Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

Contra 73

1. Restaurant
  2. Frans-internationaal

Contra 73

1. Restaurant
  2. Frans-internationaal
  1. Toon telefoonnummer 020 694 99 30

AlitadeR

Vanwege mijn werk als interimmanager kom ik soms na jaren weer terug in een restaurant. Het is leuk om weer in Mokum te zijn. En ook leuk weer in deze zaak te zijn. Overheerlijke kalfsoester met roquefortsaus gegeten. Lekker wijntje erbij. En kon er weer even tegen.

Gegeten op 5 oktober 2014

Juggy

Aantal keren een feestje gehad en met verschillende personen gegeten, iedereen vond het top! Heel leuk plat amsterdams personeel, leuke sfeer en heel goed eten. Soms moet je wel iets langer zitten als het druk is maar dat geeft niet ze doen zeker hun best! Een hele grote aanrader dit restaurant.

Gegeten op 1 oktober 2014

Snoopy77

Gegeten op 8 augustus 2014

pieter90

Wezen eten met een groep van 23 man. 1e keer gegeten nadat het overgenomen is door nieuwe eigenaar. Service is erg gedaald. Kregen oude, zure wijn, nadat we hierover klaagden kregen we een hele discussie met de barman( Floor was op vakantie ), uiteindelijk kregen we nieuwe wijn met de mededeling dat de oude wijn al 5 dagen stond. Na het eten kregen we om 23.00 uur te horen of we wilden vertrekken omdat ze dicht wilden gaan. Eten was goed, maar de service is zo gedaald dat we hier niet meer gaan eten

Gegeten op 19 juni 2014

aafjes

Dit jaar op 1e Kerstdag met de familie wezen eten (net als vorig jaar). Het was wederom een groot succes, de ontvangst is zeer hartelijk. De sfeer is zo gezellig, er was een zangeres die zeer goed kon zingen, wat de sfeer direct bepaalde en al snel gingen de voetjes van de vloer.
Het eten is gewoon prima daar valt niets op aan te merken. Vooraf heerlijke carpaccio, daarna een wildbouillon, vervolgens verrukkelijke zalm met coquilles. Een spoom van het huis en daarna werkelijk perfecte tournedos. Tot slot een heerlijk dessert. Ook de wijn was lekker en betaalbaar.
Kortom een echte aanrader, jammer dat we niet al voor 2014 konden reserveren!!

Gegeten op 25 december 2013

Hoekje59

Vanavond heerlijk gegeten, een van de toppers van de vele vouchers die wij gebruikt hebben.
Voorgerecht heerlijk duo zalm/tartaar, hoofdgerecht overheerlijke sliptongetjes en het dessert kon er net nog in.Gezellige bediening , je geeft zelf aan hoe amicaal, en lekkere muziek op de achtergrond. Hier voor het laatst 30 jaar !! geleden gegeten, dit duurt echt geen 2e keer zo lang.

Gegeten op 18 december 2013

Grummes

Contra 73 is een gezellig tentje in oost dat wordt gerund door Amsterdammers. Dit is terug te zien in de benadering van het personeel, gezellig & amicaal en als Amsterdammer hou ik daar van.

Het eten is hier heerlijk. Voor de tweede keer gegeten en ik werd weer positief verrast.

De service/ het personeel is goed. Voor sommige misschien iets te amicaal/direct maar ik hou der van.

Het decor is prima, niet geheel mijn smaak.

Een aanrader voor een gezellig avondje lekker eten. Voor een chique of "high class" etentje zou ik contra 73 toch afraden.

Gegeten op 24 juli 2013

stefano16

heerlijk wezen eten in contra, kom hier nu al meerdere jaren en blijft ongelovelijk goed! het is alsof je lekker thuis bent, met vriendelijke bediening, die altijd wel in is voor een grapje, of serieus gesprek. als voorgerecht had ik deze keer de gamba's, en mijn vriendin de kikkerbillen, simpelweg perfect! als hoofdgerecht lamsrek en onbeperkt spare ribs, wat een geweldige stukjes vlees.
mij zie je hier zo snel mogelijk weer terug! en mijn vriendin natuurlijk ook

Gegeten op 31 augustus 2013

melanie15

We zijn tijdens de restaurant week naar contra 73 gegaan. Dan heb je een aangepast menu voor 27,50, moet je nog maar zien wat je krijgt, we werden al ontvangen met een amuse van cazpacho daarna de voorgerechten waren allebei heerlijk, ik nam de ene pasta schelp met zalm, veeeel zalm, heerlijk. Mijn zus de pikante kipsalade, ook heerlijk.
Hoofdgerecht hadden we ossehaas puntjes met peperroom saus. Heerlijk met gebakken aardappeltjes en komkommerzuur, misschien niet zo bijzonder maar wij vonden het overheerlijk. Tussendoor kregen we nog een limocello, gewoon omdat het gezellig was, zo zou je wel een hele avond kunnen blijven plakken.

Bij het nagerecht konden we kiezen uit mango ijs met licor 43 of limocello ijs met limocello. Wij namen allebei de mango en dat was ook weer heerlijk.

Kortom een aanrader!! Een dikke 10 voor het totale plaatje, bediening, de kok die nog even uitleg kwam geven, het eten!

Mijn ouders kwamen hier vroeger elke week en namen ons dan mee.

Gegeten op 28 augustus 2013

els29

Zondag heerlijk gegeten bij Contra73, een gezellig restaurant in Amsterdam. Lekker voorgerecht met sate en een heerlijk biefstukje, precies goed gebakken en een lekker ijsgerecht toe. De bediening was heel erg goed, erg vriendelijk en er heerste een hele gezellige sfeer.

Schrijf zelf een recensie over Contra 73 in Amsterdam

Schrijf hieronder je recensie over Contra 73. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.