Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

In de keuken van Floris

2. Internationaal
  3. Topper 2015
  1. Toon telefoonnummer 06 418 866 66

larsc

Leuk concept; we waren hier met diner deal. Hoewel het "in serie" tegelijk eten samen met de andere gasten wat afbreuk doet aan de beleving, waren de gerechten met zorg opgemaakt en voorzien van een smakelijke toelichting. Van de slechte service die ik in andere rececies lees heb ik niks gemerkt. Gewoon de juiste aandacht en duidelijk een team met liefde voor lekker eten. Prijs wel aan de hoge kant.

Gegeten op 9 november 2014

Jan75Rotterdam

Wat vreselijk zonde dat zo een goede kok zo een slecht gastheer moet zijn. Met name de kip met maïs was geweldig. Het visvoorgerecht was een schilderijtje. De wijnen waren lekker en passend en de glazen werden vol genoeg geschonken. Op het eten was weinig aan te merken. We hebben genoten.
Voor een concept dat draait om een keuken waarin de gasten worden toegelaten, is echter nauwelijks een minder geschikte kok denkbaar. Een heel simpele dieetwens (geen geraffineerde suikers) waarvan vooraf aangegeven werd dat dit geen enkel probleem zou zijn moest uiteindelijk een punt van discussie worden. Die discussie wist Floris helaas niet fatsoenlijk te houden. Van verschillende anderen hoorde ik later soortgelijke ervaringen. Het lijkt dus geen incident te zijn. Gelukkig kwam dit scherpe randje pas na de koffie boven borrelen waardoor de avond toch geslaagd was.

Gegeten op 14 november 2014

Sazz

Wij zijn hier wat maanden geleden wezen eten met een groep van 10 man. Wij hadden het 9 gangen menu met wijn arrangement. een van ons had een sappen arrangement.Er zaten in onze groep een aantal kritische fijnproevers en wat moeilijke eters. Allemaal zijn we de hele avond heel aangenaam verrast door de heerlijke gerechten, de leuke uitleg over de gerechten en de bijpassende wijn/bier/sap. Het was een complete avond uit. 18.30 aanwezig, en 00.00 vertrokken we. Het was echt een super avond! Dit is niet gewoon uit eten gaan, maar een smaak en proef sensatie in een decor van deze tijd. De stoelen zaten overigens heerljk! Extra leuk dat je in de keuken zit! TOP!

Gegeten op 13 april 2014

Fonsss

Hier paar weken geleden gegeten met m´n vriendin. Nu ik toch op de website ben toch nog even een kritische noot plaatsen.
We hebben hier lekker gegeten, op de gerechten was weinig aan te merken. Niet bijzonder lekker, maar zeker niet doorsnee.
Waar ik dus wel wat op aan wil merken is het decor en de service. We hebben geen privé gesprek kunnen voeren omdat de tafels zo dicht op elkaar staan. Er zat hoogstens 30 cm tussen de tafels van onze linker en rechter buren.

Bij de service hebben we aangegeven dat dit onze eerste keer was bij Floris met de vraag wat precies de bedoeling was. Ze vertelden ons dat er een wijnkaart was en er keuze was uit een wijn- of saparrangement. Snel bleek dat het eigenlijk de bedoeling is een arrangement te kiezen. Bij elk gerecht kregen we een glas wijn, welke ongeveer twee slokken bevatte. Omdat er tussen de verschillende gerechten zo'n 20-25 minuten zat was het lang wachten tot je weer een beetje wijn kon verwachten.
Maar wat me nog het meest tegen de borst stuit is wat we allemaal op de rekening konden vinden. Er is op geen moment bij ons aangegeven dat er sommige gerechten en dronken niet in het arrangement zaten, ondanks dat we vooraf wel om uitleg hadden gevraagd. Champagne en kaasplankje (volgens mij nog iets...) konden we dus mooi op onze rekening terugvinden.
Omdat we zo dicht op elkaar zaten kreeg ik ook nog mee dat onze buren door Floris op de vingers werden getikt omdat ze niet van tevoren hadden aangegeven dat één van hen vegetarisch was...

Gegeten op 30 mei 2014

Epicure

Ondanks de WK voetbalwedstrijd Nederland-Spanje hier gegeten met twee personen. Met als geluk dat we vrijwel alle aandacht voor ons alleen hadden van de brigade. Het concept is leuk: een menu van 10 kleine gangen (inclusief amuse) met begeleidende wijnen. Na het bezoek krijg je het menu thuisgestuurd zodat je nog eens rustig kunt bekijken wat je gegeten (en gedronken) hebt. Elke gang werd met verve gepresenteerd en enthousiast toegelicht door de chef en sous-chef. De sommelier had er die avond duidelijk zin in en lichte de wijnen graag verder toe als we daarom vroegen. Ook culinair gezien is het allemaal prima in orde. We kregen lichte combinaties voorgeschoteld zoals rog met krab, zeekraal, lamsoor en quinoa. En een gang met duif en drie bereidingen van mais (creme, popcorn en gevriesdroogd)
Goede smaken en combinaties, maar helaas geen echte wow-momenten afgezien van het dessert. De compote en sorbet van rabarber met sinaasappel curd, vanille cotta en ijs met witte chocolade en rozen was een schot in de roos en werkte verfrissend na de smaakvolle proeverij van kazen die we ervoor hadden. Prijs-kwaliteit verhouding is in orde al zou ik met minder gangen en (daarmee een lagere eindprijs) meer tevreden zijn geweest.

Gegeten op 13 juni 2014

jeroenhermsen

We hebben hier met z'n drieën gegeten met een IENS-deal. Het eten was lekker (al viel af en toe wel op dat kleine elementen aan ons gerecht afweken van die van de tafels om ons heen). De bediening was erg vriendelijk en de sfeer was gezellig. Voor kleine bijbetaling zetten we ons glas champagne om in een proeverij en daarmee begon de avond al goed. Het eten is verder allemaal erg lekker, al mis ik bij veel gerechten het echt bijzondere (waar je ook zeker voor betaalt). Het concept met de keuken als middelpunt en de vele kleinere gerechten is erg leuk.

Na afloop hadden we een vraag over de rekening maar dat werd niet gewaardeerd. Onze vraag werd afgedaan met: "dat moet je maar met IENS opnemen". Het leek alsof ze niet blij waren dat we via IENS hadden geboekt en van gastvrijheid of de klant is koning was vanaf dat moment ook geen sprake. De schaamte op het gezicht van de bediening gaf ook hun verbazing over de reactie aan. Ik zou zeggen, ga dan niet met IENS in zee als je mensen die via die weg in je restaurant komen zo behandelt.

Al met al fantastisch gegeten en prima bediening, maar we komen hier nooit meer terug.

Gegeten op 6 juni 2014

2uiteters

Hier gegeten obv iens Diner Deal. Ambivalente gevoelens. Heerlijk eten met leuke smaakcombinaties. Bijpassende wijnen goed, maar karig ( het gemiddelde BOB arrangement
elders is royaler). Jammer dat bediening (en Floris) korzelig reageert op aanmerkingen. Een glas met een kring over de volle breedte werd afgedaan met beschadigd en niet vervangen.
Dat we een gerecht vlak vonden smaken en dat we last hadden van de visgeur die opsteeg uit de pan met kreeft die opstand dat was blijkbaar tegen het zere been. Waarom?
De opstelling rond de open keuken is leuk, maar krap en erg rumoerig.
Over het geheel niet meer waard dan een 7 ook vanwege de prijs/kwaliteit verhouding( ondanks de Iens deal)

Gegeten op 29 mei 2014

Dasten

Voor het eerst hier gegeten, de Iens dinner deal: 9 gangen all inclusive.
Het is een kleine zaak met tafeltjes en banken rondom de open keuken, waardoor je kunt zien hoe alle gerechtjes minitieus opgemaakt worden. Wat een vakwerk en wat een bezieling!
Per gang verscheen er een prachtig opgemaakt bordje met verschillende elementen die samen de smaakpapillen prikkelen. De wijn-spijs combinaties waren erg mooi!
De inrichting is sfeervol, nadeel is dat de tafeltjes wel erg dicht op elkaar staan.
De bediening is losjes, soms iets te naar onze smaak. Dit houdt de sfeer wel ongedwongen. Wij starttten om 19 uur en stonden 5 uur later tevreden buiten.
Wij komen zeker terug.

Gegeten op 23 mei 2014

linda333

Voor de 3de keer hier gegeten en het was weer een grote smaakexplosie.
Het 9 gangen menu is elke keer weer een grote verrassing.
Elke gang is apart en zeer lekker, eend (borst, confit en huid) met rode en gele biet, lychee, rozen en gepofte rogge. Dit is maar een van de gangen maar geeft goed weer hoe bijzonder de verschillende smaken zijn. Geloof mij het is lekker!!
Je moet wel van een beetje apart houden en open staan voor bijzondere smaken en dan heb je een top avond.
Voor het eerst het sap arrangement genomen (was de BOP) oké wijn is lekkerder maar ook dit versterkt de smaken in de gerechten. Komkommer met venkel is ook lekker bij een oester.
De bediening is uitstekend en de wensen worden prima opgevolgd maar miste deze keer een beetje de passie bij de uitleg van gerechten en sappen en de persoonlijke noot .
Je zit rondom de keuken wat leuk is dan kan je precies zien hoe alles bereid en opgemaakt wordt. Alleen die plak stoeltjes.

Gegeten op 24 april 2014

Mark_1978

Een tijdje geleden voor de derde keer bij Floris gegeten en het is elke keer fantastisch. Het concept vind ik ook erg leuk, bij andere restaurants met een vast menu zie je op andere tafels vaak al wat je straks gaat eten (als je iets later begint) maar bij Floris begint iedereen tegelijk aan de gangen. Een ander leuk aspect is dat iedereen aan de chefs table zit; iedereen kan meekijken in de keuken aangezien je eromheen zit. Succesleuk concept, lekker eten, top service en echte passie voor voedsel.

Gegeten op 21 februari 2014

Schrijf zelf een recensie over In de keuken van Floris in Rotterdam

Schrijf hieronder je recensie over In de keuken van Floris. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.