a TripAdvisor company

1. Toon telefoonnummer 043 321 69 82

Biker60

Gegeten op 1 februari 2015

frans132

Autentieke koning runt deze zaak al 30 jaar en heeft een hoge gun factor. De ambiance is als een voetbalkantine met hoog cult gehalte, top dus. En ja ook kwa saté blijft de chef autentiek en onveranderlijk, die is dus gewoon heel slecht. Kortom, een echte belevenis. Mocht je gaan doe Lady (de hond) de hartelijke groeten

Gegeten op 29 november 2014

JeZustr

Het eten van 'Het Orgelke' was niet goed. Voor een eettentje dat zich laat voorstaan op de kwaliteit van haar saté ("wereldberoemd in Maastricht om zijn saté", zo prijzen ze zichzelf aan), was het zwaar ondermaats. Het vlees van de sate was ok. Maar wat is dat voor saus? "Dat is satésaus.." wist het personeel ons te melden. Maar daar leek het niet op en daar smaakte het ook niet naar. Het grijzig-bruine papje was simpelweg een zoute emulsie zonder pindasmaak. Verder werd mijn bordje ontsierd door een uitgedroogd balletje huzarensalade, een schilferig stapeltje wortelschaafsel en enkele overleden blaadjes kropsla. De frietjes met mayo waren wel ok. Het personeel die avond rijmde helemaal met hetgeen er op mijn bord lag; de beste man had zijn buil shag uit zijn borstzakje bungelen. Hij was wel vriendelijk, maar zag er onverzorgd uit, en dat vind ik op zijn zachtst gezegd geen lekker idee in een restaurant. Door de smoezelige inrichting waande je je in een woonkamer uit de jaren zestig. Alsof niet alleen de tijd, maar ook de schoonmaakster heeft stilgestaan. Daarnaast heb ik zelden een prijs/kwaliteit verhouding gezien die zo extreem uit balans is. Hier komen wij niet meer terug.

Gegeten op 29 mei 2014

Lekvingerlekdoum

Twee keer hier gegeten recentelijk. Zuurvlees is erg lekker, klassiek Maastrichts. Het vispannetje was ook prima. Goed gevuld en goed op smaak.
Spare ribs zijn supermals maar voor mij mag de marinade iets meer pit hebben. Ook mag de kok het vliesje er wel vanaf halen. Niet zo smakelijk als je dat er zelf af moet pulken.
Saté is een no-brainer hier. Erg lekker.

De service is vriendelijk maar wat aan de lakse kant. Beide keren dat we hier aten, ruimde de serveerster de borden op na het hoofdgerecht om vervolgens niet meer te komen vragen of we nog een nagerecht wilden. Moesten we zelf om vragen. Erg slordig. De ober die de wijn bracht hield de glazen op een gegeven moment aan de bovenzijde vast met al zijn vingers. Ik verwacht hier geen service à la Toine Hermsen maar dit zijn toch de basics, jongens.

Een kleinigheid maar wel storend: de mayonaise (waar we niet eens om gevraagd hadden) stond voor € 0,50 op de rekening!

Qua decor: het Örgelke kan wel een likje verf gebruiken van binnen. De muren zijn vuilwit. De toiletten zijn niet alleen gedateerd, ook een beetje onfris.

Gegeten op 11 juli 2014

gertjan9

Heerlijke sate van topkwaliteit varkenshaas, de satesaus (naar geheim eigen recept) is onovertroffen, vol en rijk van .
Het groente garnituur had wat uitgebreider mogen zijn, maar de sate voert op deze manier wel, terecht, de boventoon.
De zaak is misschien wat oubollig en kneuterig ingericht, maar dat is aan de andere kant wel de charme van Het Orgelke.
Al met al gewoon de beste sate voor een leuke prijs.

pascale2

• Slecht

Lang geleden dat ik zo slecht gegeten heb. Via groupon gereserveerd, de baas sprak hierover al zijn ongenoegen uit en was blij dat deze actie bijna ten einde liep. Bij het menu een stoofpotje gekozen, dit leek wel soep met vlees...Bij een ouderwets stoofpotje stel ik me toch echt iets anders voor. De frites waren smaakloos, nog nooit meegemaakt dat je zo iets simpels als frites zo kunt verpesten. In de keuken lag de hond? Zeer onsmakelijk. Hier kom ik nooit meer terug.

marcbrandt

• Uitstekend

De afgelopen 25 jaar hier regelamtig aangelegd als ik in Maastricht was.
Eerlijke uitbaters die met een eerlijke product een vaste groep klantne om hen heen verzameld hebben. En dat is natuurlijk niet voor niks. Vertrouwen komt te voet en gaat te paard; dit straalt uit jaren vertrouwen uit!

Proever20352

• Uitstekend

Naar het Orgelke ga je waarvoor het bedoeld is: de lekkerste stokjes sate van Maastricht eten! Uitermate vriendelijke bediening en een prima ontspannen sfeer. Geen poespas maar wel je buikje rond voor een heel vriendelijke prijs.

Proever74391

• Slecht

Spijt dat we hier naar binnen zijn gestapt. Carpaccio was geen echte carpaccio maar een ondefinieerbare variant erop en gedrapeerd op een enorme berg ijsbergsla. De daarna bestelde varkenshaas zwom in de saus. Er staat zowel in de menukaart als op de site een typefout bij de sauzen. De marsalasaus is geen saus op basis van de beroemde italiaanse wijn, maar is een masalasaus (ala tikka masala) hierdoor ontstaat dus verwarring. Je krijgt iets anders dan je verwacht!! Domper.Klein pluspuntje: de verse jus d'orange was wel lekker.
Prijs/kwaliteit verhouding is slecht.

Demeter

• Redelijk

• Redelijk

De vleesspies was goed. De bijgerechten matig: Geen salade en een minuscuul stukje aardappelgratin. Wel warme groenten, maar die pasten niet echt bij elkaar. Prijzen zijn aan de hoge kant voor het gebodene.

Schrijf zelf een recensie over Orgelke in Maastricht

Schrijf hieronder je recensie over Orgelke. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.