• foto's van Le Bon Vivant in Maastricht - 1

Reserveer nu!

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 043 321 08 16

Gezellige en knusse gewelvenkelder

Restaurant Le Bon Vivant zit in een keldergewelf, wat sfeer geeft. Het restaurant heeft een Franse keuken die blijft verrassen: niet alleen ganzenlever, maar ook coquilles en trio van eend zijn er te bestellen. Niet alleen het eten, maar ook de service in dit restaurant is goed. Het personeel is vriendelijk en bij binnenkomst krijg je een warm onthaal. Je voelt je meer dan welkom in deze kelder!

mvanbutselaar

We hebben heerlijk gegeten,de wijnen per glas laten schenken. Uitstekende combinaties! Beetje prijzig, dat wel. Voor de drankjes meer betaald dan de door ons bestelde 3 en 4 gangen menu's. Maar kwaliteit was uitstekend. De kikkerbillen waren bijzonder. De tournedos perfect,net als de landhoen die bijzonder was bereid.
Entourage helemaal top,lekker lounge muziekje,niet te hard.
Bediening was vlot en zeer beleefd, naar onze smaak zou dat iets minder formeel kunnen, wordt alles nog relaxter...
Alles bij elkaar heerlijke avond gehad.

Gegeten op 23 april 2015

Jacqie100

Het is een mooie plek, de gerechten waren lekker, maar de hoeveelheden klein. Na een vier gangen diner hadden we nog trek. Dat kwam voornamelijk dat het lang duurde. Wat heel hinderlijk was, was de sterke frituurlucht die in het restaurant hing, terwijl we geen friet hebben gezien!

Gegeten op 28 maart 2015

rsvissers

Tijdens de TEFAF hier gegeten met vrienden. Restaurant is mooi gesitueerd in een werfkelder. Ontvangst was goed en vriendelijk, menu biedt veel keuze. Gekozen voor een 4-gangen menu waarvan wij van elk gerecht hebben genoten. Personeel was behoorlijk formeel en had - mede door de drukke avond - weinig tijd.

Gegeten op 14 maart 2015

nimnyana

Enkele malen hier wezen eten, vaste stekje tijdens een weekendje Maastricht. Het is ons nog nooit tegengevallen. De gerechten zijn altijd met zorg klaargemaakt en smaken voortreffelijk. Wij kiezen hier altijd voor een wijnarrangement en raden dit ook echt aan; laat je verrassen door bijzondere wijnen van over de hele wereld! Meerdere malen hebben wij hier een bijzondere wijn geproefd, waarvan een beperkte oplage was en welke dus niet in winkels verkrijgbaar is. Tevens eenmaal een bijna volle fles rode wijn van 25 jaar oud gratis gekregen...en wat een smaakbeleving was dat! Al met al iets om elke keer weer naar uit te kijken!

Gegeten op 23 augustus 2014

FredM

Zaterdag 20 december in Le Bon Vivant gegeten. Herfstmenu genomen, was uitstekend. Voorgerecht leverparfait was "parfait" van smaak (maar geen ijs). Combinatie met rode ui chutney heerlijk. Hoofdgerechten, Tarbotine, houtduif en dessert tarte tatin waren goed maar niet spannend. Bediening was zeer attent, had alles ondanks de drukte toch goed in de greep, compliment!. De ruimte in een keldergewelf is in beginsel zeer sfeervol, echter: het restaurant heeft blijkbaar aantrekkingskracht op grotere gezelschappen, wij nu twee keer geweest, twee keer grotere gezelschappen als medegasten, en dat geeft in een gewelf veel drukte en dus druk op de sfeer. Maar in totaal: een zeer geslaagde avond gehad, heerlijk gegeten en beslist een aanrader!

Gegeten op 20 december 2014

julian10

Afgelopen zondag hebben we een bijzonder feestelijke lunch gehad bij Le Bon Vivant ter voorbereiding op mijn buluitreiking. Een prachtig ingerichting, heerlijk eten (herfstmenu met zalm, kalfsribeye en tarte tatin) en uitstekende wijnen! Ik kom zeker nog een keer terug!

Gegeten op 30 november 2014

richardslotman

Wij hebben de master-uitreiking van onze zoon in Le bon Vivant gevierd, met ons gezin en een paar dispuutsgenoten. De chefkok Björn Dijkstra had een prachtig 4-gangen menu voor ons samengesteld, met mooie wijnen erbij, en het was heerlijk en bijzonder feestelijk. Vooral de kalfs-ribbeye was wonderbaarlijk: hij smolt op de tong. Het restaurant is intiem en vlakbij het Vrijthof en de universiteit: een ideale locatie. Ongelooflijk knap dat Cas en Björn dat met z'n tweeen runnen: heel attent en tegelijk super relaxed. Een aanrader! Guusje en Richard Slotman.

Gegeten op 30 november 2014

homleo

Wij waren na een bezoekje aan het theater wat aan de vroege kant, maar de ontvangst was uiterst vriendelijk.
Vooraf werden enkele bijzonder smakelijke amuses met heerlijk brood geserveerd.
Wij kozen voor het 3 gangen menu du chef. Een voorgerecht: coquilles op 2 manieren bereidt, voortreffelijk. Het hoofdgerecht herterugfilet: perfect gegaard met fijne groenten mix, zeer smaakvol, en een zoet nagerecht.
De opgediende gerechten waren een plaatje en werden door de chefkok vakkundig en charmant toegelicht.
De wijnkaart liet een grote keuze aan wijnen per glas zien. Zowel de witte, een Grüner veltliner uit Oostenrijk als de gedecanteerde rode wijn uit Spanje waren op de juiste temperatuur en smaakten prima.
Al met al een zeer geslaagde culinaire beleving.

Gegeten op 16 november 2014

sassam

Gegeten op 15 november 2014

anja-hans

4 Gangen herfstmenu (ca 52 euro) gekozen: Prima amuse met heerlijk brood. Vooraf coquilles (uitstekend), gevolgd door bisque van kreeft en kwartel en truffel (ook uitstekend), daarna hertenrug biefstuk (weer uitstekend). We hadden liever een 9,5 willen geven voor het eten. Het dessert bestond uit verschillende zoetigheidjes die niet allemaal even lekker waren. Over de bediening zeker geen klachten, ze waren attent, vriendelijk en hadden verstand van bijpassende wijnen bij ieder gerecht.

Heel leuk vonden we dat de chef soms zelf aan tafel verscheen om uitleg te geven over de gerechten en te informeren of alles naar wens verliep.

We waren ontevreden over het zitcomfort van de banken aan sommige tafels: Daarop wordt het wel een lange zit. De eetzaal wordt gebruikt voor ongeveer 50 couverts en bevindt zich in de gewelven waardoor de akoestiek verschrikkelijk is, vooral naarmate de avond vordert en er meer gedronken is neemt het geluid fors toe. Wij zaten in een hoek: bij voorkeur niet kiezen!

Tenslotte vonden het teleurstellend dat we geen kopje koffie o.i.d. van het huis kregen aangeboden: Alles wordt terecht in rekening gebracht maar als er uiteindelijk met 2 personen totaal 150 euro betaald moet worden er kan dan geen drankje af, dan was het een opvallend minpuntje.
Toch gaan we graag terug op enig moment.

Gegeten op 11 oktober 2014

Schrijf zelf een recensie over Le Bon Vivant in Maastricht

Schrijf hieronder je recensie over Le Bon Vivant. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.