a TripAdvisor company

2. www.brasseriebakboord.nl
  1. 8,3 10 1 43

2. 8,1

3. 8,5

Lekker eten bij Bakboord!

In de Havenkom van Almere ligt Brasserie Bakboord, temidden van drie terrassen aan het water op u te wachten. Geniet van het unieke uitzicht op het Gooimeer en bestel klassieke brasseriegerechten van hoge kwaliteit. Bakboord werkt samen met “Onze Volkstuinen” waardoor enkel regionale en biologische producten worden gebruikt. Bovendien wisselt de menu met regelmaat en staat het spontane personeel je altijd bij met vakkundig advies. In een intieme en ongedwongen sfeer kun je ook kiezen voor een wijn- of zelfs chauffeurarrangement.

Han2Go

Eten op de steiger van Brasserie Bakboord waarlangs jachten en zeilboten op een zomerse dag naar en van Almere Haven varen, is waarlijk een belevenis. Wij starten met allerminst dunne lamscarpaccio die daardoor de volle smaak houdt van rosé lam. Op het bord verder geen elementen die de essentie van het gerecht verstoren. Daarna zeewolf en scholfilet, beide van de grill, op een bolle terp van linguinepasta. De vis is puur en consistent, met reep courgette, verse erwten, erwtenloten, hoe lekker, en jong spinazieblad uit eigen tuin. Met een kronkel van ingekookte schelpdiersaus. Hier merk je een degelijke, ervaren hand van koken, zoals deze al enige jaren de succesformule onderbouwt. Dessert is een vrolijke samenkomst van ijs en vruchten, in dit geval aardbeien, waarbij de meringue niet ontbreekt. Wijn een frisse Spaanse Nebla Vicente Gandia, zoals op de kaart staat vermeld met neus van ‘venkel en vers gemaaid gras’. Fles € 25,-. Lunchmenu driegangen € 37,-. Bediening professioneel, alert, en adequate uitleg over de gerechten. Modern, strak interieur.

Gegeten op 17 juli 2016

Ceesenjacquelien

Alles is OK hier, een mooie Zomeravond begin juli. We zitten perfect op het terras buiten. De bediening is als altijd en zoals het hoort: vlot, deskundig en ad rem zonder betweterigheid. Liever geen ganzelever in het voorgerecht? Geen probleem. Het eten - de klasse van de Bakboord brigade is dat het altijd goed is, op niveau. De kaart wisselt regelmatig, maar wat er ook op staat, altijd die aangename sensatie: dit is goed! Super mals Angus rund, groenten uit de eigen kas. Verrassende combinaties - doperwtensoep! - prima wijn arrangemant. De conclusie is: er is in Almere geen keuzeprobleem, rechtstreeks naar Bakboord koersen, klaar.

Gegeten op 20 juli 2016

klaas80

Dinsdag 19 juli jl weer uitstekend gegeten bij Restaurant Bakboord. Er was een heel mooi menu samengesteld met een prima wijnarrangement. Alles met elkaar in een perfecte balans. Het was een hele mooie avond op het terras met een prima en zeer vriendelijke bediening.
Kortom een echte aanrader om hier heerlijk te dineren.
M. vr. groet, Klaas #De 7 Provincien Aann. en Exploitatiemij.

Gegeten op 19 juli 2016

annegien2

Heerlijk gegeten met z'n zessen. Vrolijke bediening die erg attent was. Mooie en goede carpaccio als voorgerecht. Tournedos als hoofdgerecht waarbij de stroganoff saus heel goed was. Ook het dessert zag er mooi uit en smaakte goed. Wij komen zeker terug!

Gegeten op 8 juli 2016

Monaud05

Wij hebben ons 50 jarig huwelijks jubileum in Uw restaurant afgesloten met een uitstekend diner. De door ons uitgekozen menu's, waren zeer goed verzorgd en, uiteraard, zeer smakelijk. Alle deelnemers hebben hiervan genoten. Bijzondere dank voor het aanbrengen van het spandoek "Hartelijk Gefeliciteerd."
Bernard P. Fransz

Gegeten op 25 juni 2016

f.m.vanveen

Bijzonder restaurant met terras boven het water. Wij hebben daar een aperatief gedronken met veel lekkere hapjes daarna een 4 gangen diner waar je uit kon kiezen vis of een steak wederom rondom verzorgd met asperges,couchette en een overheerlijke dressing. Dessert cremeboulet met frambozen ijs en koffie toe.

Gegeten op 11 juni 2016

JackyFUN

leuke brasserie prima prijzen
3 gangen namen wij en dat beviel uitstekend.
De wijnen waren uitstekend pasten zeer goed.
bediening alert en gezellig

Gegeten op 2 juni 2016

Stoeptegeltje

Lekker met z'n tweeën op een zaterdagavond uit eten. Gekozen voor Bakboord vanwege z'n leuke locatie en goede reviews. Uiteindelijk bleek het een zeer goede keuze te zijn geweest!

Bakboord oogt op het eerste gezicht vrij chic door zijn inrichting, houding van het personeel en het eten. Je zou hier waarschijnlijk prima een zakelijk diner kunnen hebben, maar met z'n tweeën voelden we ons ook meer dan welkom.

We waren zeer tevreden over het eten. Het was mooi opgemaakt (erg professioneel), smaakte heerlijk, we kregen goede porties en we hoefden amper te wachten op de volgende gang (wat best knap was gezien de drukte).

Het ontvangst verliep wel een beetje stroef, met wat afwezig ogend personeel. Dit leek mogelijk te wijten aan de drukte. Men werd namelijk naarmate de avond vorderde een stuk losser en vriendelijker. Hoewel we uiteindelijk zeer tevreden waren, hadden we het graag toch nog wel wat persoonlijker gezien.

We komen zeker nog eens terug!

Gegeten op 2 april 2016

henk.essen.prive

Wat is het toch fijn om je valentijn te verrassen bij Bakboord! Een heerlijk vijfgangendiner vergezeld met de heerlijkste wijnen. Vooraf een geroosterde zalm met king crab salade. Als tussengerecht een stukje heerlijke kabeljauwfilet met risotto. Geneutraliseerd door een eigengemaakt passie-mango sorbetijs met cava. Als hoofdgerecht een mooi stukje ossenhaas met choronsaus. Afgesloten met een heerlijk basilicum mascarpone taartje. Het was weer een feestje. Bedankt!!

Gegeten op 14 februari 2016

Robin1992

Geluncht in bakboord, een club sandwich, goed bereid maar dit mag je ook wel verwachten.

Leuke plek om te zitten in de havenkom van almere met uitzicht over het water.

Heel appart echter dat, wanneer je bij binnenkomst na aan gegeven te hebben dat je komt lunchen, geen kaart krijgt. Dit terwijl tafels om ons heen wel de grote kaart kregen. Wij waren dus veroordeeld tot het ene kleine kaartje dat op tafel lag, handig ook dat wij die met zijn 3en moesten delen.

Misschien dat wij een beetje uit de toon vielen bij het overige, oudere publiek.

De criterea waarop gebasseerd wordt wie welke kaart krijgt zijn mij echter onduidelijk.

Tevens opvallend om te zien dat nieuwe frisdranken in hetzelfde glas worden bijgeschonken. Dit lijkt mij zeker geen etiquette en verwacht ik alleen in een kroeg.

Gegeten op 19 maart 2016

Schrijf zelf een recensie over Brasserie Bakboord in Almere

Schrijf hieronder je recensie over Brasserie Bakboord. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.