Le Bon Vivant

• 8.0

• 8.4

Eed
  • Recensies in de laatste twee jaar

Op een zaterdagavond met 4 personen gegeten bij Le Bon Vivant. Dit restaurant ligt in een prachtige gewelfde kelder net buiten de drukte van het centrum van Maastricht.
Het eten is verrassend, origineel, goed verzorgd en bijzonder lekker. De ambiance is sfeervol. De bediening bestaande uit een jongeman en twee jongedames is kundig, vriendelijk en correct. De prijs is zeer acceptabel. Twee minpuntjes; 1) door de opstelling van de tafels zitten relatief veel gasten tegen een muur aan te kijken en zitten een paar gasten, vanwege één enorm grote tafel, als het ware zelfs bij elkaar aan tafel. 2) De jongeman kan een beetje minder formeel proberen te zijn. Wij gaven een forse fooi van ongeveer € 10, 00 en toch negeerde hij ons toen wij de zaak verlieten en in de jassen geholpen werden door een van zijn vrouwelijke collega's.
Echter, een mooie zaak waar je voor een goede prijs bijzonder lekker kunt eten.

Gegeten op 12 april 2014

NonnaDia
  • Recensies in de laatste twee jaar

Een geweldig leuk restaurant daar onder in de gewelvenkelder. Zowel het ontvangst als de bediening zeer vriendelijk. We kozen voor de tonijn vooraf en als hoofdgerecht de kalfsucade. Wat een feestje voor de smaakpupillen! De wijnen in overleg gekozen en heel goed passend. Al met al een fijne en gezellige avond en we gaan beslist weer terug om nog meer te proeven.Een echte aanrader: ze zijn daar echt goed en met veel passie bezig. Prijs en kwaliteit klopt helemaal.

Gegeten op 28 maart 2014

Pieterzon
  • Recensies in de laatste twee jaar

Een zeer enthousiast team zorgde voor een goede en correcte bediening. De gerechten zijn gebalanceerd en goed bereid , o.a. uitstekende tournados. Ook de wijnen werden passend gekozen. De Italiaanse wijn bij het voorgerecht was zelfs meer dan lekker. Het vooraf geserveerde brood mag iets gevarieerder. En ik houd altijd wel van een beetje frites bij het hoofdgerecht, maar dat werd niet geserveerd.
We gaan binnenkort de kaart verder proberen in dit genoeglijke restaurant dat uitzonderlijk is gevestigd in een oude kelder.

Gegeten op 21 maart 2014

Proever78068
  • Recensies in de laatste twee jaar

We stappen binnen bij het restaurant (gelegen in een kelder). We worden van top tot teen beoordeeld door een dame die de jas aanneemt. We krijgen er een wat merkwaardig gevoel bij. Na enige tijd komen twee amuses. Deze worden vergezeld met de mededeling: U zult wel denken wat zijn dit voor kleine hapjes. Nee dat denken we helemaal niet. Mevrouw, we gaan echt wel eens vaker buiten de deur eten.

De gehele tijd bekruipt ons een vervelend gevoel. De bediening komt formeel over en lijkt geen plezier in het werk te hebben. Ook missen we de samenhang in het team.

Het eten? We vonden het wat vlak. Niet bijzonder en ook wel heel kleine porties.

De menukaart is tamelijk ingewikkeld. Er staan hoofd- en bij-ingrediënten op. Wanneer je vraagt naar verduidelijking dan word je met een kluitje het riet in gestuurd. Het zou leuk zijn wanneer op de menukaart wat voor soort gerecht er wordt opgediend en niet wat de hoofdbestanddelen zijn.

Een dik uur tussen de gangen laten is misschien chique maar het kon ons niet heel erg bekoren.

Een restaurant dat veel pretendeert maar dat naar ons oordeel niet waarmaakt.

We besluiten het dessert maar niet te nemen door de sfeer die we niet als prettig ervaren en vertrekken vroegtijdig.

Gegeten op 22 maart 2014

DWetterhahn
  • Recensies in de laatste twee jaar

Tijdens een dagje Maastricht hebben wij gegeten bij de nieuwe Bon Vivant. Via vrienden hadden wij al gehoord dat dit een verborgen pareltje is vlak bij het Vrijthof. Vol verwachting kwamen wij dan ook de trap af naar de kelder waar het restaurant zich bevind. Nadat wij hartelijk welkom werden geheten en naar onze tafel werden gewezen kwam een alleraardigste maître ons vragen wat we wilden drinken en de menukaart toelichten. Uiteindelijk hebben wij van een 4 gangen menu genoten dat was samengesteld uit verschillende gerechten van de kaart. Het was geen enkel probleem dat wij graag een hoofdgerecht wilden dat eigenlijk alleen in een speciaal samengesteld menu voorkwam!

Vooral ons voorgerecht met carpaccio van coquille met crème van mierikswortel en salty fingers was een ware openbaring! Super! Tevens moet gezegd worden dat de tournedos met groene asperges en truffel genieten was. De tournedos was zo mals dat hij je hem eigenlijk letterlijk niet hoefde te kauwen.

Bediening, sfeer en eten waren kortom perfect geregeld. Dit restaurant is dan ook zeker aan te raden. Ik verwacht nog veel van de jonge ondernemers die deze zaak hebben overgenomen en tot nieuwe hoogten hebben weten te brengen!

Gegeten op 21 maart 2014

Dorusr
  • Recensies in de laatste twee jaar

Vorige week hebben we op aanraden van familie bij Le Bon Vivant gegeten, en hebben een geweldige avond gehad! De overzichtelijke kaart geeft je duidelijke keuze tussen de gerechten, waarbij je ook gemakkelijke keuzes kunt maken tussen de verschillende betaalbare menu's.
We werden zeer gastvrij ontvangen en hebben de hele avond geweldige service gehad van gastheer Caspar. De gerechten waren goed getimed en we kregen
korte en duidelijke uitleg over wat we geserveerd hadden gekregen.
We hadden elk 3 gangen genomen en hebben Caspar de wijnen voor ons uit laten kiezen. De witte huiswijn vooraf was ook heerlijk. Echte aanraders zijn de coquille met tonijn, eendenborst en chocoladedessert met de bijpassende rode dessertwijn.

Topavond!

Gegeten op 25 februari 2014

Giusy1982
  • Recensies in de laatste twee jaar

We hebben dit restaurant op internet gevonden en wat een pareltje! Gisteren door Maastricht gewandeld waar men al druk was met Carnaval. In Le Bon Vivant is daar niets van te merken, want het zit in een zeer mooie gewelvenkelder, dus geen last van het feestgedruis.
Uitstraling is verzorgd en het is niet al te groot, wat een intieme sfeer creëert.

De bediening is netjes, doet erg zijn best, alleen zou er iets meer over de wijnen verteld kunnen worden, zoals waar de wijn vandaan komt.

Het driegangen menu was heerlijk, mooie smaken en combinaties die we nog niet eerder zijn tegengekomen (zoals een ceviche van coquilles).

We komen hier graag nog eens terug om weer nieuwe combinaties te proeven!

Gegeten op 28 februari 2014

bas33
  • Recensies in de laatste twee jaar

Eindelijk in Le Bon Vivant gegeten, na veel positieve verhalen over de heropening. Zaterdagavond 22 februari. Gastheer Caspar is correct, maar zeer vriendelijk; heeft goede passende wijnen uitgezocht bij elk gerecht. Chefkok Björn heeft sublieme gerechten klaargemaakt waarbij de tonijn voor en beef wellington als hoofdgerecht de absolute aanraders waren. Ambiance perfect in de mooie gewelvenkelder. Hier komen we nog vaak terug!

Gegeten op 22 februari 2014

rnijhuis
  • Recensies in de laatste twee jaar

De hebben hier 16 febr 2014 gegeten. Het was op deze zondagavond niet druk.
De bediening is zeer correct. Ze hebben hier duidelijk gekozen voor een wat afstandelijke maar zeer correcte bediening.
Het eten was voortreffelijk, de wat hogere prijs van het eten wordt volledig gecompenseerd door de fantastische smaak.
Ook de wijn wet goed bij de gangen uitgezocht.

Gegeten op 16 februari 2014

Fiskars
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wat een topavond. Hier werken mensen met hart en ziel en weten hoe je klanten kan laten genieten. Wij hadden het 4 gangen menue met daarbij perfect afgestemde wijnen. De smaken van het diner waren perfect op elkaar afgestemd. Dit restaurant heeft ster allures.

Schrijf zelf een recensie over Le Bon Vivant in Maastricht

Schrijf hieronder je recensie over Le Bon Vivant. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!