• foto's van Leonidas Lunch-tearoom in Delft - 1

• 7.7

• 7.4

frapileg
  • Recensies in de laatste twee jaar

Afgelopen vrijdag met een groep van 6 collega's genoten van de high-wine in Lunchroom Leonidas.
Alle gangen waren verrassend, uitermate goed en werden zeer smaakvol opgediend.
Zoveel voortreffelijk eten voor deze prijs verdiend wat ons betreft een groot compliment.
De 4 bonbons aan het eind bij de koffie waren eigenlijk teveel maar het personeel bood meteen aan deze in een zakje te doen zodat we ze mee naar huis konden nemen.
Kortom, een zeer geslaagde avond en zeker voor herhaling vatbaar!
Frans en collega's

Gegeten op 14 maart 2014

eshkan
  • Recensies in de laatste twee jaar

Na gereserveerd te hebben voor de high wine, werd ons bij binnenkomst verteld dat wij eigenlijk te laat waren voor de high wine en dat de gerechten extra snel geserveerd zouden worden. Jammer dat dit niet bij het reserveren was verteld.
De tafel die ons (voor 4 personen) was toegewezen, was eigenlijk voor 8 bedoeld, dit terwijl er nog voldoende tafels voor 4 personen vrij waren. Deze 8 persoons tafel was voor 4 personen aan 1 zijde opgedekt, waardoor wij naast elkaar moesten zitten in plaats van tegen over elkaar.
De eerste gang van de high wine was veelbelovend een kopje soep met een crostini met carpaccio, een glaasje komkommmersalade en een beetje waldorfsalade. Leuk gepresenteerd op een langwerpig bord.
Daarna de keuze uit een vis of vleespasteitje. De smaak was redelijk, maar de presentatie zag er niet uitnodigend uit. Naast het pasteitje een beetje sla met cherrytomaatjes. De volgende gang bestond uit de keuze tussen een quiche of kroketjes met frites en sla. De quiche ok, maar kroketjes met frites bij een high wine is nou niet bepaald voor de hand liggend. Wederom dezelfde sla met weer de cherrytomaatjes als garnituur.
Bij de koffie mochten we per persoon 4 chocolaatjes uitkiezen uit de naast gelegen Leonidas winkel, die reeds gesloten was. Buitenom lopen met de ober die de winkel open deed. Aan de ene kant leuk, aan de andere kant komt het allemaal een beetje knullig over.
De wijn en de koffie waren prima. Al met al is het idee van de high wine over verschillende gangen goed, maar de uitvoering is zeker nog voor verbetering vatbaar.

Gegeten op 23 februari 2014

Veer1989
  • Recensies in de laatste twee jaar

Een high wine gehad bij Leonidas, echt een aanrader! Ik eet zelf gluten en lactose vrij en zelden zo lekker gegeten in een restaurant. Hebben 3 uur geborreld en het was super!

Gegeten op 28 februari 2014

julia j
  • Recensies in de laatste twee jaar

twee maanden geleden hier een high-tea gehad: wat een klasse! Echt heel gevarieerd (warme en koude hapjes/ zoet en hartig) en erg lekker. Heb nog nooit zo'n goede high-tea gehad.

Gegeten op 21 november 2013

Zonnetje85
  • Recensies in de laatste twee jaar

Vandaag met zijn tweeën high tea gedaan. We konden -op deze mooie nazomermiddag- in de tuin zitten. Dat was prettig, omdat het daarmee het voordeel van buiten zitten hebt, maar niet de drukte van de straat.

De high tea bestond uit twee potjes verrassingsthee, die ik als niet-theedrinker prima te drinken vond. Het eten bestond uit vijf hartige hapjes (quiche, soepje, etc.) en vijf zoete hapjes (yoghurt met vruchten, chocolaatje, etc.) Het ziet er klein uit, maar bij elkaar vult het prima.

Gegeten op 21 september 2013

Nathaliee-1
  • Recensies in de laatste twee jaar

Voor mij best een tegenvaller. Had hier veel meer van verwacht. Op een doordeweekse dag wezen lunchen. Ik heb ongeveer drie kwartier moeten wachten op de lunch, die eigenlijk erg tegenviel. Voor deze prijs mag je toch ook wel iets meer verwachten.

Gegeten op 31 juli 2013

Andriesz

AANRADER !!
In bezit van lunchkaart van de Hema erheen gegaan. Afspraak maken was geheel niet nodig. Onbekend met zo'n kaart toch direkt personeel in kennis gesteld. De kaart was een X bedrag geldig. Konden kiezen wat we wilden. Heerlijk gegeten EN gedronken. Drankjes apart afrekeken? ( stond in voorschriften) Welnee.. alles inclusief. Personeel heel attent en alart. Zeer vriendelijk. Zeer goede sfeer, gemoedelijk en ontspannen. Heerlijke middag gehad. Gaan er vaker heen. Nogmaals. Aanrader !

Gegeten op 25 juli 2013

jordaneesje
  • Recensies in de laatste twee jaar

In maart een high tea bj Leanidas met een Bongo-bon. Inrichting knus, gezellige en vriendelijke bediening en service en de high tea was geweldig. Een bordje met vele hartige hapjes en een etagere met zoete hapjes. Alles wordt in eigen keuken klaar gemaakt. Het zag er allemaal geweldig uit en het een was nog lekkerder dan het andere. Het was voor ons veel te veel en daar wordt niet moeilijk over gedaan. Allebei kregen we een keurig doosje om onze hapjes mee naar huis te nemen. De beste high tea ooit!

Gegeten op 21 maart 2013

SMJT
  • Recensies in de laatste twee jaar

Komen regelmatig hier koffie drinken, de appeltaart is zelfgebakken en heerlijk. Ook het andere gebak komt van de beste bakker van Delft. Ook wel eens een high tea meegemaakt, zeer goed. sZomers is het heerlijk vertoeven in de stadsbinnentuin. Echt een aanrader.

Gegeten op 25 mei 2013

henkleeuw
  • Recensies in de laatste twee jaar

Met vriendinnen hier een High-Tea gedaan. We stonden er toen echt versteld van hoeveel we kregen voor de prijs die gevraagd werd, destijds zo'n 17 euro per persoon. Naast de traditionele hapjes zoals scones, sandwiches en bonbons ook hartige hapjes en een soepje. De locatie in Delft is ook heel mooi, het zit een straat achter de Markt.

Gegeten op 18 mei 2013

Schrijf zelf een recensie over Leonidas Lunch-tearoom in Delft

Schrijf hieronder je recensie over Leonidas Lunch-tearoom. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!