Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.
  • foto's van Specktakel in Haarlem - 1

3. 77% Duurzaam
  1. Toon telefoonnummer 023 5323841
  2. www.specktakel.nl

Gypsy

Op een vrijdagavond gegeten het was er enorm druk, maar de bediening was geweldig, vriendelijk attent en geduldig. De menukaart verrassend. We durfden ons niet aan de krekels te wagen, maar de andere gerechten leken zo lekker dat het erg moeilijk kiezen was. Gamba's vooraf, zeebaars als hoofdgerecht en heerlijke koffie om af te sluiten met gewoon erg lekkere huiswijn.
Water niet in een karaf, maar glazen water, maar na twee keer bijbesteld te hebben werd door het meisje zodra ze zag dat het glas leeg was het glas verwisseld voor een vol glas. Helemaal niets verkeerd. Kom er graag terug

Gegeten op 3 oktober 2014

marc90

Bijzondere gerechten, met stevige bijzondere smaken. Omdat we allemaal wat anders gekozen hebben, konden we veel van elkaar proeven. Echt heel lekker... De toetjes zijn naar mijn smaak veel te zoet... Ondanks dat het niet al te druk was, liepen de gangen niet soepel door... Veel wachten dus...

Gegeten op 16 september 2014

RenateW

Waar Specktakel meester in is, is het aanpassen aan de wensen van de gasten. In voorgaande recensies zie ik dat ook terug. We kozen voor 5-gangen Umami, het verrassingsmenu al was de a la carte-kaart ook zeer aanlokkelijk. Neem het risico, want het is echt de moeite waard! Ik wil er eigenlijk niet te veel over zeggen om geen spoiler te zijn voor toekomstige gasten. De portionering is heel goed. Mooi, licht voorgerecht, je deelt veel van de gerechten op 1 bord, leuk! Mijn topper was de tweede gang, Salt n peppa-squid, echt superlekker, maar de hierbij gekozen wijn, een Chenin Blanc van Stellenbosch, maakt de smaakbeleving helemaal af, goed gekozen! Het tempo was prettig en aan ons verzoek om bijpassende wijnen te schenken als het voorgaande glas leeg was (dus niet bij elke gang) werd moeiteloos gehoor gegeven. Sowieso complimenten voor de vriendelijke bediening met een eervolle vermelding voor de sommelier; superkundig en gastvrij, fijn om aan tafel te hebben. Puntje ter verbetering; aan het einde van de avond verslapte de aandacht van de bediening iets. Begrijpelijk natuurlijk, maar door wissels in de bediening en afwezigheid van paar van hen, werd het onrustig. Eerlijkheid gebiedt te zeggen dat vooral de tafels om ons heen daar last van hadden, wij niet, maar we zagen het wel gebeuren. Verder echt niets aan te merken, de binnentuin is een aanrader trouwens! Geef de keuken en de brigade gerust de vrije hand in het adviseren, verrassen en samenstellen, we hebben echt een heerlijke avond gehad. Bedankt!

Gegeten op 5 september 2014

wendy67

Bijzonder eten met combinaties die een belevenis zijn. De bediening is uitermate netjes en heeft veel kennis van de gerechten. Mijn moeilijke dieet (geen gluten, geen lactose, tomaat, selderij, walnoot) was geen probleem. Ze hebben zelfs gluten vrij brood. Ik kon iets kiezen van de kaart en ze passen het zodanig aan dat het past binnen mijn dieet. Iets wat ik nog niet eerder heb meegemaakt. Heel erg fijn.
Het is erg leuk ingericht met veel oog voor detail.

Gegeten op 27 juni 2014

Frankje1970

We moesten tot 2 keer aan toe ons tijdstip van reservering wijzigen en dat was geen enkel probleem. Het personeel is vriendelijk en het eten goed. Persoonlijk vind ik dat er te weinig variatie is en dat je veel te weinig krijgt voor je geld. Het hoeven beslist geen propvolle borden te zijn, maar één spiesje met vettig vlees voor €13,50 vind ik buitensporig. Buiten het spiesje om was het eten verder echt goed, maar of ik hier nog een keer kom betwijfel ik.

Gegeten op 7 augustus 2014

wateruitdemond

Zaterdagavond 9 augustus 2014 bij Specktakel gekozen voor het Umami 6 gangendiner. Elk gerecht was een op en top verfijnde smaaksensatie. Prachtige presentatie van de gerechten, de kunstwerkjes waren een lust voor het oog. Een zéér verdiende hulde aan de koks! Aangename, hartelijke bediening die zichtbaar plezier in het werk had.
Kortom: we (groep van 9 personen) hebben genoten !

Gegeten op 9 augustus 2014

Mverbrug

Heerlijk gevarieerd gegeten met een super wijn-spijs advies. De smaken waren goed op elkaar afgestemd. Zeker leuk om het menu te nemen!

Gegeten op 11 juni 2014

Schrijzondernoten

Gisteren gegeten bij Specktakel voor de eerste keer (tweede voor mijn vriend), met een notenallergie. Allereerst, buitengewoon lekker eten wat er op het bord lag (heerlijke Duck pancake met mooie smaken en als hoofdgerecht Greek Lamb rack) met goede service.

Bij Specktakel hebben we de allergie direct doorgegeven, en bij het opnemen van de gerechten herhaalde de serveerster al direct dat mijn gerechten zonder noten moesten. Bij uitserveren werd het nog eens aangegeven, en bij de dessertkaart werd ook direct al aangegeven welke te eten waren en welke niet. Erg fijn, zeker, maar vooral onbezorgd gevoel (eten van noten staat gelijk aan naar het ziekenhuis gaan) zodat ik meer heb kunnen genieten van de avond zelf dan mij opgelaten voelen dat ik het weer moet navragen. Helemaal top!

De grote 'maar' die ik bij het restaurant heb is dat het voor de prijs wat mist. Voornamelijk groenten bij mijn hoofdgerecht. Daarnaast moet er voor aardig wat gerechten bijbetaald worden. Slim, maar niet wat ik had verwacht.

De sfeer in het restaurant was fijn, maar niet super bijzonder. Mooi afgewerkt, ornamenten en kunst die het thema ondersteunen zonder dat het overweldigend wordt, maar wel het gevoel overdragen.

Al met al een goed restaurant waar ik voor een onbezorgd avondje uit eten zeker nog eens aan zal denken.

Gegeten op 25 juli 2014

jk85

Lastig om specktakel hun cijfers te geven! Het was namelijk erg wisselend.. Allereerst de service: de bediening was vriendelijk, redelijk attent en vlot. Wat jammer was is dat er gedurende het drie-gangendiner 6 verschillende bedienden aan onze tafel verschenen. Dat maakte het geheel wat onrustig. Het restaurant is eigenzinnig ingericht, eigenwijze kunst aan de muur, leuk en afwisselend! Het eten was net als de bediening wisselend. We hadden vooraf de tonijntartaar en de rundersaté. De tonijntartaar was lekker maar de begeleidende avocado met yoghurt was te heftig gekruid met cayennepeper. Daardoor viel de subtiele smaak van de tonijn volledig in het niet. Jammer! De rundersate daarentegen was heerlijk, mals vlees, lekker knapperig randje, goede saus! Heerlijk! Voor het hoofdgerecht gold weer twee gezichten: aan de ene kant de prachtige bento box, goed op smaak, lekker vlees, mooi aangekleed. Aan de andere kant de chili gamba's, die alles behalve het beloofde vuur rood waren, in een flauwe "kreeften"curry met heel bittere groenten. Het dessert was gelukkig een goede afsluiter waardoor ik uiteindelijk toch op een redelijk goed cijfer kom. Wat ik ook jammer vind is de manier waarop dit restaurant met zijn 3-gangen menu omgaat. Er moet wel heel veel bijbetaald worden voor bijna de helft van alle gerechten op de kaart. Ik vind het charmanter als er een keuze gemaakt wordt tussen a la carte en menu. Op deze manier komt de rekening bijna altijd met een nare verrassing en dan zit je toch met een bittere nasmaak.
Al met al leuk restaurant, zeker de moeite waard maar helaas wel een wisselende ervaring voor ons.

Gegeten op 11 juli 2014

MsAnne

Dit is en blijft één van mijn favoriete restaurants.
Het Umami menu is zeker aan te raden, de bijpassende wijnen zijn goed gekozen door de sommelier. Je wordt hier niet opgejaagd of weggekeken, maar kunt genieten van een echt avondje uit met verfijnde gerechten en goede service. Leuke ambiance en de prijs-kwaliteitverhouding is niet te evenaren.

Gegeten op 20 maart 2014

Schrijf zelf een recensie over Specktakel in Haarlem

Schrijf hieronder je recensie over Specktakel. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.