Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

Fat Alice & Moody Cracker

2. Cajun
  1. Toon telefoonnummer 0341 352 646
  2. www.fat-alice.nl

heinrichswalde

wat een heerlijk eten, alsof we weer in South Carolina waren. we komen zeker terug om nog meer te ontdekken we waren er met onze kleinzoon, hij heeft gefungeerd als onze doggybag, want het was te veel voor ons oudjes

Gegeten op 8 augustus 2014

keijzert

Ik had me zeer verheugd op een cajun gerecht maar helaas bleek bij de meeste stoofgerechten en soep een smaakversterker gebruikt te worden waar ik allergisch voor ben (ve tsin) bij nader beschouwing denk ik dat er zó weinig in zat dat ik het wel had kunnen hebben maar helaas. Het personeel en de kok hielpen me uitzoeken wat ik wel kon eten. ik kreeg ook naast de kruidenboter gewone boter: geweldig
Ik had als voorgerecht New Orléans sample: dat was lekker, echtgenoot had hussel mussel, ook heerlijk. Vervolgens de gegrilde zalm, gewoon goed en mijn tafelgenoot had Yambalaya, dat was heerlijk. Toe hadden we één proeverij waar we op verzoek 2x bestek bij kregen. dat was echt heerlijk, compleet met een gevulde soes en diverse ijssoorten. Het was verder erg gezellig met een ongedwongen sfeer. Hoewel we echt lekker gegeten hebben misten we wel de echte cajungerechten zoals blackend fish etc. Dit was een duidelijk aangepaste Hollandse variant.

Gegeten op 1 februari 2014

LiefhebbersAmersfoort

Met collega's hier gegeten. We hadden de makklijke optie namelijk onbeperkt spareribs, daarmee kan ik ook alleen hierover oordelen en niet over de rest van de menukaart. Service prima, decor ook. De spareribs naturel waren wat droog en de spicy versie was niet spicy...komen nog wel een keer terug om de rest van de kaart te proberen.

Gegeten op 9 oktober 2013

hansmoonen

Tijdens een weekendje weg na raadpleging van IENS bij dit restaurant uitgekomen nadat we er een dagje tevoren al naar binnen hadden gekeken. Zaterdagavond, wij waren er om kwart over zes, en hadden de laatste tweepersoonstafel mits we konden beloven rond acht uur weer weg te zijn. Gasten na ons werden vriendelijk richting andere restaurants gestuurd. Op zich natuurlijk een goed teken dat het helemaal vol zit, en dat er (tenminste op de zaterdag) gereserveerd dient te worden. En ja, wat ons betreft een restaurantje om nog eens terug te gaan komen. Leuke plek en zeer smakelijk gegeten. Op de Amerikaanse Cajun keuken geinspireerd is het in hoofdzaak gegrild vlees dat de kaart vult, hoewel er ook voor de visliefhebber voldoende keuze is. Wij aten de diamanthaas met knoflookboter en de chicken pie welke precies was zoals deze hoort te zijn. Ook de diamanthaas was zeer smakelijk en helemaal af met een goede salade en lekkere aardappeltjes. Het Rocky Road toetje was lekker, maar vooral heel erg machtig. Weet niet of ik me daar nog eens aan zou wagen om het gewoon maar bij een kopje koffie te houden. De bediening was behoorlijk snel, maar de serveersters zouden een iets beter op de klanten kunnen letten. Kortom: wij komen hier als we in de buurt zijn graag nog eens terug.

Gegeten op 28 september 2013

frankavaneijk

Vlees, vlees en vlees; daarvoor ga je naar Fat Alice. Heerlijke spareribs en smakelijke kip. Lekker bijgerechten. Restaurant zat snel vol ondanks het vroege tijdstip (17.30 uur) op deze warme zomerdag. Personeel was snel met de drankjes en kwam regelmatig vragen of alles in orde was. Tip: porties zijn groot. Wij hebben samen een voorgerecht gedeeld (nachos) en waren achteraf blij die keuze gemaakt te hebben. Prima zaak voor een volgende keer.

Gegeten op 26 juli 2013

sanne19

De eerste keer dat wij hier kwamen eten was het eten super. Met name de voorgerechten zijn echt aan te raden. Na de tweede keer zullen wij toch niet zo snel terugkomen. Het hoofdgerecht smaakte wat flauwtjes en het toetje (iet met een wafel) was ronduit smakeloos en de portie bijzonder klein. De bediening is wel vriendelijk en nadat we hadden aangegeven dat het toetje niet zo smaakvol was, kwam er een 'bedankt voor het aangeven' en dat was het dan ook. Misschien hadden we die ene keer pech, maar al met al vinden we het restaurant maar 'zo, zo'.

Gegeten op 30 mei 2013

secret

In Putten kwamen we tijdens een weekendje weg in Fat Alice terecht. Aantrekkelijk logo en Cajun restaurant gaven de doorslag om naar binnen te gaan. Hmm, het interieur heeft meer weg van een Duitse Stube dan van een Amerikaans georiënteerd eethuis. Jammer. Vriendelijke bediening en heel attent. Het eten was OK, maar het vegetarische gerecht was niet spannend. Terwijl het zo mooi op de kaart staat: "Door muziek en dans is de BOURBONSTREET altijd vrolijk en anders en bij ons is dat ook het geval. Een speciale dish van verschillende, gezellige vegetarische gerechtjes." Het was wat groenten bij elkaar, maar niet bijzonder. De Poor Boy is een maaltijdsalade met van alles wat. De Leftovers van oorsprong. Die wordt met brood en boter geserveerd. Op ons verzoek of het brood en de boter ook vervangen mocht worden door een beetje Cajun aardappeltjes, werd vriendelijk:"Ja, geen probleem" gezegd. Maar het stond wel extra aangeslagen op de rekening. Dat hebben we nog niet eerder meegemaakt.

Gegeten op 29 juni 2013

Rene-Thomas

We hebben hier met een groep gegeten. De sfeer en de bediening was zeer goed. Als voorgerecht hadden we carpaccio, gehaktballetjes en nacho's. De carpaccio heb ik elders wat beter gehad, maar was prima eetbaar. Als hoofdgerecht hadden de meesten hadden spare ribs besteld. De spare ribs cajun waren lekker pittig en goed gaar, het vlees trok je er zo af. Er zaten ook lekker gekruide aardappelschijfjes en wat groente bij. Het was onze eerste keer bij Fat Alice, maar zeer de moeite waard, we komen zeker nog een keer langs !

kjalving

Een cajun keuken in de Dorpsstraat van het Veluwse Putten, een groter contract is haast niet denkbaar, afgezien misschien van de bevindelijke godsbeleving die beide streken verbindt. Fat Alice heet het restaurant, en het is inmiddels tot een kleine keten uitgegroeid, en een begrip geworden op de Veluwerand. Louisiana grill staat er ook nog bij, maar de Veluwse grillvariant brandt niet op hout maar op lavastenen. De smokey spareribs danken hun rooksmaakje dan ook aan een flesje, De spareribs zijn verder goed gegaard en goed van kwaliteit. De smaak van de filets van de kalkoen en van het varken inde mixed grill zijn echter lastig van elkaar te onderscheiden. Paprika, selderij en ui zijn de heilige drie-eenheid van de cajun keuken. Die smaken heb ik echter nergens aangetroffen, al helemaal niet in de gumbo, een neutraal smakend gebonden vissoepje, niet vies, maar van een authentieke smaak was geen sprake. Zo kwam ik de smaak van okra ook nergens tegen. De long john silver steak bleek een goed gebraden stuk peperbiefstuk, met een garnituur van gefrituurde aardappelpartjes en godbetert sperziebonen. Het cajun element zou toch niet die halve stoofpeer zijn geweest? Kortom, Fat Alice is even cajun als de dorpsouderling een zeerover is op een verkleedfeest, getooid met een doek om zijn hoofd en een lapje voor zijn oog.
Nu zou u kunnen zeggen, kjalving, doe toch niet zo kritisch, de mensen hebben het er toch gewoon naar hun zin? Daar heeft u dan volmondig gelijk in, het eten is niet vies, het jonge personeel is vriendelijk en doet goed zijn best. Het interieur is oud-veluws gezellig en de muziek klinkt authentiek Cajun. Dat dan weer wel.

Gegeten op 13 juni 2013

sharonnn

Leuk restaurantje ! Je zit gezellig, knus. Heeeele grote porties ! we zijn er al een paar keer geweest, spare-ribs aan te raden. beenham ook, (veel te veel !) spies was wat minder, (droog) verder lekkere bijgerechten en nagerechten, redelijke service. (ze waren een aantal keer het drinken vergeten) wat ook erg apart was, weekmenu mocht ik niet bestellen, omdat ze niet alle nagerechten kon bieden die erop stonden. ( mocht ook niet in overleg met iets anders )

carmond

Het eten en met name de spareribs zijn super, daarvoor maak je tijd en rijdt je wat verder dan je eigen woonplaats.
De service was altijd goed, de eigenaresse neemt altijd het eten op, waardoor e.e.a in de keuken goed gaat.
Decor is goed, echter bij een volle zaak is 1 dames en 1 herentoilet te weinig. Ik denk dat de norm hoger ligt.
Alleen na het eten kregen we een domper en wel om de volgende reden.
Wij met z'n zevenen vakantie vieren bij Fat-Alice, waarvan 3 personen wel heel vaak komen (al jaren, dus zowat vaste gasten) bij Fat-alice op koopavond vanuit Almere vanwege de ongewongen sfeer. Tijdens hun jubileum begin dit jaar hebben wij een kaartje gewonnen voor 15% korting op de totaalrekening. Die was geldig tot 05-06-12. Alleen door verhuizen waren we hem kwijtgeraakt en nu gevonden. Ik vragen aan de eigenaresse of het nog kan. Resoluut, nee niet meer geldig en ze pakte hem meteen weg. We waren hier zo beduusd over, al had ze maar een gebaar gedaan om iets af te ronden.
De eigenaresse " Trudy" was vroeger in voor een praatje, zeker als je om een uur of 5 vraagt of ze nog even een plekje heeft voor 3 personen 18:00 uur, dat kon dan tot 19:30 uur, geen probleem,want we komen ook om te winkelen.
Het gaat ze schijnbaar te goed, let wel in deze tijd, koester u vaste klanten!
Voor ons is deze tent basta en ik zal tegen een ieder zeggen, passeer die tent, er zijn genoeg andere eetgelegenheden in Putten, waar u nog gastvrij wordt ontvangen. Dan maar geen spareribs meer.
Nu komen wij er nooit meer en daarmee meerdere personen (collega's, familie etc.), want die waren mede door ons verhaal ook stom verbaast over de handelswijze eigenaresse.

Gegeten op 19 oktober 2012

GMA3195

Gezellig restaurant waar het personeel net dat stapje meer zet omn het de gast naar de zin te maken. Heerlijk eten en een stokbroodje met kruidenboter krijg je gewoon van het huis! De Gumbo vissoep als vooraf is een aanrader!

Gegeten op 13 oktober 2012

Linlindada

Heerlijk gegeten door per toeval hier terecht te komen. vriendelijk personeel, heerlijk eten, en grote porties. gezellige entourage. een aanrader voor iedereen die van lekker eten houdt! ook de menukaart is grappig vormgegeven door het te doel lijken op een newspaper uit de vroegere VS. ik ga hier zeker nog eens heen!

Gegeten op 15 augustus 2012

*eSThER*

• Matig

• Matig

Gezellig eetcafe met vriendelijke bediening. Ruime keuze op de kaart, ook voor vegetariërs. Bij de voorgerechten is het enige vega gerecht helaas stokbrood met kruidenboter, maar gelukkig konden de nacho's ook zonder gehakt geleverd worden. Toen ik de nacho's met gehakt van een tafelgenoot zag, was ik blij dat er bij mij geen gehakt op zat. Het gerecht was een complete maaltijd. En zo gaat het door: ook bij het hoofdgerecht waren de porties uitermate groot waardoor er veel eten terug naar de keuken en richting de prullenbak ging. Jammer! Iets minder mag best. Misschien dat er dan iets meer aandacht naar de smaak van het gerecht kan gaan. De guacamole was een groene smurrie zonder enige smaak, de veggie burrito zat vol groenten en bonen, maar de smaak was achtergebleven in de keuken. Het enige gerecht dat ik lekker vond, was de sinaasappel-cheesecake.
Conclusie: een gezellig eettentje om met een groep ongedwongen te gaan eten, maar de kwaliteit van het eten kan stukken beter, zeker als je kijkt naar de prijs.

monique13

• Goed

Vlees is heerlijk mals. Garlicbread vooraf zou ik sowieso bestellen, zelfs als je nog een voorgerecht neemt. 1x garlicbread is dan voldoende voor 4 personen. Erg gezellig. Zorg wel dat je beneden kunt zitten, boven heeft veel minder sfeer. Verder absolute aanrader!

GMA3195

• Uitstekend

Zaterdag 12 februari bij Fat Alice wezen eten, wat een gezellige zaak, goed eten en leuk personeel. We hadden een leuk tafeltje ons prima vermaakt. RESERVEREN IS NODIG: Het was bomvol maar erg gezellig ! Tip voorgerecht: Meet The Mushroom....

anoniempje81

• Goed

Ben hier vorig jaar geweest tijdens weekendje weg en helemaal enthousiast van de leuke sfeer en het originele en lekkere eten. Veel mensen aangeraden en iedereen komt enthousiast terug. Binnenkort maar weer eens die kant op!

martmart

• Goed

Heerlijk vlees (!), ongedwongen sfeertje, betaalbaar. Ik vond het er wel druk en her en der onpraktische tafeltjes; qua positie; dat moet je dus wel treffen.

Marcel Busser

• Redelijk

• Redelijk

"het hoeft niet lekker te zijn, als het maar veel is". Dat is denk ik het motto van dit eethuis. De porties zijn absurd groot. Kwaliteit is zeker niet slecht, maar zeker ook niet bijzonder goed. "wilt u het bot meenemen voor de hond

ursamajor

• Uitstekend

Wat een vriendelijke bediening en gezellige ambiance hier!
Het eten smaakte vers en het vlees is uit de kunst. De spareribs zijn hier wel overheerlijk en de biefstuk mooi gebakken mals en goed op temperatuur.
Ook de wijn is erg goed.
Wij kunnen dit restaurant zeker aanbevelen!

Schrijf zelf een recensie over Fat Alice & Moody Cracker in Putten

Schrijf hieronder je recensie over Fat Alice & Moody Cracker. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.