a TripAdvisor company

foto's van Le Bon Vivant in Maastricht - 1 foto's van Le Bon Vivant in Maastricht - 2 foto's van Le Bon Vivant in Maastricht - 3 foto's van Le Bon Vivant in Maastricht - 4 foto's van Le Bon Vivant in Maastricht - 5 foto's van Le Bon Vivant in Maastricht - 6 foto's van Le Bon Vivant in Maastricht - 7 foto's van Le Bon Vivant in Maastricht - 8 foto's van Le Bon Vivant in Maastricht - 9 foto's van Le Bon Vivant in Maastricht - 10 foto's van Le Bon Vivant in Maastricht - 11 foto's van Le Bon Vivant in Maastricht - 12

1. Restaurant

Reserveer nu!

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 043 321 08 16

Gezellige en knusse gewelvenkelder

Restaurant Le Bon Vivant zit in een keldergewelf, wat sfeer geeft. Het restaurant heeft een Franse keuken die blijft verrassen: niet alleen ganzenlever, maar ook coquilles en trio van eend zijn er te bestellen. Niet alleen het eten, maar ook de service in dit restaurant is goed. Het personeel is vriendelijk en bij binnenkomst krijg je een warm onthaal. Je voelt je meer dan welkom in deze kelder!

michelbas

Mooie lokatie, bediening matig, soms onverstaanbaar, stijfjes en plichtmatig.
Wijnen zijn niet meer dan gemiddeld en de glazen zeer zuinig ingeschonken.
Helaas geen aanrader,ofschoon het eten een voldoende krijgt, maar de zaak mist persoonlijkheid en een beetje flair. Tip: bij vertrek geef je de jassen niet aan, maar help je mensen in hun jas.

Gegeten op 25 juli 2015

inge187

We zijn zeer gastvrij ontvangen.
De tortellini was erg lekker! Een aanrader. Vooral de 'bitterballen' zijn heel lekker. Heb gehoord dat ze op 't Preuvenement staan, zeker langs gaan! Anders reservering maken voor een ander moment. Wij komen terug!

Gegeten op 18 juli 2015

Almahenk

We werden allerhartelijkst ontvangen. als aperitief kregen we een Gin Tonic met in het glas citroengras, plakje gember en iets spaanse peper. Een heerlijk drankje. We gingen voor het chef menu. We werden verrast door de fantastische amuses. Het eerste gerecht kregen we makreel, heel verrassend en erg lekker. Het tweede gerecht was ossenstaart met ganzenlever en een heerlijke krachtige bouillon. Wij waren erg onder de indruk van dit gerechtje. het hoofdgerecht was lamshaas met lamsschenkel met prachtige garnituur. de borden zien er werkelijk uit als een plaatje. Als Dessert kregen we eerst kazen, die voortreffelijk op temperatuur waren. een leuk detail een pipetje met druivenvinaigrette . Hierna volgde het zoete dessert: pana cotta, chocolademousse met knettersnoep en frambozensorbet. heerlijke smaken. Bij alle gerechten kregen we een bijpassende wijn die zorgvuldig uitgezocht was door de gastheer. Kortom we hebben genoten, en komen zeker gauw weer terug.

Gegeten op 7 juni 2015

Proever17783

eens maar nooit meer ... helaas ... ijskoud ontvangst .. en er wordt erg slecht geluisterd naar de klanten .. en weinig gekeken ... extra eendenlever op de tournedos wordt moeilijk over gedaan .. bijna alle drankbestellingen komen half op tafel .. standaard bob arrangement met deze halve glazen, en na een vraag hierover wordt niet bijgeschonken, maar droog gezegd dat ze 6 glazen uit een fles schenken .. wij missen hier totaal de bourgondische gastvrijheid ... jammer jongens ...

Gegeten op 6 juni 2015

mar10e

Zakendiner gehad bij Le Bon Vivant, erg goed bevallen. Vier gangen verrassingsmenu gekozen, elke gang genoten. Erg leuk dat de chef aan tafel het gerecht komt voorzien van saus of jus gecombineerd met wat toelichting. Goede wijnen, prettige bediening. Aanrader!

Gegeten op 13 mei 2015

Pieter6625

Topavond gehad bij dit knusse restaurant in het centrum van Maastricht. Heerlijk driegangen menu, met smaakvolle amuses vooraf, deskundig wijnadvies bij de heerlijke gerechten (de wijnkaart biedt volop keuze voor wijnen per glas). Als voorgerecht hadden we de typisch Franse kikkerbilletjes en de verrassende tartaar, beide met een oosters tintje (kikkerbilletjes in tempura en de tartaar in nori met gember en augurk). Daarna de roodbaars en de tournedos, perfect klaargemaakt. Tot slot de tarte tatin en4 heerlijk smeuïge kazen. De bediening is attent en professioneel, en we vonden het erg leuk dat de (chef?)kok bij het hoofdgerecht de toelichting aan tafel kwam geven. Zelfs het tempo waarin de verschillende gangen werden geserveerd was precies goed (niet te kort, niet te lang!). Enige minpuntje was de muziek die naar onze smaak wat te hard stond. Dit is echt een aanrader!

Gegeten op 23 mei 2015

werner10

Het eten was heerlijk, verassend en mooie combinaties. De bediening was erg stijfjes en formeel. Past niet echt bij onze stijl, maar dit zullen wel de huisregels van het restaurant zijn.

Gegeten op 14 mei 2015

karyeung

Het was eerder een rustige avond waardoor de gastheer zeer veel attentie op de aanwezige gasten kon geven. Hij was zeer kind(vriendelijk) en behulpzaam wat we alleen maar konden apppreciëren.
We hadden het 4 gangen menu om zelf samen te stellen genomen.Het eten was smakelijk! Zeer ruime porties, Je staat niet met honger op!
Decor was speciaal, misschien iets te donker voor familie gezelschappen, maar ik denk wel fijn voor verliefde koppels.
Kortom, hier komen we graag nog eens terug!

Gegeten op 6 mei 2015

annelies93

Heerlijke procureur, maar de tartaar als voorgerecht was super.
Leuke sfeer in een kelder. Goede passende wijnen bij de gerechten

Gegeten op 2 mei 2015

mvanbutselaar

We hebben heerlijk gegeten,de wijnen per glas laten schenken. Uitstekende combinaties! Beetje prijzig, dat wel. Voor de drankjes meer betaald dan de door ons bestelde 3 en 4 gangen menu's. Maar kwaliteit was uitstekend. De kikkerbillen waren bijzonder. De tournedos perfect,net als de landhoen die bijzonder was bereid.
Entourage helemaal top,lekker lounge muziekje,niet te hard.
Bediening was vlot en zeer beleefd, naar onze smaak zou dat iets minder formeel kunnen, wordt alles nog relaxter...
Alles bij elkaar heerlijke avond gehad.

Gegeten op 23 april 2015

Schrijf zelf een recensie over Le Bon Vivant in Maastricht

Schrijf hieronder je recensie over Le Bon Vivant. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.