Oni

• 7.2

• 7.7

rodewijnazijn
  • Recensies in de laatste twee jaar

Fantastische sushi's, en bijzondere salade's alles is zo vers dat het nog net niet op je bord spartelt.
De presentaties zijn heel leuk en de bediening is zakelijk maar wel deskundig.
Deze zaak heeft een apart interieur met licht waar je een beetje aan moet wennen.
Goedkoop is anders maar je krijgt hier wel iets voor terug, aanrader!

Gegeten op 9 februari 2014

rene117
  • Recensies in de laatste twee jaar

Prima gegeten: heerlijke sushi en sashimi en mooi klaar gemaakte garnalen. Sake was heerlijk. Wel aan de prijs. Inrichting smaakvol alleen heeft de architect geen kaas gegeten van akoestiek. Er zijn alleen harde materialen toegepast waardoor de akoestiek slecht is en het lawaainiveau hoog. Kennis van ons die er toevallig ook was, zat boven en konden elkaar moeilijk verstaan door harde muziek.

Bastian
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wij waren op 28 maart met 8 personen bij Oni om een verjaardag te vieren van 1 van ons. Eerder waren we al met zijn 2en geweest en dat was in alle eerlijkheid prima. Maar deze keer was het echt te dramatisch voor woorden. Kan er niet anders voor verzinnen. Bediening en keuken staan met stip op 1 in mijn lijstje met memorabele negatieve horeca ervaringen.

Laat ik beginnen met de zeggen dat het eten (dat we uiteindelijk na lang wachten wel kregen) echt heerlijk was. Daar geen kwaad woord over.

De reden dat ik serieus een paar gedacht heb dat dit het een vervroegde 1 april grap was zat 100% in de bediening, keuken en de tafelindeling. Zelden zoiets meegemaakt.

Laat ik beginnen met de tafelindeling. Oni is zo ingericht (houten banken en tafels) dat alles is opgedeeld in units van 4. Wanneer je dus met 8 personen wilt eten kom je aan twee tafels van 4 terecht waardoor je feitelijk niet bij elkaar aan tafel zit, maar aan talels die 30-40cm uit elkaar staan. Niet bepaalde gezellig en goed om je te realiseren als je met meer dan 4 personen bij Oni gaat dineren.

En dan de slapstick achtige vertoning van bediening en keuken.... Kan er bijna een boek of klucht over schrijven, maar zal me beperken tot de lowlights. Met stip op nummer 1 het niet uitserveren van de helft van de gerechten met vervolgens daar de opmerking van de bediening er overheen dat we alles al wel gehad hadden. Alleen na herhaaldelijk aandringen en de toelichting dat er slechts 4 borden op tafel stonden terwijl we er 8 hadden besteld begon er iets van een kwartje te vallen bij de meneer van de bediening. De reactie daarna spande echter de kroon. De hoofd bediening (of grappenmaker) bedacht namelijk dat we hem eigenlijk heel dankbaar moesten zijn omdat we "nog een keer" de gerechten kregen....... Ehh....die hadden we nog niet gehad meneer van de bediening en nee we zijn je dus ook niet dankbaar want we hadden na 1,5 uur nog niets gegeten. De andere tafel van 4 overigens wel. Vervolgens duurde het nog een half uur voordat we onze gerechten kregen en voor alle duidelijkheid.... nergens enig spoor van urgentie of excuus te besporen bij het bedienende personeel dat bij Oni altijd in zeer ruime mate vertegenwoordigd is. Niet dat dat iets helpt overigens....

Dat de urgentie ontbrak om er nog iets van te maken bij ons bleek ook wel uit het feit dat we vervolgens nog 4 keer moesten vragen naar de Kip Teryaki die we als eerste hadden besteld. Deze kwam uiteindelijk (zonder excuses) om 22.15 op tafel. Naast dit debacle kregen we meerder keren verkeerde, net bestelde gerechten (rainbow sushi) geserveerd, die werden teruggebracht naar de keuken om vervolgens doodleuk na 5 minuten diezelfde Rainbow sushi weer uitgeserveerd te krijgen. Wij probeerden inmiddels de lol er maar van in te zien en besloten de rainbow sushi dan maar op te eten vanuit de angst dat we anders tot 2 uur 's nachts moesten blijven om enigszins het gevoel te hebben iets gegeten te hebben.

De traagheid van de bediening, het constant moeten vragen of we nog wat konden drinken en de arrogantie (houding) van het personeel laat ik verder dan maar onbesproken, want dat zijn zaken die je lastig kunt veranderen gok ik.

Kort samengevat, de sushi is top, maar we hebben ons alle 8 mateloos geirriteerd (verschillende mensen wilde zelfs vertrekken na een uur) aan de service en unaniem besloten dat we hier toch echt nooit meer terugkomen en zullen een ieder ook afraden hier nog te gaan eten. Zelden meegemaakt dit, erg jammer.

Gegeten op 28 maart 2014

MichaelMo
  • Recensies in de laatste twee jaar

Weer eens sushi gegeten bij Oni, ons inziens de beste van Den Haag. Toppertje is de maki roll hot spicy shrimp. Goede smaak, mooi gerold, vers en de porties zijn voldoende. Het is wel iets aan de prijzige kant.

Gegeten op 14 februari 2014

MissFoodie
  • Recensies in de laatste twee jaar

Prijzig, maar erg lekker. Welkome afwisseling van de all you can eat sushi.

Ben grote fan van de bento boxen en kies bij ieder bezoekje dan ook een andere bento box.

Als dessert een White geisha katzu(chocolade lava cakeje met een bolletje ijs) en af en toe een Yuzu Mojito

Gegeten op 15 maart 2014

Anne-Noordeloos
  • Recensies in de laatste twee jaar

Om maar met de deur in huis te vallen: het eten is bijzonder smakelijk. Sushi smaakt mijn inziens overal hetzelfde, zo ook hier, maar de sashimi is erg goed en de warme (kleine) gerechten springen eruit. Alleen bediening kan beter, in praktijk bleek het moeilijk om de aandacht van het personeel te vangen. Stevig prijsniveau.

Gegeten op 6 februari 2014

Silvia4
  • Recensies in de laatste twee jaar

Goed en erg vers eten. Vooral de sushi met belugakaviaar en de kip teriyaki vond ik erg lekker. Aardige bediening en snel ondanks de drukte. De inrichting vond ik persoonlijk erg minimalistisch, vast heel trendy maar niet zo gezellig naar mijn smaak.

freekjanssen
  • Recensies in de laatste twee jaar

Het is inmiddels een aantal maanden geleden dat we hier geweest zijn maar toch moesten we dit kwijt. Wij kwamen hier op een zondag avond rond half zeven binnen. Ons vorige bezoek nog in het geheugen maar die was een stuk positiever. We werden welkom geheten en aan tafel gezet. Het was nog nog rustig, er was een ander tafeltje, maar toch werd het gepresteerd om ons 20 minuten te laten wachten voordat er werd gevraagd of wij wat wilde drinken en 10 minuten later stonden deze daadwerkelijk op tafel. Toen wij wilde bestellen werd het toch nog wat ongemakkelijker. Ik ben namelijk een groot sushi liefhebber en wil graag wat verschillende soorten proeven maar dat wordt je moeilijk gemaakt doordat je niet je eigen hoeveelheid mag bepalen we moesten ons houden aan de kaart. Weinig flexibel en dat in een lege zaak. Dit hebben wij in verschillende andere sushi restaurant toch anders meegemaakt en dan heb ik het niet over all you can eat restaurants…
Daarbij komt ook nog eens kijken dat de smaak van de soorten vlak van smaak was, ondanks dat de gebruikte vis wel vers was. Als hoofdgerecht hadden wij beef teriyaki een chicken teriyaki en een garnalen tempura. En wederom erg vlak van smaak. Teleurstellend. Wij dronken er 2 glaasjes wijn en 2 saketjes bij en het totaal bedrag kwam ruim boven de €120,- wij begrijpen dat de vis voor sushi een duur ingrediënt is maar toch kunnen wij het niet anders omschrijven dan dat de prijs/kwaliteit verhouding hier uit balans is. Ondanks dat wij het hier best nog wel een keer gaan proberen gaan we ons voorlopig even richten op andere restaurants.

Gegeten op 17 november 2013

sushim
  • Recensies in de laatste twee jaar

Oni is niet meer zoals het ooit is geweest. Ik ben al 9 jaar vaste klant bij Oni. Door verhuizing naar een andere stad ben ik vandaag weer na lange tijd weer eens komen eten, maar helaas was ik onaangenaam verrast. Hieronder mijn verbeterpunten:

Eten:
Prijs/kwaliteit slecht. Alhoewel het eten van betere kwaliteit is dan de gemiddelde all you can eat is het nog wel onder de maat als je het vergelijkt met een sushi restaurant van dezelfde prijscategorie.
Amuse niet zo verrassend/spannend. Drie sprietjes zeewier en een blaadje ijsbergsla...(was altijd gewend om als amuse iets 'nieuws' voorgeschoteld te krijgen met een uitleg hierover.
De pittige sint jacob schelp en de tuna tataki zijn nog steeds de moeite waard om te bestellen. Echter mag je wel verwachten dat voor 9 euro de sint jacob schelp niet verbrand uit de keuken komt....de Sashimi mix was erg onder de maat. Hoewel het okee was, smolt het niet op je tong zoals Sashimi hoort te doen.
De beluga was gelukkig nog steeds zoals ik me kon herinneren.
De Tuna maki was helaas de kwaliteit van een all you can eat...

Service:
Goed punt--> vriendelijk ontvangen, we kregen keuze waar we mochten zitten.
Hierbij de minpunten:
Lang wachten voordat je menukaart en eerste drankje kon bestellen.
Geen verkoopskills bediening (heel anders dan wat we van Jennifer, de eigenares, gewend zijn)
Bediening niet vlot en alert en uit het zicht ( ze lopen niet rond, moeilijk aan te spreken)
Helemaal geen wijnkaart gekregen, je moest er specifiek om vragen!
Geen uitleg bij de gerechten...

Kort samengevat: prima gegeten, maar tegelijkertijd zeer teleurgesteld. De prijs/kwaliteit verhouding en de slechte bediening heeft ervoor gezorgd dat ik niet snel terug zal komen..

Gegeten op 9 februari 2014

FleurBackers
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wij hebben voortreffelijk gegeten, heerlijke sushi!! Vooral de Beluga & Crispy Spicy Shrimp zijn een aanrader. Erna hebben we ook nog genoten van een kort gegrilde tonijnsteak. Top!! Nergens wat op aan te merken.
Goede service ook. Onze complimenten aan Jimmy en Rosa.

Gegeten op 5 februari 2014

Schrijf zelf een recensie over Oni in Den Haag

Schrijf hieronder je recensie over Oni. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!