Café Hammingh

• 8.2

• 8.3

Ilzebilze
  • Recensies in de laatste twee jaar

Organiseer een feestje voor 35 personen en het komt goed. Aangepast eten geen probleem, met een glutenvrij en een lactosevrij dieet en een vegetariër hebben we meer dan goed gegeten. En allemaal van het zelfde buffet zonder dat iemand hoefde op te letten met wat hij of zij at. Prima geregeld en lekker! Salade tuinbonen en quinoa lijkt op papier nou niet je van het als je niet van tuinbonen houdt, maar dit was prima! Dit wil ik wel vaker eten net als de vegetarische lasagne van wintergroenten. Maar ook de gerookte forel met mieriksworteldressing en de Garnwerder runderstoofschotel waren prima. Helaas is het midden in de winter en was het donker waardoor je veel van de mooie omgeving mist. Dus deze zomer op voor een kleine herhaling (met wat minder mensen)

Gegeten op 30 november 2013

proefduo
  • Recensies in de laatste twee jaar

Via de binnen weggetjes van de prachtige provincie Groningen komen we aan in Garnwerd, een zo genoemd wierdedorp aan het Reitdiep, en uitkijkend over de uitgestrekte landerijen.
Café Hammingh is van oudsher een veerhuis en dat laat het interieur nog steeds zien, prachtig behouden authentieke elementen zijn in de afgelopen decennia behouden gebleven. Op het verspringende terras is het goed toeven en de bediening is erg vriendelijk.
Wij hebben genoten van een mooie port en diverse gerechten van het Hammingh menu. Daarnaast was er ook ruimte om enkele a la carte gerechten te kiezen. Een heerlijke zelfbereide tapenade en kruidenboter zoals het hoort, de honing-mosterdsaus was ietwat aan de zachte kant maar daarin tegen waren de bijgerechten als de rode spitskool overheerlijk. Jammer dat de slagroom van het ijsgerecht uit zo’n vermaledijde spuitbus komt. Waar is de echte slagroomspuit gebleven?
Complimenten voor de keukenbrigade, in een praktisch ingerichte keuken worden de heerlijkste gerechten bereid en ondanks een grote groep gasten, werd er ruim voldoende aandacht gegeven aan de gerechten die werden uitgeleverd.
Het was goed toeven in de huiskamer bij café Hammingh, lekker ontspannend waar de tijd schijnbaar heeft stilgestaan., was het altijd maar Hamminghtijd.

Gegeten op 6 oktober 2013

Janke Sinnema
  • Recensies in de laatste twee jaar

Met een vriendin hier gezellig gegeten: aubergine, gevuld met speciale Groninger kaas met klaverblaadjes erdoor.
Zoals altijd een prima service, prettig in de omgang, in een gemoedelijke sfeer.
Het decor is in 1 woord: geweldig! Een authentiek café met een groot terras. Helaas was het te koud om buiten te zitten en om te zwemmen in het Reitdiep. (Pal naast het restaurant is een plek met gecontroleerd zwemwater en een strandje, 's zomers is dat fantastisch toeven).

Gegeten op 25 april 2013

edmack
  • Recensies in de laatste twee jaar

Na een lekkere wandeling langs zee hier even gelunched. Oud en vertrouwd adres, heerlijke authentiek en je weet precies waar je aan toe bent. Voor het eten op zich gaan we hier niet heen, hoewel de mostersoep niet slecht was. Wel voor de sfeer en de gezelligheid - met een vriendelijke bediening. Hier is het altijd goed toeven, al vanaf de tijd van de oude Hamming en zijn vrouw. Haar gehaktballen zijn nog altijd beroemd!

Gegeten op 25 november 2012

HKoldor

• Goed

Hier prima gegeten. Toen het ons toch te koud werd op het terras werden we zonder enig probleem (en op initiatief van de bediening) naar binnen verhuisd. Verder was het eten gewoon prima te eten en de kaart bevat voor ieder wat wils. Gewoon prima

JanGroningen

• Slecht

We hebben op 7 april met 5 personen bij jullie gegeten. We keken er echt naar uit omdat we in het verlden meerdere keren uitstekend gedineerd hebben bij jullie. Gisteravond was het ronduit slecht. De voorgerechten waren niet erg smaakvol. De hoofdgerechten ronduit teleurstellend (zowel de Poulet Noir als de rumpsteak). De nagerechten ijs met vruchten of ijs met bessen, zo extreem simpel dat het ronduit een uitnodiging was om nooit weer terug te komen. Ik weet niet wat er gebeurt is, maar van zo goed naar zo slecht is volgens mij niet alleen een kwestie van een kok die zijn opleiding nog wel eens over mag doen, maar ook een keuze van de meest goedkope en eenvoudige ingredienten. Hier overtuig je de gasten niet mee. Het meest simpele eetcafe doet het stukken beter. Misschien is het een toevalligheid geweest gisteravond, maar het zet ons duidelijk aan het twijfelen of we nog weer eens langskomen. Beschouw het als een waarschuwing en klacht. Zo gaat een goed bedrijf ten gronde. Duidelijk geen reclame.
Reactie van de eigenaresse Margriet van der Spek: We zullen uw kritiek ten harte nemen.
Hierop onze reactie: We laten dit cafe in het vervolg links liggen als er geen excuses afkunnen.

Madiek

• Matig

Trots liet ik aan Randstad- vrienden Garnwerd en wijde omgeving zien. We gingen lunchen op het terras van café Hamming. Wat een mooie locatie. ( Het was vorige zomer !)
We bestelden dus het e.en a. Maar hemel, wat een arogante bediening. Alsof je blij mocht zijn, dat er iemand jouw bestelling wilde opnemen. Naderhand eindeloos op koffie moeten wachten. Ik schaamde mij intussen. Het leek wel Amsterdam.( Daar word je weg-gekeken in sommige etablisementen.) en de prijs voor al deze ergernis loog er ook niet om. Dit is absoluut GEEN Groningse vriendelijkheid meer.

Remivanbeekum

• Matig

Cafehap voor een restaurantprijs.

Cantineau

• Redelijk

Laatst goed gegeten.Wat aanmerkingen. Het voorgerecht met ham en meloen werd geserveerd met wat weinig ham, tot daar aan toe maar met onrijpe meloen. Voorgerecht met zalm was heerlijk maar m.i. veel te veel. De biefstuk keurig naar wens gebakken, niets op aan te merken. Helaas ging het bij het dessert weer een beetje mis. Bij een coupe Romanov horen verse aardbeien. Regelrechte tegenvaller. 2 bolletjes ijs, slagroom uit een spuitbus en aardbeiensaus uit een flesje. De kaart beloofd meer dan er waargemaakt wordt. Desinteresse? Mooie lokatie maar ook het interieur is wel aan een onderhoudsbeurt toe, Likje verf, nieuwe gordijnen en de draden van de lampen vervangen is geen overbodige luxe.

janlys

• Matig

Ontzettend mooi gelegen aan het Teitdiep! Helaas vonden we het eten beneden peil. De bediening is ook voor verbetering en over de prijs kwaliteit vehouding!!!!! Jammer.

Schrijf zelf een recensie over Café Hammingh in Garnwerd

Schrijf hieronder je recensie over Café Hammingh. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!