• foto's van Restaurant Burgerzaken in Leiden - 1

• 7.5 10 12

• 7.8

• 7.6

Restaurant Burgerzaken over zichzelf

Restaurant BurgerZaken is 7 dagen per week geopend voor lunch, borrel en diner. Wij gebruiken dagverse producten en bereiden al onze gerechten met verse ingrediënten. Onze lunch-en dinerkaart verandert vier keer per jaar. Voor gezelschappen hebben wij een unieke Middeleeuwse kelder, zeer geschikt voor een feestje, borrel, lunch of diner.

Missus T
  • Recensies in de laatste twee jaar

Geen spijt dat ik hier rond de middag naar binnen gestapt ben! Vers bereiden, mild gekruide, gerechten met een 'draai' (zonder te gek te worden). Ik heb de gestoomde makreel, dragon-roomkaas en venkel-sinaasappelsalade genomen. Wat handig dat dezelfde 'brood' gerechten (mooie bijzondere soorten brood trouwens) ook in een salade vorm geserveerd kunnen worden, ideaal als je niet echt een koolhydratenmens bent zoals ik! De sfeer is goed met Art-Deco versieringen welke mooi bij het gebouw zelf zich aansluiten. Er is een kleine patio achterin (echt fijn bij mooi weer). Service snel genoeg, helaas kan men niet met Amex betalen maar dat gebeurt vaak in de Nederlandse horeca. Verse jus aanwezig, ook werd vriendelijk rekening gehouden met de dieet wensen van mijn tafelgezel, kortom: voor lunch- "doen!" en ben benieuwd naar de diner!

Gegeten op 26 maart 2014

pjansen70
  • Recensies in de laatste twee jaar

vooral hoofdgerecht en toe waren van hoog niveau. Erg lekker eten, en prachtig opgemaakt. Niet al te grote porties, maar goede kwaliteit. En buitengewoon lekkere wijnen, rood en wit, naast prachtige dessertwijnen.

Gegeten op 21 december 2013

ebla
  • Recensies in de laatste twee jaar

Lekker diner gehad bij Burgerzaken, het eten was van goed kwaliteit en er zaten pauzes van fijne duur tussen de gerechten. Eindelijk eens goed eten zonder al te formele bediening en sfeer.

Gegeten op 18 november 2013

Emveebee
  • Recensies in de laatste twee jaar

Heerlijk rustig leescafé dat in de avond restaurant wordt.
Het "Burgerzakenmenu" genomen dat bestond uit rundvlees vooraf, eendenborst als hoofdgerecht en crème Catalana als dessert.

Het voorgerecht was weinig bijzonder en zou ook zo in een eetcafé geserveerd kunnen worden. De eendenborst was goed en ook flinke porties eendenborst. Het dessert was enigszins creatief aangezien de crème een lavendelsmaak had.

De bediening was goed. Helaas vraagt men een behoorlijk hoge prijs (menu 31,50) voor de gerechten en kan binnen 100 afstand van dit restaurant voor dat bedrag in diverse andere restaurants (veel) beter gegeten worden. Jammer.

Gegeten op 13 november 2013

mirandaadnarim
  • Recensies in de laatste twee jaar

Geluncht bij burgerzaken had ik al eerder, maar dineren nog niet. Mooie ruimte en schilderingen. Tafel/ aankleding mag wat aangekleder/rijker, nu wat studentikoos terwijl de keuken en prijs daar niet naar is. Prima brood. Filo met geitenkaas was lekker, maar had nog iets ernaast kunnen gebruiken. Fijne wijn. Wat koude koffie, jammer van het in principe goede bakkie... Lees nu dat het biologisch is. Helaas staat dat niet bij de gerechten op de kaart.

patty3
  • Recensies in de laatste twee jaar

Fijne overzichtelijke kaart met voldoende variatie. Ik heb de vis van de dag genomen, scholfilet met zwarte risotto. Erg lekker en goed klaargemaakt, hoewel het ietsje minder zout had gemogen. Het dessert was ook erg lekker en zag er heel mooi uit (Panna cotta van citroen, met aarbeienijs en aardbeien). Lekkere wijn ook. Prima service. Het is er alleen wat luidruchtig (gewoon door de akoestiek, niet door luide gasten) en het ziet er uit als een eetcafé. Mag iets mooier aangekleed worden, als het tenminste eer wil doen aan het eten dat geserveerd wordt.

Gegeten op 14 juni 2013

justincase
  • Recensies in de laatste twee jaar

Entourage uitstekend, mooie zaak. Eten wisselvallig. Lamszadel te rauw en vooral zout, zwezerik smaakt naar...niets eigenlijk of het moet bloem zijn. Coquilles perfect, schol prima, gegrilde sardienen lekker.

fam-Smits
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wij hebben genoten van een heerlijke lunch met o.a. bruschetta met gegrilde groenten en mozzarella, een risotto met zeevruchten en voor onze zoon een pannenkoek met kaas. Wij komen vaak in Leiden en Burgerzaken is ons favoriete restaurant daar. Het eten is voortreffelijk - de kaart wordt regelmatig vernieuwd. De bediening is heel vriendelijk en ter zake kundig. De sfeer is altijd prettig en ontspannen. Zeker een aanrader!

Gegeten op 23 februari 2013

Marijke59
  • Recensies in de laatste twee jaar

Voor een lekkere lunch kun je hier uitstekend terecht. Geen standaard broodjes, maar bijzonder brood, verrassend belegd vaak met smaken uit de mediterrane of wereldkeuken. Menu wordt zeer regelmatig vernieuwd. Bediening is prettig. Inrichting is knus. In de zomer is achterin het kleine terras geopend, maar ook buiten voor de zaak staan enkele tafeltjes. Voorin staat een leestafel. Voor ons een lokatie om regelmatig te lunchen.

svdeelen
  • Recensies in de laatste twee jaar

Gisteren weer heerlijk gegeten bij Burgerzaken.
We komen hier al jaren en het is en blijft een geweldige zaak.
Altijd een vriendelijke bediening en lekkere verassende gerechten, zowel voor de lunch als voor het diner.
Wij komen zeker weer terug!

Gegeten op 4 december 2012

Schrijf zelf een recensie over Restaurant Burgerzaken in Leiden

Schrijf hieronder je recensie over Restaurant Burgerzaken. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!