• foto's van Specktakel in Haarlem - 1

4. 77% Duurzaam
  1. Toon telefoonnummer 023 5323841
  2. www.specktakel.nl

brescancin

Vanavond met 3 vrienden weer bij Specktakel gegeten. Wederom een geslaagde avond. Het eten was erg goed, de bediening vriendelijk en correct, de wijnen heerlijk. Ik koos voor het krokodillentaartje vooraf, de kangoeroesate als hoofdgerecht en de madeleines als dessert. Enige kritiekpuntje was het ijsbolletje dat bij de madeleines geserveerd werd. Daar zat een soort "huidje" omheen dat ik niet goed kon duiden. Niet mijn ding maar dat is een kwestie van smaak. Verder zeer tevreden!

dwazedolly

Teleurstellend: ben hier in het verleden een paar maal geweest en was toen onder de indruk van de kwaliteit van zowel keuken als bediening. Keuken is hard achteruit gegaan, gerechten zijn wat flauw van smaak en de smaakpapillen worden niet meer uitgedaagd. Het wijntje erbij maakte weer iets goed, maar daar kwam ik niet voor. Personeel doet zijn best maar kan wel wat leiding gebruiken, dat ontbrak in mijn ogen. Ga niet zo snel meer terug.

Gegeten op 18 maart 2015

mandy4

Gegeten met man en zoon van 12. Zoon is allergisch. Er werd zeer goed meegedacht over wat hij kon eten. Er werd speciaal voor hem een dessert gemaakt. Man was jarig en we kregen een schaaltje heerlijke macaroni. Bij onze hoofdgerechten kregen we ieder een eigen wijn, heel goed advies gekregen. Een geweldig avond gehad en we komen graag weer terug.

Gegeten op 16 maart 2015

Barbie17

OMG! Okay, ik kan hier schrijven hoe lekker het eten was, hoe voortreffelijk de bediening , hoe heerlijk het wijn arrangement. Hoe professioneel en enthousiast de uitleg was. Maar eigenlijk : gewoon gaan! Zelf ervaren. Ik beloof; je zult absoluut geen spijt hebben. Goed, nee, voortreffelijk eten, goede hoeveelheden en onovertroffen ambiance. Maar oordeel vooral zelf!

arman2

Gegeten op 31 januari 2015

PostmusP

Een vaste stek voor lekker en verassend eten. Geroosterde lamasateetjes met Paprika, lekker met stukjes buikspek. Kritisch: de lama was iets aangebrand en door koude saus wat afgekoeld.
Geroosterd Iberico zwijn, fantastisch! Met een pittige paddestoel-Paella en aardappel/konijn kroketjes. Kritisch: De kroketjes lijken wat overbodig en de rijst is wat vettig.
De jarige in het gezelschap van drie had heerlijke lamskoteletjes met munt.
'Ceep calm and eat chocolate' was heerlijk, creme brulee, brownie, macaron, alleen het madeleine gebakje is niet bijzonder. De hoeveelheden goed. Vroeger hadden ze een 'dead by chocolate' dat was ontzettend lekker, maar wel veel, als je dat allemaal opat en dat deed ik, dan zit je eigenlijk té vol.
Dit keer geen 9 maar een 8 voor het eten vanwege kanttekeningen.
De bediening is attent en vriendelijk.
De sommeliers (man en een vrouw) van Specktakel zijn fantastisch, enthousiast, deskundig, vriendelijk en aardig. Ik hoor ze graag vertellen welke smaken de gekozen wijn heeft en waarom het bij, onderdelen van, het gerecht past. Toen ik vertelde, bij een gekozen wijn, dat ik niet zo van tannine hield, beloofde de sommelier (de vrouwelijke deze keer) een andere wijn te brengen, als het niet zou passen, maar het bleek perfect te passen.
Decor een 8 en niet hoger omdat de stoel van mijn achterbuurvrouw tegen mijn stoel aanstond vanwege geringe tussenruimte.

Gegeten op 27 januari 2015

Culinaria2

Na een geweldige verrassing met de wijn-spijs wandeling, hebben wij besloten te dineren bij Specktakel. Een flesje wijn zat er helaas niet in want we moesten rijden, maar er was genoeg keuze uit open wijnen en deze smaakte erg lekker! Er stonden zoveel aparte en spannende gerechten op de kaart dat we niet konden kiezen uit maar 3 gangen, dus we besloten voor een 5 gangen menu te gaan met kaas i.p.v. dessert. De gerechten worden op 1 bord in het midden van de tafel geserveerd, een soort shared dining dus, erg leuk concept! De smaken van de gerechten waren erg goed! Zelfs het voorgerecht met oesters, waar mijn tafelgenoot normaal gesproken niet zo van houdt. Enige minpuntje: jammer dat het menu niet echt bestaat uit spannende wereldgerechten zoals kangoeroe, krokodil o.i.d., daar hadden we ons juist zo op verheugt! Maar alsnog erg lekker gegeten! De bediening is erg goed, er lopen een aantal dames rond die er verstand van hebben, en een aantal die waarschijnlijk alleen werken als het druk is. Allemaal waren ze erg correct en spontaan wat ook een knusse sfeer geeft. Het decor is geweldig! Wij zaten in de overdekte binnentuin en deze is echt prachtig aangekleed. Je waant je als het ware in het buitenland.

Gegeten op 14 september 2014

stijn15

Met mijn ouders (78jaar) bij Specktakel gegeten. Al 2x eerder bij dit restaurant gegeten naar tevredenheid maar deze keer een teleurstelling. Wij kregen een plaats in de binnentuin en op mijn opmerking over de kou, was het volgens de serveerster geen probleem ivm warmtelamp boven de tafel. We zaten ook nog naast een buitenmuur, werd halverwege de avond echt ongezellig koud. Het eten was deze keer ook niet echt bijzonder, geen uitgesproken smaken. Vooraf de zalm, te koud geserveerd kwam de smaak niet ten goede. Mijn zoon had de saté met kouseband, de groente was taai en smakeloos. Al met al was de kwaliteit van het eten niet in overeenstemming met de prijs en was de plek in het restaurant ongezellig en koud. Wij komen niet meer terug ondanks in het verleden goede ervaringen.

Gegeten op 27 december 2014

Asra

Wat een super bijzonder restaurant is dit. Ik heb ontzettend lekker gegeten voor wat ik betaald heb. De prijs en de kwaliteit zijn goed in verhouding. Ik vond de service goed, wij hadden niet gereserveerd maar we waren er al rond 18.00 uur, wij hadden iets langer dan anderhalf uur om te eten, en dat ging prima. Ik vond de sfeer in het restaurant goed, het was gezellig en leuk ingericht.
Ik verwacht dat ik zeker nog een keer terug zal komen om hier te eten.
Het was origineel en anders dan anders. Mijn complimenten!

Gegeten op 5 december 2014

reneemarloes

Vaker bij Spectackel gegeten, altijd een belevenis! Onze laatste bezoek staat toch bovenaan mijn lijstje, we kozen voor het 4 gangen Umani menu en de ervaring leert dat dit altijd zeer mooi samengestelde gerechten zijn. Zoals altijd brood met dukka vooraf, nu ook met hummus, mooie aanvulling. Voor ons is dit soms al de aanleiding om hier naar toe te gaan, genoten! Vervolgens sashismi van zalm, heerlijk op smaak. Mijn vriend is geen fan van zalm, he-le-maal niet rauw maar heeft hier toch echt van genoten. Bijpassende wijn was uitgesproken, paste perfect en smaakte in combi met de zalm heerlijk (zonder de zalm had ik de wijn niet lekker gevonden, geweldig hoe die combi gemaakt wordt!), vervolgens een heerlijke halve kreeft. Voor mij de 1e x, dus heb les gehad in hoe het gereedschap te gebruiken en te ontleden. Geweldig om te doen en heerlijk van smaak! Hoofd & toetje met bijpassende wijnen ook weer heerlijk. Wederom genoten! Alle probs voor het personeel, zowel de sommelier, de gastvrouw/ bediende, als de kok en al het andere personeel, altijd vriendelijk, kundig, zorgen voor gezelligheid en dat je je welkom voelt. Voor mij is het belangrijkste de verassing; er zit altijd iets tussen wat je nog niet eerder hebt gegeten, een combinatie die je niet kent, en het is altijd iets wat je nog niet eerder hebt geproefd, laatst staan zelf gemaakt hebt. Gelukkig vind ik daarbij ook bijna altijd de gerechten fantastisch, vooral in combi met de voorgedragen wijnen . Voor mij de essentie van uit eten gaan. Specktakel blijft voor mij de nr. 1!

Gegeten op 26 november 2014

Schrijf zelf een recensie over Specktakel in Haarlem

Schrijf hieronder je recensie over Specktakel. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.