a TripAdvisor company

1. Eetcafé
  2. Hollands
  1. Toon telefoonnummer 0703625350

teun1983

Samen met een collega heb ik hier voor de lunch de erwtensoep gehad. Het restaurant zit verscholen op een binnenhofje wat betekent dat het restaurant het niet van passanten moet hebben, maar een goede reputatie moet opbouwen bij de vele mensen die er wonen en werken. Verwacht hier rond lunchtijd vooral Rijksambtenaren die in de omliggende gebouwen werken.

De service was uitstekend en vriendelijk. Het restaurant voelde aan als een echte knusse maar mooie strakke huiskamer. Ik kan me wel voorstellen dat als het druk en vol is, het restaurant te overvol kan aanvoelen, maar dat was niet het gevoel bij mijn bezoek.

Omdat we alleen de erwtensoep aten kan ik niet zoveel over het eten zeggen. Wel dat de erwtensoep huisgemaakt aanproefde. Tips voor de kok: 1 De erwtensoep moet ietsje minder zuur zijn 2 In plaats van twee zoete roggebroodjes, zou ik 1 zoet en 1 niet-zoet roggebroodje er naast leggen.

Gegeten op 1 maart 2016

Arianac

Haagse lunch: op kaart lekkere broodjes met geitenkaas, carpaccio etc maar we kregen broodjes met kaas buikspek ham etc. Een zware tegwnvaller. Bediening verkocht meteen de duurste sap van de dag. Broodjes waren ook niet allemaal vers. Een zware tegenvaller. We werken om de hoek en zoeken vaak een lunchpauzes maar hier komen we niet meer!

Gegeten op 22 oktober 2015

Restaurant - 7 maanden geleden

Ach wat jammer dat u het zo ervaren heeft, en jammer dat u niet meer komt
Had van te voren even door gegeven wat u dan wel op de broodjes had gewenst dat is niet gedaan.
De kaas op de broodjes is old amsterdam, de ham is beenham van het livar kloostervarken en het buikspek garen wij zelf en woord 12 uur lang op een lage temperatuur gegaard.
volgens ons zat er ook nog gerookte zalm en ganda ham en een rilette bij.
Verder hebben wij versgeperste sinassappel sap € 3,75 per glas en idd 1 soort verse vruchtensap waar u zelf voor kunt kiezen en deze kost € 4,00 per glas met vers geperst fruit. Wij vertellen dit niet om iets duurder te verkopen??
Wij kregen niet echt de indruk dat het niet gesmaakt had van de 24 broodjes waren er 2 over en op het moment van afruimen hebben wij ook niets vernomen dat het niet had gesmaakt.
Het is fijner en eerlijker als er iets niet naar wens is meteen te reageren dan kan er iets aan gedaan worden. maar niet iets afkraken waar na eer en geweten word gewerkt.
Want dit vinden wij een zware tegenvaller!

Erikpatricia

Prima gegeten! Leuke sfeer en gezellig personeel. Wij hebben een hele lekkere slibtong gegeten! Wij komen zeker nog een keer terug

Gegeten op 20 oktober 2015

lovetotravel

Met enige regelmaat lunch ik hier. Uitgebreide kaart met redelijke prijzen. Gekozen voor de Van Dobben kroketten met salade. Op het brood zat olijfolie wat geen geslaagde combinatie is. Bediening is correct en vriendelijk. Het café bevindt zich achter het Ministerie van SZW en VWS en ligt er ietwat verlaten bij, maar met mooi weer zit het terras vol.

Gegeten op 6 juli 2015

sophietje02

Ik kom hier graag voor de lunch. Zeer uitgebreide kaart en de gerechten zijn goed van smaak. Aanrader is de haagsche lunch waarbij je een selectie van 3 broodjes kunt nemen. Bediening is prima.

Gegeten op 11 september 2014

dofman

Ondertussen heb ik de afgelopen 2 jaar minstens 6 keer geluncht in de Hof der Muzen en steeds was het prima. De kaart is gevarieerd, de bediening duurt soms wat lang. Mijn favoriete lunch is de Haagse lunch bestaande uit 3 kleine broodjes met de lekkerste gerechten. De prijs is alleszins redelijk. De locatie aan het Muzenplein is wat schraal en soms verlaten, binnen is het veel aangenamer en prima toeven.
Ik kom er zeker terug.

Gegeten op 23 oktober 2014

a.massing

Afgelopen jaren ben ik hier regelmatig geweest voor een lunch, en steeds raak ik verrast door de aangepaste menukaart met steeds weer spannende gerechten, die niet allemaal nieuw zijn. Maar juist de aparte (smaak)combinaties en net iets van standaard afwijkende basis-ingredienten maken het telkens opnieuw leuk om hier te genieten van het gevarieerde aanbod. En over de betaalbaarheid valt niets te klagen.

Gegeten op 3 september 2014

lucien1

Gisteren met een groep wezen eten. Het grand-cafe zat vol en het was te krap. Om naar het toilet te kunnen moesten we de tafeltjes verschuiven. Ander nadeel was dat het erg lawaaierig was. In de menu's was in het geheel geen rekening gehouden met vegetarische gasten. Gelukkig werd dat creatief opgelost door als voorafje de "small bites" te serveren en als hoofdgerecht de salade met geitenkaas. Zowel de "small bites" als de salade waren zeer goed van smaak. Wel hadden de "small bites" wat fraaier gepresenteerd mogen worden. Ze waren nu verstopt op een groot bord sla. Dat is niet nodig want de small bites ogen mooi, zijn bijzonder en verdienen beter. Bovendien bestond mijn hoofdgerecht wederom uit een salade. De service was netjes, maar extra wensen zoals het ruilen van menu-onderdelen of het doorbakken van vlees was niet mogelijk.

Gegeten op 27 maart 2014

Milamber77

Gisteravond met een groep hier gegeten. Gekozen voor de geitenkaassalade als voorgerecht. DIt was meer een maaltijdsalade, maar daar werden we door de bediening ook op geattendeerd. Voor de dagschotel was er de keuze uit sliptong en een steak van Wagyu rund. Ik koos voor de steak. Dit was een stevig en zeer smaakvol stuk vlees.

Het enige minpunt was dat er ook geborreld werd door andere gezelschappen, waardoor gesprekken aan tafel soms minder goed te volgen waren.

Gegeten op 12 december 2013

Klaazz

Onlangs met een klein groepje voor het eerst in het hof gegeten.
Dit is ons prima bevallen! Goede, snelle service, prima eten, dit alles in een sfeervol, gezellig decor. Absoluut een aanrader.
We komen hier zeker terug!

Gegeten op 23 augustus 2013

Schrijf zelf een recensie over Grand-café Hof der Muzen in Den Haag

Schrijf hieronder je recensie over Grand-café Hof der Muzen. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.