Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

La Chine

1. Chinees

La Chine

1. Chinees
  1. Toon telefoonnummer 043 321 61 23

laura12

Tijdens ons weekendje in Maastricht gekozen voor het Chinese restaurant en dat was een goede keus. Eerst hebben wij op het terras genoten van een lekker wijntje, waarna we naar binnen zijn gegaan voor het diner. En dat viel beslist niet tegen! Als voorgerecht hadden we de pekingeend met pannenkoekjes & hoisin saus, tjonge tjonge wat was dat lekker! Daar had ik nog wel een portie van op gekund. Vervolgens de Tja Sieuw en de kip in zwarte bonensaus, vergezeld van een heerlijke portie mihoen. Echt, na lange tijd eindelijk weer eens echt Chinees eten! Na ons dessert nog even blijven praten met de eigenaar die ons nog koffie/thee van het huis aanbood. Dit is uiteraard nergens voor nodig, maar zeker gastvrij!

Gegeten op 21 juni 2014

jdonselaar

La Chine is sinds 1952 het oudste chinees restaurant van Maastricht. Het valt op dat ze altijd een constante kwaliteit bieden, de smaken zijn intenser dan bij de meeste Chinese restaurants, rustigere ambiance, correcte en snelle bediening. en een uitgebreide kaart met specialiteiten, zoals de Nassi Yen Chow en Japanse Bami. Wij komen er regelmatig en graag.

Gegeten op 4 mei 2014

heutsie

Gisteren onverwachts bij La Chine terecht gekomen. Het stond al een hele tijd op de planning om er eens te gaan eten, maar het was er nog nooit van gekomen. Je moet eigenlijk ook echt zin hebben in chinees en dat heb ik niet altijd. De goede recensies waren meer dan waar. De loempiaatjes als voorgerecht, vond ik enigszins nog een beetje tegen vallen. Maar het hoofdgerecht was overheerlijk. We hadden rijst en bami met een vispannetje en spicy beef. Nou werkelijk allebei de gerechten waren overheerlijk. De rijst en bami alleen al waren enorm lekker. Ook de sambal vond ik lekkerder dan anders. De bediening was zeer vriendelijk en enorm beleefd. Heb ik dan geen noot van kritiek? Jawel, het decor en entourage vind ik een beetje saai en statisch. Daar kun je in mijn ogen veel meer van maken. Maar het eten was echt verrukkelijk en dat is toch feitelijk het belangrijkste bij een restaurant. Ik zal niet heel snel nog een andere chinees gaan proberen als we chinees gaan eten.

Gegeten op 26 december 2013

mgpasman

Afgelopen zaterdag op het terras van La Chine neergestreken, deels omdat alle andere terrassen vol waren, deels omdat we wel weer toe waren aan een Chinese maaltijd. Voor- en hoofdgerecht besteld. Het voorgerecht (diverse hapjes La Chine) was gewoon slecht. Kippepoten waren zwart van binnen, de loempiaatjes hadden een nare bijsmaak. Tegelijkertijd zagen wij op het terras ernaast het ene na het andere goddelijke gerecht voorbij komen. Het hoofdgerecht hebben we geannuleerd (dat gebeurde zonder vragen) en zijn toen een terras verder gaan zitten.

Gegeten op 20 juli 2013

hans108

Hans van der Togt
houdt u van de echte Chinese keuken? Restaurant La Chine, het oudste Chinese restaurant van Maastricht is een echte aanrader.
Heerlijke gerechten en een buitengewoon prettige bediening bovendien, completeren deze avond uit.
Wij hebben er donderdagavond een bezoek gebracht en ons er echt gast gevoeld.

Gegeten op 24 januari 2013

jandemeij

Als je in Maatsricht bent en je hebt zin in 'Chinees' dan moet je naar La Chine op de Markt. Weliswaar 'traditionele' Chinees, maar van ongekende kwaliteit en smaak. Alles is even goed en de diversiteit is groot. De bediening ook lekker 'ouderwets', vriendelijk.

Gegeten op 10 november 2012

BasJansen

Na een keer op het terras gezeten te hebben, had ik besloten om eens binnen te zitten. Jammer genoeg was dit niet bevallen, want de gerechten zijn van matige kwaliteit. De sauzen waren ook niet warm genoeg en aangezien de meeste gerechten voornamelijk bestaan uit saus, waren de gerechten in totaliteit ook niet warm. De service mag verbeterd worden, maar bij een Chinees restaurant is dit meestal niet het belangrijkste punt. Het decor bestaat uit een verouderd Chinees interieur.

De volgende keer ga ik gewoon weer op het terras een drankje nemen!

Jasper1983

Maandje terug hier gegeten. Het eten was op zich prima, maar weinig avontuurlijk. Smaken over het geheel wat aan de vlakke kant. Ben veel beter gewend.
Het voorgerecht duurde behoorlijk lang en vervolgens toen de borden van het voorgerecht net leeg waren en weg werden gehaald werd het hoofdgerecht al geserveerd. Het is dat het geen Chinese porties waren, dus er bleef niet heel veel over. Maar het was wel zonde en ook gek, zeker gezien wachttijd voor het voorgerecht.
De service vond ik ondermaats. Erg plichtmatig, slordig en onvriendelijk.
De sfeer ook niet geweldig. De 'afhalers' lopen praktisch door het restaurant heen, komt de sfeer zeker niet ten goede.
Al met al kan deze goed aangeschreven chinees uit Maastricht bij lange na niet tippen aan veel betere chinese restaurants die ik in mijn eigen regio gewend ben.

Gegeten op 13 juli 2012

chi1

Ik kom al jaren bij Lachine en het is altijd een feest bij restaurant La Chine met een warmte ontvangst door de familie, goede vriendelijke personeels, je kunt ruim zitten met een groot gezelschap. Het eten is uiteraard zeer goed van kwaliteit, altijd pak ik eerst de wan-ton soep en het is ook altijd continuteit van smaak. Beste aanrader voor wan-ton soep en de peking eend!!

Gegeten op 8 augustus 2012

John_S

• Uitstekend

• Uitstekend

We komen regelmatig eten bij La Chine. Altijd een fijne sfeer hier met een zeer vriendelijke bediening.
Aanraders zijn de specialiteiten. We werden iedere keer verrast door het heerlijke eten!

John S.

Schrijf zelf een recensie over La Chine in Maastricht

Schrijf hieronder je recensie over La Chine. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.