen.

Gegeten op 4 oktober 2013

mileen
  • Recensies in de laatste twee jaar

Tijdens de Iens diner dagen hebben we ons laten verwennen bij Hubert Haenen. Het restaurant ziet er aan de buitenzijde uit als een cafe of ijsbar maar is tijdens de avond bijzonder sfeervol. De verscheidenheid aan kunstobjecten van het echtpaar is een lust voor het oog. De Markante restaurateur en vinoloog heeft voor iedereen een uitleg van alle producten en zijn vrouw kookt voortreffelijk! Alle producten zijn biologisch en op franse wijze klaargemaakt.
Er kan niet gepind worden in het restaurant dus contant of op fakturatie achteraf. Door de supplementen, toevoeging van bijvoorbeeld verse truffel, kan de prijs aardig oplopen maar is het de moeite waard.

Gegeten op 3 oktober 2013

Schrijf zelf een recensie over Hubert Haenen in Valkenburg

Schrijf hieronder je recensie over Hubert Haenen. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!