a TripAdvisor company

Reserveer nu!

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 071 566 12 98

Elke dag nieuwe verrassingen

Aan de voorkant de ultieme gastvrijheid en in de keuken een explosie van smaak. Als gast word je verwend met al het moois dat de natuur dagelijks te bieden heeft. Hierbij maakt de chef gebruik van smaakvolle producten van de markt, passend bij het seizoen. A la carte eten kan hier niet, elke dag stelt de chef weer een smaakvol menu voor je samen. Een waar culinair feestje!

Coen W

Hier met ons tweetjes gegeten via Iens. Geen kaart maar keus uit een 4 tot 6 gangen verrassings- menu met mooie en originele gerechten waarbij rekening gehouden wordt met je wensen. Wij hebben vier gangen gekozen: beginnend met zalmrolletjes in rettich, vervolgens aspergesoep met coquille, brioche met 'pulled duck' (origineel en verrukkelijk), lamsvlees met diverse groentes en tenslotte zoete aardbeitjes op twee manieren bereid: met basilicum saus en met champagne-ijs en crumble. Daarbij een mooi wijnarrangement. Wij zaten goed met uitzicht op de kok maar kan me het commentaar van anderen voorstellen. De bediening was uiterst vriendelijk met een gezellig Limburgs accent. Bij de afrekening kwam een misverstand naar boven omdat wij dachten dat we van de Iens deal gebruik hadden gemaakt. Dit had professioneler opgelost kunnen worden, maar verder niets dan lof.

Gegeten op 1 mei 2015

Tapl77

Fijn restaurant met een leuk concept: je kiest voor 4, 5 of 6 gangen en je krijgt heerlijk eten. Ze houden rekening met je wensen en expliciete voorkeuren. Dom van mij dat ik niet aangegeven had dat ik liever geen frois gras (uit principe) eet - had er niet bij stilgestaan.
Wijnen erg goed. En het kaasplankje....mmmm ????

Gegeten op 4 april 2015

jeeteevee3

Op twee dames na was de intieme pijpenla leeg. Onze plaatsen uit te kiezen achterin met zicht op de toiletten (nee) of voorin (een tochtig tafelsetje voor de show?!) of strak langs een tussenwandje met rechts ductape op de zitting. Vooruit dan maar, geen fijne binnenkomst. De hartelijke ontvangst maakte veel goed en onze jassen gingen de trapkast in. Het menu werd besproken en de voor- en afkeuren van de tafeldame. Prima.
Plankje0: 2 bella di Cerignola olijven, witlof en nootjes. Daarna brood met olijfolie en boter.
Bord1: prachtige zalmrolletjes met zeewiersalade, goed op smaak.
Bord2: een reizende kabeljauw (skrei) met knapperige linzen, zalig.
Bord3: Runderlende met wijnsaus en o.a. doperwtenpuree, groene aspergepunt (perfect), aangeklede couscous, aubergine. Vlees en groente een beetje laf van smaak. Graag meer durf. Hierbij een stevige wijn.
Dessert: lambada aardbeien (te koud om goed te kunnen proeven), ijs en saus met champagne, een verkruimeld koekje. Heerlijk.
In mijn gezichtsveld had ik Frank die de prachtige borden stond op te maken, een collega kok die een hoofd langer was dan de opening naar de keuken en een knullig versleten schrotenwandje.
Ik zou het bestek een upgrade geven en de kraalschroten vervangen. Dat doet meer recht aan het gebodene.

Gegeten op 2 april 2015

Hansspelier

Via online reservering

Met twee tafeldames 4 Gangen genomen en opeenvolgend mooi in balans. bijpassende wijn arrangement was prima! Eén keer gewoon arrangement en twee zonder vis, schaal en schelpdieren. 1 keer ook geen chocolade en noten. Prima gerechten en componenten vervangen. Zelfs nog een dessert en een kaasplankje besteld. Porties waren prima, niet te groot. Cava erg aan de prijs, maar wel mooie mousse en droge mineraal. Maandelijks wisselen van gerechten kan gasten beperken om vaker bij dit geweldige restaurant te eten. Bediening attent en professioneel. Van de twee gastvrouwen hadden wij de avond grotendeels de jongste van de twee. Ze mag wat minder timide zijn maar dat is niet nodig, want ze weet aardig goed wat ze doet. De andere gastvrouw is een op en top professionele prettige gastvrouw. Komen hier zeker terug!

Vale Meao

Wat blijft het een genoegen om bij La Diva te gast te zijn. Een spetterend drieluik van krab, garnaal en langoustine als start. Er wordt hoog ingezet qua smaak, verfijning en presentatie. Tussen Skrei met linzen en ravioli, de vis smolt op de tong, geweldige cuisson zo hoort het.
Hoofd mooi stuk rund, wederom zacht en zeer smaakvol. Geen poespas, enkel garnituren die het vlees ondersteunen en mooi samenwerken met de heerlijke jus. Mooie selectie kazen, en baba au rum toe. De twee dames aan de voorkant vormen een goed duo en geven iedereen aan tafel het gevoel welkom te zijn, het plezier straalt ervan af. Correct maar niet onpersoonlijk. Hulde voor de chef dat er zo lekker gegeten kan worden voor een correcte prijs in Leiden. Tot heel snel weer!

Metropole

We zijn zó enthousiast over dit geweldig goede restaurant dat hier meteen een recensie volgt. La Diva heeft geen spijskaart, elke maand is er een ander menu. Je kunt echter je wensen kenbaar maken. We waren gisteravond met 4 personen en kozen het 5-gangen menu met wijnarrangement. De presentatie was heel goed, zorgvuldig. Mooi opgemaakte porties met mooie luxe ingrediënten! De organisatie was voortreffelijk, alles op tijd ondanks de volle bezetting. Goede service, heerlijke wijnen. Hier wordt met liefde en kunde gekookt. Prijs/kwaliteit uitstekend! We hebben werkelijk genoten!!

Tm012

Via online reservering

Zalig eten, elke gang weer. Bijpassend wijnarrangement is ook heerlijk. Uitstekende service, alles met liefde bereid en geserveerd. Echt het beste restaurant in Leiden!

Gegeten op 14 maart 2015

jeroen-1978

Via online reservering

Eten was qua smaak goed de bijbehorende wijnen waren voldoende maar niet spectacilulair. Al met al wel een goede prijs kwaliteit verhouding. Tafelwater zat in het wijnarrangement maar werd alleen op nadrukkelijk verzoek zeer beperkt bijgeschonken.

Gegeten op 14 maart 2015

jake

Via online reservering

De kosten-kwaliteit verhouding van La Diva is niet (meer) in orde. De relatief hoge prijs van de eindafrekening wordt niet waargemaakt in de gerechten noch in de bediening. Waterflessen op de bar houden i.p.v. op tafel zetten kan, maar dan moet je er niet om moeten vragen als je glas al 10 minuten leeg staat. De drankjes waren sowieso veel te prijzig en maakten het relatief gunstig geprijsde menu ondergeschikt op de rekening. Verder was het erg rumoerig in het restaurant en was de inrichting een beetje sleets (b.v. plakband ter reparatie van de leren zitbank). Totaal gevoel was er een van een beetje uitgekleed zijn door een restauranteigenaar die het verdienmodel belangrijker vind dan de kwaliteit. Deze klant komt dus niet meer terug.

Gegeten op 7 maart 2015

Jazzy86

Via online reservering

Dit was onze eerste keer en hebben er bijzonder van genoten. Eten was voortreffelijk, vier gangen met wijnarrangement. Huiselijke sfeer, goede service, niet teveel poespas - een leuke culinaire avond. Mooie gerechten waarbij alles klopt en je normaal nooit van de kaart zou bestellen. Wij komen zeker terug!

Gegeten op 6 maart 2015

Schrijf zelf een recensie over La Diva in Leiden

Schrijf hieronder je recensie over La Diva. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.