Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

Friture-Restaurant Reitz

1. Restaurant
  2. Belgisch

Friture-Restaurant Reitz

1. Restaurant
  2. Belgisch
  1. Toon telefoonnummer 043 321 57 06

paul223

Het blijft gewoon heerlijk!
Reitz is een stuk cultuur.
Ja, de frieten worden papperig onderin de papieren zak, dat is normaal door condens en saus. Wil je dat tegengaan moet je ze te hard bakken, wat niet lekker is. Het is hygiënisch, de service vriendelijk en vlot. Wat mij betreft genomineerd voor nog eens 100 jaar lekkere frites! Ik ga dalijk weer :)

Gegeten op 3 oktober 2014

MrsAwesome

Lekker verse hete en krokante friet met een kroket gegeten. Gewoon erg lekker! Met die speciale fritessaus...heerlijk! Enige nadeelnis de lange rij..

Gegeten op 30 augustus 2014

piet35

Lang geleden hier een friet gehaald. Uit nostalgie nu weer. Met zuurvlees. Enorme afknapper. Ongeinteresseerd personeel om te beginnen. Dan de fameuze puntzak: prachtig. Kleine frietjes, soms zelfs kruimels. Plens zuurvlees: twee stukjes vlees, verder vocht en paar stukjes ui. Patatpap als resultaat. Geen smaak verder.
Dit is moord op je reputatie. Ongelooflijk, wat een afknapper.

Gegeten op 22 juli 2014

Fijnproever1976

Ik begrijp niet wat er bij Reitz is gebeurd, waarschijnlijk van eigenaar gewisseld. Hier betaal je voor een halve puntzak saus, de friet was lauwwarm en droog en veel te weinig, restfriet noem ik het. En dat tegen premium prijs. De honger heb ik elders gestild.

Tip: haal een gezinszak op een willekeurige andere plek voor deze prijzen. Deze zaak drijft op recensies uit vervlogen tijden.

Gegeten op 22 maart 2014

paul21

Tja ... al die zeurende hollanders over teveel saus en vieze vingers. Dit is de manier om patat te eten, heerlijk uit een puntzak met de saus eroverheen (en niet in zo'n rot plastic bakje met de saus ernaast) ... de lekkerste patat met zuurvlees en mayo krijg je bij Reitz op de Markt. Achteraan sluiten want de wachtrij kan soms flink oplopen!!

Gegeten op 1 december 2013

013foodie

Eindelijk dan toch een keer hier een frietje kunnen eten na ongeveer 7 bezoeken aan Maastricht; als lunch dan want met de openingstijden tot 19.00u hebben wij hier al vaak voor een gesloten deur gestaan. Helaas viel het tegen. De friet zag er lekker en vers uit maar door de hoeveelheid saus die er over heen gaat was er niets meer van te proeven. Een grote kleffe boel dat ook nog eens met een veel te klein vorkje uit de mooie puntzak geprikt moet worden waardoor je hand helemaal onder de saus zit.

Gegeten op 19 juli 2013

PaulyD

"Reitz is al meer dan 100 jaar hét adres in Mestreech voor de enige echte handgedraaide "TUUT" frites en is daarmee ook meteen de oudste friture van Nederland."

'Tuut friet', saais (zuurvlees) en een ferme klodder mayonaise!
Dat is zo'n beetje de samenvatting van één van de lekkerste dingen die je in Maastricht kunt eten. Op de Markt zit Reitz, een snackbar beroemd om zijn goede frieten en lekker zuurvlees.

De service is prima; joviale snackbar bediening. Druk is het ook, héél druk en je moet met regelmaat enige tijd wachten voordat je aan de beurt bent, maar dat is meer dan de moeite waard.

When in Maastricht, go to Reitz!

Heerlijk!

Gegeten op 15 juni 2013

philippereuser

Voor een echte Maastrichtse "tuut friet" moet je hier geweest zijn! In de rij staan is het wachten meer dan waard, hoewel je ook lekker binnen kunt zitten voor een menuutje.

Tipster

Hier ga je heen voor je patatje zoer vleis, heerlijk. Verder is er niks aan, onvriendelijke bediening, geen leuke ambiance. Nee, patatje halen en gewezen.

Cris77

Waardeloos, jammer! als mensen zich in een rij willen scharen, okay. maar laat dan het product top zijn. Niet hier. Flauwe frieten met een "mayonaise" die smaakt naar kraanwater. Ik vraag me werkelijk af waarom dit een statuut verdient, 20 meter verder wel een top product en zonder veel heisa.

Gegeten op 20 oktober 2012

Schrijf zelf een recensie over Friture-Restaurant Reitz in Maastricht

Schrijf hieronder je recensie over Friture-Restaurant Reitz. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.