Manjefiek

1. Restaurant
  2. Frans
  1. Toon telefoonnummer 043 361 01 45

Ricoo

We namen een driegangenmenu in het goed bezette restaurant. De amuse was lekker, vooral de eendeleverpate. Ruim anderhalf uur na de bestelling kwam het voorgerecht. Soep en lokale worst, niet echt ingewikkelld toch? Zoiets staat klaar. Tussentijds geen verontschuldiging, die kwam pas nadat we de bediening aanspraken. Overigens lukte ook dat pas na een tijd, men keek aandachtig de verkeerde kant op. Tafels waren door elkaar gehaald. Hoe ingewikkeld kan het zijn als je als ober voortdurend met (te) hoge snelheid langs een wachtende tafel vliegt. Het was daardoor en vanwege onze plek naast de ingang overigens nogal winderig.

Vervolgens kwam men ons vertellen dat het hoofdgerecht mislukt was en duurde het weer een hele tijd. Het eten dat we toen geserveerd kregen was wel OK, maar niet super en met een minuscule hoeveelheid groente. Het nagerecht hebben we laten zitten. Na twee uur en drie kwartier vonden we het welletjes. Een menu werd gecrediteerd, maar voor een menu, een fles wijn en water betaalden we nog steeds 78 euro. Wij zeuren niet snel, maar dit was een teleurstellende voorstelling.

Gegeten op 15 maart 2015

1987houdtvaneten

Prima gegeten, maar niet heel bijzonder. We hebben hier gegeten met een groep van 11p. Als voorgerecht had ik een terrine van fazant en parelhoen, deze was op zich lekker, maar miste wat smaak. Als hoofdgerecht had ik gekozen voor de hertenbiefstuk. Deze was supermals en goed bereid. De saus was zeer krachtig, maar dat paste goed. Ik herkende er alleen geen basilicumsaus in zoals van te voren was vermeld. Het dessert was een parfait van peer. Als ik niet had geweten dat het dat was had ik er geen peer uitgehaald helaas. Ik had frisse smaken verwacht, maar het lekker meer op romig vanille-ijs. Ook hierbij gold weer dat het wel lekker was, vandaar toch een 7. Verder vond ik de bediening goed en attent en viel mij het decor een beetje tegen gezien de mogelijkheden die er zijn op deze locatie. Al met al zou ik iets meer verfijning verwachten, maar hebben we een geslaagde avond gehad met lekker eten.

Gegeten op 9 januari 2015

MRIE

Bij Manjefiek een 3-gangen gegeten tijdens de IENS diner dagen. Het eten was heerlijk, vooraf boullabaise, hoofgerecht kabeljauw (had aangegeven dat ik geen vlees eet), nagerecht perenijs. En we kregen alle aandacht want we waren de enige twee bezoekers die avond (was gezelliger geweest als er meer mensen waren geweest, maar het was toch prima vertoeven bij Manjefiek). Ook nog koffie en thee achteraf gedronken, las in wat vorige recensies dat zij geschrokken waren over de prijs daarvan. De prijs was het zeker waard (met de heerlijke chocolaatjes en refills), maar kleine tip voor het restaurant: het zou goed zijn om die prijs voor de duidelijkheid op de drankjeskaart te vermelden. Een goede avond, en we gaan zeker terug (misschien in de zomer om op het mooie terras te zitten).

Gegeten op 4 oktober 2013

EffieKinderdijk

Omdat dit restaurant een bib gourmand heeft heb ik hier - ondanks meerdere slechte recensies - toch voor 2 gereserveerd en daar geen spijt van gekregen. Meteen nadat we waren gaan zitten werd gevraagd wat we voor aperatief wensten en meteen na het bestellen kwamen er tomaatjes, olijven en radijsjes met heerlijk warm brood op tafel en konden we rustig de kaart bekijken. We bestelden een bib gourmand menu en in afwachting daarvan kregen we een heerlijke amuse, bestaande uit eendenlever paté met compôte van pruimen uit eigen boomgaard en een schijfje eendeborstfilet met stukjes gedroogde chorizo worst. Als menu hadden we een galantine van boerderijhoender, kloostervarkenslende en aardbeien met rabarber compote. Daarbij dronken we een prima rode huiswijn. Toen ons brood op was werd meteen nieuw gebracht.
Dit restaurant vind ik al met al een aanrader!

Gegeten op 29 september 2013

GrandMere

2 Koffie met chocolaatjes € 13,50 ! (Shame)
Uit een breed scala restaurants in Maastricht kozen wij voor Majefiek. 3 gangen Menu. Getomatiseerde vissoep, koud bord en lafjes, hard bruin bolletje geen combinatie, la-la. Kloostervarken met fijne saus en te veel vet, 2 Parisienne wortel, 2 rode biet, 2 te gare en vale peultjes en een halve eetlepel puree., hè-hè. Notenparfait in flensje, droog en kristalvormend met 3 stukjes peer uit de grote eigen boomgaard, na-na. En dan de koffie 6,75 p.p. ! met wat chocolaatjes.
Zou een pilsje ook 6,75 geprijsd zijn met niet bestelde kaasblokjes en zoutjes? Advies; een lossere bediening van de dame past beter dan de dedain van de ober.

Gegeten op 28 september 2013

InesD

We komen graag in Maastricht eten en dit restaurant was uitgekozen door vrienden omdat het een Bib Gourmand is. Nu zegt dat ons redelijk weinig (ik heb op veel plekken beter gegeten dan bij menig Bib Gourmamd) maar manjefiek spant de kroon; bediening is onplezierig stijf en absoluut niet spontaan, wel (te) vriendelijk. Eten was op zich in orde maar niet wat je voor een dergelijke prijs verwacht; zelden zo'n flauwe ravioli gegeten. Al met al wel voldoende maar zelf zouden we hier niet meer snel teruggaan.

Gegeten op 14 februari 2013

Baertchina

Gegeten op 2 maart 2013

apenkop

weekendje maastricht geboekt en hier gereserveerd vanwege goede pers. locatie achter ruimte waar bruiloft was vond ik niet top maar wining & dining maakte dit meer dan goed. blij dat we met taxi waren want wijnarrangement is aardig royaal. super kwaliteit, enige minpunt is dat het wat stijfjes kan overkomen, geen muziek en formele bediening. zeker aanrader!

Gegeten op 29 september 2012

Silvanio

Afgelopen vrijdag voor het eerst bij Manjefiek gedineerd. Gezien de wat wisselende recensies, waren de verwachten wat aan de voorzichtige kant. Achteraf gezien nergens voor nodig, want zowel het eten als de service waren uitstekend te noemen.

Gekozen voor het nieuwe vijfgangen jubileummenu bestaande uit overwegend wildgerechten. Van de amuse tot aan het dessert was het gewoonweg genieten. Alleen het tussengerecht van patrijs met in verhouding te veel linzen viel ietswat tegen, maar goed dat mocht de pret zeker niet drukken. Ook de aanbevolen rode huiswijn was erg lekker en paste goed bij de gerechten.
De bediening was eveneens erg prettig. Vriendelijk, attent en aanwezig op de moment wanneer nodig.

Wel jammer was op zich dat de hele avond slechts zes mensen aanwezig waren. Al was dit gezien de goede en gezellige inrichting van het restaurant niet echt storend.

Het bezoek aan Majnefiek was al met al dan ook erg goed bevallen.

Hobbychef

Gegeten op 29 september 2012

Schrijf zelf een recensie over Manjefiek in Maastricht

Schrijf hieronder je recensie over Manjefiek. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.