Specktakel over zichzelf

Spektakels passie voor eten.

Bij Specktakel werken we met de mooiste ingredienten vanuit de hele wereld. Hierbij hebben wij een duidelijke visie op het combineren van de smaken van eten en wijn.

Prachtige producten zoals ' free range chicken, organic pork, aged beef, fresh coldwater fish and wild game meat' worden bereid met invloeden van de klassieke Japanse, Chinese, Italiaanse keuken

Nina118
  • Recensies in de laatste twee jaar

Een fijn restaurant met wisselende kaart, waardoor je telkens weer verrast wordt met de wereldse keuken van Het Specktakel. Bij de vraag om er passende wijn bij te serveren, krijg je mooie combinaties bij het heerlijke eten. We gingen er eten op mijn verjaardag en we kregen daardoor enkele lekkere hapjes tussendoor. Top !! We wonen niet in de buurt, maar als we in Haarlem zijn gaan we hier graag eten.

Gegeten op 2 november 2013

Pietjepietje
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wat een mooi aangekleed restaurant. Keurige bedienden die veel kennis hebben van zowel de spijzen alsmede de wijnen. Vooraf krokodilpasteitjes en kangaroetartaar (super-opmaak!) hoofd springbok en lamsrack (verrukkelijk!) en nagerecht beiden de espresso shot genomen (espresso/liquer/creme brulee/ijs met crunch) Echt een heel goed restaurant met een zeer origineel concept.

Gegeten op 7 april 2014

JvdTopper
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wauw! Wat een ervaring. Geweldig ontvangen na gereserveerd te hebben. Kundige bediening met veel kennis over de gerechten en de daarbij te schenken wijn. De Umami beleving was geweldig. Zes gangen die de smaakpapillen in vervoering brengen. De prijs/kwaliteit verhouding is uitstekend. Het restaurant zelf is prachtig gesitueerd en leuk ingericht. Volgende keer Haarlem is volgende keer Specktakel

Gegeten op 29 maart 2014

reneemarloes
  • Recensies in de laatste twee jaar

Super gegeten op V-dag! Ondanks de drukte/tijdsdruk, heerlijk uitgebreid gegeten, zonder het gevoel te hebben dat er gehaast werd of dat de kwaliteit van het eten onder druk kwam te staan. We hebben gekozen voor het 4 gangen menu met wijnarrangement. Aanrader! De gerechten zijn heerlijk, verassende smaken, mooi opgemaakt, goede porties. Zover het mogelijk is zijn de wijnen nog beter dan het eten. Bijzonder op zich, maar sluiten ook perfect aan op het eten. Bovendien wordt er vol passie over verteld. Sowieso is het personeel goed op de hoogte van wat er geserveerd wordt. Mijn vriend vond het dessert + dessertwijn zo lekker dat hij vroeg of hij er nog 1 kon krijgen, na een korte check met de keuken was het geen probleem en hebben we hier nog heerlijk van kunnen genieten. Bij het afrekenen zijn ze hier erg coulant mee geweest (iig niet de volle pond voor hoeven te betalen). Eten is voldoende, maar je zit niet propvol, en dat vind ik erg prettig. Kortom heerlijk gegeten en genoten!

Gegeten op 14 februari 2014

asteijger
  • Recensies in de laatste twee jaar

Mijn tafelgenoot had van dit restaurant gehoord, en dus zijn we hier gaan eten. Druk restaurant met tafels die redelijk dicht op elkaar staan, zonder dat dat heel vervelend is. Vriendelijke ontvangst, heldere uitleg over het menu (met uitleg over de 6e smaak Umami) en dat ook over de gevraagde glazen wijn, passend bij onze gerechten. Vooraf heerlijke bitterballen van Iberico met een rode pepercreme en machego... Heerlijk! Lekker brood erbij met goede dips: eens wat anders dan je elders krijgt. Tussen het voor en hoofdgerecht een warme amuse: een stukje gepaneerde inktvis. Ook weer erg lekker en vooral leuk om de amuse voor het hoofdgerecht te serveren. Daarna zeer malse en smakelijke pulled porc: helemaal geweldig! Na wilde wij kaas, dat werd een mini kaasfondue. Best lekker, maar veel en vrij zwaar na al dat lekkers vooraf. Heel feestelijk allemaal, enig puntje is dat wij zeker 5 verschillende gastheren/vrouwen aan onze tafel kregen. Prima, maar daardoor is de binding en beleving iets minder. Maar dat doet niets af aan het feit, dat wij hier zeker nog eens naar toe gaan! De moeite waard!

Gegeten op 8 november 2013

rudy7
  • Recensies in de laatste twee jaar

We gaan graag naar Vlaamse steden. Omdat je daar vrijwel altijd voor vijftig euro per persoon in alle opzichten een heerlijke avond hebt. Met aandacht voor het eten en aandacht voor de gast. Met bijzondere bereidingen op je bord en verrassende tussengerechtjes. Maar we gaan toch wat vaker op benzinekosten besparen. Bij Specktakel lukt het ook allemaal. Er zat minstens drie jaar tussen ons laatste bezoek en die van vandaag. Het restaurant is in die tijd mooi gerijpt. Feestjes op je bord waren het toen al. Mooie gedurfde fusions uit de wereldkeuken. Daar zijn inmiddels prachtige en verfijnde smaakdurfsels aan toegevoegd. Hier wordt nog steeds met veel plezier bedacht en gekookt. Lama en springbok! Afrikaans met Amerikaans. Geraffineerd een vleugje Japan. Geserveerd door personeel met kennis van de gerechten en -zeker niet onbelangrijk- van de wijn. Keurig en attent. Vrolijk en grappig, maar toch op de achtergrond. Je kunt er alleen maar heel erg blij van worden. Wij kennen in Nederland maar weinig restaurants waar het voor dit geld allemaal zo klopt. Ik neem er mijn hoed voor af.

Gegeten op 26 januari 2014

eetbeter2
  • Recensies in de laatste twee jaar

Prima adres in Haarlem met altijd een zeer uitgebreide kaart die het kiezen moeilijk maakt. De mensen in de keuken en bediening weten wat ze doen. Misschien is het af en toe iets te ver gezocht en iets te veel smaken op het bord, maar eigenlijk is het altijd lekker.
De laatste keer namen we vooraf de bitterballetjes: erg lekker. Het hoofdgerecht van lam was heerlijk mals en het dessert met chocolade was goddelijk.
Klein puntje van kritiek: er zijn vrij veel gerechten die een meerprijs hebben. Zo kan het menu van € 33,50 toch al gauw op € 40,- komen. Het is de prijs overigens zeker waard.

Gegeten op 18 januari 2014

C_en_J
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wij zijn al een aantal keer bij Specktakel geweest en dat blijft iedere keer ook een écht spektakel. Specktakel is tenminste een keer wat anders dan een standaard restaurant. Bijzondere gerechten met ingrediënten die niet even alledaags zijn, en met de wisselende kaart is er ook steeds iets nieuws te proeven. Misschien moet je door de excentrieke gerechten heen kijken, want ieder gerecht is een smaaksensatie. Ook de wijnen zijn fantastisch en ze geven goed advies hierover. De rest van de service is ook prima, al komt het soms wel wat gehaast over. Wij vinden het zelf prettiger om gewoon rustig te kunnen genieten. De inrichting is mooi: modern, maar toch warm. De tafeltjes staan wel misschien iets te dicht bij elkaar.

Tot op heden heeft geen enkel ander restaurant voor ons de smaaksensatie kunnen evenaren; daarom komen wij hier graag nog vaak terug!

Gegeten op 27 oktober 2013

RuudMusman
  • Recensies in de laatste twee jaar

Het was een speciale proeverij met heerlijke exotische gerechten en super wijnen. We hebben natuurlijk meteen een bestelling gedaan en komen zeker binnenkort weer van al dat lekkers genieten.

Gegeten op 20 november 2013

Jaye
  • Recensies in de laatste twee jaar

Specktakel is door de originele kaart al jarenlang favoriet. Deze keer viel het tegen... Op de kaart stond Pulled Pork van het Berkshire varken. Je verwacht dan slow cooked vlees dat zo mals is dat het van het bot afvalt. Dat is immers pulled pork. In plaats daarvan snel gebakken varkensvlees..lekker hoor, maar dat zou ik niet besteld hebben. Desert coconut creme brulee had geen spoor van kokos en de creme brulee was niet zoals het hoort... Alsof het te ver doorgekookt was. Bediening was goed, maar kon niet vertellen welke noten in de doeka zaten.. Met een nootallergie voor bepaalde noten is dat wel essentieel. Jammer hoor Specktakel, maar deze keer was het gewoon niet goed.

Gegeten op 7 december 2013

Schrijf zelf een recensie over Specktakel in Haarlem

Schrijf hieronder je recensie over Specktakel. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!