Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

Le Bon Vivant

nimnyana

• 10 1

• Eten

• In behandeling

Enkele malen hier wezen eten, vaste stekje tijdens een weekendje Maastricht. Het is ons nog nooit tegengevallen. De gerechten zijn altijd met zorg klaargemaakt en smaken voortreffelijk. Wij kiezen hier altijd voor een wijnarrangement en raden dit ook echt aan; laat je verrassen door bijzondere wijnen van over de hele wereld! Meerdere malen hebben wij hier een bijzondere wijn geproefd, waarvan een beperkte oplage was en welke dus niet in winkels verkrijgbaar is. Tevens eenmaal een bijna volle fles rode wijn van 25 jaar oud gratis gekregen...en wat een smaakbeleving was dat! Al met al iets om elke keer weer naar uit te kijken!

Gegeten op 23 augustus 2014

FredM

• 10 1

• Eten

• In behandeling

Zaterdag 20 december in Le Bon Vivant gegeten. Herfstmenu genomen, was uitstekend. Voorgerecht leverparfait was "parfait" van smaak (maar geen ijs). Combinatie met rode ui chutney heerlijk. Hoofdgerechten, Tarbotine, houtduif en dessert tarte tatin waren goed maar niet spannend. Bediening was zeer attent, had alles ondanks de drukte toch goed in de greep, compliment!. De ruimte in een keldergewelf is in beginsel zeer sfeervol, echter: het restaurant heeft blijkbaar aantrekkingskracht op grotere gezelschappen, wij nu twee keer geweest, twee keer grotere gezelschappen als medegasten, en dat geeft in een gewelf veel drukte en dus druk op de sfeer. Maar in totaal: een zeer geslaagde avond gehad, heerlijk gegeten en beslist een aanrader!

Gegeten op 20 december 2014

julian10

Afgelopen zondag hebben we een bijzonder feestelijke lunch gehad bij Le Bon Vivant ter voorbereiding op mijn buluitreiking. Een prachtig ingerichting, heerlijk eten (herfstmenu met zalm, kalfsribeye en tarte tatin) en uitstekende wijnen! Ik kom zeker nog een keer terug!

Gegeten op 30 november 2014

richardslotman

Wij hebben de master-uitreiking van onze zoon in Le bon Vivant gevierd, met ons gezin en een paar dispuutsgenoten. De chefkok Björn Dijkstra had een prachtig 4-gangen menu voor ons samengesteld, met mooie wijnen erbij, en het was heerlijk en bijzonder feestelijk. Vooral de kalfs-ribbeye was wonderbaarlijk: hij smolt op de tong. Het restaurant is intiem en vlakbij het Vrijthof en de universiteit: een ideale locatie. Ongelooflijk knap dat Cas en Björn dat met z'n tweeen runnen: heel attent en tegelijk super relaxed. Een aanrader! Guusje en Richard Slotman.

Gegeten op 30 november 2014

homleo

Wij waren na een bezoekje aan het theater wat aan de vroege kant, maar de ontvangst was uiterst vriendelijk.
Vooraf werden enkele bijzonder smakelijke amuses met heerlijk brood geserveerd.
Wij kozen voor het 3 gangen menu du chef. Een voorgerecht: coquilles op 2 manieren bereidt, voortreffelijk. Het hoofdgerecht herterugfilet: perfect gegaard met fijne groenten mix, zeer smaakvol, en een zoet nagerecht.
De opgediende gerechten waren een plaatje en werden door de chefkok vakkundig en charmant toegelicht.
De wijnkaart liet een grote keuze aan wijnen per glas zien. Zowel de witte, een Grüner veltliner uit Oostenrijk als de gedecanteerde rode wijn uit Spanje waren op de juiste temperatuur en smaakten prima.
Al met al een zeer geslaagde culinaire beleving.

Gegeten op 16 november 2014

sassam

Gegeten op 15 november 2014

anja-hans

4 Gangen herfstmenu (ca 52 euro) gekozen: Prima amuse met heerlijk brood. Vooraf coquilles (uitstekend), gevolgd door bisque van kreeft en kwartel en truffel (ook uitstekend), daarna hertenrug biefstuk (weer uitstekend). We hadden liever een 9,5 willen geven voor het eten. Het dessert bestond uit verschillende zoetigheidjes die niet allemaal even lekker waren. Over de bediening zeker geen klachten, ze waren attent, vriendelijk en hadden verstand van bijpassende wijnen bij ieder gerecht.

Heel leuk vonden we dat de chef soms zelf aan tafel verscheen om uitleg te geven over de gerechten en te informeren of alles naar wens verliep.

We waren ontevreden over het zitcomfort van de banken aan sommige tafels: Daarop wordt het wel een lange zit. De eetzaal wordt gebruikt voor ongeveer 50 couverts en bevindt zich in de gewelven waardoor de akoestiek verschrikkelijk is, vooral naarmate de avond vordert en er meer gedronken is neemt het geluid fors toe. Wij zaten in een hoek: bij voorkeur niet kiezen!

Tenslotte vonden het teleurstellend dat we geen kopje koffie o.i.d. van het huis kregen aangeboden: Alles wordt terecht in rekening gebracht maar als er uiteindelijk met 2 personen totaal 150 euro betaald moet worden er kan dan geen drankje af, dan was het een opvallend minpuntje.
Toch gaan we graag terug op enig moment.

Gegeten op 11 oktober 2014

s0lange1

Ik ben hier drie weken geleden geweest en ik denk nog steeds met plezier terug aan het etentje. Bij binnenkomst werd ons gelijk veel aandacht gegeven. Binnen korte tijd werden onze jassen netjes opgehangen en hadden we gelijk een lekker glaasje prosecco. Ook kregen we gelijk heel lekker brood met goede olijfolie en verse boter. Vooraf heb coquilles gegeten, eenmaal gebakken met een heerlijk sausje, en eenmaal als ceviche vers geserveerd. Een bijpassend glaasje wijn werd geserveerd wat vriendelijk en professioneel werd geserveerd. Als hoofdgerecht had ik een stuk kalfsvlees, perfect gegaard met verse groentes die heerlijk knapperig waren. Ook hierbij werd veel aandacht geschonken aan een bijpassend glaasje wijn en de service was gedurende de hele maaltijd fantastisch. Helaas hadden wij geen tijd voor een toetje, maar daar kom ik zeker voor terug. De locatie is heel centraal, maar het restaurant is niet overdreven druk, ook al was elke tafel bezet. Precies de goede sfeer voor een ontspannen en een gezellige of romantische avond. Echt een aanrader.

Gegeten op 12 juli 2014

Alet_S

Wat een goed restaurant! Bij binnenkomst is de eerste indruk sober, maar stijlvol. In een kelder vlakbij het Vrijthof wordt gezorgd voor een zeer ontspannen en zeer geslaagde avond. Ieder gerecht werd prachtig opgemaakt en overtrof de verwachtingen. De bediening is vriendelijk en gastvrij. Leuk dat de chefkok halverwege de avond het hoofdgerecht kwam uitleggen. Zowel de coquille als de rundertartaar, maar ook de landhoen en de beef Wellington waren overheerlijk, maar de bisque was de topper! Kortom dit restaurant is zeker aanrader in het bourgondische Maastricht.

Gegeten op 31 mei 2014

Jackie2013

We hebben hier met z'n vieren, onverwacht, voortreffelijk gegeten!
We waren in deze hoek van Maastricht (nabij het Vrijthof) terecht gekomen op zoek naar een nabij gelegen restaurant. Door een recente positieve Volkskrant recensie was hier echter geen plaats.
Bij raadplegen van Iens zagen we 'Le Bon Vivant' met goede waarderingen.
We hebben gekozen voor het drie gangen voorjaarsmenu, een zeer goede prijs-kwaliteit verhouding! Vooraf de tartaar, bulgur salade en eendenlever/bloedworst gerecht. Bij het hoofdgerecht was de Beef Wellington favoriet maar ook de Roodbaars smaakte uitstekend.
We zijn gastvrij ontvangen en alles was prima verzorgd. Na het diner met koffie te hebben afgesloten vertrokken wij voldaan weer naar huis. Een absolute aanrader voor wie echt lekker wil eten en daar de tijd voor neemt.

Schrijf zelf een recensie over Le Bon Vivant in Maastricht

Schrijf hieronder je recensie over Le Bon Vivant. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.