Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.
  • foto's van Bar & Restaurant Lef in Delft - 1

3. 38% Duurzaam
  1. Toon telefoonnummer 015 212 06 17
  2. www.lefrestaurant.nl

arjan16

Eens met mijn werk bij Lef gegeten. Dit hadden wij beter niet kunnen doen. Vooraf gerookte zalm, het plastic zatter er nog tussen. De opmaak van de boorden was zeer matig. Verder hoofd, risotto hadden ze ook wel doperwten kunnen noemen want daar had je er meer van. De asperges waren zwart!

De koffie was opzicht goed. Aanrader voor een biertje te drinken maar niet om te eten.

Gegeten op 3 september 2014

Ruud_Schiedam

Met wat collega's wezen eten bij LEF. Ik was er al eerder geweest. het pluspunt van deze zaak is de ambiance. Op deze septemberavond was het een prachtige nazomeravond en dan is het goed toeven op het terras van LEF. Met grind op de grond met daarop bistro tafeltjes en stoeltjes en daarboven een prikkabel met lampjes doet de sfeer zuid-Europees aan.

Het eerste pluspunt kwam al toen we aan tafel gingen. Ongevraagd werd er een karaf water op tafel gezet, hulde!

Het eten was voortreffelijk. Vooraf had ik lamsgehaktballetjes en als hoofdgerecht Couscous met een mooie saus.

Al met al een bijzonder plezierige avond gehad op het terras van LEF.

Gegeten op 11 september 2014

Pieter-Bas-

Zeer gezellige sfeer, zoals een bistro zou moeten zijn. Vooral de kaasfondue in de winter is een aanrader! De bediening is aardig en redelijk vlot, alleen de keuken heeft het soms een beetje moeilijk met grotere groepen, om alles dan tegelijk klaar te krijgen. Wanneer je echter niet je hele familie plus aanhang meeneemt is dit echt een aanrader.

Gegeten op 27 maart 2014

Anuschka30

Het restaurant werd ons aangeraden door een medewerkster van De Porceleyne Fles. We zijn blij dat we haar advies gevolgd hebben. De bediening was vlot en erg vriendelijk. Het restaurant is in bistro stijl en doet heel gezellig aan. We hebben lekker gegeten: risotto met garnalen, crème brulée en koffie toe.

Gegeten op 18 augustus 2014

Ekruider

De verjaardag van onze zoon (10) gevierd met opa's en oma's.
Heerlijk gegeten.
Runderkebabs vooraf waren precies gaar genoeg en met heerlijke sausje.
Lamscurry was ook goed bereid. Kruidig en lekker gecombineerd met couscous met rozijnen.
Steaks met beurre de paris waren precies goed met een pittige beurre.

Attente, vriendelijke bediening.

Kortom een heerlijke afsluiting van de verjaarsdag inclusief sterretjes op het toetje.

Gegeten op 18 augustus 2014

harold16

Het eten viel echt zwaar tegen! Jammer! Met Franse vrienden bij Lef gegeten naar aanleiding van hun website en reviews op Iens.nl.
Wij wonen in Delft en hadden hier nog niet eerder gegeten. Wát een teleurstelling. Niets was ook maar een béétje goed, de rode poon niet, de Provencaalse ratatouille niçoise niet, de curry en de biefstuk ook niet!
Schandalig slecht gegeten! Maar...het meisje dat ons bediende was heel aardig!
Gelukkig maar, anders hadden we plenty reden om boos de zaak te verlaten.

Gegeten op 18 juli 2014

rbr66

Comfort food met goede, huisgemaakte gerechten. Voorafjes gekozen van de borrelkaart: knoflookbrood met salsa van verse tomaat en garnalenkroketjes. Hoewel er weinig garnaal in de kroketjes is te bespeuren, zijn ze wel lekker. Hoofdgerecht groentenrisotto met grote garnalen, mag wat meer gekruid. Als nagerecht gewoon een prima creme brulee. De wijnen vallen wat tegen. De ambiance geeft meteen het Franse sfeertje van een landelijk bar-restaurant in een stadje aan een stoffig pleintje. Je zit wel nogal dicht op elkaar. Vriendelijke, spontane bediening.

Gegeten op 27 juni 2014

MartinK

Het was jaren geleden dat ik hier heb gegeten en omdat we van plan waren om een filmpje te pakken bij filmhuis het lumen hier beland op het mooie terras van LEF. We werden vriendelijk welkom geheten en kregen een karaf water en een portie olijven + brood en smeersels aangeboden van het huis. Een goed begin!

De voorgerechten waren gerookte zalm met asperges en voor mijn vriendin de gefrituurde spieringvisjes met aoli. Erg smakelijk! De hoofdgerechten waren rode poon met ratatouille en een heerlijke risotto met garnalen. Top! Als afsluiter een goede espresso en we konden daarna voldaan naar de film. De prijs/kwaliteit was prima in orde bij Lef en kan daarom het mensen aanraden om hier goed te gaan eten.

Gegeten op 28 juni 2014

ewinkels

Erg sfeervol plein en door de aankleding van het terras wordt de sfeer nog verhoogd. Inderdaad, alsof je in Frankrijk bent. Bediening is wat onhandig maar vriendelijk en ontspannen, met de Franse slag zullen we maar zeggen. Jammer dat het eten niet zo bijzonder is; het is wat eenvoudig en rechttoe-rechtaan. Boontjes bij de eend te lang doorgekookt, de salade zonder aandacht op het bord gesmeten. Ook de wijn niet bijzonder. Je betaalt voor het decor en de gezelligheid, dus liever terugkomen voor een Picon Bière dan voor het eten.

Gegeten op 27 juni 2014

TvW

Vanwege het mooie weer zat het terras overvol. Bediening kan dat niet aan. Gaat inefficiënt te werk. Duurt lang voordat men reageert, het bestelde komt brengen. Personeel is zeer vriendelijk.
We kozen voor forel en eendenbout.
Leuk idee, zelf je vis uitzoeken maar het werkt daar niet. Duurde meer dan een uur en herhaaldelijk vragen voordat we de vis kregen, daarbij frieten en een hele simpele salade.
degene die de eendenbout bestelde was wel tevreden.

Gegeten op 6 juni 2014

Schrijf zelf een recensie over Bar & Restaurant Lef in Delft

Schrijf hieronder je recensie over Bar & Restaurant Lef. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.