Ceesenjacquelien
  • Recensies in de laatste twee jaar

We komen graag bij Bakboord, dit keer valt de keuze op het viergangen menu, buiten de kaart, met wijnarrangement. Griet, kabeljauw: hoe je van een gewone vis een feestje kunt maken word hier weer overtuigend aangetoond. De aankleding, met groenten uit de eigen kas is top. De bediening doet wat hij en zij moeten doen: ze houden het tempo er in, zijn aanwezig zonder opdringerig te zijn en weten waarom het glas bij het bord past. Er kunnen redenen zijn voor een omweg over Almere, die is de beste.

Gegeten op 12 maart 2014

prapai
  • Recensies in de laatste twee jaar

Samen met een paar goede vrienden uit Limburg een weekendje Almere.
In het hotel dit restaurant aanbevolen.
Wij waren aangenaam verrast door de kennis van zaken hier in dit restaurant.
Zeer goede kennis aanwezig van de wijnen. Goede uitleg van hetgene dat we geserveerd kregen en hierbij gekozen wijnen door de gastheer waren uitstekend.
De kennis die hier aanwezig is,is uitstekend. Een grote pluim. Wij komen alleen hiervoor terug uit Limburg.

Gegeten op 2 maart 2014

Dagmar01
  • Recensies in de laatste twee jaar

Gisteren het valentijnsmenu gegeten, een ontzettende aanrader. Een zeer vriendelijke tafelheer die veel uitleg gaf over de maaltijd en de bijbehorende wijn. De smaak combinaties waren voortreffelijk; de tonijn, de entrecote en het dessert waren uitstekend.

Klein minpuntje; hoewel de broodjes werden bijgevuld werd er zuinig geserveerd qua boter. Voor de rest was het een fantastische avond.

Jackenlilian
  • Recensies in de laatste twee jaar

Gister een heerlijke lunch gebruikt bij bakboord in almere haven. Een prachtige lokatie aan het water. Gastvrije en vriendelijke bediening. We hebben genoten van een heerlijke tournedos met rode wijnsaus gegarneerd met diverse heerlijke seizoensgroenten, voorafgegaan door een heerlijke amuse. Wij hebben hierbij een heerlijke tempranillo gedronken.

Gegeten op 19 januari 2014

Stephan
  • Recensies in de laatste twee jaar

Met hoge verwachtingen hier naar toe gegaan voor een diner, georganiseerd door een groep vrienden. Op zich een hele gezellige avond gehad met goed eten. Het dessert viel tegen. Dit zat in een deegbakje dat iets te lang in de oven had gezeten en daardoor moeilijk te eten was. Dat verwacht je eigenlijk niet in een dergelijk restaurant. In het bakje zat een mousse en een bolletje ijs, beiden ongetwijfeld erg lekker, maar de combinatie werd door het merendeel van de groep als niet passend ervaren.

Het grootste nadeel vond ik de prijs. Dit restaurant vindt dat ze een uitstekende product/prijs-verhouding hebben, daar ben ik het niet mee eens. Wij hadden 4 gangen, waarvan één gang een spoom was, die bestond uit twee miniscule bolletjes ijs en een slokje prosecco. Wat mij betreft dus niet echt vier (volledige) gangen. De prijs heb ik vergeleken met een diner dat ik een week eerder had in een sterrenrestaurant. Daar betaalde ik 10 euro meer, maar had ik vijf volledige gangen, allen magnifiek van smaak. Dat gevoel heb ik deze avond niet gehad.

Kortom, mooi restaurant, lekker eten (op een paar kleinigheden na), maar aan de prijzige kant als je het vergelijkt met de rest van de markt.

Gegeten op 14 december 2013

Rmoreira
  • Recensies in de laatste twee jaar

Heerlijk gegeten. We hadden een vierganegndiner met 4 bij passende wijnen. Echt een verademing om hier te eten. Almere is doorspekt van all you can eat, dus dit is echt een kadootje.

Gegeten op 5 december 2013

jake the snake
  • Recensies in de laatste twee jaar

Almere Haven, voldoende parkeergelegenheid. Mooie nette zaak.
geen tafellinnen, wel echte servetten. Alles netjes en schoon, toiletten idem. personeel vakkundig en goed. De meeste hadden 4-gangen menu (65,- incl. 4 bijpassende wijnen). Soort rosbief met bietenpuree heerlijk en zeer goed vlees, scholfilet met spinazie helemaal geweldig, herterug niet het allerbeste maar ver boven gemiddeld, toetje met appel en ijs was heerlijk, jammer dat het ijs te snel smolt op het warme flapje. Bij de koffie kregen we alsnog enkele lekkernijen, net als vooraf bij het brood en boter. De gewone kaart is niet al te groot, maar met zo'n goede kwaliteit is dat ook niet nodig. Dit restaurant is een pareltje!

Gegeten op 21 oktober 2013

ans3
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wij gaan vaak uit eten en hadden hoge verwachting. Bij binnenkomst en vertrek niemand om je te ontvangen of uitgeleide te doen. Mijn man heeft zelf de jassen verzameld. Eten redelijk tot voldoende (erg zout), maar niet om lyrisch over te zijn. De bediening was niet erg enthousiast. Misschien ook door een paar loslopende kinderen die trap op trap gingen. Erg storend als je gezellig avondje uit eten bent. Al met al viel het ons tegen (na eerder alle recensies te hebben gelezen) en wat ons betreft zeker niet het beste restaurant van Almere.

Joepie67
  • Recensies in de laatste twee jaar

Bij Bakboord komen wij al een paar jaar. Het is er altijd goed en lekker eten. Ik vind dat het niveau van dit restaurant gaandeweg stijgt. Dat kan ik heel erg waarderen. Het is daarom hoog tijd om een recensie op Iens te delen.

Naast de kaart biedt Bakboord een viergangenmenu aan. De bediening moet nog erg wennen aan de ingredienten, het komt er nog niet vloeiend uit. Wellicht is het een heel nieuw menu, of is zitten er veel details in de gerechten. De schoonheidsfoutjes worden speels opgelost, bij onze tafel ging de bediening terug naar de keuken om het na te vragen. Het klinkt allemaal zo lekker, dat we
hiervoor kiezen.

Als amuse krijgen we een luchtig broodje met Pesto-mascerpone, een steeltje Paksoi met dressing en Kerry-koekjes. De Pesto-mascerpone is heerlijk zacht, subtiel van smaak. De Kerry-koekjes zijn, luchtig bros en hartig.

Als voorgerechthebben we procureur van Amerikaans origine, aangekleed met een moes van rode biet en daar boven op gepickelde wortel. Heerlijke combinatie. De moes smaakt lekker zacht, en romig. De wortel heeft een gember smaak en een beetje zuur, wat het gerecht qua smaakt perfect balanceert.

De tweede gang is een gebakken scholfilet op een bedje van fijn gesneden groente (binoa?). Het is een mooi opgemaakte schotel, een verrassing om voorgezet te krijgen en heerlijk om te eten.

Het hoofdgerecht is reeenrug met verschillende sauzen, waaronder wildsaus. Alle combinaties op het bord zijn goed op elkaar afgestemd. Het vlees smaakt lekker 'donker', zoals het seizoen ook aangeeft. Het totaal aan saus is precies genoeg, maar 1 puntje van kritiek. De wildsaus is zo lekker dat je er eigenlijk wat meer van wilt hebben. Een klein kannetje extra jus zou het helemaal af maken. Net dat beetje extra.

Het nagerecht is een citroentartelette, met citrus merengue, amandel creme en pompoen en sinaasappel. En geheel niet onbelangrijk: Malteser ijs. De ster van de show is de tartelette. Het deeg is mooi stevig gebakken, en smaakt heel, heel goed.

Dit restaurantbezoek was een welkome terugkeer bij Bakboord. Dit restaurant verbetert de klantbeleving, zowel in het voedsel als de bediening. De gerechten zijn mooi opgemaakt en echt in balans. Ieder ingredient is goed doordacht. Het zou een lichtend voorbeeld zou kunnen zijn voor verschillende gelegenheden waar ik van de zomer heb gegeten - zie hiervoor mij vorige recensies. Hier zijn restaurants onder die - zo lijkt het - tien jaar hebben stilgestaan in de tijd en 'gewoon lekker' of 'best smakelijk' eten serveren.

Bij Bakboord is het echt heel erg lekker, dat maakt een enorm verschil.

Gegeten op 4 oktober 2013

recensie1955
  • Recensies in de laatste twee jaar

In een woord fantastisch!
Werkelijk het beste restaurant van Almere. Echt een feestje om hier te eten. Het 4 gangen menu was super en de bijbehorende wijnen goed gekozen.
Mijn complimenten aan het alerte en zeer professionele personeel!
Ode aan mijn tafelheer die dit restaurant had uitgekozen voor deze bijzondere avond.

Beatrice

Schrijf zelf een recensie over Brasserie Bakboord in Almere

Schrijf hieronder je recensie over Brasserie Bakboord. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!