• foto's van Brasserie Bakboord in Almere - 1

2. Frans-internationaal
  3. 77% Duurzaam
  1. Toon telefoonnummer 036 540 40 40
  2. www.brasseriebakboord.nl

Lekker eten bij Bakboord!

In de Havenkom van Almere ligt Brasserie Bakboord, temidden van drie terrassen aan het water op u te wachten. Geniet van het unieke uitzicht op het Gooimeer en bestel klassieke brasseriegerechten van hoge kwaliteit. Bakboord werkt samen met “Onze Volkstuinen” waardoor enkel regionale en biologische producten worden gebruikt. Bovendien wisselt de menu met regelmaat en staat het spontane personeel je altijd bij met vakkundig advies. In een intieme en ongedwongen sfeer kun je ook kiezen voor een wijn- of zelfs chauffeurarrangement.

Anton82

Mooi gelegen restaurant aan het water.. Zo hadden wij ook een tafel met uitzicht over de havenkom. Vlotte en nette bediening en goed eten.

Gegeten op 6 februari 2015

joop rigter

Dinsdag geluncht, en dus bij Bakboord, een van de weinige restaurants van niveau die open zijn in Almere op deze dag en tijd. Altijd een goede keus. De Sauvignon Blanc uit Nw. Zeeland smaakt heerlijk als aperitief, gekozen voor het 4 gangen menu inclusief bijpassende wijnen. De amuse, een heerlijk soepje. Voorgerecht van Angus rund, Rosé wijn uit Apulië van de Negro Amaro, voortreffelijk. Tussen gerecht Zeebaars begeleidt door een volle Viognier , genieten. De Eend zonder meer heerlijk, vond de geschonken Merlot niet naar mijn smaak, dat kan gebeuren. Het dessert met de wijn combineerde naar genoegen, goede kop koffie toe. Genoten dus. Speciaal compliment voor Cynthia, kennis van zaken, zeer correct maar toch gezellig.

Gegeten op 17 maart 2015

sander150

Hier komen we zeker terug! Een HEERLIJKE avond gehad. Wat prettig zeg. Service top, eten lekker, ambiance een 9. De details:
Het eten: Vooraf black Angus carpaccio met eendenleverkrullen, erg lekker. Daarna diamanthaas. Die had voor mij wat malser gemogen, een 7-tje. Het toetje werd de grand dessert, en dat was weer een acht. Daarom het eten in totaal een 8.
De service: Precies goed. Voelt gewenste tempo goed aan. Combineert geruisloos met gezellig en sympathiek. Zeer attent. Hier voel je je gast en thuis tegelijk!
Het decor: Warm met mooi uitzicht.
De prijs/kwaliteitsverhouding is ook goed.

Gegeten op 8 maart 2015

capmed10

Een prima tent, en zeer geduldige dame die goed doorhad dat aan tafel een verdrietige sfeer hing ivm een overlijden. Zij pastte zich prima aan! aardige lunch, bol met zalm en trifle stoofpeer als toetje van een prima kwaliteit. Wel jammer dat als je een koffie verkeerd besteld, je automatisch een koffie verkeerd friandise op de rekening ziet verschijnen van eur 5.25. dit moet je van tevoren overleggen ! Prima huiswijn en uitzicht is TOP.

Gegeten op 5 februari 2015

Restaurant - 2 maanden geleden

Bedankt voor uw beoordeling! Koffie met friandises is onderdeel van een lunchmenu maar ik begrijp uw opmerkingen en dit nemen we mee in het vervolg. Graag tot ziens!

Freki

Een restaurant direct aan het water geeft direct sfeer, ook in de donkere maanden van het jaar. Eten en service zijn goed, kaart niet heel spannend, kwaliteit goed. Bediening kundig en vriendelijk.

Gegeten op 21 januari 2015

Dagmar01

Wegens een viering hier een borrel gegeven. Wegens onze goede ervaringen met Bakboord dit restaurant hiervoor uitgekozen, eerlijk gezegd een enorme teleurstelling! Bij reserveren aangegeven wat wij verwachten van een borrel, een ronde koud en een ronde warm voor een X aantal personen en dat het niet te luxe hoeft te zijn maar gewoon een Hollandse borrel.

We kregen per persoon steeds 1 hapje, een toastje met hertenlever, een handje nootjes, een zalmkroketje etc. Onder ons was één vegetariër, waarover de bediening aangaf hier geen rekening meer mee te kunnen houden. Zelf ben ik geen liefhebber van vis en ik heb dit aangegeven maar dit ervoer de bediening als "lastig".

Ik zou niemand aanraden hier een borrel te doen, voor een high tea of diner is het uitstekend maar duidelijk zijn ze niet van deze markt thuis.

Gegeten op 8 november 2014

Jammie2015

Het is niet eenmalig, ook niet twee of drie keer, maar daadwerkelijk vele tientallen keren dat we hier steevast weer heerlijk hebben gegeten. Gezellig druk en gemiddeld een leuk publiek. In de zomer ook heerlijke terrassen om te lunchen of te dineren.

De correcte bediening is zeer aangenaam, attent, gepast in de omgang (ook niet te formeel....), ter zake kundig en individuele wensen zijn bespreekbaar.
A la carte of het regelmatig wisselende menu is telkens weer uitstekend en zeker in combinatie met een heerlijk wijnarrangement. Ook mooi geproportioneerd, uitestekend van smaak, kortom een dik compliment aan de witte brigade. Knap dat men elke keer weer van die heerlijke gerechten weet te creëren..... Ook speelt men leuk in op de seizoenen. Vlees en vis, het is allemaal dik en dik in orde (denk nog regelmatig aan de kreeft van de watergrill en aan de asperges op traditionele wijze).
Ook diverse vrienden en familie hebben we hier in de afgelopen jaren met een gerust hart mee naar toe genomen. Men wil allemaal terug.....en dat zegt genoeg.

Gegeten op 19 december 2014

Robu

Eerste kerstdag gegeten. Menu top, afwisselend vis en vlees, super bediening en goede sfeer. Koks verdienen alle lof voor het samengestelde menu. Een heeel klein min puntje was de italiaanse rode wijn, deze was ( net als veel italiaanse wijnen) net iets te scherp in de afdronk.
volgende kerst zien ze me er weer!

Gegeten op 25 december 2014

awester

In het kader van de Heerlijk10Daagse een driegangenmenu geboekt voor de vriendelijke prijs van €25,00. Ter plekke ook het wijnarrangement van €15,00 erbij genomen. Vanwege een dergelijke menuprijs is het altijd afwachten hoe de kwaliteit van het eten is, maar Bakboord heeft zijn goede naam hooggehouden en serveerde een voortreffelijke maaltijd met vooraf een lekkere amuse, en bij elk gerecht een mooie, passende wijn. Het op zich grote restaurant heeft door de slimme indeling niettemin een knusse en warme uitstraling. En ondanks de donkerte van de avond zie je door de ramen het water van het Gooimeer schitteren. De bediening is professioneel, vriendelijk en uiterst correct, maar het zou wat ons betreft wel wat 'losser' mogen. Maar dat is iets persoonlijks. Het zal te maken hebben met de dubbele bekroning van ‘Beste zakenrestaurant van Almere’ en de navenant andere benadering. Eigenlijk geen minpunten, behalve dan dat na onze vraag of we wat water konden krijgen, direct werd gevraagd: 'Wilt u met of zonder bubbels? '. Dan moet je alert genoeg zijn om vervolgens om kraanwater te durven vragen. Voor ons geen probleem, en naar bleek voor Bakboord gelukkig ook niet. Maar toch: foei, dure flessen water aanbieden is niet meer van deze tijd. Terugkomen doen we hier zeker, want de kaart biedt oneindig veel heerlijks en Bakboord is het dubbeldwars waard.

Gegeten op 29 november 2014

jeanpaulgraft

Altijd weer heerlikk eten bij Bakboord, prachtig gelegen aan het Gooimeer. Ruime parkeerplekken bij aankomst, beetje stijve bediening maar wel meer dan correct. Menu met vleesspecialiteiten genomen, heerlijk en de geadviseerde wijnen waren subliem. Mooi grand dessert en met tevreden gevoel naar huis.

Gegeten op 27 september 2014

Schrijf zelf een recensie over Brasserie Bakboord in Almere

Schrijf hieronder je recensie over Brasserie Bakboord. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.