Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

Mama Roux

1. Frans

Mama Roux

1. Frans
  1. Toon telefoonnummer 033 462 00 23

youreckon

Fijn restaurant. Vlotte, vriendelijke en attente bediening.
Leuke huiselijke sfeer op een knus hoekje van de hof.
Eten wat meer dan prima. Grote mooie porties. Echt met veel genoegen daar gegeten. Komen zeker terug.

Gegeten op 30 augustus 2014

HenkvH

Prettig eetcafé waar je bij mooi weer prima buiten op het terras kunt zitten. We hebben uitstekend gegrilde tonijn met lekkere gefrituurde aardappelreepjes gegeten. De sla had wel een betere dressing verdiend. Aardige bediening.

Modi

Onvriendelijke bediening! klant- en vooral kindonvriendelijk.
Broodjes (lunch) zijn onhandelbaar. De smaak is op zich goed. Prijs kwaliteit verhouding is slecht.
Kom er niet nog een keer!

Gegeten op 2 januari 2014

Rucola

Mijn eerste kop erwtensoep van deze winter gegeten bij Mama Roux. Smaakte zoals deze groene soep hoort te smaken, natuurlijk met roggebrood met katenspek. Mijn tafelgenote at tijdens de lunch een mooi opgemaakte en smaakrijke carpaccio. Dit etablissement nodigt zeker uit tijdens een diner terug te keren.

Gegeten op 24 december 2013

LiefhebbersAmersfoort

Tot volle tevredenheid bij Mama Roux gegeten. De menukaart onstijgt het "normale" eetcafé niveau en de kwaliteit bevestigt dit. Had wildzijn, wat een ruime portie was en de garnituren waren uitstekend afgestemd op het wildthema. Rustige , attente bediening. Alleen jammer dat er weer slagroom op een Irish Coffee wordt geserveerd. Verder abosoluut aanrader.

Gegeten op 24 oktober 2013

Jeroen en Manon

Vrijdag 13 september zijn we hier voor het eerst gaan eten. We komen niet vaak in "eet-cafe-achtige" restaurants, omdat de kwaliteit vrijwel altijd tegenvalt. Deze keer toch maar gekozen voor Mama Roux.

Vooraf hadden we een carpaccio en een vitello tonato. Beiden waren rijkelijk voorzien van salade. Bij de vitello zat iets te veel salade en wat weinig tonijn saus. Verder prima van smaak.

Als hoofdgerecht hadden we gegrilde tonijn die in 1 woord voortreffelijk was! De ander had ribroast van livar varken, wat ook erg lekker klaargemaakt was.

Na afloop koffie met een lekkere Armagnac gekozen uit de uitgebreide collectie digestieven. Toen we om een Amaretto vroegen gaf de bediening (die vriendelijk en vlot was) als tip om de Portugese variant te nemen. Deze zou qua smaak voller zijn dan de "traditionele" soorten. Dit bleek een goede tip te zijn, heerlijk glaasje gedronken.

Samengevat hebben we boven verwachting lekker gegeten! Ze gaan ons zeker terugzien bij Mama Roux.

Gegeten op 13 september 2013

Ariethewhite

Na 17 km wandelen over het Heiligenbergerbeek pad zijn we neergestreken in Mama Roux. Nog nooit in Amersfoort gegeten, maar op het hele plein zag dit eethuis er het meest aantrekkelijk uit. En de kaart was aanlokkelijk. De gegrilde tonijnsteak met daarover knoflookolie en tomaatjes was fantastisch. De bediening was erg aardig. Uitstekend restaurant!

Gegeten op 1 september 2013

bouwekoopal

Bij toeval zijn we bij mama roux binnen gevallen om een hapje te eten. Sfeer is die van een eetcafe. Opvallende grote leestafel met veel tijdschriften en boeken. De bediening is attent en vriendelijk. Niet overdreven goed maar gewoon zoals het hoort.
Als voorgerecht nam de dame "een Combinatie van paté en ham
geserveerd met cumberland saus". Ikzelf nam "Gebakken ganzenlever met gekarameliseerde appeltjes
en een saus van calvados en balsamico ". Beide gerechten kwamen lekker snel en zagen er mooi uit. Ganzelever was heerlijk zacht/vet en de appeltjes waren heerlijk! De pate en ham ware "gewoon" lekker; is geen hoogstandje van de keuken voor nodig.
Als hoofdgerechten nam ik "Krokant gebakken eendenborst met een saus van kriekbier
en kersen geserveerd met gemengde salade en frites". Heerlijk! de combinatie van de eend met de kersen had ik nog niet eerder geproefd maar was erg lekker.
De dame nam: "Tonijnsteak (msc gecertificeerd) van de grill (is nog rosé van binnen)
met een garnituur van groene boontjes, aardappelreepjes
en gedroogde tomaat, gebakken in knoflookolie
geserveerd met frites en een gemengde salade". Was heerlijk tot en met de laatste hap; en inderdaad die was rood van binnen.
De maaltijd werd afgemaakt met verse aardbeien met roomijs en slagroom; lekker maar niet bijzonder.
Al met al ; informele leuke ambiance met een lekkere maaltijd waarvoor we inclusief alles ongeveer 90 Euro voor betaalden.

Gegeten op 15 augustus 2013

1953Hans

Op een zaterdagavond bij toeval met z'n vieren bij Karin en Kees binnengelopen. Heerlijk relaxte sfeer en een geweldige ruimte. Hier zit je niet op elkaar en geniet je van balkenplafond en het uitzicht. Eten is goed, bediening persoonlijk en vriendelijk. We hebben echt genoten.

Gegeten op 20 oktober 2012

bongustaio

Tijdens een bezoek aan Amersfoort werden wij getipt over Mama Roux. De bediening is attent, vriendelijk en behulpzaam. De inrichting van het restaurant heeft de sfeer van een huiskamer/eetcafé, knus en gezellig. En het eten was prima.

Gegeten op 27 juni 2012

Schrijf zelf een recensie over Mama Roux in Amersfoort

Schrijf hieronder je recensie over Mama Roux. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.