• foto's van La Diva in Leiden - 1

• 8.7 10 46

• 8.5

• 8.0

Elke dag nieuwe verrassingen

Aan de voorkant de ultieme gastvrijheid en in de keuken een explosie van smaak. Als gast word je verwend met al het moois dat de natuur dagelijks te bieden heeft. Hierbij maakt de chef gebruik van smaakvolle producten van de markt, passend bij het seizoen. A la carte eten kan hier niet, elke dag stelt de chef weer een smaakvol menu voor je samen. Een waar culinair feestje!

NB
  • Recensies in de laatste twee jaar

Enige weken geleden hier met mijn man gegeten. Wat een leuk zaakje! Bewondering voor de kok die in een piepkleine ruimte de heerlijkste gerechten bereidt! Leuke presentatie van de gerechten, lekkere smaken, prima tempo (de wachttijd tussen kaas en zoet dessert was wel aan de lange kant, maar vooruit). Wij aten bereidingen van tonijn, skrei met kerrieschuim, lam met o.a. wortelcreme, een verrassend kaasplankje en sorbet van gin-tonic met basilicummousse en aardbeien. Wijnarrangement ook lekker (half arrangement mogelijk). En alles zeer betaalbaar. Ik kan dit restaurantje iedereen aanraden.

Gegeten op 29 maart 2014

Noxx
  • Recensies in de laatste twee jaar

La Diva serveert alleen een verrassingsmenu van 3, 4 of 5 gangen. Ik heb daar gegeten met collega's, waarvan een collega uit India. Het was geen enkel probleem dat voor de buitenlandse gast rund- en varkensvrije gerechten werden klaargemaakt. Het voorgerecht was origineel; een kruidige runderboullion geserveerd met een deksel waarop een versiering van vlees was aangelegd, dat beide heerlijke smaakte. De gerechten hadden iets sneller achter elkaar geserveerd mogen worden en het nisje waar we zaten vond ik te geisoleerd van de rest van het restaurant.

Gegeten op 26 maart 2014

Maddie12
  • Recensies in de laatste twee jaar

Heerlijk eten bij La Diva!! Je kunt opgeven wat je niet lust of waar je allergisch voor bent en dan wordt er een heerlijk verrassingsdiner bereid, met heerlijke bijpassende wijnen. Het bijzondere vind ik dat men je graag dingen laat proberen, ik eet niet zo graag vis, ze dagen je toch uit om iets te proeven wat ik volgens hen wel lekker moet vinden: tot nu toe elke keer raak!! Alles wordt met veel zorg bereidt, met liefde worden de borden opgemaakt en met veel toewijding geserveerd. Beste restaurant van Leiden wat mij betreft!

Vannetje
  • Recensies in de laatste twee jaar

Heerlijk gedineerd hier! De uitstraling van het restaurant is echt geweldig met een bar die overloopt in de keuken waar de kok de borden nog opmaakt. Dit geeft een hele open en daarmee transparante uitstraling. Het bedienend personeel was erg gastvrij en had voldoende wijnkennis om ons te enthousiasmeren. We kozen voor het 6 gangen menu (er kon optioneel gekozen worden voor een 6e gang doordat er verse kreeft was geleverd die dag). De smaken waren geweldig en de gerechtjes bijzonder goed in balans. Met een dessert van vanille ijs, sabayon, peer en een warm wentelteefje als hoogtepunt! Echt een aanrader als je houd van Chef's menu's. Een a la carte kaart hebben ze namelijk niet.

Gegeten op 21 januari 2014

ruthrogers
  • Recensies in de laatste twee jaar

Een culinaire topavond op een super locatie.
Heerlijke en mooie gerechten met bijzonderen smaken voorzien van een bijpassend glas wijn.
Bij iedere gang wordt iets verteld over het gerecht en de wijn. Je merkt aan alles dat deze mensen plezier hebben in hun vak en dit graag met anderen willen delen.
Een aanrader!

Gegeten op 14 december 2013

KarelvanH
  • Recensies in de laatste twee jaar

Je weet vantevoren niet wat je krijgt, leuk concept. Heerlijke gerechten met bij passende wijnen. De gastvrouw heeft veel verstand van de wijnen en praat hier met veel passie over. Knus ingericht met een rustieke sfeer. Zeker een aanrader.

Mariekarin
  • Recensies in de laatste twee jaar

Een origineel concept. Je weet van tevoren niet wat je gaat eten. Je geeft door wat je niet lekker vindt en waar je allergisch voor bent en de kok maakt een mooi diner.
De bediening is erg vriendelijk en gastvrij. De wijn was heerlijk en past goed bij het eten.
Het decor, het eten, de bediening, alles past bij elkaar. Het is echt een aanrader.

Gegeten op 14 september 2013

irene15
  • Recensies in de laatste twee jaar

Lekker gegeten in een sfeervolle omgeving! Tussen de gangen door wel wat lang wachten, maar de verschillende gerechten waren origineel en erg lekker, en de bediening prima. Een acht omdat de gerechten er niet echt uitspringen tov andere restaurants met dit concept, maar prijs-kwaliteit verhouding klopt prima,

Gegeten op 7 december 2013

marjafriend
  • Recensies in de laatste twee jaar

Hier gegeten met 6 mensen, van te voren gereserveerd en vegetarisch menu aangevraagd voor de groep. Vriendelijke ontvangst, ziet er leuk en gezellig uit. Was heerlijk eten, creatief en verfijnd, zonder hele uitgesloofde hapjes zoals in sterrententen. Vanwaar de vergelijking met sterrententen? Omdat het niveau echt heel erg hoog ligt in dit restaurant. Voor de vaste prijs krijg je een verassing menu(35 euro) wat in prijs/kwaliteit echt een dikke 10 krijgt. De bediening is ook heel erg attent! In Leiden nooit zo iets meegemaakt.
Enig minpuntje is dat het zo lekker tafelen en drinken is in dit restaurant datje er met gemak de hele avond in doorbrengt, en daar zijn de stoelen niet helemaal op berekent. Strek daarom af en toe even de benen, is ook goed voor de vertering.

Gegeten op 25 oktober 2013

Proever62124
  • Recensies in de laatste twee jaar

Ik was hier in de Leidse restaurantweek. Dat maakt dat het restaurant vol zit en de akoestiek is dan niet zo prettig.
Er was een speciaal menu voor de restaurantweek, maar eigenlijk is het concept van de hetzelfde als normaal. Er is geen kaart. De kok kookt een vast menu de hele avond, waarbij uiteraard aangegeven kan worden als bepaalde zaken liever niet gegeten willen worden. Hiervoor wordt altijd een leuk ander gerecht gemaakt.
De patrijs met mousse van eendenlever was echt heerlijk. Het zoete dessert viel helaas een beetje uit de toon bij de rest. Ik vind banaAn en chocola fantasieloos, terwijl de andere gerechten dat niet waren.
Kortom, je kunt hier prima eten en de wijn is goed

Gegeten op 14 november 2013

Schrijf zelf een recensie over La Diva in Leiden

Schrijf hieronder je recensie over La Diva. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!