• foto's van Metzo in Haarlem - 1

• 8.2 10 35

• 8.0

• 7.7

Verfijnde internationale topgerechten

In een van de oudste straatjes van Haarlem vind je dit knusse, eigentijdse restaurant. Chef-kok Marcel Both en zijn brigade zetten verfijnde, internationale topgerechten op tafel. De kaart wisselt elke drie maanden zodat de chef je bij elk bezoek weer kan verrassen met heerlijke gerechten. Het prachtige interieur maakt het plaatje helemaal af.

Jordan-Philip
  • Recensies in de laatste twee jaar

We waren opzoek naar een a la carte lunch. En dat was even zoeken op een dinsdag gelukkig konden we bij het nieuw ingerichte Metzo een twee gangen lunch nemen. Coquilles en eend met een lekker wijntje erbij een Soave als ik me niet vergis. Lekker niet te moeilijk en leuke bediening. Als er iets was dan zouden de chippies iets minder zout mogen. Verder een lekkere lunch gehad. Fijn dat er restaurants zijn die je behalve een broodje ook nog een echte lunch voorschotelen.

Likefood

Wow. Echt wow!
Ik was in het verleden al wel meerdere malen bij Metzo geweest en het stond in prima in mn geheugen, maar ze lijken een stap, of een paar stappen te zijn gestegen de afgelopen jaren. Echt een topavond gehad!
Wij begonnen met de selectie van voorgerechten. Alles op dit bord was heerlijk! Een heel mooie Bouillabaisse, een perfect gebakken stukje wilde duif. Een soort mini-Caprese, Heerlijk stukje tonijn met een bijzondere kruiding dat deed denken aan (jawel) TaaiTaai. Heel verrassend en heel lekker. Verder nog een royaal stuk zalm en een heel mooi gebakken coquille. Lekker Lekker Lekker.
Ik ging verder met de Iberico Lende. Wederom wow! Naast dat het vlees gewoon erg lekker en perfect gebakken was, was het een perfecte combi met de rest op het bord. Groene kool met serrano en een creme van manchego kaas. Erg lekker; bijna perfect. De bijna zit hem in het feit dat het wel een erg zout gerecht was. Samen met het wat zure brood bij het aperitief was dat echt het enige (kleine) minpuntje van de avond.
Het dessert werd de pannacotta. Met een crumble van peer met een (iets te klein) bolletje ijs.
Ook weer perfect bereid en een hele mooie combi op het bord.
Qua decor blijft het een raar tentje met al die verschillen in hoogte; en ik zat met de rug tegen mijn achterbuurman. Verder doet het wel gezellig en knus aan. De bediening is zeer vriendelijk en alert; hoewel ik tijdens het gehele voorgerecht nog met mijn lege aperitiefglas zat. Daar hadden ze een extra glaasje kunnen verkopen.
Hoe dan ook; geweldige avond, aangenaam (her)verrast en ik ga terugkomen en reclame maken! En voor de lezer; bestel gewoon hetzelfde als ik en je zit goed!

Gegeten op 8 maart 2014

Mies3
  • Recensies in de laatste twee jaar

Afgelopen zaterdag gegeten bij Metzo. Vooraf de Metzo Tastings genomen, heerlijke selectie van alle voogerechten. Daarna Eendenborst met oosterse Risotto gegeten, ook erg lekker en de eendenborst was precies goed gebakken! Vriendelijke bediening, je voelt je erg welkom. We komen zeker terug

Gegeten op 25 januari 2014

alyssa2
  • Recensies in de laatste twee jaar

Ik had onlangs bij Metzo geluncht, waar ik het broodje buiten de kaart om bestelde (hert), dit was buitengewoon lekker en de bediening erg prettig.

Gisteravond terug gegaan om de dinerkaart te ervaren met kirtisch gezelschap. Het voorgerecht zag er prachtig en veelbelovend uit, het was ook nog eens heerlijk. Als hoofdgerecht koos ik voor de tonijn, deze was perfect gebakken en de saus en garnituur een toevoeging qua smaken.

Toen bij de koffie ook nog eens een heel klein stukje zelfgemaakte brownie kwam, wist ik het zeker. Voor dit restaurant reis ik zeker nog eens af naar Haarlem!

Gegeten op 15 januari 2014

Proever70081
  • Recensies in de laatste twee jaar

Lekker broodjes gegeten, heerlijk vers en goede bruin brood, maar lange wachttijden op alles (drankje, eten (45 min), en zelfs de rekening). Een witte wijn nooit aan tafel geserveerd, maar wel op de rekening. Echt slecht service.

Gegeten op 2 januari 2014

robmolen
  • Recensies in de laatste twee jaar

Op een zaterdag hier gegeten met z'n tweeen. Drie gangen menu met door het restaurant bijgezochte wijn. Dat is echt een aanrader! Bediening was zeer deskundig en vriendelijk. Vegetarische hoofdgerecht was echt iets bijzonders.

Mirant
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wij hebben hier zaterdag geluncht en kwamen net na de ergste drukte en moesten even wachten op een tafeltje dat snel voor ons werd schoongemaakt en gedekt. Wij hebben 2 heerlijke broodjes op met steak en met kalfsvlees met tonijn. Aparte variatie maar smakelijk. De biertjes waren aan de prijs.

Gegeten op 2 november 2013

Proever97343
  • Recensies in de laatste twee jaar

Afgelopen maandag hier binnen gewaaid, er zaten toch wel aardig wat mensen te eten ondanks het weer! We hebben heerlijk gegeten ( herten biefstuk met een sausje van cacao en vanille). We werden vriendelijk ontvangen in een fijne ambiance en de service was top. We komen zeker weer een keer terug!

Gegeten op 28 oktober 2013

Basbakker21
  • Recensies in de laatste twee jaar

Afgelopen zaterdag gegeten bij metzo. Lekker eten, maar de slechtste service die ik ooit gehad heb in een restaurant. De patat moet apart worden besteld. Wij kwamen hier achter 2 minuten nadat we eten besteld hadden door een tafel naast ons. Wij vroegen er alsnog patat bij. Later kwam het jonge meisje vertellen dat de chef dit niet deed omdat dit tegelijk besteld moet worden en niet erna. Bedrijfsleider aangesproken en we dachten dat het geregeld was. 40 minuten later kwam ons eten zonder patat. Raad eens wat er op de rekening stond; ja hoor patat. Kortom slechte service.

Haute Cuisine
  • Recensies in de laatste twee jaar

Gisteren gegeten bij Metzo.
Gezellige ambiance, vriendelijke bediening.
Bediening bestond uit jonge meiden, heel aardig, maar niet altijd even professioneel.
Het eten was lekker en zeker niet duur. Prima wijnen op de kaart.

Gegeten op 12 oktober 2013

Schrijf zelf een recensie over Metzo in Haarlem

Schrijf hieronder je recensie over Metzo. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!