Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.
  • foto's van Metzo in Haarlem - 1

Reserveer nu!

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 023 532 23 98

Verfijnde internationale topgerechten

In een van de oudste straatjes van Haarlem vind je dit knusse, eigentijdse restaurant. Chef-kok Thijs Gerritsma en zijn brigade zetten verfijnde, internationale topgerechten op tafel. De kaart wisselt elke drie maanden zodat de chef je bij elk bezoek weer kan verrassen met heerlijke gerechten. Het prachtige interieur maakt het plaatje helemaal af.

LMQ

Via online reservering

Zaterdagavond hier gegeten. Entourage: kleine tafels, wat rumoerig.
Bediening: eerst enigszins traag, maar gedurende het verdere verloop prima.
Eten: prima kwaliteit, originele opmaak en zeer gevarieerd.
Komen zeker weer terug.

Gegeten op 30 augustus 2014

EefjeB

Op een van de warmste avonden van het jaar gegeten bij Metzo. Wat een heerlijke ambiance zo met alle tafeltjes buiten in dit prachtige straatje. De bediening was erg goed,al duurde het wat lang voordat het hoofdgerecht kwam maar het was ook erg druk . Vooraf de tonijn gegeten, die was verrukkelijk. De vangst van de dag, kabeljauw met pasta, viel helaas een beetje tegen. De smaken leken niet zo goed bij elkaar te passen. Maar het kaasplankje toe maakte weer veel goed.Al met al een goed adresje in Haarlem.

Gegeten op 1 augustus 2014

fritshakkennes

Het voorgerecht bestond enerzijds uit bitterballen geitenkaas, anderzijds een combinatie van 4 voorgerechten: eendenborst, tonijn, carpaccio en runderlende. Het geheel was mooi opgemaakt en heerlijk van smaak.
Als hoofdgerechten kozen we gegrilde tonijn (zalig: zelden zo'n mooi gegrild stuk tonijn gegeten!) en tournedos (om te zuigen).
De hemelse chocoladeproeverij maakte ons etentje compleet.
Een uitstekende Sauvignon blanc mag niet onvermeld blijven, de bediening was uiterst vriendelijk en voorkomend. Bij het serveren van de gerechten werd een uitstekende uitleg gegeven.
De Illy-koffie besloot ons avondje uit!

Gegeten op 23 juli 2014

leon48

Goede lunch, verzorgd, verse smaken. Buiten op terras koel in de schaduw gezeten maar binnen ook de prachtige ambiance bekeken. Aardbeien smoothy was meer van bosvruchten, ook lekker maar anders dan verwacht.

Gegeten op 22 juli 2014

lia1

Na een keer 'geproefd' te hebben van Metzo tijdens de wijnspijswandeling, gisterenavond aangeschoven voor diner. Als vegetarier is de keuze niet super groot, MAAR wel anders dan anders, geen geitenkaassalades/vegalasagne/quiche! de Torte Caprese (gestapelde mozzarella en tomaat) smaakt lekker, maar had zoals in een andere recensie ook gemeld, iets meer smaaktoevoeging kunnen hebben. Klein detail wel, wat de toegevoegde avocadodip ipv olie/balsamico is een lekkere toevoeging. Als hoofdgerecht nemen we de vega australian pie met lekkere mango/papaya salade, en de pasta tartufo. De pasta viel het meest in de smaak, super lekker! We sluiten af met een goede irish coffee. De bediening is lekker amicaal maar zeker niet te aanwezig. helemaal goed, wij komen zeker terug.

Gegeten op 24 juni 2014

Proever58061

Hier met een groep gegeten. Daarmee waren de keuzes qua menu beperkt wat te begrijpen is.
De voorgerechten waren redelijk, maar een traditionele carpaccio is niet spannend en kan je weinig aan fout doen. De vegetarische keuze was creatief, gestapelde mozzarella en tomaat, maar niet sterk in smaak, ik miste een richting in de smaak (denk aan basilicum of balsamico of iets dergelijks wat er bij past). Het vegetarische hoofdgerecht was niet spannend, penne met groenten, pesto en parmezaan. Ik had daar meer van verwacht. Wat ik bij de anderen zag zag er goed uit, maar miste naar de mening ook van anderen weinig extra's om het boven het gemiddelde restaurant uit te trekken.
Dessert was ook niet bijzonder.

Al met al niet slecht en goede service, maar ik had er bij basis van de recensies hier meer van verwacht. Mijn indruk is dat een gewoon goed restaurant is, maar niet eruit springend.

Gegeten op 16 juni 2014

degraaffm

Gisteravond bij Metzo gegeten, voor het eerst en zeker niet voor het laatst! Als eerste valt de mooie inrichting op, die erg warm overkomt. We werden zeer goed ontvangen door het personeel en mochten een tafel uitkiezen. Bediening verliep bijzonder vlot en correct. De menukaart van Metzo bevat erg mooie gerechten waardoor de keuze lastig kan zijn! Wij kozen vooraf voor de proeverij, een combinatie van alle voorgerechten. Hierbij was de uitschieter een bijzonder smakelijke coquille! Als hoofdgerecht gekozen voor lamscarre en tournedos, ook deze waren van uitmuntende kwaliteit. Het dessert bestond uit een kaasplankje en een chocoladeproeverij. Wat mij betreft hadden de kazen iets pittiger gemogen maar dat is mijn persoonlijke smaak. Bij elkaar een aangename eerste kennismaking in het centrum van Haarlem! Metzo staat op mijn favorieten lijst!

Gegeten op 28 mei 2014

Jordan-Philip

We waren opzoek naar een a la carte lunch. En dat was even zoeken op een dinsdag gelukkig konden we bij het nieuw ingerichte Metzo een twee gangen lunch nemen. Coquilles en eend met een lekker wijntje erbij een Soave als ik me niet vergis. Lekker niet te moeilijk en leuke bediening. Als er iets was dan zouden de chippies iets minder zout mogen. Verder een lekkere lunch gehad. Fijn dat er restaurants zijn die je behalve een broodje ook nog een echte lunch voorschotelen.

Likefood

Wow. Echt wow!
Ik was in het verleden al wel meerdere malen bij Metzo geweest en het stond in prima in mn geheugen, maar ze lijken een stap, of een paar stappen te zijn gestegen de afgelopen jaren. Echt een topavond gehad!
Wij begonnen met de selectie van voorgerechten. Alles op dit bord was heerlijk! Een heel mooie Bouillabaisse, een perfect gebakken stukje wilde duif. Een soort mini-Caprese, Heerlijk stukje tonijn met een bijzondere kruiding dat deed denken aan (jawel) TaaiTaai. Heel verrassend en heel lekker. Verder nog een royaal stuk zalm en een heel mooi gebakken coquille. Lekker Lekker Lekker.
Ik ging verder met de Iberico Lende. Wederom wow! Naast dat het vlees gewoon erg lekker en perfect gebakken was, was het een perfecte combi met de rest op het bord. Groene kool met serrano en een creme van manchego kaas. Erg lekker; bijna perfect. De bijna zit hem in het feit dat het wel een erg zout gerecht was. Samen met het wat zure brood bij het aperitief was dat echt het enige (kleine) minpuntje van de avond.
Het dessert werd de pannacotta. Met een crumble van peer met een (iets te klein) bolletje ijs.
Ook weer perfect bereid en een hele mooie combi op het bord.
Qua decor blijft het een raar tentje met al die verschillen in hoogte; en ik zat met de rug tegen mijn achterbuurman. Verder doet het wel gezellig en knus aan. De bediening is zeer vriendelijk en alert; hoewel ik tijdens het gehele voorgerecht nog met mijn lege aperitiefglas zat. Daar hadden ze een extra glaasje kunnen verkopen.
Hoe dan ook; geweldige avond, aangenaam (her)verrast en ik ga terugkomen en reclame maken! En voor de lezer; bestel gewoon hetzelfde als ik en je zit goed!

Gegeten op 8 maart 2014

Mies3

Afgelopen zaterdag gegeten bij Metzo. Vooraf de Metzo Tastings genomen, heerlijke selectie van alle voogerechten. Daarna Eendenborst met oosterse Risotto gegeten, ook erg lekker en de eendenborst was precies goed gebakken! Vriendelijke bediening, je voelt je erg welkom. We komen zeker terug

Gegeten op 25 januari 2014

Schrijf zelf een recensie over Metzo in Haarlem

Schrijf hieronder je recensie over Metzo. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.