Château St. Gerlach

• 8.7

• 9.1

Mikespanjaard
  • Recensies in de laatste twee jaar

Na aangenaam verblijf in Maastricht hier gegeten en ik moet zeggen dat het echt een ouderwetse beleving is. Zeer correcte bediening en bereiding van de gerechten vakkundig en heerlijk. Dit is echt een avondje traditioneel uit. Heel erg top

Gegeten op 6 maart 2014

reinout4
  • Recensies in de laatste twee jaar

Al diverse keren komen wij hier met onze familie. Service is altijd goed en correct. Spontaan en behulpzaam. Op kerstavond (2013) hebben wij in het restaurant gegeten. Er wordt gelet op de "setting" van de gasten. Wij zat in een kleinere ruimte waar onze zoon van 4 jaar niemand kon lastig vallen. Het eten en wijn arrangement was zeer goed. Het maakte onze kerstavond helemaal compleet. Een echte aanrader voor iedereen om hier te eten en zeker een paar nachtjes in het hotel te overnachten.

Gegeten op 24 december 2013

JanNaaktgeboren
  • Recensies in de laatste twee jaar

Na een lange wandeling door het mooie landschap van zuid Limburg kwamen we per toeval op een prachtig landgoed terecht. Chateau St. Gerlach. De naam klinkt al even statig als de aanblik van dit hotel/restaurant. Volledig in de stijl van weleer staan de gebouwen in het prachtige landschap. We zijn gestopt en hebben gegeten en gedronken in de Bistro van het restaurant. Heerlijk! Je proeft dat alles vers is gemaakt. De klassieke uiensoep heb ik nog nooit ergens beter gegeten dan op deze plek! Misschien iets te vroeg voor die dag, maar we hebben ons laten verleiden en hebben er een heerlijk zachte witte huiswijn bij gedronken. De medewerkers zijn attent en staan direct voor je klaar. De prijsklasse ligt iets hoger dan gebruikelijk, maar dat wordt ruimschoots goedgemaakt door de kwaliteit die geboden wordt! Absoluut een plek om naar terug te keren.

Gegeten op 8 december 2013

jfranken
  • Recensies in de laatste twee jaar

Tijdens de DiningCity-week op deze prachtige locatie gedineerd en het viel in de smaak,
Tartaartje van schelvis vooraf, een beetje flauw maar heel mooi gepresenteerd,
Tarbot , mooie gaarheid,portie mag voor de prijs iets meer zijn.
Schitterend bereid staartstukje van Black Angus met gulle rode wijnsaus: voortreffelijk.
Zeer goede wijnbegeleiding en geoliede bedieding met complimenten voor de bezielende leiding van de maitre.
Twee kleine puntjes waaraan je gemakkelijk kunt werken:
Zorg voor meer eigentijdse muziek, trekt ook jonger publiek aan.
Serveer betere koffie.
Al met al mag dit de pret niet drukken; wij hebben met onze vrienden een hele fijne avond gehad.

Gegeten op 24 september 2013

Dennis87
  • Recensies in de laatste twee jaar

Gisteren bij Chateau St. Gerlach gegeten in het kader van de restaurantweek. Het eten was voortreffelijk, met een voorgerecht van gemarineerde schelvis, gebraden picanha als hoofdgerecht en een heerlijk dessert. Alle medewerkers waren vriendelijk en attent, en uiteraard is het chateau een prachtlocatie. Kortom, Chateau St. Gerlach is mijns inziens een Michelin ster waardig!

Gegeten op 3 september 2013

boar
  • Recensies in de laatste twee jaar

Alvast een kroonjaar gevierd met echtgenote en vrienden. In alle opzichten een feest. Met Neercanne een plek in Limburg die qua ambiance, uitzicht, sfeer en historie niet te overtreffen is. We hebben veel aan heer O te danken. De bediening is professioneel, geen lolligheidjes jegens of rond de klanten, fatsoenlijk gekleed en verzorgd . Geen pregnante geuren van lijf of parfum. Juist door de twee culinaire mogelijkheden voor een ieder wat wils.
Producten zijn perfect, fris en vers. Een aanrader om ook wat langer te blijven. Hond mag mee!!

Gegeten op 11 juni 2013

stan1974
  • Recensies in de laatste twee jaar

Mijn ouders zijn dit jaar 40 jaar getrouwd en de keuze om ons te verschuilen in een prettige ambiance met goed eten en goede wijn, was snel gemaakt. Chateau St. Gerlach had een leuk arrangement; twee nachten slapen in combinatie met eten in twee verschillende restaurants in de regio. Wel zo handig, kunnen we allemaal aan de wijn!

Op vrijdagavond togen wij (nadat wij in de middag al van een prima lunch in het Chateau hadden genoten) vol ongeduld naar het restaurant! De omgeving is prachtig, de gebouwen indrukwekkend en het weer was goed. Dit kon niet anders dan een geweldige avond worden.

Het aperitief werd buiten geserveerd, net als de amuses; een prima begin van de avond! Vervolgens bij binnenkomst valt de indrukwekkende ruimte op; klassiek en stijlvol. Het was alleen erg warm en er is geen airconditioning.

De eerste gang bestond uit vis. Makreel, creme fraiche ijs en kreeft! Genieten! Wij hadden gekozen voor een Chablis 1er Cru Montmains en dit was een prima begeleiding. Deze wijn smaakte naar meer en ook bij de tweede gang, werkte het prima: Noordzee tarbot, kokkels en een sabayon van basilicum. Stevig stukje vis, prima in balans gebracht door de basilicum.

Bij de kalfslende die subliem was, hebben we een Bandol (Gros Nore) gedronken. In combinatie met de zomerse temperaturen waande ik mij even in Zuid Frankrijk.

De kazen waren heerlijk, al durf ik niet meer te zeggen welke kazen ik allemaal gegeten heb. Ons verzoek om een ‘loopkaasje’ werd als vanzelfsprekend ingevuld. Tot slot had ik geluk; omdat ik geen chocolade eet, kreeg ik een creme brulee. Laat dat nu net mijn favoriete dessert zijn. Bijna overbodig te melden dat ook dit heerlijk was.

De bedienig was vriendelijk, correct en ‘los’ zonder direct amicaal te zijn. Eigenlijk kan ik geen echte minpunten verzinnen; we hebben genoten en komen zeker terug!

Gegeten op 26 juli 2013

lenezdusaumon
  • Recensies in de laatste twee jaar

Omdat we er eerder al meerdere malen logeerden, maar nog nooit het restaurant hadden bezocht, was het de hoogste tijd om eens te dineren bij Château St. Gerlach. Vol verwachting reden wij het prachtige landgoed op en bij aankomst werden wij hartelijk welkom geheten door de bediening.

Vooral het voorgerecht van tartaar van Simmentaler ossenhaas met piccalilly maakte grote indruk. Maar ook de rest van de gerechten was van hoge kwaliteit en smaakte zeer verfijnd. Het geheel ging vergezeld van een smakelijke amuse en heerlijk brood.

Goede wijnen, een prettige sfeer en de vriendelijke service van de bediening maakten de avond compleet. Wij hebben van het begin tot het einde genoten!

Gegeten op 29 maart 2013

Marga-rita
  • Recensies in de laatste twee jaar

We hebben met een gezelschap van 16 mensen gegeten en gelogeerd op Chateau St. Gerlach. Na een prettige borrel en verrast door de mooie appartement-kamers, viel het eten echt tegen. Als voorgerecht kregen we zalm die op zijn best lauw-warm was, maar dan niet gelijk verdeeld over de zalm. Het hoofdgerecht en dessert waren goed, maar niet bijzonder. Het duurde lang voor de gerechten werden opgediend en er was onvoldoende aandacht voor de voorkeuren van de gasten.

Gegeten op 14 december 2012

Lianne-email
  • Recensies in de laatste twee jaar

In juli hebben wij hier gegeten. Het restaurant ligt op een prachtige locatie en het interieur past daar helemaal bij. Klassiek, chique en sfeervol.
Het eten was heerlijk, wij wilden graag verrast worden en dat vonden zowel de sommelier als de chefkok erg leuk. We werden goed in de watten gelegd met mooie gerechten met leuke nieuwe smaaksensaties. Vele producten komen uit de regio of zelfs uit de tuin. De productkennis van het personeel is prima en de sommelier vertelt met passie over zijn vakgebied en over maastricht. Wij hebben erg genoten. Erg leuk was ook de gepersonaliseerde menukaart die we meekregen. Daarop stonden al onze gerechten en de bijbehorende wijnen. Wij denken dat ze niet ver van een michelinster afzitten.

Gegeten op 20 juli 2012

Schrijf zelf een recensie over Château St. Gerlach in Maastricht

Schrijf hieronder je recensie over Château St. Gerlach. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!