Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.
  • foto's van Metzo in Haarlem - 1

Reserveer nu!

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 023 532 23 98

Verfijnde internationale topgerechten

In een van de oudste straatjes van Haarlem vind je dit knusse, eigentijdse restaurant. Chef-kok Thijs Gerritsma en zijn brigade zetten verfijnde, internationale topgerechten op tafel. De kaart wisselt elke drie maanden zodat de chef je bij elk bezoek weer kan verrassen met heerlijke gerechten. Het prachtige interieur maakt het plaatje helemaal af.

Culicalle

Metzo is een van mijn favoriete lunchplekken in Haarlem. Het is een klein, charmant restaurantje in een heerlijk straatje. De bediening is vriendelijk, komt soms wat gestrest over, maar dan is de zaak ook geheel vol, en neem ik ze het niet kwalijk. Het eten maakt de drukte helemaal goed. Ik geniet elke keer weer van de heeerlijke broodjes. Mijn favoriet is de Multikorn met geitenkaas en appeltjes. Het is een druk zaakje ,maar dat zegt ook wel iets! Het is een aanrader!

Gegeten op 24 januari 2015

anoniemAdam

Metzo is een gezellig tentje moet goed eten voor een goede prijs, helaas is de bediening ons al meerdere keren tegen gevallen. Wij zijn hier een paar keer geweest op een avond dat het (zo goed als) vol zat en de bediening kan dit niet aan. Er heerst stress, gasten worden over het hoofd gezien, en je kunt lang wachten op een drankje of besteld gerecht. Ik denk dat er te weinig en te onervaren personeel wordt ingezet.

Het eten is prima. We kozen de dagschotel en daar hoef je geen culinaire hoogstandjes van te verwachten, dat was het ook niet. Wel een goed stuk vlees en prima bereid. Opmerkelijk was wel dat er gasten naast ons zaten die een 'vis van de dag' bestelde, waarvan de ober had verteld dat een heel ander gerecht zou zijn dan dat zij daadwerkelijk voorgeschoteld kregen (en daar pas mee kwam toen het bord al voor hun neus stond). Het excuus was dat de ober nog niet gewend was aan de nieuwe kaart.

Gegeten op 16 januari 2015

doperwt

Met een bediening die uiterst vriendelijk was en niet opdringerig én een fijn plekje bij de haard, begonnen met een aardappel-truffelsoep, deze was redelijk van smaak maar bovenop de soep leek een ingezakt schuim te drijven en jammer dat ie aan de koude kant was. Daarna een pasta tartufo. Prima te doen, wel een enorme portie. Mijn vriendin at een stukje Iberico en was hier erg tevreden over. Als toetje een bramencheesecake; zag er leuk uit en werd vergezeld door een heerlijk schuimpje en nog smakelijker krokantjes maar was mij iets te stijf en werd te koud geserveerd. Prijs/kwaliteit in orde.

Gegeten op 29 december 2014

bert131

Het was gewoon thuiskomen. En dan nog lekker eten ook.
Het kaasplankje was ongekend lekker.
En dan de afsluiting met Irish koffie. Top !

Gegeten op 21 december 2014

RoosC

Gisterenavond heeeerlijk gegeten bij Metzo, mooie aankleding, prachtig opgemaakte borden, samen met mijn gezelschap het proeverijtje van voorgerechten gegeten, daarna de ibericolende, en als dessert de cheesecake, deze laatste was werkelijk verrukkelijk, tevens de verdejo huiswijn gedronken, prima wijntje!! Al met al goed genoten, enige minpunt was het ietwat lange wachten tussen de gerechten door

Gegeten op 1 november 2014

victor

Opvallend vriendelijke bediening bij Metzo. Op diverse levels kan gezeten worden. Wij kozen ervoor beneden bij het raam te zitten, helaas met continu giechelende overjarige puberale meisjes naast ons. Stoffen servetten en nette toiletten vormen onderdeel van een gezellig aandoend restaurant. De Chileense Pinot Noir deed het goed bij de smakelijke carpaccio: een klassiek voorgerecht dat voor mijn echtgenote zonder pijnboompitjes werd geserveerd, vanwege haar olijfolie-allergie. Daar hadden ze goed over doorgedacht en ook in de verdere bereiding van het bestelde werd daar goed rekening mee gehouden. Ook de rest van het eten was zeker goed te noemen. De entrecote was prima en vormde een goede match met een aantrekkelijke Corbieres. De vis smaakte ook goed maar bestond uit een wat (te) klein uitgevallen portie. De daarbij apart bestelde frietjes en sla (beiden goed van smaak) werd jammergenoeg niet tegelijkertijd met het hoofdgerecht opgediend. De trifle cheesecake was lekker maar wat (te) machtig. Het kaasplankje van l’Amuse, daar kon niets mis mee gaan; inderdaad prima gekozen kazen, maar ze smaakten niet optimaal bij de derde wijn uit het wijnarrangement; een zoet-achtige te alcoholrijke sherry, die naar port neigde. Ik vond deze Spaanse Pedro Ximinez Cardenal Cisneros in combinatie met kaas te heftig. Daar hebben we na afloop met het personeel nog een discussie over gehad. Het is zeker niet makkelijk bij verschillende kazen een goede wijn te kiezen. Al met al een leuk adres om niet te duur uit eten te gaan, met een goede keuken, behoorlijke wijnen en prettige bediening.

Gegeten op 24 oktober 2014

RoyenNic

Heerlijk gegeten, verse producten, lekkere sfeer. Vriendelijke en goede bediening. Keuze uit verschillende heerlijke wijnen. Een echte aanrader!

Gegeten op 20 oktober 2014

Cdekoning

Na een dagje Haarlem hier met een vriendin gegeten. Het eten was top. Op aanraden van de gastheer heb ik de pasta met paddestoelen en truffelroomsaus gekozen. Ik was eerst bang dat de truffel zou overheersen maar het was precies goed. Erg lekker! Ook het dessert was goddelijk! Cheesecake met bramen met mascarpone, op een bodem gemaakt van bastogne.
De bediening was erg vriendelijk maar een beetje traag. De vriendin waarmee ik daar was, had haar drinken al een tijdje op. We hadden verwacht dat de bediening dat wel in de gaten zou houden en zou vragen of zij misschien nog iets anders wilde drinken, maar dat werd niet gedaan. Ook niet toen zij haar lege glas kwamen ophalen. Dat was het enige minpuntje wat betreft de bediening.
Verder was het restaurant mooi ingericht. Lekker warm en knus! Ik kom hier zeker wel weer een keer terug als ik ooit weer in Haarlem ben.

marjan14

Heerlijk gegeten. Mooi menumet voor ieder wat wils.
Helaas kregen we geen broodje zoals de andere tafels maar verder was het prima.
we gaan zeker nog eens terug.

Gegeten op 27 september 2014

LMQ

Via online reservering

Zaterdagavond hier gegeten. Entourage: kleine tafels, wat rumoerig.
Bediening: eerst enigszins traag, maar gedurende het verdere verloop prima.
Eten: prima kwaliteit, originele opmaak en zeer gevarieerd.
Komen zeker weer terug.

Gegeten op 30 augustus 2014

Schrijf zelf een recensie over Metzo in Haarlem

Schrijf hieronder je recensie over Metzo. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.