a TripAdvisor company

foto's van Le Bon Vivant in Maastricht - 1 foto's van Le Bon Vivant in Maastricht - 2 foto's van Le Bon Vivant in Maastricht - 3 foto's van Le Bon Vivant in Maastricht - 4 foto's van Le Bon Vivant in Maastricht - 5 foto's van Le Bon Vivant in Maastricht - 6 foto's van Le Bon Vivant in Maastricht - 7 foto's van Le Bon Vivant in Maastricht - 8 foto's van Le Bon Vivant in Maastricht - 9 foto's van Le Bon Vivant in Maastricht - 10 foto's van Le Bon Vivant in Maastricht - 11 foto's van Le Bon Vivant in Maastricht - 12

1. Restaurant

Reserveer nu!

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 043 321 08 16

Gezellige en knusse gewelvenkelder

Restaurant Le Bon Vivant zit in een keldergewelf, wat sfeer geeft. Het restaurant heeft een Franse keuken die blijft verrassen: niet alleen ganzenlever, maar ook coquilles en trio van eend zijn er te bestellen. Niet alleen het eten, maar ook de service in dit restaurant is goed. Het personeel is vriendelijk en bij binnenkomst krijg je een warm onthaal. Je voelt je meer dan welkom in deze kelder!

mar10e

Zakendiner gehad bij Le Bon Vivant, erg goed bevallen. Vier gangen verrassingsmenu gekozen, elke gang genoten. Erg leuk dat de chef aan tafel het gerecht komt voorzien van saus of jus gecombineerd met wat toelichting. Goede wijnen, prettige bediening. Aanrader!

Gegeten op 13 mei 2015

Pieter6625

Topavond gehad bij dit knusse restaurant in het centrum van Maastricht. Heerlijk driegangen menu, met smaakvolle amuses vooraf, deskundig wijnadvies bij de heerlijke gerechten (de wijnkaart biedt volop keuze voor wijnen per glas). Als voorgerecht hadden we de typisch Franse kikkerbilletjes en de verrassende tartaar, beide met een oosters tintje (kikkerbilletjes in tempura en de tartaar in nori met gember en augurk). Daarna de roodbaars en de tournedos, perfect klaargemaakt. Tot slot de tarte tatin en4 heerlijk smeuïge kazen. De bediening is attent en professioneel, en we vonden het erg leuk dat de (chef?)kok bij het hoofdgerecht de toelichting aan tafel kwam geven. Zelfs het tempo waarin de verschillende gangen werden geserveerd was precies goed (niet te kort, niet te lang!). Enige minpuntje was de muziek die naar onze smaak wat te hard stond. Dit is echt een aanrader!

Gegeten op 23 mei 2015

werner10

Het eten was heerlijk, verassend en mooie combinaties. De bediening was erg stijfjes en formeel. Past niet echt bij onze stijl, maar dit zullen wel de huisregels van het restaurant zijn.

Gegeten op 14 mei 2015

karyeung

Het was eerder een rustige avond waardoor de gastheer zeer veel attentie op de aanwezige gasten kon geven. Hij was zeer kind(vriendelijk) en behulpzaam wat we alleen maar konden apppreciëren.
We hadden het 4 gangen menu om zelf samen te stellen genomen.Het eten was smakelijk! Zeer ruime porties, Je staat niet met honger op!
Decor was speciaal, misschien iets te donker voor familie gezelschappen, maar ik denk wel fijn voor verliefde koppels.
Kortom, hier komen we graag nog eens terug!

Gegeten op 6 mei 2015

annelies93

Heerlijke procureur, maar de tartaar als voorgerecht was super.
Leuke sfeer in een kelder. Goede passende wijnen bij de gerechten

Gegeten op 2 mei 2015

mvanbutselaar

We hebben heerlijk gegeten,de wijnen per glas laten schenken. Uitstekende combinaties! Beetje prijzig, dat wel. Voor de drankjes meer betaald dan de door ons bestelde 3 en 4 gangen menu's. Maar kwaliteit was uitstekend. De kikkerbillen waren bijzonder. De tournedos perfect,net als de landhoen die bijzonder was bereid.
Entourage helemaal top,lekker lounge muziekje,niet te hard.
Bediening was vlot en zeer beleefd, naar onze smaak zou dat iets minder formeel kunnen, wordt alles nog relaxter...
Alles bij elkaar heerlijke avond gehad.

Gegeten op 23 april 2015

Jacqie100

Het is een mooie plek, de gerechten waren lekker, maar de hoeveelheden klein. Na een vier gangen diner hadden we nog trek. Dat kwam voornamelijk dat het lang duurde. Wat heel hinderlijk was, was de sterke frituurlucht die in het restaurant hing, terwijl we geen friet hebben gezien!

Gegeten op 28 maart 2015

rsvissers

Tijdens de TEFAF hier gegeten met vrienden. Restaurant is mooi gesitueerd in een werfkelder. Ontvangst was goed en vriendelijk, menu biedt veel keuze. Gekozen voor een 4-gangen menu waarvan wij van elk gerecht hebben genoten. Personeel was behoorlijk formeel en had - mede door de drukke avond - weinig tijd.

Gegeten op 14 maart 2015

nimnyana

Enkele malen hier wezen eten, vaste stekje tijdens een weekendje Maastricht. Het is ons nog nooit tegengevallen. De gerechten zijn altijd met zorg klaargemaakt en smaken voortreffelijk. Wij kiezen hier altijd voor een wijnarrangement en raden dit ook echt aan; laat je verrassen door bijzondere wijnen van over de hele wereld! Meerdere malen hebben wij hier een bijzondere wijn geproefd, waarvan een beperkte oplage was en welke dus niet in winkels verkrijgbaar is. Tevens eenmaal een bijna volle fles rode wijn van 25 jaar oud gratis gekregen...en wat een smaakbeleving was dat! Al met al iets om elke keer weer naar uit te kijken!

Gegeten op 23 augustus 2014

FredM

Zaterdag 20 december in Le Bon Vivant gegeten. Herfstmenu genomen, was uitstekend. Voorgerecht leverparfait was "parfait" van smaak (maar geen ijs). Combinatie met rode ui chutney heerlijk. Hoofdgerechten, Tarbotine, houtduif en dessert tarte tatin waren goed maar niet spannend. Bediening was zeer attent, had alles ondanks de drukte toch goed in de greep, compliment!. De ruimte in een keldergewelf is in beginsel zeer sfeervol, echter: het restaurant heeft blijkbaar aantrekkingskracht op grotere gezelschappen, wij nu twee keer geweest, twee keer grotere gezelschappen als medegasten, en dat geeft in een gewelf veel drukte en dus druk op de sfeer. Maar in totaal: een zeer geslaagde avond gehad, heerlijk gegeten en beslist een aanrader!

Gegeten op 20 december 2014

Schrijf zelf een recensie over Le Bon Vivant in Maastricht

Schrijf hieronder je recensie over Le Bon Vivant. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.