Contra 73

• 8.1

• 7.6

aafjes
  • Recensies in de laatste twee jaar

Dit jaar op 1e Kerstdag met de familie wezen eten (net als vorig jaar). Het was wederom een groot succes, de ontvangst is zeer hartelijk. De sfeer is zo gezellig, er was een zangeres die zeer goed kon zingen, wat de sfeer direct bepaalde en al snel gingen de voetjes van de vloer.
Het eten is gewoon prima daar valt niets op aan te merken. Vooraf heerlijke carpaccio, daarna een wildbouillon, vervolgens verrukkelijke zalm met coquilles. Een spoom van het huis en daarna werkelijk perfecte tournedos. Tot slot een heerlijk dessert. Ook de wijn was lekker en betaalbaar.
Kortom een echte aanrader, jammer dat we niet al voor 2014 konden reserveren!!

Gegeten op 25 december 2013

Hoekje59
  • Recensies in de laatste twee jaar

Vanavond heerlijk gegeten, een van de toppers van de vele vouchers die wij gebruikt hebben.
Voorgerecht heerlijk duo zalm/tartaar, hoofdgerecht overheerlijke sliptongetjes en het dessert kon er net nog in.Gezellige bediening , je geeft zelf aan hoe amicaal, en lekkere muziek op de achtergrond. Hier voor het laatst 30 jaar !! geleden gegeten, dit duurt echt geen 2e keer zo lang.

Gegeten op 18 december 2013

Grummes
  • Recensies in de laatste twee jaar

Contra 73 is een gezellig tentje in oost dat wordt gerund door Amsterdammers. Dit is terug te zien in de benadering van het personeel, gezellig & amicaal en als Amsterdammer hou ik daar van.

Het eten is hier heerlijk. Voor de tweede keer gegeten en ik werd weer positief verrast.

De service/ het personeel is goed. Voor sommige misschien iets te amicaal/direct maar ik hou der van.

Het decor is prima, niet geheel mijn smaak.

Een aanrader voor een gezellig avondje lekker eten. Voor een chique of "high class" etentje zou ik contra 73 toch afraden.

Gegeten op 24 juli 2013

stefano16
  • Recensies in de laatste twee jaar

heerlijk wezen eten in contra, kom hier nu al meerdere jaren en blijft ongelovelijk goed! het is alsof je lekker thuis bent, met vriendelijke bediening, die altijd wel in is voor een grapje, of serieus gesprek. als voorgerecht had ik deze keer de gamba's, en mijn vriendin de kikkerbillen, simpelweg perfect! als hoofdgerecht lamsrek en onbeperkt spare ribs, wat een geweldige stukjes vlees.
mij zie je hier zo snel mogelijk weer terug! en mijn vriendin natuurlijk ook

Gegeten op 31 augustus 2013

melanie15
  • Recensies in de laatste twee jaar

We zijn tijdens de restaurant week naar contra 73 gegaan. Dan heb je een aangepast menu voor 27,50, moet je nog maar zien wat je krijgt, we werden al ontvangen met een amuse van cazpacho daarna de voorgerechten waren allebei heerlijk, ik nam de ene pasta schelp met zalm, veeeel zalm, heerlijk. Mijn zus de pikante kipsalade, ook heerlijk.
Hoofdgerecht hadden we ossehaas puntjes met peperroom saus. Heerlijk met gebakken aardappeltjes en komkommerzuur, misschien niet zo bijzonder maar wij vonden het overheerlijk. Tussendoor kregen we nog een limocello, gewoon omdat het gezellig was, zo zou je wel een hele avond kunnen blijven plakken.

Bij het nagerecht konden we kiezen uit mango ijs met licor 43 of limocello ijs met limocello. Wij namen allebei de mango en dat was ook weer heerlijk.

Kortom een aanrader!! Een dikke 10 voor het totale plaatje, bediening, de kok die nog even uitleg kwam geven, het eten!

Mijn ouders kwamen hier vroeger elke week en namen ons dan mee.

Gegeten op 28 augustus 2013

els29
  • Recensies in de laatste twee jaar

Zondag heerlijk gegeten bij Contra73, een gezellig restaurant in Amsterdam. Lekker voorgerecht met sate en een heerlijk biefstukje, precies goed gebakken en een lekker ijsgerecht toe. De bediening was heel erg goed, erg vriendelijk en er heerste een hele gezellige sfeer.

Jehan
  • Recensies in de laatste twee jaar

We waren hier gaan eten omdat het in de buurt was. De bediening was vriendelijk, voor mijn doen iets te amicaal. Tafelgesprekken worden afgeluisterd- niet professioneel.
Het eten is niet fantastisch -niveau eetcafe- maat wel pretentieus. Wij komen tot de conclusie dat je hier absoluut geen vis moet bestellen (het leek niet dagvers, slecht bereid), het vlees wordt hier wel begrepen.
Het voorgerecht was ondanks de mooie beschrijving saai en smakeloos, het nagerecht was een mooie afsluiter.
De inrichting was een beetje kitscherig, de verlaagde plafonds en grote open ruimte met slechtgeplaatste spiegel bieden niet het zitcomfort en lijkt niet goed overdacht.

Dit restaurant levert matige kwaliteit tegen een zeer hoge prijs. Helaas hadden wij dit etablissement hoger ingeschat.

Gegeten op 15 mei 2013

menno1967
  • Recensies in de laatste twee jaar

Gisteren eindelijk weer na jaren bij Contra geweest. Het was mooi weer, het terras stond klaar maar we hebben toch maar binnen gegeten. Heerlijk en als vanouds. Floor nog steeds in de bediening, Michel als nieuwe gastheer. Peter & Willem kunnen trots zijn op zo'n opvolger. Volgende keer nemen we weer een toetje, jammer dat we tijdgebrek hadden. Ik zeg : you go Contra, tot de volgende keer !

Gegeten op 20 juli 2013

Robhal
  • Recensies in de laatste twee jaar

Verjaardagsdiner. De jarige had dit restaurant uitgezocht omdat hij op vakantie een van de obers had leren kennen.
De ontvangst was prima, drankje aan de bar.
Niet erg moderne gerechten, die waarschijnlijk in 1973 ook al op de kaart stonden. Wat me in negatieve zin opviel is dat bij alle hoofdgerechten hetzelfde garnituur werd geserveerd. Zo kreeg ik bij mijn zeetong de zelfde rode kool als een van mijn disgenoten, die wildzwijn had gekozen. Ook werd niet gevraagd of de zeetong even gefileerd moest worden, dus dat gaf een boel gedoe op het bord.
Aan de tafel naast ons werd aan een gezelschap onder grote hilariteit een dessert in de vorm van een fallus geserveerd.
(later vernam ik van iemand dat dit al jaren zo wordt gedaan)
Overigens hebben we ons best wel vermaakt, geholpen door de uitstekende wijn. De prijzen waren op het niveau van Amsterdam Centrum en zouden een iets formelere service rechtvaardigen.
De jarige werd door de rest van ons gezelschap vrijgehouden, dat is onze vriendentraditie.
Ik vond het allemaal enigszins al te populair en tegen het banaal volkse aan. Maar de zaak bestaat al 40 jaar dus wie ben ik...

Gegeten op 2 februari 2013

Tomtitom
  • Recensies in de laatste twee jaar

We dachten even snel wat te eten in de buurt waar wij voor een afspraak moesten zijn. Alleen een hoofdgerecht besteld. Het werd de tonijn en de kalfsoester. Tonijn was helaas nog koud van binnen, terwijl hij toch van de grill kwam. Kalfsoester was prima. Allemaal niet erg bijzonder en zou voor de prijzen toch echt stukken beter uitgevoerd kunnen worden. Zaak was wel vol. Voor ons was het een eerste keer en het zal helaas wel even hierbij blijven.

Gegeten op 30 mei 2013

MarinusDuimpie
  • Recensies in de laatste twee jaar

We hebben er vorige week gegeten met het personeel. Het was voortreffelijk! Een heerlijk malse rundercarpaccio vooraf op een mooi opgemaakt bord. De tournedos was zoals die moet zijn, medium en hij smolt op mijn tong. Fijn dat er een fles water op tafel staat!
Het warme stokbrood is een lekkere starter.
De toetjes waren lekker, veel slagroom mmmmmm!
Een aanrader om met groepen te gaan eten

Gegeten op 6 april 2013

mkroezen
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wij hebben hier afgelopen week werkelijk heerlijk gegeten! De opmaak van de borden was geweldig, daar krijg je echt trek van. Service staat hier nog hoog in het vaandel, daar kan menig restaurant nog een puntje aan zuigen. De bediening is gezellig op Amsterdamse stijl. Ze hebben regelmatig artiesten op bezoek en dan kun je er een 3 gangen keuze menu krijgen voor nog geen 30 euro!
Zeker een aanrader als je van Amsterdamse gezelligheid en kwaliteit houd!

MarianneDirk
  • Recensies in de laatste twee jaar

Top restaurant! Al jaren goed eten, gezellige sfeer en geweldige bediening met als boegbeeld natuurlijk Floor! Aanrader als je van de franse keuken houd. Geen stress qua parkeren (parkeergarage OLVG). Recent nieuwe eigenaren en een frisse wind kan nooit geen kwaad-;)

Gegeten op 20 maart 2013

sabine3
  • Recensies in de laatste twee jaar

Lekker gegeten maar het was niet heel verfijnd. Uitstekende kwaliteit en flinke porties en er wordt ook niet gezeurd als je een aangepaste versie wilt van een gerecht maar voor vernieuwende smaken hoef je hier niet heen. Bediening is vriendelijk en behoorlijk jolig, moet je tegen kunnen. De rekening was een beetje schrikken, 130 euro voor twee personen, drie gangen en (lekkere) wijn.

Gegeten op 15 november 2012

roysonneveld
  • Recensies in de laatste twee jaar

Een leuk en sfeervol restaurant die zelfs vol niet te vol is.

Eten is erg goed, kwalitatief goede kaart en gerechten maar soms aan de prijzige kant. Het enige minpunt in de kwaliteit was de Creme Brulee die waterig, niet opgesteven en volledig warm was. Het leek meer op een vloeibare Crema Catalana ... zonde ...

Verder was de bediening erg amikaal, daar hebben we zelf geen moeite mee - maar misschien niet voor iedereen een keuze.

De tijd tussen voorgerecht en hoofdgerecht was veel te lang - hiervoor geen enkel bericht en/of excuus vanuit de bediening terwijl het vanuit de keuken merkbaar was dat er 'iets was foutgegaan'. Gewoon even informeren ... het kan zo makkelijk zijn!

Gegeten op 15 december 2012

mulligans
  • Recensies in de laatste twee jaar

Gegeten tijdens een speciale avond met een optreden verzorgd door Wheslie. Speciale kaart: Goed gebalanceerd menu, gerechten van zeer goede kwaliteit, zoals ook op de gewone kaart. Sfeer was geweldige, en ondanks de drukte erg goeie service!

Gegeten op 24 november 2012

fwoortmeijer
  • Recensies in de laatste twee jaar

Het is hier allemaal een beetje te gladjes en teveel ouwe-jongens-krentenbrood.
Het eten is niet slecht maar de verhouding met de prijzen is in onze ogen een beetje zoek.
Niet slecht, maar ook niet om snel terug te gaan.

Gegeten op 21 oktober 2012

sterreaimee
  • Recensies in de laatste twee jaar

Het eten is uitstekend. De sfeer in nogals ons kent ons.
Het publiek is een beetje Jan pakt de leuning, maar wel een gezellige sfeer. Je kunt er niet echt even lekker samen tafelen, maar wel een gezellig avondje met de hele tent.

Schrijf zelf een recensie over Contra 73 in Amsterdam

Schrijf hieronder je recensie over Contra 73. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!