a TripAdvisor company

Reserveer nu!

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 06 418 866 66

Lekker_2016

Een kleine 50 gasten in een krappe ruimte rondom een groot kookeiland. Elke centimeter wordt benut. Het is eerst wat onwennig. Je zit toch wel erg dicht op elkaar. Zo dicht zelfs dat je moet schuiven met een tafeltje als een mede-gast naar het toilet moet. Maar toch... langzamerhand -de wijn zal ongetwijfeld helpen- raken de gasten op elkaar ingespeeld en ontstaan er ook verrassende conversaties tussen hen.

Het eten is goed. Soms verrassend goed, maar soms missen er details of is het gewoon wat minder. Het maakt dat de prijs als je puur naar het eten kijkt iets te hoog is. Maar "In de keuken van Floris" biedt meer dan alleen het eten. Het is ook de beleving om een jonge keukenbrigade aan het werk te zien om voor hun gasten iets lekkers, iets verrassends op tafel te zetten. En daar slagen ze in. Ze weten hun enthousiasme over het eten en de wijn uitstekend over te brengen. Wat een liefde voor het vak stralen ze uit. Eten hier is een leuke ervaring!

MarijkeZee

Via online reservering

We hebben een hele leuke avond gehad. Van begin tot eind genoten van lekkere gerechtjes en heerlijke bijpassende wijnen. Een aanrader voor een heerlijke avond uit eten.

Ultimo78

Via online reservering

Echt een super leuke plek om gezellig en ongedwongen te genieten van de totale beleving. Ook het saparrangement is super leuk. Echt een aanrader!

NRVD

Via online reservering

Een 9 - gangen verrassingsmenu met daarin de vele heerlijkheden die deze keuken kan bereiden verwerkt. Een prachtige smaakvolle avond lekker dineren met verschillende smaken, mooi gepresenteerd en begeleid met heerlijke wijnen. Enthousiaste mensen, zowel in de keuken als in de bediening die met veel plezier hun heerlijkheden aan de gast tonen. Veel, voor ons nieuwe, smaken geproefd en hiervan genoten! Wat een fijne avond. Alleen jammer dat de, vrij kleine, ruimte volledig benut wordt met het volstouwen van tafels om maar zo veel mogelijk gasten te kunnen plaatsen. Hiermee gaat de intimiteit en gezelligheid voor een groot deel verloren. Aan de andere kant geeft het wel een mogelijkheid om, weliswaar niet geheel vrijwillig, met andere gasten een praatje te maken. Een restaurant om zeker nog meer van te gaan genieten.

Proever19692

P/K 8
Eten bij Floris is altijd een belevenis. Je komt om een vaste tijd en wordt de hele avond verwent met (kleine) lekkernijen. Neem er een perfect aangepast wijnarrangement bij en je bent verzekerd van een culinaire achtbaan. Drie verbeterpuntjes: een brioche en een broodje horen er niet bij. Het was wat aan de zuinige kant wat betreft de hoeveelheid (zeker zonder de broodjes) Je wordt om 7 uur verwacht, om 8 uur het eerste hapje is wat lang wachten

Gegeten op 8 april 2016

graa4841

Via online reservering

Wij werden hartelijk verwelkomd door Floris en zijn brigade. Na een glas Champagne kwamen
de gerechten met het bijpassende wijnarrangement. Alles was een voorstelling van kunstwerkjes en enige aarzeling was er om er aan te beginnen. De hele range was heerlijk. En tot onze verrassing kregen wij het menu een dag later via een e-mail voorgetoverd. Wij kunnen deze smaaksensatie iedereen aanbevelen.

Gegeten op 21 april 2016

Ajet

Via online reservering

Lekker gegeten, voor de tweede keer, en het is mooi om te zien (en proeven natuurlijk!!) wat ze in de keuken van Floris van ingrediënten aan variaties kunnen maken... een avontuur op de tong. Vooral het kool-plankje was heerlijk. Ook de combinatie pompoen-kokos met zeevruchten, hmmm. De wijn was er uitstekend bij. Kortom, een fijne culinaire avond gehad.

Gegeten op 20 april 2016

Dasten

Onze 2e keer in dit bijzondere restaurant met een uniek concept. Het is hier echt een avond vol intense en verrassende smaken en combinaties. Iedere gang is spannend en wordt indien gewenst begeleid door een bijpassend glas wijn, bier of zelfs sake. (Er is ook een saparrangement). Je moet je hier echt laten verrassen, ik ga daarom geen gerechten verklappen.
Daarbij zijn alle tafeltjes rondom de open keuken gegroepeerd waardoor je ook nog eens kunt meegenieten van de geoliede machine in de keuken en kunt zien hoe de gerechtjes stap voor stap in elkaar gezet worden.
Echt een avond genieten, maar anders dan bij meer gangbare restaurants.
Zeer aan te bevelen!

Gegeten op 12 maart 2016

imspa

Met onze vrienden hier gegeten. Het was als vanouds. Geweldig. Het knappe is dat alle smaken apart zijn en toch in harmonie met elkaar. Twee kleine opmerkingen. Het schuim van de zee-egel was zeer geprononceerd, waardoor de andere smaken wegvielen. En bij het laatste visgerecht was de smaak van de vis zo overheersend en, wat mij betreft, ook niet echt geweldig.
Maar de rest was heerlijk. Bijzonder was het vlees uit de sigarenkist, waar rook in was gedaan. Subtiel en bijzonder. Een advies om bij de bespreking het vervoer naar huis te laten regelen is wel op zijn plaats. 10-11 glazen is wat ruim bemeten.
De ambiance is goed, maar we zaten zo dicht opklaar dat het bijna een probleem werd om naar het toilet te gaan.
Wij maken ons op om een volgende keer weer te komen genieten van alle smaak explosies.

Gegeten op 26 februari 2016

T-Klap

Ongedwongen genieten van de beste gerechten en wijnen. Een aanrader voor elke liefhebber!
Elke hap brengt iets nieuws met combinaties die je niet hebt zien aankomen. Daarbij passende dranken (hoofdzakelijk wijn, maar ook sake en bier) maken elke gang compleet.

Gegeten op 27 februari 2016

Schrijf zelf een recensie over In de keuken van Floris in Rotterdam

Schrijf hieronder je recensie over In de keuken van Floris. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.