Oudt Leyden

• 8.3

• 8.1

goedetenmetvrienden
  • Recensies in de laatste twee jaar

Vriendelijke bediening en ingericht zoals het hoort. We bestelden de klassieker appel-spek-kaas. Er zat voornamelijk appel op de pannenkoek, helaas zeer weinig kaas en spek. Hetzelfde gold voor de tomaat-kaas. Tomaat aanwezig, kaas zeer weinig. Dat kan beter!

Gegeten op 20 januari 2014

Missus T
  • Recensies in de laatste twee jaar

Het is wel de eerste keer in mijn leven dat ik een 8 aan een pannekoekenhuis geef! En de tweede keer dat ik hier gegeten heb :) De eenvoud en no-nonsense van een pannekoekenrestaurant heb je het hier ook (in de positieve zin). Men verwacht een snelle, simpele en vriendelijke bediening, een mooie, dunne, niet gebrande pannekoek met een degelijke drankje ernaast - en dat krijg je ook. Er wordt niet gezeurd over kraanwater, sfeer is ouderwets gezellig zonder uitbollig voort te komen. Ik vind het wat pannekoeken betreft de beste keus in Leiden.

Gegeten op 17 november 2013

jaap10
  • Recensies in de laatste twee jaar

Op hetzelfde plein zijn drie pannenkoekenhuizen. Oudt Leyden is wat ons betreft de beste. Een enorme keus aan pannenkoeken, de ene nog lekkerder dan de ander. We waren met 7 personen, ieder koos wat anders, maar was zonder uitzondering tevreden. Het bedienend personeel is uiterst vriendelijk. Het decor is wat ouderwets, zoals je ook zou verwachten.

Gegeten op 22 september 2013

Silky
  • Recensies in de laatste twee jaar

Een echt pannenkoekenhuis met grote, goed belgde en niet te dikke pannenkoeken. wij zijn samen grote eters en nemen graag een soepje vooraf, of hebben nog ruime voor een toetje. Een klassieke hit die wat ons betreft in Nederland door geen enkel ander pannenkoekenhuis wordt overtroffen.

Gegeten op 29 maart 2013

peekluts
  • Recensies in de laatste twee jaar

Alleen al vanwege de inrichting ga je hier pannenkoeken eten. De zaak is gelukkig niet omgetoverd in een kinderspeelparadijs. Integendeel, hier wordt de pannenkoekeneter tenminste nog serieus genomen. Geheel in overeenstemming met de inrichting werd de pannenkoek op delfts blauwe borden geserveerd.
De apfelstrudel pannenkoek van mijn vriendin was heerlijk en ook echt opgemaakt als een apfelstrudel. Er zat lekker veel amandelspijs in. Een aanrader als je van de zoete variant houdt.
Mijn kaas-champignon pannenkoek was met een enkele korrel zeezout erop zelfs perfect.
De pannenkoeken zijn niet te dik, maar ook zeker geen flensjes. Precies goed. Daarnaast zijn ze enorm groot, zodat je absoluut niet met honger de deur uit gaat. Een heerlijke pannenkoek, een vriendelijke bediening en een prachtig decor; het enige dat ontbrak was strenge vorst, een dik pak sneeuw en een knapperend haardvuur.

Gegeten op 14 juli 2013

foodylobbi
  • Recensies in de laatste twee jaar

I eat here pancakes every now and then with my friends and they always had the best pancakes ever! The personnel is friendly and I really like the interior. Every time I bring foreigners here, they love the pancakes as well.

Gegeten op 29 april 2013

Nina-Z
  • Recensies in de laatste twee jaar

Heerlijke pannenkoeken! Ik eet hier regelmatig, bij verschillende pannenkoekenrestaurants gegeten maar Oudt Leyden is én blijft toch verreweg favoriet!

Een pannenkoek is voldoende als avondmaal en ze zijn niet duur.

Enige minpuntje: Geen terras..

Gegeten op 1 maart 2013

Proever454
  • Recensies in de laatste twee jaar

Om binnen te komen kun je uit een aantal deuren kiezen. Waar wij naar binnen liepen bleek het ?Entre Koos? te heten, terwijl we naar ?Oudt Leyden? wilden voor een simpele pannenkoek. Het echte pannenkoekendecor ontbrak in dit gedeelte van het restaurant en straalde meer iets uit van een eetcaf?. We hoefden niet te verhuizen en kregen keurig de kaart voor de pannenkoeken uitgereikt. We kozen een pannenkoek champignons, spek, ui en kaas en ??n met champignons, spek, ham en kaas. Als drankjes een Chardonnay (goed) en cassis. De enorme pannenkoeken waren prima van dikte, maar helaas wat magertjes belegd. De gewone koffie en de espresso waren achteraf goed. Al met al geen verkeerde keus om hier wat te eten en zeker niet voor de prijs die wij moesten betalen, nog geen 35 euro.

Gegeten op 29 januari 2013

fijnproever12345
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wat mij betreft het leukste en lekkerste pannenkoeken restaurant van Leiden. Als je binnenkomt waan je je in oud-hollandsche sferen. Eenvoudige tafeltjes met veel delftsblauw ed. Voordeel van de kaart is dat mocht er iemand bij zijn die geen zin heeft in pannenkoeken je ook een aantal andere gerechten op de kaart vind. Bediening is vriendelijk en hulpvaardig. Pannenkoeken zijn erg lekker!

Gegeten op 5 september 2012

jesse6
  • Recensies in de laatste twee jaar

Heerlijke pannenkoek, goed betaalbaar. Redelijk veel keuze in beleg. Gewoon simpel, snel en lekker. Aparte ouderwetse ambiance, zonder kitch. Geschikt voor alle leeftijden.

Gegeten op 23 december 2012

Schrijf zelf een recensie over Oudt Leyden in Leiden

Schrijf hieronder je recensie over Oudt Leyden. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!