Pechje
  • Recensies in de laatste twee jaar

We eat out almost everyday and we are rarely impressed nowadays so it was such a nice surprise to be delighted by Brasserie Bakboord!

What we liked:

I) simple and pleasant service. Also, quite quick for The Netherlands (when you eat out often, it is just a dinner, not a social event, and you don't want to spend 2-3 hours there!)

Ii) really delicious food. The duck in particular was truly yummy. The wines were simple but went quite well. Really enjoyed the food

Iii) the place looks like it would be great in the summer.

No bad sides- if I had to be really picky, the menu we picked was more for autumn, rather than spring but it was a chilly, rainy day so it actually fitted quite well.

Will go again

Gegeten op 18 april 2014

TomZ
  • Recensies in de laatste twee jaar

Met een gezelschap van 18 personen hier in een zakelijke setting gegeten. Dat betekent automatisch een menu voor iedereen maar dat was prima verzorgd. Keuze uit vlees of vis voor voor- en hoofdgerecht en als nagerecht wat zoet of selectie kaasjes. Uitstekende passende wijnen. Personeel zeer correct. Enige nadeel is dat het bij meerdere gezelschappen wat rumoerig kan zijn.

Gegeten op 11 april 2014

Ceesenjacquelien
  • Recensies in de laatste twee jaar

We komen graag bij Bakboord, dit keer valt de keuze op het viergangen menu, buiten de kaart, met wijnarrangement. Griet, kabeljauw: hoe je van een gewone vis een feestje kunt maken word hier weer overtuigend aangetoond. De aankleding, met groenten uit de eigen kas is top. De bediening doet wat hij en zij moeten doen: ze houden het tempo er in, zijn aanwezig zonder opdringerig te zijn en weten waarom het glas bij het bord past. Er kunnen redenen zijn voor een omweg over Almere, die is de beste.

Gegeten op 12 maart 2014

prapai
  • Recensies in de laatste twee jaar

Samen met een paar goede vrienden uit Limburg een weekendje Almere.
In het hotel dit restaurant aanbevolen.
Wij waren aangenaam verrast door de kennis van zaken hier in dit restaurant.
Zeer goede kennis aanwezig van de wijnen. Goede uitleg van hetgene dat we geserveerd kregen en hierbij gekozen wijnen door de gastheer waren uitstekend.
De kennis die hier aanwezig is,is uitstekend. Een grote pluim. Wij komen alleen hiervoor terug uit Limburg.

Gegeten op 2 maart 2014

Dagmar01
  • Recensies in de laatste twee jaar

Gisteren het valentijnsmenu gegeten, een ontzettende aanrader. Een zeer vriendelijke tafelheer die veel uitleg gaf over de maaltijd en de bijbehorende wijn. De smaak combinaties waren voortreffelijk; de tonijn, de entrecote en het dessert waren uitstekend.

Klein minpuntje; hoewel de broodjes werden bijgevuld werd er zuinig geserveerd qua boter. Voor de rest was het een fantastische avond.

Jackenlilian
  • Recensies in de laatste twee jaar

Gister een heerlijke lunch gebruikt bij bakboord in almere haven. Een prachtige lokatie aan het water. Gastvrije en vriendelijke bediening. We hebben genoten van een heerlijke tournedos met rode wijnsaus gegarneerd met diverse heerlijke seizoensgroenten, voorafgegaan door een heerlijke amuse. Wij hebben hierbij een heerlijke tempranillo gedronken.

Gegeten op 19 januari 2014

Stephan
  • Recensies in de laatste twee jaar

Met hoge verwachtingen hier naar toe gegaan voor een diner, georganiseerd door een groep vrienden. Op zich een hele gezellige avond gehad met goed eten. Het dessert viel tegen. Dit zat in een deegbakje dat iets te lang in de oven had gezeten en daardoor moeilijk te eten was. Dat verwacht je eigenlijk niet in een dergelijk restaurant. In het bakje zat een mousse en een bolletje ijs, beiden ongetwijfeld erg lekker, maar de combinatie werd door het merendeel van de groep als niet passend ervaren.

Het grootste nadeel vond ik de prijs. Dit restaurant vindt dat ze een uitstekende product/prijs-verhouding hebben, daar ben ik het niet mee eens. Wij hadden 4 gangen, waarvan één gang een spoom was, die bestond uit twee miniscule bolletjes ijs en een slokje prosecco. Wat mij betreft dus niet echt vier (volledige) gangen. De prijs heb ik vergeleken met een diner dat ik een week eerder had in een sterrenrestaurant. Daar betaalde ik 10 euro meer, maar had ik vijf volledige gangen, allen magnifiek van smaak. Dat gevoel heb ik deze avond niet gehad.

Kortom, mooi restaurant, lekker eten (op een paar kleinigheden na), maar aan de prijzige kant als je het vergelijkt met de rest van de markt.

Gegeten op 14 december 2013

Rmoreira
  • Recensies in de laatste twee jaar

Heerlijk gegeten. We hadden een vierganegndiner met 4 bij passende wijnen. Echt een verademing om hier te eten. Almere is doorspekt van all you can eat, dus dit is echt een kadootje.

Gegeten op 5 december 2013

jake the snake
  • Recensies in de laatste twee jaar

Almere Haven, voldoende parkeergelegenheid. Mooie nette zaak.
geen tafellinnen, wel echte servetten. Alles netjes en schoon, toiletten idem. personeel vakkundig en goed. De meeste hadden 4-gangen menu (65,- incl. 4 bijpassende wijnen). Soort rosbief met bietenpuree heerlijk en zeer goed vlees, scholfilet met spinazie helemaal geweldig, herterug niet het allerbeste maar ver boven gemiddeld, toetje met appel en ijs was heerlijk, jammer dat het ijs te snel smolt op het warme flapje. Bij de koffie kregen we alsnog enkele lekkernijen, net als vooraf bij het brood en boter. De gewone kaart is niet al te groot, maar met zo'n goede kwaliteit is dat ook niet nodig. Dit restaurant is een pareltje!

Gegeten op 21 oktober 2013

ans3
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wij gaan vaak uit eten en hadden hoge verwachting. Bij binnenkomst en vertrek niemand om je te ontvangen of uitgeleide te doen. Mijn man heeft zelf de jassen verzameld. Eten redelijk tot voldoende (erg zout), maar niet om lyrisch over te zijn. De bediening was niet erg enthousiast. Misschien ook door een paar loslopende kinderen die trap op trap gingen. Erg storend als je gezellig avondje uit eten bent. Al met al viel het ons tegen (na eerder alle recensies te hebben gelezen) en wat ons betreft zeker niet het beste restaurant van Almere.

Schrijf zelf een recensie over Brasserie Bakboord in Almere

Schrijf hieronder je recensie over Brasserie Bakboord. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!