a TripAdvisor company

foto's van Brasserie Bakboord in Almere - 1 foto's van Brasserie Bakboord in Almere - 2 foto's van Brasserie Bakboord in Almere - 3 foto's van Brasserie Bakboord in Almere - 4 foto's van Brasserie Bakboord in Almere - 5 foto's van Brasserie Bakboord in Almere - 6 foto's van Brasserie Bakboord in Almere - 7

Brasserie Bakboord

3. 77% Duurzaam
  5. 15% korting op zakenlunch
  1. Toon telefoonnummer 036 540 40 40
  2. www.brasseriebakboord.nl

Lekker eten bij Bakboord!

In de Havenkom van Almere ligt Brasserie Bakboord, temidden van drie terrassen aan het water op u te wachten. Geniet van het unieke uitzicht op het Gooimeer en bestel klassieke brasseriegerechten van hoge kwaliteit. Bakboord werkt samen met “Onze Volkstuinen” waardoor enkel regionale en biologische producten worden gebruikt. Bovendien wisselt de menu met regelmaat en staat het spontane personeel je altijd bij met vakkundig advies. In een intieme en ongedwongen sfeer kun je ook kiezen voor een wijn- of zelfs chauffeurarrangement.

LCG

Wat heb ik uitzonderlijk heerlijk gegeten, alle 4 de gangen waren echt verrassend. Geen punt van kritiek (al is een serveerster die vooraf zegt dat alles heerlijk is, wat veel van het goede. Laat dat de gasten zelf beslissen). Dat we tot 21 uur buiten op het terras in de zon konden zitten, was de kroon op een feestelijk avondje Bakboord.

Gegeten op 16 juni 2015

Fijnproef59

Eten goed. Bediening redelijk, tot 2x toe verkeerde drank bezorgd. Voor dit alles is het net even te duur. Er zijn in almere haven betere restaurants voor dat geld

Gegeten op 19 juni 2015

Bertd

Locatie is prima, heel mooi uitzicht met een tafel aan het raam. Het eten is goed. We hadden een menu met o.a. heerlijke lamsfilet met lams kotelet. Prima gebakken, om te zuigen. Maar daarbij werd geserveerd: asperge, aardappelpuree, spinazie, ratatouille, gestoofde ui, en gebakken ui en nog wat saus. Het zou m.i. beter zijn om een keus te maken en niet zoveel verschillende zaken op je bord te leggen.
En de bediening was een ramp. Er kon bij de dame geen lachje af. Op wat vragen over de mogelijkheid om iets extra's toe te voegen aan een standaard menu werd nogal knorrig gereageerd in de trand van; bestel nu maar je ziet aan het eind wel wat het kost. En vervolgens werden we genegeerd, waardoor de wachttijden voor de desert kaart en de deserts wel erg lang werden. Zo'n behandeling heeft dan toch een negatieve invloed op je gezellige avond waarvoor je tenslotte toch 200 euro voor 4 personen neer moet tellen.

Gegeten op 27 mei 2015

radijsje1

We komen via een tip van een vriend bij Bakboord terecht en zijn verbaasd over de kwaliteit van het eten. Wat de buitenkant een kille stadkantine lijkt maken ze binnen helemaal goed met overheerlijk en topkwaliteit eten, wijnen en een hele gezellige ambiance. Écht een tip om heen te gaan, aardige bediening en topuitzicht over het water.

Gegeten op 25 mei 2015

WimMerlijn

Op een rustige maandagmiddag (4 mei) hebben we hier genoten van een High Tea. Als je vanaf buiten aan komt lopen heb je het gevoel in een jaren 70 gebouw terecht te komen. Eenmaal binnen is het decor meer dan prima. Erg gezellig en ruim ingericht. We werden netjes ontvangen en naar een ronde (altijd goed) tafel gebracht met uitkijk op het gooimeer. Uiteraard werd al snel de thee gebracht waar we konden kiezen uit meerdere (6) smaken. De High Tea bestaat uit 2 ronden. De eerste is vooral voor de zoetekauw: scones, muffin, chocolade, etc. en de tweede ronde is meer hartig met garnalenkroketjes, quiche en (kleine) sandwiches. Voor mij persoonlijk was het aandeel sandwich erg beperkt t.o.v. de zoete broodjes. We bestelden ook witte wijn. Er werd verder niet gevraagd welke we wilde en ook bij het bezorgen werd geen uitleg gegeven welke wijn er werd gebracht. Ondanks dit was de wijn goed op temperatuur en smakelijk. Toch wel een gemiste kans, gezien de hoeveelheid certificaten aan de muur voor wijnkennis. Conclusies: een prettige ambiance, redelijke bediening, maar variatie in de High Tea en de wijze waarop de wijn wordt geserveerd kan duidelijk beter. Een gemiddelde prijs van € 28/pp (incl. de wijn) is dan net wat te duur betaald.

Gegeten op 4 mei 2015

Anton82

Mooi gelegen restaurant aan het water.. Zo hadden wij ook een tafel met uitzicht over de havenkom. Vlotte en nette bediening en goed eten.

Gegeten op 6 februari 2015

joop rigter

Dinsdag geluncht, en dus bij Bakboord, een van de weinige restaurants van niveau die open zijn in Almere op deze dag en tijd. Altijd een goede keus. De Sauvignon Blanc uit Nw. Zeeland smaakt heerlijk als aperitief, gekozen voor het 4 gangen menu inclusief bijpassende wijnen. De amuse, een heerlijk soepje. Voorgerecht van Angus rund, Rosé wijn uit Apulië van de Negro Amaro, voortreffelijk. Tussen gerecht Zeebaars begeleidt door een volle Viognier , genieten. De Eend zonder meer heerlijk, vond de geschonken Merlot niet naar mijn smaak, dat kan gebeuren. Het dessert met de wijn combineerde naar genoegen, goede kop koffie toe. Genoten dus. Speciaal compliment voor Cynthia, kennis van zaken, zeer correct maar toch gezellig.

Gegeten op 17 maart 2015

sander150

Hier komen we zeker terug! Een HEERLIJKE avond gehad. Wat prettig zeg. Service top, eten lekker, ambiance een 9. De details:
Het eten: Vooraf black Angus carpaccio met eendenleverkrullen, erg lekker. Daarna diamanthaas. Die had voor mij wat malser gemogen, een 7-tje. Het toetje werd de grand dessert, en dat was weer een acht. Daarom het eten in totaal een 8.
De service: Precies goed. Voelt gewenste tempo goed aan. Combineert geruisloos met gezellig en sympathiek. Zeer attent. Hier voel je je gast en thuis tegelijk!
Het decor: Warm met mooi uitzicht.
De prijs/kwaliteitsverhouding is ook goed.

Gegeten op 8 maart 2015

capmed10

Een prima tent, en zeer geduldige dame die goed doorhad dat aan tafel een verdrietige sfeer hing ivm een overlijden. Zij pastte zich prima aan! aardige lunch, bol met zalm en trifle stoofpeer als toetje van een prima kwaliteit. Wel jammer dat als je een koffie verkeerd besteld, je automatisch een koffie verkeerd friandise op de rekening ziet verschijnen van eur 5.25. dit moet je van tevoren overleggen ! Prima huiswijn en uitzicht is TOP.

Gegeten op 5 februari 2015

Restaurant - 6 maanden geleden

Bedankt voor uw beoordeling! Koffie met friandises is onderdeel van een lunchmenu maar ik begrijp uw opmerkingen en dit nemen we mee in het vervolg. Graag tot ziens!

Freki

Een restaurant direct aan het water geeft direct sfeer, ook in de donkere maanden van het jaar. Eten en service zijn goed, kaart niet heel spannend, kwaliteit goed. Bediening kundig en vriendelijk.

Gegeten op 21 januari 2015

Schrijf zelf een recensie over Brasserie Bakboord in Almere

Schrijf hieronder je recensie over Brasserie Bakboord. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.