Van Buuren

2. Frans-internationaal
  3. 77% Duurzaam
  1. Toon telefoonnummer 030 231 75 03

aantafelinutrecht

Voor kleine eters is een sam sam concept altijd erg fijn, zo kan je toch een voorgerecht eten (maar dan de helft) zonder direct helemaal vol te zitten. Ik sloeg deze keer het voorgerecht echter over en ging direct voor de kaasfondue, evenals mijn tafelgenoot. Helaas de verkeerde keuze. D'r bleek dermate veel peper in het kaasmengsel te zitten, dat je nauwelijks meer proefde dat het daadwerkelijk om kaas ging. Ik ben gek op kaasfondue en eet het regelmatig buiten de deur, dus ik was behoorlijk teleurgesteld. De garnering was gelukkig wel in orde. En met de vlotte bediening en het toetje (Ijs koffie) was ook niets mis.

Gegeten op 11 februari 2015

piencg

Heerlijk gegeten op een zaterdag.
Het Sam-Sam concept in dit restaurant vind ik geweldig. Hierdoor heb ik zowel een voorgerecht, een hoofdgerecht als een dessert kunnen eten. De Vitello Tonato was heerlijk evenals de entrecôte met truffeljus. De Chocoladetrio bestaande uit een fudge, een mousse en chocoladeroomijs was een smakelijke afsluiting.
We waren blij dat we gereserveerd hadden want het was vol, waardoor het ook erg lawaaierig was. We hadden moeite om elkaar te verstaan. Toch komen we graag terug.

Gegeten op 28 maart 2015

bee1

Voor notoire twijfelaars als ik is het sam sam (halve porties mix and match) concept geweldig. Samen met mijn tafelgenoot bestelde ik 3 (halve) voorgerechten en 3 (halve) voorgerechten. We hadden weinig tijd en dachten dus dat we het toetje moesten overslaan. We hadden onze eindtijd doorgegeven aan de (supervlotte, lieve en attente) serveerster en die heeft er hoogstpersoonlijk voor gezorgd dat we ruim op tijd (inclusief nagerecht) klaar waren. De inrichting is niet heel bijzonder, eetcafé-esque en omdat er veel kleine tafeltjes kort bij elkaar staan verwacht ik dat het niet zo leuk is als het druk is, maar dat was bij ons niet het geval. Hoogtepuntjes: Makreeltartaar, Hertenbiefstuk en de vegetarische (op de kaart vegatarische) Wellington en de Fudge van het chocoladetriootje. Alles was erg goed bereid en omdat het halve porties waren konden we flink wat dingen proeven voor niet al te veel geld p.p. Prijs-kwaliteit-hoeveelheid verhoudig is wat mij betreft ok: een mooie middenmoot tussen eetcafé en restaurant. Het was een hele fijne avond.

Gegeten op 24 maart 2015

Richard_Dijkman

Bij ons (groepje van 6 vrienden) was het echt onder de maat. In zo'n groep zijn we echt niet kritisch (het gaat om de gezelligheid met iets te eten erbij), maar als je dan na lang wachten het hoofdgerecht krijgt met veel te weinig friet en garnering van niets, dan heb je het gehad. De ossensate zelf overigens wel heel smakelijk. Het zit waarschijnlijk in de veel te kleine keuken (kon je zien) en te weinig bediening voor veel te veel tafels. Het ziet er wel gezellig uit, maar na de rekening en een onvoldaan gevoel was de conclusie duidelijk: geen aanrader.

Gegeten op 20 maart 2015

Prox

Bediening, correct, zeer vriendelijk en voldoende aanwezig. Gastheer amicaal, dit geeft een huiselijk gevoel. De bediening was gezien de drukte goed aanspreekbaar.
De outillage was ondermaats. Ik moest om bierviltjes vragen om 2 van de 3 tafeltjes recht te krijgen. De inrichting is basic, tafelbladen zijn versleten en de tafel plakte, dit terwijl er strepen van het afnemen opzaten. Verder was het zeer druk en luidruchtig. Dit is niet perse een tekortkoming, maar wel iets waar je tegen moet kunnen.

We hebben een hele gezellige en smaakvolle avond beleefd. Het sam sam concept is zeer geslaagd, maar er sprong niet echt iets uit. Opmaak van de gangen was keurig, we hebben heel uiteenlopend gegeten. Aanraders waren de witlof als voorgerecht en de hertenbiefstuk en Italiaanse kaasfondue als hoofdgerecht. Het kaasplankje was summier. Sauvignon blanc was prima. Al met al voornamelijk door het sam sam concept een ruim voldoende.

Gegeten op 20 maart 2015

jadevanhasselt

Vandaag een hoofdgerecht gegeten bij Van Buuren. Ik heb zelf gekozen voor de hertenbiefstuk en de biologische kip (allebei samsam). De hertenbiefstuk was perfect gegaard en de jus heerlijk. Alleen de friet wat karig, ook voor een half menu. De kip was ook prima te eten. Jammer alleen dat er inkt door de aioli zat waardoor deze niet naar aioli smaakte. Ik vond het persoonlijk niet lekker. De rosé was overigens goed te drinken. Bediening is vriendelijk. De sfeer vind ik wel oké. Het interieur is wat gedateerd. Ik zou hier voor het eten zeker terugkomen. Doordat je van alle gerechtjes ook een helft kunt bestellen kun je er meerdere uitproberen. Erg leuk!

Gegeten op 5 maart 2015

art1958

Woensdagavond met een paar collega's gegeten bij Van Buuren. Het restaurant bestaat uit twee gedeelten. Voor een beetje cafe gedeelte, achter wat meer een restaurant. Wij zaten in het voorste gedeelte wat erg sfeervol was. Voor een woensdag avond was het lekker druk, wat natuurlijk sfeer verhogend werkt. De bediening was vlot en speelde goed in op de wensen van onze tafel. Het Sam Sam concept is erg leuk, twee halve gerechten op twee borden, het is echter niet aan mij besteed. Vooraf had ik de verse tonijn, die erg smaakvol was. Het hoofdgerecht, de hertenbiefstukjes was een beetje droog. De porties zijn ruim voldoende. Alleen jammer dat je voor de bijgerechten een extra supplement moet betalen. Bereken dat gewoon in je prijs. Prijs/kwaliteit verhouding was verder ruim voldoende. Redenen genoeg om er nog een keer heen te gaan.

Gegeten op 4 februari 2015

Bastiaan47

Gisterenavond gegeten bij Van Buuren, met z'n drieën en we kregen op voorhand twee uur de tijd om dat te doen want we hadden niet gereserveerd.
Geen punt, leuke tafel vooraan in de zaak.We waren vroeg maar in de loop van de tijd liep het voorste gedeelte vol.
Het idee van halve voor-en hoofd gerechte is leuk maar als kanttekening een klein dingetje. Geef in hemelsnaam eens gewoon scherpe messen bij het eten en niet van die verschrikkelijke steakmessen.
Ze snijden niet en scheuren het vlees stuk.
Verder vlotte leuke bediening en we komen zeker een weer een keer eten.
succes verder met de zaak.

groet Hans.

Gegeten op 28 januari 2015

K8lly

Gegeten op 24 januari 2015

RemcoN

Na een eerste kennismaking die helaas wat tegenviel ging ik vorige week in de herkansing bij dit restaurant. Gelukkig waren de porties dit keer aan de ruime kant, de hertenbiefstuk was geweldig. De saté was ok.

Bediening helemaal goed, leuk en spontaan. Het was ook beduidend rustiger dan de laatste keer dat ik er was, wellicht speelde dit mee.

Het blijft een vrij lawaaierig restaurant maar ik heb dit keer een prima avond gehad en ik ging met een gevulde maag weg.

Gegeten op 12 januari 2015

Schrijf zelf een recensie over Van Buuren in Utrecht

Schrijf hieronder je recensie over Van Buuren. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.