La Bonbonnière

• 5.8

• 7.8

gerrit21
  • Recensies in de laatste twee jaar

isteren 5 februari 2014 hier een amerikaanse hamburger besteld.
De hamburger was verbrand en dit werd gecamoufleerd door een paar stukjes tomaat en komkommer.De verbrande stukken eraf gesneden en op het bord laten liggen.
Bij het afrekenen de standaard vraag van de ober " Heeft het gesmaakt".
Als antwoord gegeven dat de burger verbrand was.Reactie " Oh die paar stukjes dat komt door de gril".
Nooit meer de bonbonniere met een mooie uitstraling, onbeschoft personeel en over prijsd slecht eten.

Gegeten op 5 januari 2014

Arie67
  • Recensies in de laatste twee jaar

Afgelopen zondag hier gelunchd. Prachtig decor en op goed geluk naar binnen gewandeld. Dachten uit de drukte bij het Vrijthof te gaan , maar hadden beter daar kunnen gaan eten. Na 10 minuten bedacht de bediening dat we misschien wel een kaart wilden, werd min of meer neergegooid en zonder te vragen of we iets wilden drinken liep de ober weer weg. Onze kinderen wilden graag een tosti, of chiquer gezegd een croque. Helaas bleek dit simpele gerecht toch teveel van het goede voor de keuken. De bovenkant van de tosti was enigszins zwart geblakerd, maar werd gecamoufleerd door de schijf ananas die weer verstopt was onder een plak kaas. Uiteindelijk de helft maar laten liggen. Onze gerechten waren redelijk, maar ook niet meer dan dat. Iets overprijsd. Van het bezoek aan het toilet van het naastgelegen theater gingen we alsnog over ons nek, aangezien de uitwerpselen met name buiten het toilet lagen. Toen ik dit aan de bediening doorgaf was de simpele reaktie: "alweer?" en de mededeling dat men zich hier niet mee mocht bemoeien want blijkbaar horen de toiletten niet bij het restaurant maar bij het theater, maar daar was niemand te bekennen. Echt eens maar nooit meer.

Gegeten op 1 december 2013

Linda007
  • Recensies in de laatste twee jaar

Mooie lokatie en uitnodigend. Helaas, het eten was beneden de maat. Wildragout bleek te smaken naar rundvlees. Niet mals en met veel vet. De bijgeserveerde aardappelpuree was uitgedroogd. De beloofde peer was nauwelijks te vinden, zo klein. En smakeloos.
Navraag via de ober bij de kok over de niet-geproefde wildsmaak...het bleek om kangaroe en struisvogelvlees te gaan. Tja, daar hadden we niet van terug! En hiervoor komen we ook niet meer terug.

Gegeten op 19 november 2013

schom
  • Recensies in de laatste twee jaar

Afgelopen zaterdag hier gelunched. We waren hier al vaker geweest en het was toen goed met een mooie ambiance. De laatste keer was al ruim een jaar geleden, dus gingen we nu weer eens daar lunchen. We hadden gekozen voor de Americaanse Burger met friet en de garnalenkroketten. Wat een tegenvaller. Smaakloos en de friet was zelfs niet eens gaar. Echt veel te duur voor het gebodene.

HHans
  • Recensies in de laatste twee jaar

Na een tijdje weer eens bij de Bonbonnière gegeten omdat het de vorige keer wel bevallen was en wij het een prachtige zaak vinden. Meestal kijk ik eerst even op Iens voor de laatste cijfers, dat had ik nu beter ook kunnen doen. Helaas loopt de kwaliteit van het eten niet meer in de pas met de andere beoordelingscriteria. Het voorgerecht ging nog wel, de courgettesoep en de kaaskroketten waren zoals het hoort. De hoofdgerechten waren echter niet goed genoeg. Het vispannetje en de vegetarische pasta moeten smaakvoller kunnen. Wat mij betreft had ik net een 5,5 willen geven voor het eten maar omdat de prijs kwaliteit van het geheel nogal aan de hoge kant was, kom ik bij de 5 uit. Jammer. Het blijft overigens een prachtige zaak met vriendelijke bediening.

Gegeten op 17 september 2013

Bakker-Vermeer
  • Recensies in de laatste twee jaar

Vreselijk vreselijk. Fantasieloos eten. Thuis maak ik het lekkerder (en ik kan niet koken). Als hoofdgerecht vis...Nou ja een gebakken scholletje met een presentatie zoals je een kind de eerste keer laat maken. Beneden alle peil!! Het vlees gepresenteerd als plakjes fricandeau mostersaus uit fles en als groente een paar schijfjes bleekselderij. Huisgemaakte creme brullee ja ja... Dat proef je. Net zo fantasieloos als de rest. Een echt afrader!

Gegeten op 6 augustus 2013

Eerlijkiseerlijk
  • Recensies in de laatste twee jaar

Toen wij eerdere recencies hadden gelezen zonk ons de moed in de schoenen. Zoveel ellende en dan komen wij met een vakantieveilingcoupon. Eerst willen afzeggen en de bon in de prullenbak willen gooien. Niet gedaan en toch een kans gegeven. Dat werd toch echt een verassing. Voor de afgesproken tijd aangekomen zat de zaak nog grotendeels vol met koffie drinkende en borrelende mensen. Op een podium aan het raam stond een keurig gedekte tafel klaar. Dit kon toch niet voor ons zijn? Na een amuse (zalm) kregen wij een 4 gangen diner bestaande uit carpacio, husgemaakte groente soep, snitzel in pepersaus en creme brulee toe. Oké zeker geen hoogstandjes maar wel waar naar je geld. Keurige bediening, redelijke huiswijn (zowel wit als rood) en dit alles in een prachtig pand. Blij dat wij toch gegaan zijn. Daarom deze cijfers want "eerlijk is eerlijk"!!

Gegeten op 8 februari 2013

boek
  • Recensies in de laatste twee jaar

We hebben hier geluncht. Het was het enige grand café in de buurt waar nog een tafel vrij was op zaterdagmiddag 13 uur. Dat had ons aan het denken moeten zetten.

Als je thee bestelt, krijg je standaard een gewoon theezakje. Als je een andere smaak wenst dan moet je daar zelf om vragen en dan is men wel bereid de enige theedoos die het grand café rijk is op jouw tafel te zetten.

De maaltijdsalade dreef in de dressing en was niet vers. Het stokbrood gelukkig wel. De kwaliteit van de uitsmijter ontsteeg het snackbarniveau niet. De rekening helaas wel.

De bediening was welwillend en vriendelijk genoeg, maar het kostte wat moeite om hun aandacht te trekken. Niet omdat het zo druk was in de zaak, maar omdat ze elkaar in de keuken met theedoeken achterna zaten. Zichtbaar vanuit het restaurant en niet erg professioneel.

Het pand is prachtig. Maar Maastricht grossiert in prachtige panden dus voor de entourage ben je gelukkig niet afhankelijk van de bonbonnière.

Gegeten op 19 januari 2013

SouadB
  • Recensies in de laatste twee jaar

Na veel moeite een reservering kunnen maken, omdat het restaurant zgn vol zat. Daar aangekomen bleken er slechts 3 tafeltjes bezet te zijn. Binnen 3 kwartier waren deze mensen allemaal vertrokken en waren we de enigen in het restaurant. Na een uur vertrokken en er was nog niemand bijgekomen. We hadden een menu bestaande uit een amuse van een plakje gerookte zalm, een carpaccio als voorgerecht, aardappelsoep en als hoofdgerecht vis met aardappelpurree en witlof. De diverse gerechten waren kwalitatief erg slecht en fantasieloos. De soep was niet meer dan een smaakloze en kleurloze bouillon , die we ook hebben laten staan. De witlof was gekookt en even onder de grill gestopt, verder was hij slecht schoon gemaakt en was er niks aan toegevoegd. De aardappel purree had een nare nasmaak. Het restaurant ziet er goed uit, maar voor het eten moet je hier niet zijn.

Gegeten op 22 december 2012

John5000
  • Recensies in de laatste twee jaar

Hier moet je zijn om koffie te drinken met gebak. Hier moet je niet zijn om te eten. Wij bestelden beide een Koningin pasteitje. Wat je krijgt is een rond ragout bakje, met een overdadige soep van champions die in water hebben gelegen en stukjes soepkip in een niet te eten ingedikte saus en als topping gedroogde peterselie kruid? Versheid en presentatie als normale proporties zijn ver te zoeken. Dit voor een prijs van € 10,50 per portie. Onze gepaste opmerkingen hierover werden aan de "kok" gemeld. Hierna is er geen enkel contact meer geweest. In een zaak als deze verwacht je een terugkoppeling of de "kok" zelf.

Het is dan ook zeer jammer dat men niets doet met deze in onze ogen normale kritiek. Zo lever je geen gerecht af en als je het op deze manier doet pas dan de prijs aan naar € 3,50.

Het decor is mooi en straalt rust uit

Gegeten op 13 december 2012

Schrijf zelf een recensie over La Bonbonnière in Maastricht

Schrijf hieronder je recensie over La Bonbonnière. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!