Wijncafé De Rijke Jansen

• 8.5

• 8.0

marty1
  • Recensies in de laatste twee jaar

na een eerdere sessie vorig jaar in dit restaurant hebben we afgelopen dinsdag een tweede maal verrukkelijk gegeten bij Hennie.Een bijzonder en sfeervol restaurant waarbij de aankleding wordt versterkt door de gastvrijheid van de eigenaar.
Het eten bestaat uit regionale,eerlijke en vooral verse producten die de behandeling krijgen die ze ten volle verdienen.
Ik kan me geen betere locatie voorstellen dan Wijncafe De Rijke Jansen om een avond te verpozen.Graag kom ik snel weer terug...

Gegeten op 7 mei 2013

Coqauvin
  • Recensies in de laatste twee jaar

Als we in Valkenburg zijn combineren we Thermen altijd met een avondje uit eten bij het wijncafe. Wij vinden het fijn dat je proeft wat je op je bord ziet liggen. Deze keer kregen we een terrine van Livarwang met pruimenchutney van Vianny's, lamsvlees met super lekkere groenten en daarna kaas met twee soorten dessertwijn. Het was even verwarrend dat ze geen pinapparaat meer hadden, maar mijn telefoon bankapp bood uitkomst. Al met al weer een hele fijne avond en onze wijnkennis is alweer groter geworden.

Gegeten op 4 mei 2013

ferkoe
  • Recensies in de laatste twee jaar

Sinds enige tijd kookt Hennie i.p.v. zijn vrouw. Hij staat alleen in de keuken daarom is het aantal tafeltjes teruggebracht tot 8 stuks. Het eten is prima, gerookte forel op een bedje van worteltjes, een bietensoep en als hoofdgerecht karbonades maar dan van een echt varken. Als dessert limburgse kazen.De wijn die geschonken wordt is gewoon goed te noemen. De fles blijft op tafel staan en aangegeven wordt als het lekker is schenk dan maar bij. Mooie italiaanse wijn bij het voorgerecht, een sancerre tussendoor en bij het hoofdgerecht een goede Hongaar.
Al met al uitstekend gegeten.
Zaterdag voor het Carnaval waren we de enige in zijn restaurant.
Wij hadden gereserveerd en voor ons bleef hij open. Een geweldige gastheer die ons een heerlijke avond heeft bezorgd. Niet alleen met koken maar ook met verhalen.
Volgens jaar komen we zeker weer langs

Gegeten op 9 februari 2013

MKrom
  • Recensies in de laatste twee jaar

Tegenwoordig kookt eigenaar Hennie zelf. Voor 55 euro een 4 gangen diner gemaakt van producten uit de regio. Het bedrag is inclusief wijn en daar is de eigenaar niet alleen kenner van, maar ook scheutig. Met zijn vieren kregen we per gang een glas en bleef de fles op tafel staan om verder uit te schenken. Aperatief (glas prosecco) in een piepklein stukje mergelgrot. Eten in het restaurant met 16 tafels. Hennie wil dan eigenlijk voor maximaal 8 mensen koken. Wij aten gerookte forel uit kwekerij net over de grens, bietensoep, hert ragout (beetje flauwe saus), maar met heerlijk rode kool glaasje en een lekker stuk le vieuw moulin herve stinkkaas. We mochten de rode wijn zelf uitzoeken (kozen voor een Castano 2010 monastrell druif Spanje) en bij de kaas kregen we naast een bijzonder Niepoort port ook een glas Kopke om het verschil tussen een heel bijzondere en een gewoon lekkere port te proeven. Heel leuke avond gehad in een restaurant waar we al jaren komen en opnieuw tevreden vertrokken.

Gegeten op 22 december 2012

foodding
  • Recensies in de laatste twee jaar

Een gemiddelde restaurantervaring gehad in dit 'wijncafe' .Buiten een ander stel waren wij de enige bezoekers. En zo raak je al snel met elkaar in gesprek. Voordat wij moesten beginnen bleek het andere stel (naar later bleek werkten zij beiden in de horeca) niet erg enthousiast te zijn over het geserveerde voorgerecht dat bestond uit pate. De eigenaar was hiervan niet gecharmeerd en stak zijn mening niet onder stoelen of banken. Wij vonden het (machtige) voorgerecht wel lekker. De wijn die werd geserveerd was prima maar niet uitzonderlijk. uiteindelijk werd het hoofdgerecht varkenskoteletjes door de vrouw van de eigenaar naar beneden gebracht en werden wij terwijl wij druk in gesprek waren met het andere stel er aan herinnerd de koteletjes niet koud te laten worden en het gesprek over de Japanse keuken te staken. De koteletjes waren enigszins smakeloos maar de rode kool was heerlijk. Al met al een byzondere restaurantervaring.
Conclusie kun je een goed gesprek hebben in dit wijncafe? Ja! Voel je je welkom in dit wijncafe? Ja als de eigenaar je aardig vindt. Is dit een wijncafe? Nee niet echt. Voor herhaling vatbaar? Nee!

Gegeten op 28 november 2012

else m
  • Recensies in de laatste twee jaar

Heel gezellig huiskamer restaurant/wijn cafe.
Mooie wijnen, hele aardige eigenaren De vrouw van Hennie komt af en toe van boven om te assisteren. Over het algemeen runt de kok, Hennie de zaak alleen.
Mooie gerechtjes van het verrassingsmenu. 4 fantastische gangen. Heel origineel. Ga zo door Hennie!!

Gegeten op 1 december 2012

veroniquew
  • Recensies in de laatste twee jaar

Het was een hele leuke en gezellige avond. Het eten was goed en de wijnen waren geweldig. Ook de bediening was erg persoonlijk en geintresseerd. Wij hadden het gevoel dat we gewoon gezellig bij 'vrienden' gingen eten. Een echte aanrader als je in de buurt bent.

Gegeten op 5 september 2012

dineandwrite
  • Recensies in de laatste twee jaar

Bijzonder aangename avond bij dit restaurant beleeft met mijn vriendin. Ze hebben hier geen menukaart maar er wordt gekookt bij de fles wijn die je besteld. Wij kozen een Demeter wijn uit de Rhone. Lekker kruidig en krachtig zoals we hem graag hebben. De gerechten die erbij kwamen waren matchten goed met de wijn. Vooraf een lekkere boeren pate daarna lamsbout en als dessert Limburgse kaasjes. Het water was hier gratis en de bediening allervriendelijks. Niets dan lof over dit kleine restaurantje.

Gegeten op 4 augustus 2012

plugjans
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wij hebben dit adres van vrienden gekregen en zijn vol verwachting naar het restaurant gegaan. Onze hooggespannen verwachtingen zijn helemaal uitgekomen. Het restaurant is sfeervol ingericht en het is direct duidelijk dat wijn hier belangrijk is. De vriendelijke eigenaar ontvangt ons gastvrij met een glas overheerlijke rosé en even later komt zijn echtgenote ons vertellen wat ze voor ons wil gaan bereiden. Ze legt uit dat ze alleen met verse, liefst biologische, streekproducten werkt en heeft voor ons een super stukje ossenhaas in gedachte. Alle gerechten worden vergezeld door heerlijke bijpassende wijnen die het geheel op een mooie manier afmaken. Het kaasplankje en daarna het bijzondere ijs waren ook heerlijk. We hebben hier een fantastische avond gehad die zeker nog wel in de toekomst herhaalt zal gaan worden. Het was de autorit van enkele uren absoluut waard. Super bedankt voor de fijne avond.

Wil je echt een keer genieten van goed eten en drinken in Valkenburg dan raden we je aan de vele toeristische terrassen en restaurants eens links te laten liggen en te gaan voor deze bijzondere verrassing.

Gegeten op 1 augustus 2012

KriJoMaEr

• Matig

Goed gegeten, niet bijzonder culinair. Niet het gevoel gehad dat de wijnen aangepast waren aan het eten, gewoon wijntje niets bijzonders. Er wordt duidelijk verschil gemaakt tussen vaste gasten en nieuwkomers. Dat was o.a. te merken een de wijnen die bij het eten geserveerd werden.
Wanneer de eigenaar ging uitleggen wat er op tafel geserveerd werd gingen enkele 'stamgasten' hard lachen waardoor je het gevoel kreeg dat er iets mis was met het eten. De vreemde opmerkingen die zowel door eigenaar als enkele gasten werden geplaatst waren duidelijk voor ons bestemd. Jammer, ongemakkelijk avond gehad en 200 euro armer.

Schrijf zelf een recensie over Wijncafé De Rijke Jansen in Valkenburg

Schrijf hieronder je recensie over Wijncafé De Rijke Jansen. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!