• foto's van Mixit in Naarden - 1

• 7.9

• 8.0

Proever53451
  • Recensies in de laatste twee jaar

Lekkere kaart, eten werd leuk opgediend. Lekkere huiswijn. Goed brood met lekkere zoute roomboter. Misschien iets te veel crèmige sauzen. Niet echt verfijnd eten.

Gegeten op 29 maart 2014

lekker1962
  • Recensies in de laatste twee jaar

Op basis van de vele goede recensies op Iens besloten om op een avond in maart hier te eten. We waren wat aan de late kant maar dat was geen probleem. Ook na ons zagen wij nog klanten binnendruppelen.
Ontvangst was netjes en vriendelijk.
De bestelde wijn konden we, vertelde onze gastheer, drinken en we zouden alleen afrekenen wat ook inderdaad opgedronken was. Helaas werd er zonder te vragen steeds bijgeschonken, moesten we steeds aangeven dat we dat (nog) niet wilden waardoor uiteindelijk de hele fles al weggeschonken bleek.
De bestelde gerechten waren lekker maar niet bijzonder. De porties voor het hoofdgerecht waren toch nog vrij groot hoewel op de menukaart aangegeven was dat er ook kleinere porties geserveerd werden. Die hadden we ook besteld maar blijkbaar zijn die ook nog aan de grote kant. De prijzen zijn niet echt laag.
De rekening was daardoor toch nog fors voor even snel een avondje samen een hapje ergens eten.

Gegeten op 11 maart 2014

MvHoltetoechte
  • Recensies in de laatste twee jaar

Mixit in Naarden-Vesting is ons 'stam restaurant'. Service is top en het eten is verrukkelijk. Theo & co weten wat lekker is. Mijn aanrader is de salade coquilles als voorgerecht. 3-gangen keuze menu is overigens ook een dikke aanrader. Nicole en Martijn weten hoe ze gasten moeten verwennen!

Gegeten op 1 februari 2014

Mharda
  • Recensies in de laatste twee jaar

Gisteren, 14 februari, met mijn vrouw een Valentijns diner bij Mixit meegemaakt. Het begon met een hartelijke ontvangst, waarbij wij in het volle restaurant een leuk tafeltje bij het raam kregen. Prachtig versierd tafellaken met hartjes, kaarsje op tafel, hartvormige ballon aan iedere tafel, slingers aan het plafond, de sfeer was meteen goed.

Er was een speciaal Valentijnsdiner, dus een menukaart/wijnkaart was niet nodig. Er werd gestart met een aperitief van Prosecco met Aardbeienlikeur op ijs. Mijn vrouw deed niet mee met het wijnarrangement, maar haar spa rood werd ook in een flute met crushed ice geserveerd... Dat laat zien dat ze echt gevoel voor gastvrijheid hebben, zelfs als het restaurant stampvol zit!!

De amuse was een hapje van tonijn op roggebrood met een peterselie gelei... Mooi op smaak!

Voorgerecht trio van zalm, zeebaars en eend met een glas Pinot Grigio. De zalm lekker pittig, de zeebaars smolt op de tong, alleen de eend was niet warm en mocht van mij wat sterker van smaak.

Hoofdgerecht een prachtig opgemaakt bord met plakjes ossenhaas, perfect klaargemaakt. Met lekkere aardappeltjes, boontjes en een tomaat gevuld met kaas. Een glas Merlot smaakte daar prima bij.

Een mooi opgemaakt dessertbord met een vanilleslagroom, een aardbeienmousse en een klein taartje met een zoet rode marsepeinen hart vergezeld van een glas muscat. De muscat was mij te zoet, maar mijn vrouw vond hem erg lekker (apart bijbesteld).

Cappuccino met wat lekkere chocolaatjes, schuimpjes e.d. natuurlijk ook allemaal in hartvorm.

De rekening vond ik een aangename verrassing, gezien het gebodene. Kortom, Mixit is een aanrader voor iedereen die een dagje naar Naarden-Vesting komt en dan heerlijk wil genieten.

Gegeten op 14 februari 2014

PimU
  • Recensies in de laatste twee jaar

Via de Iens site bij Mixit gereserveerd en 's avonds aldaar gedineerd. We waren met ons vieren waaronder een vegetariër. Voor ons alle vier bood de menukaart aantrekkelijke gerechten. Ik startte met een huisgemaakte wildpaté. Goede smaak en een prima portie als voorgegerecht. Vervolgens de (kleinere portie) runder schotel met groenten en roomsaus. Zeer smakelijk. Bij de hoofdgerechten kan er gekozen worden voor kleinere porties. Wel zo plezierig. Als toetje de eeuwige Irish Coffe, die uitstekend was bereid en prima smaakte. Uit de enigszins beperkte wijnkaart hebben we voor een rode Australische wijn gekozen. Bleek en prima keuze te zijn.
De inrichting was al helemaal Kerst en erg gezellig. Overigens ook zonder Kerstverziering ziet het interieur er gezellig uit. We hadden een tafel redelijk dicht bij de keuken en af en toe was het luide spreken van het personeel storend. Bediening was goed. Het duurde in het begin even wat langer dan gewenst, maar men verontschuldigde zich wel hierover. De rekening bedroeg € 210,-. Niet goedkoop maar zeker ook niet te duur voor het gebodene. Goede prijs kwaliteit verhouding. Al met al hebben we een prima diner genoten en komen zeker weer eens terug.

Gegeten op 11 december 2013

Mar-Jan
  • Recensies in de laatste twee jaar

Na een lange tijd opnieuw een bezoek gebracht. Het was erg druk dus blijkbaar een gewaardeerd adres. Toch ontdekken mijn vrouw en ik dat speciale niet. Simpele broodjes met boter als inleiding. Aardige wijn (Rueda) , redelijk eten maar niets beklijft in je geheugen. Fazant met chipolataworst en de zelfgemaakte ravioli klinken goed maar ontstijgen nauwelijks een middenmoot. Jammer gezien de mooie locatie.

Gegeten op 22 november 2013

Annelot-kleinman
  • Recensies in de laatste twee jaar

Afgelopen dinsdag ben ik met een gezelschap van 4 personen bij mixit wezen eten. We werden heel vriendelijk naar onze tafel begeleid door één van de twee zeer leuke jongens. Het hele restaurant zat vol maar toch had ik het idee dat ieder gezelschap voldoende aandacht van een ober kreeg. De ober's zagen er erg goed en leuk uit! Nadat we een heerlijke fles wijn uitgekozen hadden werd ons het Mixit menu op een zeer leuke en aantrekkelijke manier verteld. We hebben alle 4 voor het Mixit menu gekozen. Vooraf was het een Marbré van gerookte zalm en Crème fraîche en dille op een heerlijke salade. Deze was erg lekker. Een heerlijk gerecht om mee te beginnen. Als hoofdgerecht hadden we een Runder entrecote. Deze was erg goed! en als dessert hadden we een heerlijke bosvruchtenparfait met een dessert wijn. Kort om het eten was heerlijk, de bediening was top en het decor was ook erg goed! Dit was een zeer leuke en geslaagde avond en wij komen vaker terug!

Gegeten op 22 oktober 2013

Gadoor41
  • Recensies in de laatste twee jaar

Prettige ontvangst, van buiten naar binnen glurend zag de zaak er wat duister uit, maar decor blijkt toch prettig en sfeervol te zijn, alleen aan de muziek zat kraak noch smaak, muzak, en dus een 7. Waar is de zaak die ook de muziek bij laat dragen aan de identiteit van de tent?
De service was goed en vriendelijk.
Wij hadden beiden een knolselderijsoep, smakelijk. Daarna zalm met spinazie op een bedje, was goed, en toch had ik de vreemde gewaarwording dat de zalm geen smaakverbond aanging met de rest van de ingredienten, alsof hij er los op lag. De dorade van mijn vrouw was prima. Kortom: het eten was bovengemiddeld, maar niet speciaal.

Gegeten op 24 oktober 2013

Rebecca1981
  • Recensies in de laatste twee jaar

Woensdag ben ik met een gezelschap van 4 wezen eten in Mixit. Ikzelf woon nog niet zolang in het Gooi maar had al veel positieve dingen gehoord over Mixit. En terecht. Wij hebben een zeer leuke avond gehad. Bij binnenkomst serveerde 1 van de 2 zeer leuke jongens uit de bediening kleine flesjes prosecco. Zo begon de avond al meteen feestelijk. Mixit heeft leuke gerechten op de kaart staan, zoals de coquilles en een heerlijke zalmsalade. Deze hebben wij als voorgerecht ook gegeten en nogmaals mijn complimenten, want ik heb zelden zulke lekkere coquilles gegeten. Als hoofdgerecht had ik de kalfssucade met eendenlever. Wij gaan zeker vaker in Mixit eten. Leuke zaak met leuke mensen die er ook echt `zin` in hebben. Dat mis ik de laatste tijd veel in eetgelegenheden. Een echte aanrader.

Gegeten op 16 oktober 2013

Vincent03071977
  • Recensies in de laatste twee jaar

Afgelopen Vrijdag weer eens naar Mixit geweest.
Zoals altijd werden we weer begroet door de vriendelijke gastvrouw, die ons vervolgens naar ons tafeltje op het terras begeleide.
Aangezien we zelf weinig verstand van wijn hebben, maar er wel erg van houden lieten we ons adviseren. De gastvrouw zocht een erg lekkere fles witte wijn voor ons uit.
Vooraf koos ik voor de zalmsalade met brioche brood en een spiegeleitje, mijn vriendin koos voor de licht gerookte runderentrecôte met tzatziki en feta kaas. Beide erg lekker! Als hoofdgerecht koos ik de kalfssucade met gebakken eendenlever, en mijn vriendin koos voor de tamme eendenborst met risotto kroketjes. Alweer een plezier om op te eten. Wij sloten beide af met de crème brulee van limocello met limoen ijs. Een heerlijk fris dessert.
Mixit blijft voor ons toch één van de leukere restaurants in het Gooi en we komen dan ook graag weer snel terug!

Vincent

Schrijf zelf een recensie over Mixit in Naarden

Schrijf hieronder je recensie over Mixit. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!