a TripAdvisor company

La Chine

1. Chinees
  1. Toon telefoonnummer 043 321 61 23

NielsArnhem

Hier meerdere malen geluncht. Lekkere Chinese gerechten met voldoende smaak. Ruime porties. Het is goed toeven op het terras. Binnen ziet het er verzorgd uit, maar mist het geheel wat ambiance. De (vermoedelijke) eigenaar is een gedienstige en vriendelijke man. Op speciaal verzoek iets buiten de kaart eten was zelfs geen probleem.

Gegeten op 18 februari 2016

ivo8

Gegeten na een dagje Maastricht.
Het eten was erg lekker. Ik had de Peking Goulash soep gegeten en vervolgens de zeevruchtenmix met rijst. Toen de zeevruchtenmix werd opgediend leek het heel weinig, maar uiteindelijk had ik er toch genoeg aan. Er werd dus rekening mee gehouden dat er op die manier niet te veel eten weggegooid werd, wat ik een hele goede zaak vind. Wel vond ik dat er meer specialiteiten op de kaart mochten en daarnaast vond ik de prijzen wel erg aan de hoge kant.
Voor wat betreft de service was het voor mij voldoende en de mensen die er werkten waren heel vriendelijk. Alleen vond ik het jammer dat ik uit mezelf moest vragen om het dessert en nog een extra bak koffie. Normaal hoort dit na het eten (in mijn opinie) door het werkende personeel gevraagd te worden.
Het decor vond ik wat kaal en straalde weinig sfeer uit. Mocht nog wat meer aan gedaan worden (bijvoorbeeld wat aquariums en schilderijen).
Ik heb me er verder prima vermaakt en toch heerlijk gegeten.

Gegeten op 2 januari 2016

lou8

heerlijk na hele lange tijd weer hier gegeten en het was perfect,heerlijke soep vooraf wantan met garnalen,tussendoor hun overheerlijke grote lumpia en als hoodgerecht overheerlijke raosted duck met flensjes en spring oignons en hun eenvoudige maar oh zo lekkere mie.Het was perfect.

Gegeten op 28 oktober 2015

heutsie

Vandaag weer eens zin in chinees en ter afsluiting van onze vakantie hebben we La Chine weer een bezoek gebracht. Als voorgerecht had ik garnalensoep en mijn partner dim sum, allebei overheerlijk. Als hoofdgerecht hadden we de ossehaas gegrild in een warm pruttelend keteltje dat aan de tafel werd gebracht en chicken lemon.
Ook deze beide gerechten waren top. Mijn partner kreeg niet alles op van de chicken lemon, daarom heb ik me hier maar tegoed aan gedaan. Gevolg; beetje overeten tgv deze lekkere gerechten.
Personeel is zeer vriendelijk en attent en niks ontgaat hun attentie. Je moet wel zin hebben in Chinees, maar ik vind dat la Chine zich onderscheid van andere Chinese restaurants. En dan in de zin van de veelzijdigheid van hun menu's.
Ik raad bezoekers wel aan om eens wat anders te nemen dan de bekende rijsttafels. De foe Yong hay's en de satehs kennen we ondertussen wel. La Chine bied je de gelegenheid om ook eens de andere kant van de Chinese keuken te proeven. Het is dat we echt genoeg gegeten hadden, anders hadden we zeer zeker nog een toetje genomen.

Gegeten op 29 september 2014

laura12

Tijdens ons weekendje in Maastricht gekozen voor het Chinese restaurant en dat was een goede keus. Eerst hebben wij op het terras genoten van een lekker wijntje, waarna we naar binnen zijn gegaan voor het diner. En dat viel beslist niet tegen! Als voorgerecht hadden we de pekingeend met pannenkoekjes & hoisin saus, tjonge tjonge wat was dat lekker! Daar had ik nog wel een portie van op gekund. Vervolgens de Tja Sieuw en de kip in zwarte bonensaus, vergezeld van een heerlijke portie mihoen. Echt, na lange tijd eindelijk weer eens echt Chinees eten! Na ons dessert nog even blijven praten met de eigenaar die ons nog koffie/thee van het huis aanbood. Dit is uiteraard nergens voor nodig, maar zeker gastvrij!

Gegeten op 21 juni 2014

jdonselaar

La Chine is sinds 1952 het oudste chinees restaurant van Maastricht. Het valt op dat ze altijd een constante kwaliteit bieden, de smaken zijn intenser dan bij de meeste Chinese restaurants, rustigere ambiance, correcte en snelle bediening. en een uitgebreide kaart met specialiteiten, zoals de Nassi Yen Chow en Japanse Bami. Wij komen er regelmatig en graag.

Gegeten op 4 mei 2014

heutsie

Gisteren onverwachts bij La Chine terecht gekomen. Het stond al een hele tijd op de planning om er eens te gaan eten, maar het was er nog nooit van gekomen. Je moet eigenlijk ook echt zin hebben in chinees en dat heb ik niet altijd. De goede recensies waren meer dan waar. De loempiaatjes als voorgerecht, vond ik enigszins nog een beetje tegen vallen. Maar het hoofdgerecht was overheerlijk. We hadden rijst en bami met een vispannetje en spicy beef. Nou werkelijk allebei de gerechten waren overheerlijk. De rijst en bami alleen al waren enorm lekker. Ook de sambal vond ik lekkerder dan anders. De bediening was zeer vriendelijk en enorm beleefd. Heb ik dan geen noot van kritiek? Jawel, het decor en entourage vind ik een beetje saai en statisch. Daar kun je in mijn ogen veel meer van maken. Maar het eten was echt verrukkelijk en dat is toch feitelijk het belangrijkste bij een restaurant. Ik zal niet heel snel nog een andere chinees gaan proberen als we chinees gaan eten.

Gegeten op 26 december 2013

mgpasman

Afgelopen zaterdag op het terras van La Chine neergestreken, deels omdat alle andere terrassen vol waren, deels omdat we wel weer toe waren aan een Chinese maaltijd. Voor- en hoofdgerecht besteld. Het voorgerecht (diverse hapjes La Chine) was gewoon slecht. Kippepoten waren zwart van binnen, de loempiaatjes hadden een nare bijsmaak. Tegelijkertijd zagen wij op het terras ernaast het ene na het andere goddelijke gerecht voorbij komen. Het hoofdgerecht hebben we geannuleerd (dat gebeurde zonder vragen) en zijn toen een terras verder gaan zitten.

Gegeten op 20 juli 2013

hans108

Hans van der Togt
houdt u van de echte Chinese keuken? Restaurant La Chine, het oudste Chinese restaurant van Maastricht is een echte aanrader.
Heerlijke gerechten en een buitengewoon prettige bediening bovendien, completeren deze avond uit.
Wij hebben er donderdagavond een bezoek gebracht en ons er echt gast gevoeld.

Gegeten op 24 januari 2013

jandemeij

Als je in Maatsricht bent en je hebt zin in 'Chinees' dan moet je naar La Chine op de Markt. Weliswaar 'traditionele' Chinees, maar van ongekende kwaliteit en smaak. Alles is even goed en de diversiteit is groot. De bediening ook lekker 'ouderwets', vriendelijk.

Gegeten op 10 november 2012

Schrijf zelf een recensie over La Chine in Maastricht

Schrijf hieronder je recensie over La Chine. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.