• foto's van Bar & Restaurant Lef in Delft - 1

• 7.8 10 22

• 8.0

• 8.3

Bar & Restaurant Lef over zichzelf

Bij LEF Restaurant zit u in Parijs! Spiegels aan de wanden, lange banken en bediening in witte sloven dragen bij aan de sfeer van de echte franse brasserie. Het is er altijd gezellig en druk; de prijzen zijn er verrassend! Buiten, op het meest intieme plein van Delft, zit u in de Provençe. Vrolijke obers flirten met de gasten op het terras. In de zomer is het er gezellig tot in de late uurtjes.

rosemarie4
  • Recensies in de laatste twee jaar

Ik kreeg papardelle met een blik gepelde tomaten erover uitgestort waar zelfs de kroontjes niet van waren afgesneden, heb spijt dat ik dit laf genoeg niet tegen het super lieve personeel heb durven zeggen

Gegeten op 16 april 2014

sannevdheuvel
  • Recensies in de laatste twee jaar

LEF is een erg sfeervolle plek in het hart van Delft aan het altijd gezellige Doelenplein. Helaas is het eten hier ondergeschikt aan de sfeer. Er wordt geprobeerd authentiek Franse gerechten te serveren, maar daar wordt niet helemaal in geslaagd. Bij alle gerechten mist eigenlijk een beetje de speciale touch. Het voelt allemaal wat weinig luxe. Voorgerechtjes worden op kleine bordjes geserveerd. De hamburger, een goed stukje vlees op een lekker broodje, heeft een blaadje sla en een tomaatje en verder weinig bijzonders. De toetjes, wellicht authentiek Frans, missen finesse. Van een van de duurdere restaurants in Delft had ik toch meer verwacht. Het eten is niet slecht, maar ook niet uitmuntend. Kom hier dus vooral voor de sfeer, of in de zomer voor een gezellig drankje op het terras.

Gegeten op 17 oktober 2013

AnvdB
  • Recensies in de laatste twee jaar

Mijn man en ik komen hier al sinds we onze bruiloft hier twee jaar geleden gevierd hebben. Gisteravond was het weer zo goed dat ik dat toch even wilde delen. Mijn man had de kastanjesoep en de bioburger en beide waren zalig. Prettig is ook dat ze vooraf vragen hoe je de burger gebakken wilt hebben. Ikzelf had de uiensoep en de lamscurry. Hoe lekker kan een 'gewone' uiensoep zijn. Niet eerder heb ik zo'n lekker uiensoep gegeten. De lamscurry was zeker zo goed. Een heerlijke intense smaak en licht pittig. Een echte noordafrikaanse curry, zoals beloofd. De meisjes die er gisteravond waren, waren vriendelijk zonder opsmuk, spontaan en snel. Voordat de kastanjesoep van de kaart af gaat, komen we nog een keer en we komen ook nog een keer kaasfonduen op woensdag want dat zag er ook erg lekker uit bij de buren.

Gegeten op 11 december 2013

Werf
  • Recensies in de laatste twee jaar

Leuke bistro in Franse stijl met een ruime menu keuze en ook dag opties. Voorgerecht, garnalen uit de oven, wellicht iets te gaar en daardoor niet heel bijzonder.

Als hoofdgerecht viel mijn oog op de romige vissoep (dag optie) en dit was een goede keuze! Heerlijk en rijkgevuld met goede kwaliteit vis! En "on-top" grote kruidencroutons, zeer smaakvol. Maar wel heel vullend...

Voor het dessert gekozen voor een klassieke creme brulee. Geen perfect uitvoering, maar goed van smaak. En de bediening suggereerde een licor 43 ipv een dessertwijn, en dat werkte prima.

Gegeten op 26 oktober 2013

Jobke
  • Recensies in de laatste twee jaar

Prima drie-gangenmenu: Franse uiensoep, Coq au Vin, kwark met honing. Alles heerlijk, gezellig en prima ambiance. Naast het leukste terras van Delft is het binnen ook prima vertoeven. Een aanrader!

Gegeten op 6 november 2013

astrix
  • Recensies in de laatste twee jaar

Bij LEF is het altijd zó gezellig. Het eten is er eerlijk en vers en prima prijzen. Ik vind het altijd moeilijk kiezen, er is zoveel lekkers en elke keer weer wat anders. Vorige week at ik de avocado salade met garnalen en daarna de steak met kruidenboter. De steak is er fors en super mals. Super plek!

Gegeten op 29 augustus 2013

gwendolyn1
  • Recensies in de laatste twee jaar

We hebben hier op het terras op een prachtige avond heerlijk gegeten. De bediening was uitstekend en het eten heerlijk. Eenvoudig maar vers en goed van smaak. Er werd van te voren gezegd wat er niet meer was wat ik keurig vind. Vaak bestel je iets om dan te horen dat het er niet meer is. Wij komen zeker terug.

Gegeten op 1 augustus 2013

DenDaan
  • Recensies in de laatste twee jaar

We kunnen hier alleen lovend over zijn. Prijs kwaliteit verhouding is zeer in orde. De bediening is spontaan, altijd met een lach en in het geval van omissie of onvolkomendheid wordt er ruim gecompenseerd. Het personeel bedient met toewijding en de koks verstaan hun vak prima. De aankleding (interieur, stijl en muziek) is 100%. Het lijkt wel alsof ik er zelf werk :) maar na ruim 6 jaar bijna iedere 2 maanden eten weet ik genoeg. Eten in Delft = LEF !

Gegeten op 18 mei 2013

lvl91
  • Recensies in de laatste twee jaar

Leuk en knus eetcafé in Franse stijl aan een gezellig pleintje midden in Delft. Eten, vooral de pittige kaasfondue, is erg lekker en prima betaalbaar. Bediening is goed en de huiswijnen ook. Ook een prima tentje voor lunch of borrel met overheerlijke knoflookbroodjes en lekker verse calamares, maar natuurlijk ook de bitterbal!

Gegeten op 6 januari 2013

Bert van der Laken
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wat een leuk restaurantje! Binnen heeft het het hele leuke sfeer, gezellig en intiem. Afgelopen weekend met familie en 2 jonge kinderen wezen eten. Het welkom was gelijk warm. Leuke tafel voorin aan het raam. De kinderen vermaakten zich goed met de aanwezige spelletjes. Goed eten, ruim voldoende. De bediening is vriendelijk en werken goed samen. Een puntje opbouwende kritiek: Het was erg warm, kachel iets lager als het druk is? Ik ga nog eens.

Gegeten op 13 april 2013

Schrijf zelf een recensie over Bar & Restaurant Lef in Delft

Schrijf hieronder je recensie over Bar & Restaurant Lef. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!