Miró

1. Restaurant
  2. Frans-internationaal
  1. Toon telefoonnummer 043 450 39 88

eelco3

Het restaurant probeert iets uit te stralen en de kaart ziet er goed uit. We kiezen voor het 5-gangen weekmenu. Helaas wordt de tafel achter ons bevolkt door een wat asociaal gezelschap, met 4 peuters die vrijelijk met hun bestek op de borden mogen rammen en luidkeels hun aanwezigheid mogen etaleren. De ouders schijnen dit niet in de gaten te hebben of storen zich er niet aan. Waar ik mij aan stoorde is dat het personeel niet ingrijpt. Dit pik je bij Van der Valk niet eens, laat staan bij dit restaurant. De eetlust vergaat ons. Gelukkig vertrekken ze na een uur.
Het menu was op zich goed. Alleen het hoofdgerecht dissoneerde: twee bereidingen van het Livar-varken. Het stukje van de lende was aan de taaie en droge kant en zelfs de saus lukte het niet om hier voldoende smaak aan te geven. De andere bereiding, een bitterbal, viel tegen. In mijn bitterbal kon ik geen vlees ontdekken, die van mijn partner bevatte een paar flintertjes. Een tegenvaller.

Gegeten op 19 april 2015

HvdBeek

Wij maakten gebruik van het Social Deal aanbod en dat hebben we geweten. Een vergelijkbare ervaring van eerdere hotelgasten waarbij a la carte en social deal/hotel duidelijk twee verschillende dingen zijn bij Miro. Social Deal is hierbij anti reclame.
Van een 3-gangen menu van normaal € 32 verwacht ik heel iets anders dan het bordje pompoensoep, het bordje hoofdgerecht met kleine stukjes te lang gebakken varkensvlees (of een droog visje i.v.m. lactose-vrij dieet) en het magere toetje dat nogal overdreven met witte handschoentjes werd opgediend....
De bediening was erg langzaam, weinig pro-actief (we moesten zelf aandacht vragen) en het aanreiken van de jassen kon er aan het einde ook niet vanaf.
Een cava als aperitief van € 8,90 vond ik stevig aan de prijs; voor cafeïne vrije koffie werd gewoon € 2,20 geteld, maar de gewone koffie werd afgerekend als koffietheeservice diner a € 4,95 per stuk! daarmee was een groot deel van het voordeel weer weg.
Kortom geen terugkomer.

Gegeten op 28 maart 2015

Schippertje

In ons arrangement 2 overnachtingen, zat een 2 gangen diner, wat een tegenvaller!! Keuze uit voorgerecht, soep of dessert, voor het toetje gekozen. Hoofdgerecht, Haut Cuisine - groot bord, weinig erop, 2 kleine stukjes varkensvlees, vlakke smaken, paar stukjes wortel als bijgerecht. Kon in een holle kies!! Toetje erg zoet, 1 klein bolletje chocoladeijs met wat streepjes creme van een en ander. Zo van de groothandel lijkt het, niet op niveau van een 4 * hotel,drankjes aan de prijs.
De borden van de a la carte eters waren meer gevuld, onderscheid dus, jammer.
Volgende avond heerlijk gegeten bij Gasterij de Poort in het centrum, eerlijk en heerlijk eten, beslist een aanrader!!! Schippertje.

Gegeten op 27 maart 2015

rené97

Het is altijd afwachten bij een deal of een restaurant waar maakt wat ze beloven. Nou, wij waren zeer tevreden met onze keuze voor Miró. Op de eerste plaats vriendelijke bediening die ook nog eens zeer snel op onze wensen reageerde. Na een kleine amuse en een sprankelend apéritief kwam een prima rundercarpaccio van ossenhaas, gevolgd door een pompoensoep, die wat ons betreft wel wat kruidiger had gemogen. Men serveert geen frites of aardappelen bij het hoofdgerecht, maar dat kan wel besteld worden. De portie Livar bereidingen met goed bereide groenten was groot genoeg en die extra portie was niet nodig. Mijn echtgenote ging voor een zoet dessert (kersen, choco en kokos) en zelf mocht ik 4 soorten kaas kiezen van de kaastrolley. De lekkere rode huiswijn en de rode port maakten het geheel af. Wij keerden zeer tevreden huiswaarts en zullen zeker nog eens terugkeren.

Gegeten op 19 februari 2015

Celco

We hadden een voucher van Groupon voor een 3-gangenmenu die we in restaurant Miro van hotel Gulpenerland konden verzilveren. Na een amuse kregen we carpaccio, wat we altijd een topper vinden als voorgerecht. Dat was deze keer ook weer tongstrelend.
Het hoofdgerecht bestond uit 2 stukken kloostervarken. Ik vroeg me wel verwonderd af of dit het nou was, want er werd geen garnituur bij geserveerd. En hier moesten we het inderdaad mee doen. Het was erg lekker en mijn moeder had genoeg aan een stuk, dus heb ik haar stuk opgegeten. En het dessert was ook lekker. Het was de slagroom op de kers van een heerlijk 2-daags verblijf dat we in hotel Gulpenerland hebben gehad.

Gegeten op 8 januari 2015

HansHeier

De eerste avond van ons 2 daags verblijf in Hotel Gulpenerland gereserveerd in het restaurant van genoemd hotel, te weten Miro. Gezellige ambiance en vriendelijke bediening.
Maar helaas "Nouvelle Cuisine", dwz opgediend als een schilderij, maar met 1 of 2 hapjes weggeslikt. Dat is niet meer van deze tijd. De maag wordt niet geheel gevuld. Bovendien aan de prijs. Dus volgende keer een restaurant in Gulpen en daar zijn er genoeg van.

Gegeten op 26 november 2014

stanis40

Een jaar geleden hier gaan eten met vrienden. Toen was ik lyrisch over dit restaurant. Toen ze weer met groupon kwamen natuurlijk gekocht. Had dit restaurant ook al aan diverse mensen aan bevolen. Nou viel de 2e keer toch vies tegen, heel erg vies tegen zelfs.

Waren hier op een donderdagavond, bediening was correct maar ook niet meer dan dat, langzaam, soms zelfs wat bot, vooral als gasten binnen kwamen van het hotel. Pfff is wel erg druk kunt u niet over een half uur terugkomen.

Het eten was niet slecht maar het niveau van de vorige keer werd bij lange na niet gehaald. Brood bij het voorgerecht moest je voor vragen, 2e keer zat er zowieso niet in. Hoofdgerecht werd geserveerd zonder aardappelgarnituur, vorige keer werd ons gezegd dat we dit apart bij konden bestellen, nu niet dus.

Met andere gasten gesproken en het blijkt dat van dag tot dag het serviceniveau en het niveau van het eten verschilt. De donderdag is dus een slechtere avond om uit te kiezen.

Al met al een grote tegenvaller en het ergste was dat we een week later uitgenodigd warden door vrienden om hier te eten, ook op een donderdagavond en dat het dus niks beter was.

Jammer maar helaas, als je niveau niet op hetzelfde peil kunt houden op alle dagen van de week dan dit voor ons zowiese de laatste keer.

Gegeten op 6 november 2014

Mago

High tea voor twee met Social Deal. Het reserveren is een hele toer. Geen samenwerking bij de receptie. Toen wij het restaurant in wilden, mocht dat niet en werden we naar de lounge verwezen,
Vieze doorgezakte banken en stoelen, tafels waar de kruimels op lagen, spinnen in de vensterbanken en toen ik wilde gaan zitten zag ik een hele bos haren op de stoel liggen. Na een kwartier wachten werd ons gevraagd wat we wilden drinken. Wij begrepen toen dat men ons daar ook wilde bedienen, dus vroegen wij om naar het restaurant te gaan, maar dat ging niet, alles was gereserveerd(er zaten 2 mensen) maar ze is gaan vragen en toen konden we ineens overal gaan zitten waar we wilden.
We kregen een karig glaasje kurkdroge wijn ingeschonken door de dame van de receptie, die terugging naar haar plaats zonder iets te zeggen. Na een kwartier wachten(we zaten er inmiddels alleen) maar eens in de keuken gaan vragen wat de bedoeling was. Men was bezig met onze high wine , dus of we nog even wilde wachten. Na 10 minuten kregen we ieder een klein glaasje gazpacho, een ministukje Franse kaas en een ministukje vijgenbrood.
Na weer 20 minuten wachten kwamen p.p. een crostini met krabmousse, een met een plakje parmAHam en een gerookt zalmrolletje dat precies op een theelepeltje paste. We hebben toen nog 20 minuten gewacht, zonder dat er zich iemand liet zien. Bij de receptie zat een medewerker te telefoneren en ik kreeg geen blik, toen zijn we maar weer naar de keuken gegaan om te vragen wat de bedoeling was. De high wine bleek dus afgelopen te zijn.
De normale prijs hiervoor is 18,95€, als ik dit ervoor had moeten betalen, zou ik me flink bekocht hebben gevoeld, plus, dat beetje wat je krijgt smaakt allemaal als kant en klaar uit de winkel, dus zelfs met onze deal vinden wij dit ruim betaald.
Maar de bediening slaat echt alles, je wordt helemaal aan je lot overgelaten, er wordt niet verteld wat je kunt verwachten, helemaal niks. Dat was dus eens, maar nooit weer.

Gegeten op 21 september 2014

Marjonbrugman

Restaurant is niet ingesteld op vegetariërs, terwijl de site aangeeft dat zij rekening houden met dieetwensen. Kok lost het op door gewoon het vlees weg te laten. Wat overblijft zijn 3 sliertjes groenten en 2 stukjes aardappel. En dat op mijn verjaardag! Serveerster geeft aan dat tegen betaling extra aardappelen besteld kunnen worden. Vreemd! Ober lost klacht op met gratis koffie en voor volgende dag wordt beterschap beloofd, maar ik heb nog steeds trek! Volgende dag zelfde soep als de vleeseters maar dan zonder de chorizo, dus kok maakt zich er weer makkelijk vanaf. Risotto voor hoofdgerecht, maar risotto is een hele kunst en te hoog gegrepen voor deze fantasieloze kok. Advies: vegetariërs wegblijven!
Het terras heeft uitzicht op een parkeerplaats.

Gegeten op 16 juli 2014

Julianne1988

Via Social Deal een High wine besteld bij restaurant Miró voor 2 personen. We werden vriendelijk ontvangen bij de receptie. De bonnen werden ingenomen, we mochten plaatsnemen en zouden uitleg krijgen over de High wine van de dame. We zijn buiten gaan zitten en vrij snel werd een drankje opgenomen en gevraagd welke wijn we wilden drinken.
We kregen de drankjes, maar echter kregen we geen uitleg over wat de bedoeling was. Ook het eerste plankje met diverse hapjes werd geserveerd. De bediende vertelde wat er op ons plankje lag. Het was heerlijk. Echter duurde het heel lang voordat het leeggoed werd opgehaald. Na een uur werd een 2e plankje gebracht. Wederom waren dit heerlijke hapjes. Ook deze keer duurde het weer erg lang voordat iemand de lege plankjes kwam ophalen of een nieuw drankje kwam opnemen. Zelf een bediende geroepen en gevraagd of er nog iets geserveerd ging worden. De bediening was allemaal aardig maar niet heel persoonlijk. Na het 2e plankje bleek de High wine
aan een einde te zijn gekomen. Het was allemaal erg lekker, maar het zou prettig zijn geweest als vooraf wordt verteld wat er binnen de high wine te pas komt. Bij het afrekenen van de overige drankjes werd er niet gevraagd of alles naar wens was geweest, anders had ik eerlijk deze mening toegelicht. De inrichting binnen was wat oudbollig maar wel klassiek en stijlvol. Ik zou er voor het eten misschien nog wel een keer terug gaan, maar dan graag wel met meer persoonlijke bediening.

Gegeten op 14 september 2014

Schrijf zelf een recensie over Miró in Gulpen

Schrijf hieronder je recensie over Miró. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.