De Blauwe Hollander

• 7.8

• 7.7

zxcvbnm
  • Recensies in de laatste twee jaar

Echt Hollandse kaart, wat zowel toeristen als Nederlanders aantrekt. Gisteren gegeten, twee keer in het Engels aangesproken. Gezien de lokatie en mijn ietwat internationale uiterlijk begrijpelijk en niet storend. Gegaan voor de biefstuk. Formaat was niet kinderachtig en smaakte goed, evenals de bijgerechten. Ik had helaas geen tijd voor een dessert. Sfeervolle tent met erg vriendelijke bediening. De buurt is erg toeristisch, maar dat vergeet je als je binnen bent. De prijzen zijn O.K.

Gegeten op 21 maart 2014

corstiaan
  • Recensies in de laatste twee jaar

We kwamen binnengelopen vanwege de kaart met Nederlandse gerechten. Leuk! Maar dan valt het voor Hollanders toch tegen omdat het wat erg moeders pot is die nooit verfijnd heeft leren koken. Maar het is allemaal niet duur. De appeltaart zou huisgemaakt zijn. Nee dus. De aardige bediening had dat wel beloofd.

Gegeten op 1 februari 2013

Koenus
  • Recensies in de laatste twee jaar

De Blauwe Hollander is een van onze favoriete klassiekers. De beste stampotten van Amsterdam, misschien wel van heel NL! Ooit per ongeluk tegen aan gelopen, eten er nu zeker 3x per jaar. Vreemde locatie (zeer toeristische plek bij Leidsche plein), bijpassende inrichting, maar als je zit en je stampot krijgt, is het echt genieten! Boerenkool het allerlekkerste met spekjes en vraag zeker ook om de picalilly, maar ook andijvie en zuurkool stampotten grote klasse, met kuiltje jus en grote bal gehakt ;-). Aanrader voor elke stampot fan!

Gegeten op 14 december 2012

omanellie

• Redelijk

Wij waren er 8 maart moeder en dochter. Carpaccio ijskoud na 10 min. wachten nog veel te koud(uit de vriezer?) Spare -ribs gesuddert niet lekker . De kogelbiefstuk taai en niet op smaak. Eet in dit restaurant de stamppotten die zijn heerlijk.

thea2201

• Goed

gisteravond hier gegeten,en waren zeer tevreden over de kalfslever,en de slibtong. ook de voor en nagerechten waren prima,alleen de bediening zou iets alerter en vriendelijker kunnen.bij het afrekenen werd het geld plus fooi weggegrist en werd niet meer naar ons om gekeken, zonder goedeavond van het personeel hebben we het pand verlaten,en dat geeft een domper op het geheel.

Wlthr

• Uitstekend

Wauw, wat een zuurkoolstamppot!! Zuurkool is mijn favoriete stamppot.. en deze smaakte precies zoals vroeger thuis. Misschien zelfs beter (sorry ma). En de gehaktbal verdient ook een prijs. Kortom, een heerlijke maaltijd en fijne bediening... ze zien me daar vaker terug!!

gvda

• Uitstekend

Ik heb hier laatst heerlijke andijviestamppot - met daarbij een gehaktbal om U tegen te zeggen - gegeten. Alsof ik bij moeders thuis aan tafel zat. Vlotte bediening, betaalbaar en een prettige sfeer. De nieuwe eigenaars weten waar ze mee bezig zijn. Aanrader!

witte bloem

• Uitstekend

Heerlijke gerechten op de kaart, de aardappelsoep is een echte aanrader! En ik had nooit gedacht dat ik van andijviestamppot zo zou smullen.

John de 3e

• Uitstekend

Ik heb hier heerlijk gegeten, er zijn sinds kort nieuwe eigenaars en dat merk je gelijk, er wordt meer aandacht besteed aan zowel de gasten als aan de kwaliteit van het eten, meer uit eigen keuken, lekkere gerechten voor een betaalbare prijs, de kalfslever met hete bliksem en sjalottenjus is uit de kunst en ook de paling in 't groen is om je vingers bij af te likken, kan niet wachten op de boerenkool stamppot !!!

ManonSTPL

• Goed

Heerlijke Tournedos met bospeentjes gegeten. Kaart doet vermoeden dat je een vol bord eten krijgt, maar dat is gelukkig niet zo. Eten werd mooi geserveerd, met niet teveel op het bord, friet in een apart schaaltje. Groenten beetgaar gekookt, heerlijk. Leuke bediening. Ben geen wijnkenner, maar de huiswijn smaakte prima!

Schrijf zelf een recensie over De Blauwe Hollander in Amsterdam

Schrijf hieronder je recensie over De Blauwe Hollander. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!