Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

Le Bon Vivant

2. Frans-klassiek
  3. 46% Duurzaam
  1. Toon telefoonnummer 043 321 08 16

anja-hans

4 Gangen herfstmenu (ca 52 euro) gekozen: Prima amuse met heerlijk brood. Vooraf coquilles (uitstekend), gevolgd door bisque van kreeft en kwartel en truffel (ook uitstekend), daarna hertenrug biefstuk (weer uitstekend). We hadden liever een 9,5 willen geven voor het eten. Het dessert bestond uit verschillende zoetigheidjes die niet allemaal even lekker waren. Over de bediening zeker geen klachten, ze waren attent, vriendelijk en hadden verstand van bijpassende wijnen bij ieder gerecht.

Heel leuk vonden we dat de chef soms zelf aan tafel verscheen om uitleg te geven over de gerechten en te informeren of alles naar wens verliep.

We waren ontevreden over het zitcomfort van de banken aan sommige tafels: Daarop wordt het wel een lange zit. De eetzaal wordt gebruikt voor ongeveer 50 couverts en bevindt zich in de gewelven waardoor de akoestiek verschrikkelijk is, vooral naarmate de avond vordert en er meer gedronken is neemt het geluid fors toe. Wij zaten in een hoek: bij voorkeur niet kiezen!

Tenslotte vonden het teleurstellend dat we geen kopje koffie o.i.d. van het huis kregen aangeboden: Alles wordt terecht in rekening gebracht maar als er uiteindelijk met 2 personen totaal 150 euro betaald moet worden er kan dan geen drankje af, dan was het een opvallend minpuntje.
Toch gaan we graag terug op enig moment.

Gegeten op 11 oktober 2014

s0lange1

Ik ben hier drie weken geleden geweest en ik denk nog steeds met plezier terug aan het etentje. Bij binnenkomst werd ons gelijk veel aandacht gegeven. Binnen korte tijd werden onze jassen netjes opgehangen en hadden we gelijk een lekker glaasje prosecco. Ook kregen we gelijk heel lekker brood met goede olijfolie en verse boter. Vooraf heb coquilles gegeten, eenmaal gebakken met een heerlijk sausje, en eenmaal als ceviche vers geserveerd. Een bijpassend glaasje wijn werd geserveerd wat vriendelijk en professioneel werd geserveerd. Als hoofdgerecht had ik een stuk kalfsvlees, perfect gegaard met verse groentes die heerlijk knapperig waren. Ook hierbij werd veel aandacht geschonken aan een bijpassend glaasje wijn en de service was gedurende de hele maaltijd fantastisch. Helaas hadden wij geen tijd voor een toetje, maar daar kom ik zeker voor terug. De locatie is heel centraal, maar het restaurant is niet overdreven druk, ook al was elke tafel bezet. Precies de goede sfeer voor een ontspannen en een gezellige of romantische avond. Echt een aanrader.

Gegeten op 12 juli 2014

Alet_S

Wat een goed restaurant! Bij binnenkomst is de eerste indruk sober, maar stijlvol. In een kelder vlakbij het Vrijthof wordt gezorgd voor een zeer ontspannen en zeer geslaagde avond. Ieder gerecht werd prachtig opgemaakt en overtrof de verwachtingen. De bediening is vriendelijk en gastvrij. Leuk dat de chefkok halverwege de avond het hoofdgerecht kwam uitleggen. Zowel de coquille als de rundertartaar, maar ook de landhoen en de beef Wellington waren overheerlijk, maar de bisque was de topper! Kortom dit restaurant is zeker aanrader in het bourgondische Maastricht.

Gegeten op 31 mei 2014

Jackie2013

We hebben hier met z'n vieren, onverwacht, voortreffelijk gegeten!
We waren in deze hoek van Maastricht (nabij het Vrijthof) terecht gekomen op zoek naar een nabij gelegen restaurant. Door een recente positieve Volkskrant recensie was hier echter geen plaats.
Bij raadplegen van Iens zagen we 'Le Bon Vivant' met goede waarderingen.
We hebben gekozen voor het drie gangen voorjaarsmenu, een zeer goede prijs-kwaliteit verhouding! Vooraf de tartaar, bulgur salade en eendenlever/bloedworst gerecht. Bij het hoofdgerecht was de Beef Wellington favoriet maar ook de Roodbaars smaakte uitstekend.
We zijn gastvrij ontvangen en alles was prima verzorgd. Na het diner met koffie te hebben afgesloten vertrokken wij voldaan weer naar huis. Een absolute aanrader voor wie echt lekker wil eten en daar de tijd voor neemt.

tedhulsman

Op basis van enkele recensies zijn we bewust naar Le bon Vivant gegaan. Maar goed ook, want anders waren we dit restaurant misgelopen; het ligt namelijk nét buiten het veel drukkere voetgangersgebied van Markt en Vrijthof. Verrukkelijk gegeten in een schitterende ambiance onder de grond, waar de historische gewelfen trendy worden uitgelicht. Als verrassing werd het 3-gangen diner voorafgegaan door een dubbele amuse die beide heerlijk waren. Bij het hoofdgerecht geen frites of groenten "on the side", maar dat zou ook afbreuk doen aan de gerechten. Zeer smakelijk en niet te veel, maar zeker niet te weinig. De bediening komt kundig over, maar zou wat mij betreft een tikkeltje minder formeel kunnen, hetgeen echter niet storend was. Al met al heerlijk gegeten op een prachtige locatie!

culibird

We hebben zó heerlijk en bijzonder gegeten. Een fantastisch 3 gangen menu met een uitstekende prijs/ kwaliteitsverhouding.
Met bijzondere amuses, verrassende hoofdgerechten vooral de lambrack en de heerlijke garnituur was geweldig, leuke ambiance, en voortreffelijke bediening. Hier komen wij terug, Maastricht! Met groet, Marij M. Sloothaak.

Gegeten op 6 mei 2014

Koen

Hállo! Sta je zomaar tijdens het struinen door Maastricht in de Capucijnerstraat en zie je het uithangbord van Le Bon Vivant... Dat restaurant wat je online al tegen was gekomen tijdens de voorbereidingen op een paar dagen in deze bourgondische stad. Dit kan geen toeval zijn, dus even naar binnen om te reserveren voor de avond. Geen probleem.
Plek zat, bleek. Een doordeweekse dinsdagavond in een restaurant in de kelder van een zijstraat, vlakbij het Vrijthof. De ontvangst en verdere service was ronduit keurig, bijna op het formele af.
En dan de gerechten, waar daar gaat het uiteindelijk om. Niets dan lof! Prachtig opgemaakte borden met o.a. rundertartaar (op oosterse wijze), kwartel, een fantastische bisque en als hoofdgerechten risotto en een mooie beef Wellington. Een variatie op fruit en het kaasplankje als dessert maakten de avond compleet.
Fijne bijpassende wijnen zorgden voor de kers op de taart.
Mocht u nog twijfelen? Niet doen... Le Bon Vivant weet hoe het moet!

Gegeten op 29 april 2014

esvee78

Een prachitg pand net buiten het centrum. Na een vriendelijke ontvangst werd ons de kaart overhandigd.

Ik ging voor het viergangenmenu Voorjaar 2014. De amuse bij de aperitief was heerlijk. De gerechtjes (rundertartaar, risotto, kwartel en chocolade dessert) waren heerlijk.

Hier komen we zeker nog terug!

Gegeten op 19 april 2014

Eed

Op een zaterdagavond met 4 personen gegeten bij Le Bon Vivant. Dit restaurant ligt in een prachtige gewelfde kelder net buiten de drukte van het centrum van Maastricht.
Het eten is verrassend, origineel, goed verzorgd en bijzonder lekker. De ambiance is sfeervol. De bediening bestaande uit een jongeman en twee jongedames is kundig, vriendelijk en correct. De prijs is zeer acceptabel. Twee minpuntjes; 1) door de opstelling van de tafels zitten relatief veel gasten tegen een muur aan te kijken en zitten een paar gasten, vanwege één enorm grote tafel, als het ware zelfs bij elkaar aan tafel. 2) De jongeman kan een beetje minder formeel proberen te zijn. Wij gaven een forse fooi van ongeveer € 10, 00 en toch negeerde hij ons toen wij de zaak verlieten en in de jassen geholpen werden door een van zijn vrouwelijke collega's.
Echter, een mooie zaak waar je voor een goede prijs bijzonder lekker kunt eten.

Gegeten op 12 april 2014

NonnaDia

Een geweldig leuk restaurant daar onder in de gewelvenkelder. Zowel het ontvangst als de bediening zeer vriendelijk. We kozen voor de tonijn vooraf en als hoofdgerecht de kalfsucade. Wat een feestje voor de smaakpupillen! De wijnen in overleg gekozen en heel goed passend. Al met al een fijne en gezellige avond en we gaan beslist weer terug om nog meer te proeven.Een echte aanrader: ze zijn daar echt goed en met veel passie bezig. Prijs en kwaliteit klopt helemaal.

Gegeten op 28 maart 2014

Schrijf zelf een recensie over Le Bon Vivant in Maastricht

Schrijf hieronder je recensie over Le Bon Vivant. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.