Friture-Restaurant Reitz

• 6.3

• 5.8

Fijnproever1976
  • Recensies in de laatste twee jaar

Ik begrijp niet wat er bij Reitz is gebeurd, waarschijnlijk van eigenaar gewisseld. Hier betaal je voor een halve puntzak saus, de friet was lauwwarm en droog en veel te weinig, restfriet noem ik het. En dat tegen premium prijs. De honger heb ik elders gestild.

Tip: haal een gezinszak op een willekeurige andere plek voor deze prijzen. Deze zaak drijft op recensies uit vervlogen tijden.

Gegeten op 22 maart 2014

paul21
  • Recensies in de laatste twee jaar

Tja ... al die zeurende hollanders over teveel saus en vieze vingers. Dit is de manier om patat te eten, heerlijk uit een puntzak met de saus eroverheen (en niet in zo'n rot plastic bakje met de saus ernaast) ... de lekkerste patat met zuurvlees en mayo krijg je bij Reitz op de Markt. Achteraan sluiten want de wachtrij kan soms flink oplopen!!

Gegeten op 1 december 2013

013foodie
  • Recensies in de laatste twee jaar

Eindelijk dan toch een keer hier een frietje kunnen eten na ongeveer 7 bezoeken aan Maastricht; als lunch dan want met de openingstijden tot 19.00u hebben wij hier al vaak voor een gesloten deur gestaan. Helaas viel het tegen. De friet zag er lekker en vers uit maar door de hoeveelheid saus die er over heen gaat was er niets meer van te proeven. Een grote kleffe boel dat ook nog eens met een veel te klein vorkje uit de mooie puntzak geprikt moet worden waardoor je hand helemaal onder de saus zit.

Gegeten op 19 juli 2013

PaulyD
  • Recensies in de laatste twee jaar

"Reitz is al meer dan 100 jaar hét adres in Mestreech voor de enige echte handgedraaide "TUUT" frites en is daarmee ook meteen de oudste friture van Nederland."

'Tuut friet', saais (zuurvlees) en een ferme klodder mayonaise!
Dat is zo'n beetje de samenvatting van één van de lekkerste dingen die je in Maastricht kunt eten. Op de Markt zit Reitz, een snackbar beroemd om zijn goede frieten en lekker zuurvlees.

De service is prima; joviale snackbar bediening. Druk is het ook, héél druk en je moet met regelmaat enige tijd wachten voordat je aan de beurt bent, maar dat is meer dan de moeite waard.

When in Maastricht, go to Reitz!

Heerlijk!

Gegeten op 15 juni 2013

philippereuser
  • Recensies in de laatste twee jaar

Voor een echte Maastrichtse "tuut friet" moet je hier geweest zijn! In de rij staan is het wachten meer dan waard, hoewel je ook lekker binnen kunt zitten voor een menuutje.

Tipster
  • Recensies in de laatste twee jaar

Hier ga je heen voor je patatje zoer vleis, heerlijk. Verder is er niks aan, onvriendelijke bediening, geen leuke ambiance. Nee, patatje halen en gewezen.

Cris77
  • Recensies in de laatste twee jaar

Waardeloos, jammer! als mensen zich in een rij willen scharen, okay. maar laat dan het product top zijn. Niet hier. Flauwe frieten met een "mayonaise" die smaakt naar kraanwater. Ik vraag me werkelijk af waarom dit een statuut verdient, 20 meter verder wel een top product en zonder veel heisa.

Gegeten op 20 oktober 2012

Gordon88
  • Recensies in de laatste twee jaar

As far as I know, this is the most famous Fries in Maastricht. If you are a tourist, you have to try the Fries here. My favorite here is Fries with special sauce, I heard that this special sauce is made by horse meat..Which is a little creepy but it is really good. With some little cut onions, special sauce also myalnese, the fries have been cut nicely. You can sit in the Markt and enjoy it. Really nice experience.

Roelandzelf
  • Recensies in de laatste twee jaar

Tja, Reitz... een begrip in Maastricht als je het over friet hebt.
Inderdaad altijd rijen voor de deur voor de afhaal frieten.
Friet wordt verkocht in een papieren puntzak waar vervolgens, bij mijn bestelling, met een lepel een kwak ietwat zurige mayo op gemikt wordt. Heerlijk! Niet teveel eisen aan stellen, gewoon lekker.
Vervolgens lekker opeten buiten op het muurtje van de fontein.
Binnen heb ik nog nooit gegeten, dus daar kan ik niks over zeggen. Het enige dat ik daarvan weet is dat het er ook daar druk is.
Mijn vaste recept: grote friet mayo, zonder verdere fratsen. Ideaal als je op zondagmorgen een kater hebt, want ze zijn al open om 10:30 uur.
Kortom, je hebt mensen die het geweldig vinden en mensen die er niks aanvinden. Ik vind het heerlijk.

SRegor

• Slecht

Waarom hier op drukke dagen een rij voor de deur staat? Het is mij een raadsel. Ok, de frieten worden vers gemaakt dat is het enige pluspunt. De smaak is echter een tegenvaller, niks bijzonders. Wij gingen binnen zitten en bestelden een friet 'zoervleis'. Ze zouden zich moeten schamen voor het zuurvlees. Het was droog en taai en de saus echt een dramatische gelei-achtige subsantie. Zelfs de cola die we bestelden smaakte niet; geen prik en smaakte naar post-it cola. Afreken voor 2 friet zuurvlees en 2 cola: €21,70! Voor ons nooit meer Reitz. De inrichting van de zaak is overigens wel leuk en ook het meisje in de bediening deed haar best.

pibo

• Goed

Een heerlijke puntzak met frites en "saus ", verslavend en gewoon lekker na een dagje shoppen ! En als je dan een tijdje in de rij hebt gestaan smaakt het nog lekkerder! "

Ukse

• Goed

Loop de rij eens voorbij en ga achter in de zaak eens van de kaart bestellen. Niet veel duurder dan vooraan bestellen en je kunt er gezellig zitten. Wij hebben er prima gegeten voor een nog leukere prijs!

Marijke Ederveen

• Slecht

Waarom staat hier zo'n enorme rij? Waarschijnlijk doordat iedereen hetzelfde denkt als ik: als er zo'n rij staat, moet het wel byzonder zijn. Nou niet dus. Veel kleine, harde stukjes in de friet, mayonaise die wel slasaus lijkt en geen zout erop. Kortom: hele matige frieten voor een best wel hoge prijs.

kokkel

• Matig

De Mythe van Maastricht. Wordt goed in stand gehouden, door de diverse tijdschriften over dagjes uit etc. Een rij voor de deur kun je als zaak echter gemakkelijk creéren, gewoon een smalle ingang maken, waar de mensen naar buiten en binnen moeten. Iedereen die (als toerist) naar maastricht gaat, "moet" hier zogenaamd zijn geweest. De friet is helaas veel te vettig (oud vet toen ik er was), volgens mij worden ze ook nog eens op te lage temperatuur afgebakken. De mayo/fritessaus is aangelengd. Bediening onsmakelijk. Mensen worden schijnbaar graag voor de gek gehouden. Kuddedenken.

Schrijf zelf een recensie over Friture-Restaurant Reitz in Maastricht

Schrijf hieronder je recensie over Friture-Restaurant Reitz. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!