Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

Chapeau!

2. Frans-internationaal
  3. Topper 2014
  1. Toon telefoonnummer 023 525 29 25

Vijfhuizen2013

We gingen met hoge verwachtingen naar Chapeau! en deze zijn volledig waargemaakt.
We werden zeer vriendelijk ontvangen in het loungegedeelte, waar we genoten van een aperitief met amuses. De eigenaresse ging goed om met onze wensen (zeer zoete dessertwijn als aperitief, witte wijn bij het Vlees) en straalde plezier uit.
We lieten ons verrassen met het 6-gangen menu. De start was veelbelovend met 2 verschillende bereidingen van dezelfde groenten (zo eten we ze thuis helaas niet). Daarna genoten we onder andere van Pulpo, Oester en Tarbot.
Het hoofdgerecht waren meerdere stukken lamsvlees. Overal schonk men lekkere, originele wijnen bij.
Het dessert en de bijbehorende dessertwijn was voor ons iets te fris/zuur naar smaak.

Het restaurant ziet er van binnen mooi uit en we zaten heerlijk in de goede stoelen.

Gegeten op 24 augustus 2014

Moniquedrogtrop

Via online reservering

Bediening was erg vriendelijk. De jongere bediening lijkt nog een beetje verlegen. De dame met accent was erg vriendelijk en gastvrij. Mooi ook dat de eigenaar zelf mee helpt altijd leuk voor de gasten. Sommelier mag wel met iets meer passie vertellen. Maar dit zal met de ervaring wel komen. En is onze mening. Eten was echt wederom super. Vooral de rode poon. Geweldige smaakjes en combinaties van alle gerechten. Met recht chapeau ! Binnen kort gaan we zeker weer heen.

Gegeten op 4 oktober 2014

mfufu

Via online reservering

Heerlijk gegeten, elke gang was een smaaksensatie, met bijzondere combinaties, die allemaal erg goed uitpakten, letterlijk chapeau!

Verder was de sfeer leuk en ongedwongen. De bediening was top.

Al met al mooie avond en voor herhaling vatbaar.

Gegeten op 3 oktober 2014

Annaniem

Via online reservering

Verrukkelijk gegeten. Goede sfeer, niet te stijf.
Bediening heeft veel kennis van zaken. Uiteraard redelijk kostbaar, maar je krijgt er ook veel voor terug. Kortom, een echte aanrader!

Gegeten op 3 oktober 2014

abloksma

Ik geef in principe geen 10 omdat het altijd beter kan, maar Chapeau komt wel erg in de buurt. De prijs is niet mis, maar het eten is dan ook erg lekker. Alhoewel de Iens dining with the stars actie de financiële pijn wel wat verzachtte.

Als je voor het eerst bij Chapeau komt denk je van buiten dat het er niet erg aanlokkelijk uitziet, maar binnen is de ambiance erg mooi.
De bediening is erg goed, zonder te formeel te worden. Wij voelden ons heerlijk op ons gemak en verwend. Ze hebben ook kennis van zaken, gezien de uitleg bij elke gang en bij de geschonken wijnen van het wijnarrangement.

Het eten was erg goed, met combinaties en bereidingen waar ik zelf niet zo snel op zou komen. Wij proberen altijd te bedenken of wij het zelf thuis na zouden kunnen maken, maar bij Chapeau is dat lastig zo niet onmogelijk.
De amuses waren heerlijke appetizers, ik wist niet dat rode biet zo lekker kon zijn. Daarna hadden we vooraf een combinatie van verschillend bereide groenten (gegrilled, gestoomd en gemarineerd) die gewoon heerlijk was. Ook de oester was verrassend lekkerzonder de typische oestersmaak te verliezen.
Uiteindelijk kregen we 2 toetjes, wat een heerlijke verrassing was. Mooi opgemaakt en heerlijk van smaak.

Uiteindelijk zijn we heerlijk voldan weer naar huis gegaan met in ons achterhoofd het idee om als we de kans hebben hier nog zeker terug te komen.

Gegeten op 13 juni 2014

LoukdW

Dit was zeker de twee Michelin sterren waard. Een meer dan uitstekende lunch. Vooraf ge
geaan door drie bijzonder goed smakende, verbluffende verfijnde amuses bouche. Voorgerecht was een krabsalade knapperige "lasagne" met een beetje gember. Mooie smaakcombinatie. Hoofdgerecht een uitstekend gebraden zeeduivel, met een licht knapperig randje en geweldig opgemaakt met allerlei groentes. Prachtige sauce. Koffie met heerlijke gourmandises en chocolaatjes/bonbons. Een prachtig menu voor de voor dit soort restaurants acceptable prijs cvan € 55,-. Moeilijk om daar niet een tien voor te geven. De bediening was uitstekend en gastvrij. Misschien ietwat donker ingericht restaurant, maar wel met zeer comfortabele stoelen.

Gegeten op 24 september 2014

JaapB

Afgelopen donderdag gegeten bij Chapeau! in het kader van de restaurantweek. Mooi menu met o.a. harder en duif en fruit toe. Wij konden de verleiding niet weerstaan om ook het tussengerecht en de kaas erbij te bestellen. Gerechten waren heerlijk, mooie smaakcombinaties zonder te complex te worden. Goede bijpassende wijnen. Hoogtepunt was het hoofdgerecht, duif op twee manieren bereiding (gegrild en gebraden): fantastisch van smaak en structuur en perfect in balans met de entourage. De inrichting is strak, enigszins zakelijk,maar door de grote ramen die uitkijk over de vijver bieden toch heel aangenaam.

Gegeten op 4 september 2014

Eefjes

Vrijdagmiddag geluncht bij Chapeau! Wat een heerlijke amuses! We hebben gekozen voor vis. Elk gerechtje is een feestje op beeldschone borden.
Wij zijn persoonlijk niet zo gecharmeerd van een open keuken en dat kwam hier ook weer uit vandaar de 6 voor decor. Ook het uitzicht ( met allemaal grote auto's voor de deur) is niet geweldig. Het ligt eigenlijk aan een mooie vijver maar die zie je amper.
Bediening zeer vriendelijk en vakkundig !

Gegeten op 29 augustus 2014

SomeSome

Hier drie weken geleden echt een heel fijne avond gehad.
Heel mooie gerechten met echt heerlijke smaken. Bijpassende wijnen zijn lekker.
De bediening is vriendelijk en relaxed. Het interieur is klassiek en rustig, maar niet stijf o.i.d.
Een aanrader wat mij betreft!

Gegeten op 5 juli 2014

aljmvr

We worden vriendelijk ontvangen door de gastvrouw van dit schitterend gelegen restaurant in dit fraaie dorp. Terwijl we een glaasje droge cava, heerlijk fris, op het uit enkele tafeltjes bestaande terras dronken, worden twee verschillende amuses aangeboden. Een uitzonderlijke samenstelling van ingrediënten, heel origineel en apart.
Het voorgerecht bestond uit een warm en koud groentegerecht, ook weer een bijzondere combinatie die we nog nooit eerder zijn tegengekomen. Hier smaakte het glas Vouvray heel goed bij. Het tussengerecht bestond uit een stukje snoekbaars, mooi gebakken. Hierbij een mooie, passende wijn.
Het hoofdgerecht was reebok, twee minuscule stukjes vlees, fraai geserveerd maar als portie wel heel erg mager. Een vriend van me zou zeggen 'net voldoende om je holle kies mee te vullen'. De Rhônewijn die hierbij geschonken werd, vonden we wat minder.
Het dessert met de daarbij behorende wijn was van grote klasse.
Het water werd constant aangevuld, iets wat alle restaurants zouden moeten doen. De bediening was correct en professioneel, wat meer blijmoedigheid zou niet misstaan.
We hebben prima gegeten maar we waren toch wat minder enthousiast dan dat je redelijkerwijs mag verwachten als je in een 2-sterren restaurant hebt gedineerd. Het waarom was moeilijk te omschrijven, het was het allemaal net niet of net even te gemaakt.

Gegeten op 15 juli 2014

Schrijf zelf een recensie over Chapeau! in Bloemendaal

Schrijf hieronder je recensie over Chapeau!. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.