Pannenkoekenboerderij De Hooiberg

1. Restaurant
  2. Pannenkoeken e/o poffertjes
  1. Toon telefoonnummer 071 582 07 30

Haarlem1

Heerlijk gegeten, pannenkoeken ook glutenvrije versie geprobeerd, erg lekker. Super vriendelijk personeel, fijne sfeer, goed meegedacht in mogelijkheden voor aangepast dieet.
Kortom we komen graag nog eens terug!

Gegeten op 23 maart 2015

bashne

Als ik zo door de recensies heen blader dan zie ik een groot verschil ontstaan tussen de lunch en het diner. Zelf heb ik namelijk al twee keer in de avond bij het restaurant gestaan, waar ik dan tot mijn grote verbazing een rij zag staan die door ging tot buiten het restaurant. Voor mij dan reden om opzoek te gaan naar iets anders. Daarom ben ik hier een keer gaan kijken met de lunch en zelfs toen waren er meer tafeltjes bezet dan dat ik op voorhand had verwacht. Neemt niet weg dat je hier dus prima kunt lunchen en dat er voldoende sfeer is in de zaak. De bediening was gewoon goed en ik vond mijn "pizza pannenkoek" één van de beste die ik ooit gehad heb in een pannenkoekenboerderij. Misschien dat dit door de relatieve rust kwam, maar daar kan ik nog niet over oordelen. Voor onze lunch was de prijs/kwaliteit verhouding gewoon goed!

Gegeten op 9 februari 2015

Tino2401

Het spijt me, maar de kok is luie en misbruikt zijn 'visie' als argument om niet ontbijtspek in een pan te bakken, maar een hand ongebakken spekjes (kleine stukjes) te gebruiken. Ik vond de smaak van de pannenkoeken niet lekker en mijn spekpannenkoek sloeg (dus) nergens op. Ik ga er niet meer eten en zal dit restaurant ook niet gauw aanbevelen.

DeEters

Wij kwamen regelmatig een pannenkoek bij de De Hooiberg eten en altijd wel redelijk gegeten. De wachtrij voor de deur altijd wat minder. Deze keer met 6 personen aan tafel geschoven vanuit Texel op weg naar Delft. Persoonlijk heb ik een satépannenkoek besteld en deze werd geserveerd met satésaus wat dikker was dan de pindakaas uit een pot. Een hap genomen, vlees lekker, maar de satésaus was niet uit te smeren over de pannenkoek. Een jongedame aangesproken op deze dikke brij, en deze reageerde dat het er niet goed uitzag en dat ze het zo ook nooit heeft gezien laat staan serveerde. Ik kreeg een nieuwe. Ze kwam terug met de mededeling dat ze geen andere satésaus kan geven dan wat ik heb gekregen. Ik mocht een andere pannenkoek uitzoeken. Ik heb een spek/rozijnen gekozen. Jammer genoeg waren de spekkies hard en taai. Maar goed, waarschijnlijk de wet van Murphy, niet over gereclameerd. Ik wilde eten, dan maar het betere kauwwerk erop loslaten. Na afloop kreeg ik de rekening en daar staat op een satépannenkoek. Ik vroeg of dit klopt aan de jongedame, en deze zei mij dat dit een beslissing was van de eigenaar. Scheelt een bedrag van rond de 2 euro wat een satépannenkoek duurder is. De beredenering van de eigenaar was dat hij zelf de pannenkoek heeft bereid en dat er niets mis mee was. Vandaar het hogere bedrag. Iedereen bij ons aan de tafel, inclusief de bedienende jongedame, waren verbijsterd over de reactie van de eigenaar, want die satésaus zag er niet uit. De eigenaar suggereerde dat ik te lang had gewacht met eten..... door het afkoelen werd de saus dik en ik had er een hap van genomen! Je krijgt je pannenkoek en dan ga je niet eerst een kwartiertje vliegenvangen die er niet waren, voordat je gaat eten! Een belachelijke insinuatie! Ik werd gesommeerd om het hogere bedrag te betalen en verder klaar. De eigenaar was niet voor reden vatbaar. Dit heb ik gedaan onder protest en wat mij betreft is er geen haar meer op m'n hoofd, en ik heb er nog een stapeltje, dat ik bij deze eigenaar aan een van zijn tafels aanschuif, met zijn klantonvriendelijke gedrag!!

Gegeten op 29 september 2014

kokkie1985

Goede prijs kwaliteitverhouding en veel keuze. Voldoende personeel dat jong is maar zeer correct en hulpvaardig. Het nieuwe pand is ergbmooi, netjes, schoon en sfeervol ingericht. Voor de kinderen zou nog wel wat meer geregeld kunnen worden betreft entertainment.

De pannenkoeken zijn goed gebakken en beslag van goede kwaliteit en worden ruim belegd, bij ons was de kok volgens mij uitgeschoten met de kaas maar dat is niet heel erg.

In tegenstelling te sommige andere pannenkoekhuizen wordt hier de pannenkoek wel vlot geserveerd hetgeen wel handig is als je langs de snelweg zit.

Gegeten op 28 december 2014

oma1

Heerlijk gegeten met kinderen en kleinkinderen. Goede service. Goede prijs/kwaliteit verhouding. Een tip: een speeltoestel voor kinderen is een welkome aanvulling op de leuke buitenruimte.

Gegeten op 22 december 2014

Wendy5586

Leuk voor kinderen!
Pannenkoeken zijn lekker, bediening matig.

Weinig speelruimte voor de kinderen, klein tv hoekje met nauwelijks speelgoed.
De nieuwe locatie is gelukkig (tot nu toe) een stuk schoner dan de oude boerderij.. Hopelijk blijft dit zo!

Gegeten op 30 april 2014

melah

Pannenkoeken zijn wel oke. Jonge mensen in de bediening zijn vriendelijk. Bij et bestellen van 2 kabouter pannenkoeken krijg je maar 1 x de kabouter met versiersels. Dat moeten er 2 zijn vind ik! Ik bestel niet 1 kabouter pannenkoek en 1 naturel pannenkoek. Ik betaal 2 kabouter pannenkoeken namelijk en niet 1 naturel en 1 kabouter...
Het restaurant is uiteraard een restaurant waar men met kinderen komt. Ik vind dus ook dat er veel vermaak moet zijn voor de kinderen. Bij uitstek een pannenkoeken restaurant zou hier toch rekening mee moeten houden. Er is alleen een ruimte met tv! Verder niets!!! Belachelijk. Als je erom vraagt krijgen ze wel een kleurplaat en kleurtjes, maar verder is er niets. Ook buiten niet met mooi weer. Maak een klein omheint speeltuintje. En binnen wat meer vertier zoals krijtbord in de volle lengte van een muur, een tafel met blokken, kleurtjes, kleurplaten etc. Er z\is genoeg te verzinnen. Mooie nieuwe locatie, ruimte erom heen genoeg. Maak er meer een kinder restaurant van!!! Dan kom je ook sneller terg met je kinderen. Nu gaan ze zich vervelen...

Gegeten op 20 augustus 2014

patty16

Het restaurant ziet er prachtig uit op de nieuwe locatie. De sfeer binnen is gezellig. Wel kan het, met name in de weekenden, erg druk zijn met zelfs een wachtrij voor de deur. Toch is de bediening altijd erg vlot en attent, hoe druk het ook is.
De pannenkoeken zijn goed (heb er nooit een ander gerecht besteld) maar niet de allerbeste uit de regio.
Wat ik jammer vind is dat er nooit seizoensgebonden-pannenkoeken worden aangeboden. De kaart is altijd hetzelfde.

Gegeten op 1 juni 2014

JayC

Een pannenkoekrestaurant zou het belang van kinderen voorop moeten stellen; afgezien van 2 televisiehoekjes is er voor de kleintjes echter niets! Dat viel tegen. Dan het eten.
De naturel (kinder-)pannenkoek was oké. De boerenjongenspannenkoek daarentegen niet. De pannenkoek was lauw, de buitenrand zelfs koud en er was een enorme berg koude (!) rozijnen op gekieperd. Niet meegebakken dus, waardoor het totaal aan smaak ontbrak. Ook de spekpannenkoek was beroerd: blokjes (!) spek, eveneens ongebakken op een half-koude pannenkoek. De serveerster zou de kritiek "aan de keuken doorspelen"... Niets terug gehoord.
Het maakt allemaal een gemakzuchtige indruk en het vermoeden rees dat de pannenkoeken niet vers, maar opgewarmd waren. Dit vermoeden werd bevestigd bij het afrekenen. Vanaf de kassa hadden we prima zicht op de open keuken. Er stond geen pan op het vuur, er werd niets gebakken, er was zelfs geen kok te zien. Maar vooraan stond een grote stapel van (zo'n) 40 voorgebakken pannenkoeken. Gemak dient de mens. Maar dient het ook je gasten??

Gegeten op 14 augustus 2014

Schrijf zelf een recensie over Pannenkoekenboerderij De Hooiberg in Leiderdorp

Schrijf hieronder je recensie over Pannenkoekenboerderij De Hooiberg. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.