Chapeau!

3. Topper 2015
  5. 2 Michelinsterren
  1. Toon telefoonnummer 023 525 29 25

Nils Versluis

Het was fantastische lunch met geweldige bereidingen van simmentaler rund , oesters, zeebaars coquilles en een prachtig nagerecht en zeer royale koffiegarnituur. Het was werkelijk een prachtige middag. De twee stereen meer dan waard. Professioneel ontspannen bediening en een mooi strak interieur. Echt een aanrader dus.

Gegeten op 11 maart 2015

Sander_Boon

Stilte.....dat is in een woord de beschrijving van ons diner gisteravond. Je wilt in stilte genieten van de wijze waarop de verschillende gerechten zijn opgediend en vervolgens een vorm van smaakvuurwerk in je mond creëren.

Van het aperitief tot en met het dessert is alles even lekker en verzorgd. De bediening is opvallend attent en accuraat. Ook even een apart stoeltje (krukje) brengen voor de damestas is zo'n detail. En oog voor details zie je niet alleen terug bij de bediening maar ook zeer zeker bij de gerechten. De bijpassende wijnen zijn van sublieme smaak en complementeren de gerechten.

Het is niet meer dan terecht dat dit restaurant twee Michelin sterren heeft. Enige verbeterpuntje is wat ons betreft de akoestiek. Als je met een groter gezelschap bent zal je het wellicht minder merken maar met z'n tweeën is het wat rumoerig om je heen; eerlijkheid gebied te zeggen dat je er wel aan went gedurende de avond.

Gegeten op 14 maart 2015

Bourgondier23

Chapeau voor de keukenbrigade en de bediening! Wat een heerlijke culinaire avond mochten we hier doorbrengen in een warme en persoonlijke atmosfeer. Alle gerechten waren top, en dat hier op 2-sterren niveau wordt gekookt proef je met al je zintuigen. We kozen voor het 5-gangen Menu Alliance Gastronomique [Simmentaler Rund, Oosterschelde Oester, Snoekbaars, Tarbot en dessert/kaasplateau] met bijpassend wijnarrangement. Prachtig opgemaakte borden, ieder gerecht weer een smaakexplosie in je mond en van een creativiteit om U tegen te zeggen. Dat we ook nog een plekje aan de Chef's Table kregen was een extra grote verrassing.

Gegeten op 7 maart 2015

andre_tio

Via online reservering

Werkelijk fantastisch lekker! De gerechten waren heerlijk vanaf de amuse tot eind, alleen de broodjes waren gewoon, niet bijzonder. De brioche was lekker. Daarom voor eten kregen jullie een 9. Dit moeten jullie beschouwen als een 10, die reserveer ik voor drie sterren Michelin restaurant.
De bediening was snel, vriendelijk en attent. Jammer dat er géén beschrijving van de gerechten. De gastvrouw beloofde me per mail te versturen, maar tot nu toe niet ontvangen. Dat was teleurstelling, als iemand de belofte niet na komt. Een minpunt voor service.
Sfeer was modern en zakelijk ingericht, maar ik heb meer luxer dingen in Dubai en Abu Dhabi.

Gegeten op 27 februari 2015

martin168

Via online reservering

Lekker gegeten (o.a. amuse ganzenlever met chocolade, tartaar van Zimmentaler rund, kalfszwezerik was uitstekend bereid). De bediening was perfect en toch voldoende informeel (wat we altijd prettig vinden). Het kaasplankje was sublime. Als enige 'aandachtspuntje' viel ons beiden op dat de gerechtjes enigszins vlak waren. Alles was heerlijk, maar er was geen unieke smaak(belevinis) die ons echt bij bleef. Het hoofdgerecht (kalfszwezerik) bevatte geen krokantje, maar was verder goed bereid!

Gegeten op 27 februari 2015

nic6

Via online reservering

Heerlijk gegeten in een mooie zaak. 2 sterren helemaal waard en gelukkig niet zo opgeprikt. Prettig informeel maar toch correct. Wij gaan zeker op korte termijn weer terugkomen.

Gegeten op 20 februari 2015

ChristiaanP

Afgelopen weekend hebben wij voor het eerst bij Chapeau gegeten. Het was fantastisch! De hele avond hebben we mogen genieten van heerlijke gerechten bereid met prachtige ingrediënten en mooie bijpassende wijnen.

Bij binnenkomst hebben we de eerste twee amuses genuttigd in de lounge begeleid door een Cava. Zeker een aanrader om eerst even plaats te nemen. Een relaxte omgeving om de smaakzintuigen op scherp te zetten.

Eenmaal in het restaurant werden we verwent met een 4-gangen diner. Vooral het hoofdgerecht was sensationeel. Het vlees was zo mals en goed bereid dat je het mes niet hoefde te bewegen. Het smolt op de tong!

Na het dessert hebben we met z'n tweeën nog een kaasplankje gedeeld. Wordt erg leuk gepresenteerd en uiteraard waren de kazen van topkwaliteit. Perfect om nog even na te borrelen.

De inrichting is strak en komt redelijk formeel over. Prima maar niet speciaal (of ik heb niet goed gekeken).

Bedankt voor het schitterende arrangement naar aanleiding van jullie 20-jarig bestaan! Volgend jubileum vieren wij weer mee ;-)

Gegeten op 21 februari 2015

Likefood

Wat een avond! Lang naar uitgekeken en eindelijk aan tafel bij Chapeau! We werden zeer vriendelijk ontvangen en uitgenodigd om bij de open haard een aperitiefje te doen. Sfeervolle ruimte. Toch jammer dat ik wel een Ikea kastje spotte. We dronken een mooie champagne terwijl we verwend werden door de amuses. 2 prachtige hapjes. 1 met eendenlever en chocolade. Heel mooi. De ander was een schuimhapje met scheermestartaar en wat citroen achtige sferen. Lekkerlekker. Vervolgens werd ons het menu uitgelegd en niet lang daarna mochten we plaats nemen in de mooie eetzaal. Klassiek maar toch modern. De service kan ik kort over zijn; bijna perfect. De sommelier praat soms wat binnensmonds, maar afgezien daarvan een perfecte balans van netheid en vriendelijkheid. En leuk dat het zo'n jong team is. Niet te stijf; maar zeker niet amicaal. De opeenvolgende gerechtjes worden al uitgebreid beschreven in de andere recensies, maar ik kan alleen maar beamen dat het fantastisch was; met als uitschieter het oestergerechtje en de Zwezerik. Wat was die prachtig bereid, en nog lekkerder i.cm. de wijnkeuze (een l'Oiselet van Yannick Pelletier). Wow!
Naast het menu lieten wij ons ook nog verleiden tot dessert en kaasplank. Beide heerlijk, en de kaas werd zeer goed toegelicht. Netjes vond ik ook dat niet geprobeerd werd om mij de duurste Port te verkopen. Er werd er netjes 1 met een standaardprijs aanbevolen.
Tot slot kregen we bij de koffie nog een mooie selectie friandises.
Kortom; een fantastische avond. Met extra Chapeau! voor de witte brigade en de dame met het Limburgse accent!

Gegeten op 20 februari 2015

Hing

Via online reservering

Het eten is er fantastisch, lekker en zeer verassend. De amuse eendenlever met chocola was top. Ook heerlijk is dat de gerechten altijd met een krokantje wordt gecombineerd. De service mag wat minder formeel en communicatiever. De aperitief ruimte is gedateerd en mag wat gezelliger. De wijnen waren goed bij de gerechten uitgezocht.

Gegeten op 18 februari 2015

hilde37

Via online reservering

Wij hebben heer-lijk gegeten bij Chapeau ! Bij binnenkomst werden we vriendelijk welkom geheten. We hebben daarna een wijntje gedronken in de lounge afdeling en kregen een zalige amuse. Eenmaal aan tafel werden ons de heerlijkste gerechten voorgeschoteld, met bijpassende wijnen. Ook de bediening was top.

Gegeten op 15 januari 2015

Schrijf zelf een recensie over Chapeau! in Bloemendaal

Schrijf hieronder je recensie over Chapeau!. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.