• foto's van Restaurant Burgerzaken in Leiden - 1

Reserveer nu!

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 071 566 11 22

flurps

Leuk ingericht restaurant in de Breestraat. Vlotte en vriendelijke bediening. Smakelijke amuses (oa gemarineerde aubergine), gevolgd door voorgerecht met Schotse zalm met bietjes. Als hoofdgerecht de vangst van de dag, kabeljauw in een lekker gekruid korstje van gehakt. Nagerecht koffie met friandises. Portiegrootte prima. Lekker gegeten!

Sanderp

Burgerzaken heeft geen uitgebreide kaart maar op zich voldoende om prima te eten.
De schotse zalm als voorgerecht is prima.
De aberdeen black angus was redelijk van smaak.
De medewerkers zijn zeer vriendelijk en heel servicegericht.
De sfeer is informeel en goed en het restaurant was de gehele avond gevuld.

Gegeten op 14 maart 2015

renters

Voorafgaand aan theaterbezoek snel een hoofdgerecht gegeten en bier gedronken. De bediening was uitzonderlijk aardig. We voelden ons helemaal welkom. De amuse was heel lekker en ook de black angus en het varkensvlees waren prima. We konden ruimschoots op tijd afrekenen om, aan de overkant, naar de stadsgehoorzaal te gaan.

Gegeten op 24 februari 2015

anne139

Via online reservering

Heerlijke broodjes, vooral als vegetariër vind ik het altijd erg fijn om bij Burgerzaken te eten. Niet de standaard broodjes met mozzarella en geitenkaas, maar verrassende, heerlijke broodjes. Dit keer had ik kerriebrood met mosterdmayonaise en uiencompote.

Gegeten op 31 januari 2015

Mathilde100

Via online reservering

Met 4 personen tafel besteld om 7 uur. Bij binnenkomst was het lekker druk. Eenvoudige tafels, maar mooie Art Deco schilderingen op de wand.
De kaart is niet heel wild, maar dat heeft weer als voordeel dat iedereen iets kan kiezen dat bij zijn smaak past. Gerookte tonijn carpaccio lekker, maar iets te koud en salade erbij iets te vlak van smaak. Geitenkaas bleek gepaneerd en gefrituurd (?), wat beetje jaren 90 overkwam. Wel smaakvol, maar niet echt een salade (zoals het gerecht wel op de kaart stond). Paddenstoelen risotto met truffel was overheerlijk. Lekker smeuïg, met veel paddenstoelen en niet overheersende truffel smaak. Mooie grote moot kabeljauw, maar bij de linzen die eronder lagen had iets meer van de lekkere saus gepast. De steak was goed en de friet prima.
Voor een toetje was weinig plek over (wat betekent dat de porties goed waren). De boerenyoghurt was smaakvol met een leuke verrassing binnenin. Fijn dat je de koffie compleet ook als cappuccino of thee kunt nemen.
Wat ons wel erg tegenviel was de snelheid van bedienen. Ok, het is vrijdag avond en dus druk. Maar we moesten tot half 9 wachten voor de eerste gang en daarna nog een keer vragen naar het hoofdgerecht. De wijn werd redelijk snel geserveerd, maar ook naar de tonic moesten we hengelen. Dat kan echt beter!

Gegeten op 30 januari 2015

hoirick

Prima gegeten bij Burgerzaken, tijdens een avondje Leiden. Het bedienend personeel was vriendelijk en correct. Het eten was van een uitstekende prijs-kwaliteitverhouding. Tonijn als voorgerecht; mooi bord en goede smaak. Vangst van de dag als hoofdgerecht (poon); smaakvol geserveerd met kikkererwtenpuree en goede saus. Ook de biefstuk van mijn tafelgenoot smaakte uitstekend. Zeer zeker voor herhaling vatbaar.

Gegeten op 2 januari 2015

ldope

Dit restaurant staat al heel lang op het lijstje van plekken om te lunchen in leiden. Hoor van veel mensen dat het top is....helaas wij kwamen van een koude kermis thuis. Het was gewoon. Ik had de een bruchetta carp met oude kaas en truffel creme. De truffel en de kaas waren lekker jammer da het vlees niet meer te defineren is kwa smaak. Mijn tafelgenoot had een burger(medium) was helaas doorbakken. De ingemaakte groente erbij zijn een leuk idee alleen jammer dat door de grof gesnede groenten en het driehoekige broodje je ronde hamburger niet op een normale manier te eten is.
Bedien was correct, jammer dat ze geen gedag zeggen als je weg gaat. Voor ons niet nog een keer

guusenmarja

Mooie gelegenheid met een leuk uitzicht op het gemeentehuis van Leiden. Ondanks dat het gezellig druk was kregen wij een 4 persoonstafel voor 2 personen. Na een toiletbezoek, waarom zijn de toiletten in dit soort oude gebouwen altijd zo klein?, viel mij op dat de ronde 2 persoonstafels wel klein zijn. Daarom heel tevreden met onze tafel. Onze keuze viel op het 3 gangen menu. Lekkere ingelegde groenten als amuse. De rillette van eend was goed van smaak en temperatuur. Ook de zalm was ruim voldoende, echter de jeneversmaak heb ik niet kunnen ontdekken. De smaak van het Breughels varkensvlees was goed en de gaarheid was voldoende. Garnituur was goed bijpassend en de porties spraken ons aan. Het vegetarisch hoofdgerecht, gevulde pasta was lekker en ruim voldoende. Als dessert hadden we koffie compleet en Carrot cheesecake met een Capucino. De koffies kwamen wel maar de Carrot cheesecake liet op zich wachten. Dit werd door de vriendelijke bediening goed opgepakt en met de nodige gemeende verontschuldigingen alsnog gebracht. De bediening is vriendelijk en oplettend. Al met al een adres waar ik nog wel eens terug zal komen/

Gegeten op 17 januari 2015

Gedachtenvoer

We hadden gereserveerd om 20.30 met 8 personen en kwamen om 21.00uur met 5 personen. Om 20.55 werd er op de mobiel vriendelijk gebeld of we nog kwamen maar absoluut niet dwingend en de ontbrekende personen werden gracieus opgelost door een 2 persoons tafeltje van de hoofdtafel af te schuiven zonder enig teken van irritatie. Amandeltjes en ingelegde paprika als opwarmertje. Mooi menu voor 29,50 met ruime keuze. Carpaccio van Albacore tonijn met smaakvolle salade, daarna Angus beef of dorade en als afsluiting de kaas of de aangeklede koffie. Zeer goede prijs- kwaliteitsverhouding. Voorherhaling vatbaar!

Gegeten op 10 januari 2015

Lekkor

Tussen het winkelen door op de dag van kerstavond lekker geluncht hier. Broodjes met verassende smaak combinaties die goed uitpakken; de bastiaanse blauw met bietenyoghurt was echt geweldig. Ook leuk dat ze hun broodjes ook per beleg uitkiezen en daar dus een 'extra dimensie' in smaak combinaties kunnen gebruiken. Bediening was goed en snel. Vind de inrichting wel nog een beetje oubollig maar dat mag ook wel met de naam Burgerzaken! Kom hier graag nog een keer lunchen.

Gegeten op 24 december 2014

Schrijf zelf een recensie over Restaurant Burgerzaken in Leiden

Schrijf hieronder je recensie over Restaurant Burgerzaken. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.