Chapeau! doet mee!

Reserveer nu!

patrick02
  • Recensies in de laatste twee jaar

Geweldig restaurant, je voelt je echt gast in positieve zin. Heerlijk gegeten, je proeft de sterren. En dan de bediening, echt aandacht voor je, maar niet in overdreven zin.
Prijs/kwaliteit verhouding is goed.
Kortom wij komen hier graag terug

Gegeten op 12 december 2013

Carla2193
  • Recensies in de laatste twee jaar

Gisteren hebben wij in de restaurantweek van Dining city hier gegeten met kinderen en kleinkinderen. In Frankrijk eten wij regelmatig in 2 en 3 sterren restaurants ,maar voor ons was deze lunch bij Chapeau van een ongekende kwaliteit.
In de vorige recensie staan de gerechten al beschreven en ik kan alleen maar zeggen dat de smaken werkelijk verrukkelijk waren en de detaillering echt perfect!!!
Verder werden onze kleinkinderen ( 7 en * jaar ) buitengewoon aardig ontvangen en werd er goed rekening gehouden met hun wensen.

Kortom : dit restaurant kunnen wij zonder enige reserve aanbevelen!

Gegeten op 15 maart 2014

martinschoon
  • Recensies in de laatste twee jaar

In het kader van de restaurantweek van DiningCitty hier gegeten.
Wij hadden een 3 gangen diner waarbij de maitre ons een 4e gang, tussengerecht, aanbood met truffels voor €.19,90 p.p. omdat we er toch waren.....
Alles was super. Echt bijzonder!! Mooie gerechten die kwalitatief echt super waren. 5 amuses, voordat het voorgerecht kwam. Alles was goed gemaakt en smaakte heerlijk. Alleen het hoofdgerecht , zwezerik, was zeer klein. De smaak was apart en de zwezerik was krokant gebakken.
De wijn, chardonnay was goed. De Malbec ook. Helaas €. 9,= per glas.......
De bediening was uitstekend!
Het interieur is modern en strak.
Al met al super lekker gegeten.

Gegeten op 7 maart 2014

Martinsmulpaap
  • Recensies in de laatste twee jaar

Op donderdag avond 30 januari jl. naar Chapeau geweest met partner. We waren hier enkele jaren geleden voor het laatst geweest en met de komst van een extra ster waren onze verwachtingen hoog gespannen. De ontvangst was aangenaam en wij werden gastvrij naar de lounge begeleid. Onze kir royal werd eerst door een cilinder van zoete aardappel gevuld met een creme van ganzelever en een bon bon van calamansi begeleidt, waarna een tweede amuse van een voortreffelijke krokante kreeftencake met tamarinde en kreeften sabayon de eerste overtrof qua smaak en intensiteit.

Eenmaal aan tafel volgde nog een heerlijke derde amuse met een combinatie van Noorse zalm en een schuim van aardappel met karnemelk i.c.m. een macaron van rode biet.

We hadden inmiddels voor het 4 gangen Alliance menu gekozen. Vakkundig en vriendelijk werden wij in onze keuze begeleid en werden de gerechten tijdens het serveren rustig en duidelijk uitgelegd. Sterren maken de smaken verfijnd en de hoeveelheid ingrediënten nemen in aantal en complexiteit toe, maar samenvattend werd ons een verfijnd samenspel van gebalanceerde smaken gepresenteerd.

De eerste gang bestond uit een tartaar van coquilles samen met lychee, knolselderij, creme fraiche en een carpaccio van zee egel met een schuim van schaaldieren. Separaat volgde een salade van knolselderij met gegrilde coquille, een knapperig koud balletje van met inktvis gekleurd broodkruim met zee egel creme gevuld, en een saus van zee egel met wat olie van dennennaalden. De wijn werd vakkundig en enthousiast door een jonge maar ervaren sommelier geadviseerd: een bijpassende Spaanse Edetana, met een combinatie van de Grenache Blanc en Viognier druiven. Frisse zuren combineerden prima bij deze eerste gang.

Vervolgens werden wij voor de tweede gang getrakteerd op een gerecht van gegrilde snoekbaars i.c.m. gebrande gruyere atjar, speciale tauge en een saus van zee aal en gebakken ui. De gang werd begeleid door een voortreffelijke Franse Elzasser van de Pinot Gris druif.

Afin, de smaakpapillen waren opgewarmd, maar zeker niet verzadigd en klaar voor het hoofdgerecht van Veluws hert met kweepeer/ krokant van chocolade en banaan, en nog een aantal delicate smaken. Als side dish kwam de kweepeer weer terug in een kweepeerboter met stoofschouder en aardappelschuim. Een mooie ronde Valpolicella Ripasso bleek een goed advies bij dit voortreffelijk bereidde hert te zijn. Gemakkelijk in de mond met weinig tanines.

Tenslotte werden wij nog getrakteerd op een twee desserts van creme brulee van kardamon met bonbons van yoghurt en ijs van bloedsinasappel met diverse gels i.c.m. een Riesling Spaetlase en het tweede dessert bestaande uit een dome van citroen merenque met roomsijs van sereh, citroen melisse, granny smith begeleidt door een Auslese uit Rheinhessen.

Tenslotte genoten wij nog van thee en friandises in de lounge.

Hoe mooi kan een avond zijn? Chapeau is een sleutel tot deze vraag. Alles klopte in een professionele en gemoedelijke sfeer. Complimenten aan de jonge chef en zijn brigade, de gastheer en gastvrouw en de bedienende brigade en de sommelier. Ga zo door en wij laten ons vaker zien .

Gegeten op 30 januari 2014

CharlesHuijskens
  • Recensies in de laatste twee jaar

De 2 sterren heeft dit restaurant terecht behouden. Dat zegt voldoende over de kwaliteiten van de kok en de organisatie van dit bedrijf, dat al jaren constant aan de top staat. Van harte gefeliciteerd met dit succes!
Amuses, voorgerecht kreeft, hoofdgerecht fazant, het was allemaal heel erg goed van smaak. Ook bij de koffie is er allerlei heerlijks. Je wordt echt verwend hier. De bediening in modieus vest gestoken is wat formeel, maar ik hou daar wel van. Hier wordt hard gewerkt om de ambities elke dag opnieuw waar te maken. Gelukkig zijn er nog veel mensen die in deze tijd de weg naar Chapeau weten te vinden, het restaurant was vol (op zaterdag), dus tijdig reserveren!

Gegeten op 23 november 2013

mvand
  • Recensies in de laatste twee jaar

Matig enthousiast ben ik over dit restaurant. Het leek wel een kleine fabriek met enorm veel personeel die routinematig aan het bedienen waren. Je verwacht toch wel wat van een 2-sterren restaurant en eigenlijk viel dit mij een beetje tegen. Prijs/kwaliteit vond ik matig. De amuses werden in een razend tempo opgediend en voordat je het wist had je het voorgerecht al te pakken. De afstemming van het wijnarrangement verliep niet goed, de wijn was dan al op voordat het gerecht geserveerd werd. Misschien had ik te hoge verwachting van dit restaurant.

Gegeten op 22 november 2013

robenleo
  • Recensies in de laatste twee jaar

wij hebben bij chapeau het heerlijk tien daagse menu gegeten
het restaurant stond al lang op onze lijst en bij deze een uitstekende gelegenheid zo dachten wij.
wat een fantastische gerechten maakt de keuken ware smaak explosies en zeer verfijnd de wijnen die gekozen zijn worden vlot en passievol uitgelegd en zijn toevoegingen aan het gerecht.
het bedieningsteam kent twee gezichten en hierdoor ook de service een 8 i.p.v. 10 de jonge heren verstaan hun vak en tonen zeer veel gastvrijheid en een lach, helaas vonden mijn partner en ik het oudere stel zeer nerveus chagrijnig en bovenal opdringerig in de keuze van het menu.
wij komen zeker terug bij chapeau omdat we echt genoten hebben van alle smaken.
Robbert en Leonie.

Gegeten op 15 november 2013

EvanStraten
  • Recensies in de laatste twee jaar

Tijdens de IENS diner dagen bij Chapeau gegeten. Het eten was erg goed, naar verwachting. De maitre was enigszins gehaast en dwingend bij advisering rond de wijn en de keuze voor het hoofdgerecht. Overig personeel zeer correct.

Gegeten op 2 oktober 2013

ilja6
  • Recensies in de laatste twee jaar

Heerlijk gegeten met een gezelschap van 4 personen. Smaken waren zeer goed op elkaar afgestemd en de gerechten mooi in balans. We vonden het personeel niet in de lijn der verwachting - zo zat er een lange tijd tussen het aperitief en de amuses en waren de glazen wijn behorend bij het voorgerecht reeds lang leeg voor het gerecht kwam, aangezien er tussen inschenken en opdien een ruim half uur zat. Na voldoen van de rekening, werden we zeer haastig uitgeleid (terwijl het restaurant op dat moment nog voor een kwart vol zat), hetgeen na een investering van bijna 650 euro niet volgens verwachting was. Al met al heerlijk gegeten en een geweldige avond gehad met als enige aandachtspunten het bedienend personeel.

Gegeten op 5 oktober 2013

martin4
  • Recensies in de laatste twee jaar

Geweldig genoten van het menu van afgelopen zaterdag (IENS Dinerdagen). Voor mij onbekende smaaksensaties. Alles was verrassend. Bediening top. Enige minpuntje vond ik misschien het flesje bier wat mijn tafelgenoot kreeg. Vond ik niet echt sjiek staan op tafel .. Voor de rest niets dan lof.

Gegeten op 5 oktober 2013

Schrijf zelf een recensie over Chapeau! in Bloemendaal

Schrijf hieronder je recensie over Chapeau!. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!