Eet en Drinklokaal De Vestibule

• 6.6

• 7.2

Bouwiena
  • Recensies in de laatste twee jaar

Het eten is hier prima. De gastvrijheid en bediening laat veel te wensen over. En dat is toch best belangrijk op een avondje uit eten. Bediening was nors, eigenaresse op het arrogante af. Met een groep mag je eigenlijk niets van de gewone kaart bestellen, alleen kiezen uit 1 schotel vegetarisch of 1 schotel vlees. Pech als iemand beide toevallig niet lust. Er misten diverse bestekken op tafel, soms waren er 3 messen en geen vork, drinken kwam niet, mensen werden bij het bestellen overgeslagen. Helaas hele slechte ervaring mee gehad op wat een gezellig avondje uit met een groep had moeten zijn. Hier werden we niet blij van.

Gegeten op 26 februari 2014

Inkepink
  • Recensies in de laatste twee jaar

Gisteravond onverwacht bij deze zaak naar binnen gelopen omdat de locatie waar we eigenlijk wilden eten vol zat. Totaal geen spijt van gehad; achter een enigszins onopvallend entree zat een heerlijk eettentje wat ik iedereen kan aanbevelen.
De kwaliteit van het eten was optimaal; smaakvol en mooi gepresenteerd in goede porties. Kan trouwens iedereen de pompoentaart aanbevelen (heb zelfs om het recept gevraagd... :-)).
Tevens de meeste gezellige en lieve mensen in de bediening, die net dat stukje extra aan je etentje geven!
Wij komen zeker terug!

Gegeten op 9 november 2013

JannekeTuin
  • Recensies in de laatste twee jaar

Vorige week heerlijk uit eten geweest bij de Vestibule met een vriendin. We hadden via groupon een bon besteld waarbij we een drie gangen verassing menutje ontvingen. Bij aankomst werd ons eerst even uitgelegd hoe het menu precies gaat door een zeer vriendelijke ober en mochten we kiezen tussen vis vlees of vegetarisch. Mijn vriendin koos voor vis en ik voor vegetarisch zodat we uiteindelijk lekker konden uitwisselen en van alles wat konden proeven. De soep arriveerde heel snel na dat we onze voorkeur hadden doorgegeven, dit was een overheerlijk soepje! Na het soepje hadden we gevraagd of er nog even met het hoofdgerechtje gewacht kon worden zodat wij nog even lekker van ons wijntje konden genieten. Toen de hoofdgerechtjes aankwamen waren wij zeer verrast het zag er mooi verzorgt uit en het was ook echt een bord vol! Wij kregen beiden een bord met verschillende kleine heerlijke gerechtjes erop. Het hoofdgerecht was heerlijk en wij hebben er beide van genoten. Hierna arriveerden onze dessertje waarbij we net als bij de voorgaande gangen onze vingers konden aflikken waarna we de avond hebben afgesloten met een lekker kopje thee. Wij hebben een heerlijke avond gehad in de vestibule met zeer vriendelijk personeel, overheerlijk eten en een lekkere fles wijn. Ook zijn wij aangenaam verrast over de groupon, wij hebben al eerder gebruik gemaakt van een groupon bon maar bij veel eetgelegenheden krijg je schaars gevulde borden en heb je niet het idee serieus genomen te worden. Bij de Vestibule kregen wij goed gevulde borden die er ook nog eens perfect uitzagen.

Een echte top avond!

Gegeten op 2 oktober 2013

frummel84
  • Recensies in de laatste twee jaar

Gisteravond gegeten bij de Vestibule met een Groupon-bon. Wat een afknapper! Ten eerste heel lang moeten wachten op een drankje. Na het opnemen weer lang wachten en de andere serveerster gevraagd. Haar collega was vergeten het drankje op te schrijven. Eindelijk dan toch gebracht. Voorgerecht mosterdsoep, was ok. Daarna hoofdgerecht: 1x vis, wat een trio van vis bleek. Veel te droog stukje zalm, een stukje niet gare zoetwatervis in een bananenblad en nog een ander stukje vis. Niet smakelijk. Vegetarisch gerecht was spinazietaart, qua smaak ok maar wel erg weinig. Ook de tweede ronde drankjes duurde erg lang (het is erg vervelend om tijdens het eten constant te moeten opletten of je ook iemand van de bediening te pakken kunt krijgen voor een drankje). Vervolgens werden ook deze drankjes vergeten. Na melding hiervan werden ze gebracht zonder excuses, maar zelfs zonder een alstublieft erbij. Ze worden gewoon, evenals het eten, voor je neus neergezet met een plof. Daar sta je dan eigenlijk versteld van. Het dessert was twee kleine onsmakelijk bolletjes vanilleijs met een kletskopje. Is onaangeroerd blijven staan. Na een kwartier proberen om aandacht te krijgen hebben we de koffie en thee maar laten zitten en zijn we uiteindelijk maar zelf naar de bar gegaan om te betalen.
De bediening was bijna onbeschoft onaardig en geen contact mee te krijgen. Wij kregen het gevoel dat we (wellicht vanwege de Groupon bon) op een goedkope en onaardige manier werden 'afgehandeld'. Doe dan gewoon niet mee met zo'n actie.

Gegeten op 16 oktober 2013

lavied
  • Recensies in de laatste twee jaar

Gisteren met collega's uit eten geweest in de Vestibule.

Het ging al mis bij het binnenkomen, in plaats van met 12 personen waarvoor gereserveerd was, waren we met 13 personen. De dame die ons ging bedienen schoot meteen in de stress, en begon te roepen dat we absoluut niet ala carte mochten eten. Vervolgens, ondanks dat de zaak niet vol was en er meer dan genoeg lege tafeltjes beschikbaar waren, werd er niet een tafeltje aan geschoven maar mocht de 13e persoon zich er ergens tussen persen.

Hierna 45 minuten wachten op het eerste drankje op tafel, zucht. Hoop gezeur over wat er wel en niet besteld mocht worden. Eten was ok, niet bijzonder. Goed vlees, matige salade, en fantasieloze patat erbij. Wel weer een tegenvaller, wij hadden om 8 uur gereserveerd, waren er ook om 8 uur, maar er waren nog slechts 5 steaks beschikbaar, zucht.

Na 2 uur en 15 minuten, had ik een half voorgerecht, omdat we deze moesten delen, en het wel bestelde en beloofde brood met kruidenboter niet kwam, en een hoofdgerecht gehad en met veel pijn en moeite 3 drankjes.

Duidelijk niet berekend op grotere groepen, maar doe in iedergeval je best om het verblijf een beetje aangenaam te maken, of geef een waarschuwing tijdens het reserveren.

Hier komen wij niet meer.

Gegeten op 16 oktober 2013

mariekeboelens
  • Recensies in de laatste twee jaar

Afgelopen donderdag met mijn vriend bij de vestibule geweest. We waren wat aan de late kant dus er werd even overlegd of we nog konden eten maar was uiteindelijk geen probleem. Allebei de vleesdaghap gehad. Was een wildstoof en weet eerlijk gezegd niet meer precies welk vlees er allemaal in zat maar was heerlijk! Als toetje het trio deluxe gehad, was de bedoeling dat we die zouden delen maar heb mijn vriend niet veel kans gegeven mee te eten. Vooral de brownie was geweldig!! Achteraf nogeven met de eigenaresse gepraat. Over het algemeen dus een hele fijne ervaring en we gaan snel weer! Dan bestellen we 2 toetjes

Hedlin
  • Recensies in de laatste twee jaar

Heerlijk gegeten gisteravond vooral de spinazietaart en het toetje vond ik lekker. Mijn man heeft genoten van het vlees.
Gezellige rustige sfeer hangt erin het restaurant hebben samen genoten van ons avondje uit. Ook de bediening was goed.
Hoop gauw een keer weer hier te komen eten heb er nu al zin in.

Gegeten op 2 oktober 2013

Jolanda86
  • Recensies in de laatste twee jaar

Op een doordeweekse dag hadden we zin om uitgebreid te eten, ik en mijn vriendin die vegetarisch is hadden zin om een leuk vegetarisch gerecht te nemen, dus waren we op zoek naar een restaurant met een leuke uitgebreide menukaart wat vegetarisch is. Veel rondgekeken op basis van menukaarten, kwamen we uit bij de Vestibule, met meerdere keuze op vegetarisch. Uiteindelijk hebben wij een 3 gangen verrassings-menu gekozen, ik koos voor het vlees omdat ik het vlees te lekker vindt, mijn vriendin koos voor vegetarisch. We kregen een heerlijke spinazie soepje vooraf met geitenkaas en geroosterde amandelen, de smaken sloten goed aan, bediening was erg attent en gemoedelijk. Ik kreeg bij het hoofdgerecht een langzaam gegaarde varkens procureur met kruidenjus met heerlijke groenten op mijn bordje en mijn tafelgenote had een romige saffraan risotto met gebakken rode bieten met verschillende groene kruiden, als basilicum. Nagerecht was wederom een succes, een kleine proeverij van desserts, tiramisu van Limoncello met chocolade saus, creme brulee van sinaasappel en chocolade, tarte tatin van ananas met basilicum parfait, prachtige combinatie's. Ook de brownie was overheerlijk, normaal is een chocolade brownie erg droog, maar deze was van binnen erg mooi zacht! Ons avondje was helemaal geslaagd na onze zoektocht naar vegetarische gerechten.

We waren met z'n tweeën nog net geen 70 euro kwijt, heerlijk met bijpassende wijnen.

Kortom, wij komen zeer snel terug.

Gegeten op 12 september 2013

marco37
  • Recensies in de laatste twee jaar

Gezellig met z'n 3-en uit eten geweest bij De Vestibule.

Vooraf hebben we het huisgemaakte tapenade met vers brood gehad, donker en licht gemengd. Dat was erg lekker. Het brood was licht bros, en zeer aangenaam. De tapenade was super! Brokjes olijven, nootjes, pecorino, basillicum, lekker grof, en niet zo fijngemalen als n pasta. Het was heerlijk dat je alles er zo mooi uit kon halen. Verder hadden we de loempia's met chilisaus genomen, dit was gewoon prima. Verder hadden we nog knoflookolijven genomen, dit was eerlijk en goed.

Voor het hoofdgerecht hebben we de wilde (!) gansfilet met dadeljus, Popeye's Pie, en een witvis (helaas vergeten welke) besteld. Voor mijn oma was de Popeye's Pie, dit was een soort quiche met hutenkase en allemaal groenten. Ze vond het verukkelijk! Daarnaast vonden we het leuk dat we naast grote friet met mayonaise, ook nog provenciaalse aardappeltjes kregen uit de oven. Erg lekker! De witvis had een mooi korstje van kruiden en broodkruim, precies goed. De vis was erg mooi gegaard! Net zodat de eiwitten gestold waren, maar mooi sappig en niet droog! Daar was mijn andere tafelgast erg blij mee! :)
Ik had de gansfilet met dadeljus. Hele mooie combinatie! Het was heel erg lekker. De portie is mooi groot! Het is natuurlijk een stukje wild dat uit de lucht komt, maar de waarde-voor-geld verhouding was erg goed. Mooi gebakken, maar niet helemaal doorgebakken. Dit was echt super.

Als nagerecht konden we niet kiezen. Toen hebben we gevraagd om een gran dessert (i.e. een proeferij van allemaal nagerechten). De bassilicumparfait was heel bijzonder, de creme brulee was super, de chef had ook een panna cotta met bloedsinasappelgelei, dit was een supermooie combi, ook de tarte tartin van ananas deed het goed, en de brownie was niet doorgegaard, maar net iets eerder eruit gehaald, precies goed!

Per saldo hebben we erg genoten van onze maaltijd. Na de tijd nog nagezeten met kopjes koffie (en als service bij elke kop koffie een bonbon met hazelnoten!). Een zeer geslaagde avond. We waren ongeveer €100 euro kwijt voor de hele avond.

Dit was een zeer geslaagde avond, wij komen zeker eens terug!

Gegeten op 28 september 2013

hans176
  • Recensies in de laatste twee jaar

We hebben gegeten met 5 personen. We dronken eerst lekkere speciaalbiertjes. Als vooraf namen we brood met verschillende tapenades. De tapenades waren een eigen product en waren iets grover gehakt dan gemalen tapenades. Dat gaf een mooie beet en de smaken waren apart te ontdekken. Prima.
Als hoofdgerecht hadden we ganzenborst met dadelsaus en verschillende wokgroenten (oa lamsoor), biefstuk (daghap) met rodewijnsauswokgroenten, en spinazielasagna metbalsamicosiroop., erbij gebakken aardappelen en grofgesneden patat. Het vlees was mooi mals en lekker van smaak. De begeleidende sauzen waren lekker en de groenten waren stevig en smakelijk. Toe dronken we coffees, Irish, French, Mexican en tarte tartin. De coffees waren heerlijk en de tarte tatin had als verrassend element een pannacotta met basilicum.
We hebben lekker gegeten.
De bediening is het best te kenschetsen als informeel en gemoedelijk. Dat kun je verschillend waarderen, maar als je het gewoon gezellig wilt hebben is het de goede toon. Het personeel moest grote afstanden afleggen en soms leek het erop dat ze de drukte soms niet helemaal aankonden. En misschien gold dat ook een beetje voor de keuken.
De inrichting en de aankleding is pretentieloos en heeft meer weg van een cafë, ook doordat de bar nogal duidelijk aanwezig is. Als verbetertips zouden we zeggen: doe iets met licht en laat het van buitenaf beter herkenbaar zijn door lichtere inkijk.
De Vestibule noemt zich 'eet- en drinklokaal' en dat is precies wat het is. Als je komt voor een maaltijd met cachet en égards kun je misschien verbaasd raken. Maar voor mensen die gewoon gezellig willen eten en ook houden van een lekkere, soms bijzondere maaltijd, die een goed glas drinken (bieren, whiskies e.d. kunnen waarderen, en ook lekker willen blijven nazitten is dit een fijne plek. De gemoedelijkheid weegt dan volop op tegen de menselijke onvolkomenheden die dit lokaal ook wel heeft. Ons persoonlijke nagevoel was: een plek waar je je thuis voelt en terug wilt komen.

Gegeten op 27 september 2013

Schrijf zelf een recensie over Eet en Drinklokaal De Vestibule in Groningen

Schrijf hieronder je recensie over Eet en Drinklokaal De Vestibule. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!