Restaurant Eemlust over zichzelf

Restaurant & Rederij Eemlust, benoemd tot het beste terras van Nederland! Een culinaire verrassing in het midden van ons land. Alle dagen geopend voor lunch en diner. Een unieke locatie, direct aan het water, in het 'vorstelijke' Baarn.
een hecht familiebedrijf en wij doen wat we doen, met hart en ziel. U bent bij ons echt te gast. Restaurant Eemlust wat u zoekt!

patrickenmadelon
  • Recensies in de laatste twee jaar

Hoewel de start tegenviel, we mochten niet in de serre eten van een serveerster en de mensen na ons die evenmin hadden gereserveerd wel, werden we daarna zeer gastvrij ontvangen. Als lunch hadden we de steak tartare van een Hollandse roodbonte koe. Lekkerder kon niet. Mede door de goede truffelmayonaise zeer op smaak. Jammer alleen dat tegenwoordig bij alles rucola wordt toegevoegd terwijl er veel mooie slasoorten zijn. Het pittige van de rucola paste er overigens goed bij, net zoals de huiswijn. De koffie toe was een mooie afsluiter. Bediening was overigens na een wat slechte start erg plezierig en met humor.

Gegeten op 4 april 2014

Paul_Boers
  • Recensies in de laatste twee jaar

Het was nog iets te koud voor het zomerterras maar ook binnen is de ambiance prima. We hebben een vier gangen menu gegeten met als dessert het kaasje plankje met de proeverij van drie glazen Port. Naast de heerlijke gerechten viel vooral de kennis van de bediening op. Zeker de korte Portcursus is echte een aanrader. Prijs/kwaliteit is in balans net als de smaken in de voorgerechten. Het hoofdgerecht had is spannender kunnen zijn. Een aanrader en in de zomer komen we zeker terug!

Gegeten op 28 maart 2014

petergourmet
  • Recensies in de laatste twee jaar

Gemoedelijk restaurant, ook in de winter (als het terras gesloten is) de moeite van het bezoeken waard. De gerechten keurig, mals vlees, royale porties, mooie wijn (Bernardus gedronken, heerlijk). We komen zeker terug, dan in de zomer op het terras!

Gegeten op 6 januari 2014

Nancy66
  • Recensies in de laatste twee jaar

Ik ben hier drie keer geweest, en kom altijd terug voor het uitzicht over het Eem. Is echt prachtig als je een tafel dichtbij het Eem heeft, en kan genieten van het zonsondergang tijdens het eten. Eten is erg goed, met af en toe een tegenvaller. Als vegetariër vind ik het kaart niet altijd interessant. Een keer, bij een groepsdiner (vaste menu dus), had mijn collega's bijzonder goed vlees en vis gerechten, terwijl de vegetarische gerecht gewoon pasta was, met tomatensaus en groenten. Wel vers en goed gemaakt, maar niet bijzonder. En dan voor hetzelfde prijs als de biefstuk..... Maar ik kan het absoluut aanraden, eten is goed en uitzicht is alles waard!

Gegeten op 14 oktober 2013

vanHardeveldBaarn
  • Recensies in de laatste twee jaar

Op een vrijdagavond eind januari uitstekend gegeten bij Eemlust. Wij namen het vier-gangen-dagmenu. Mooie combinaties, fraai opgemaakt, echt lekker. De porties waren ronduit royaal, je gaat niet met honger naar huis.
De bediening was attent en vriendelijk. Water wordt, zoals het hoort: gratis, voortdurend bijgeschonken.
De rekening was alleszins acceptabel.
Eén minpuntje: enkele tafels verderop zat een echtpaar met een hond, de hond voortdurend zachtjes jankend tegen een andere (loopse) hond verderop in het restaurant. Waarom laten die mensen hun honden niet gewoon thuis? Waarom laten die restaurateurs die honden toe? Jammer.

Gegeten op 31 januari 2014

nathalie36
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wij kwamen in een in kerstsferen gehuld restaurant, heel gezellig. De ontvangst was allerhartelijkst, de bediening idem dito. Wat opvalt is dat ze steeds rondlopen en de waterglazen bijvullen, daar hoef je niet om te vragen. Er lopen veel jonge mensen rond waardoor ze meteen zien als je iets wilt of als je bord leeg is.
Nog een pluspunt: alles is ook in halve portie te krijgen! Zo hebben wij een 4 gangen diner kunnen eten, wat normaal te veel is.
De kwaliteit is top! Alles was lekker en goed klaargemaakt met bijzondere en smakelijke combinaties.
Wij hebben een gezellige avond gehad en geweldig gegeten. Wij komen terug.

Gegeten op 7 december 2013

lovefood27
  • Recensies in de laatste twee jaar

Hier gister heerlijk geluncht! We zaten met z'n vieren in de nieuwe serre, erg gezellig. In die aparte serre zit je redelijk rustig, maar je hoort ook het gezellige geroezemoes uit de rest van het restaurant. Bediening was erg vriendelijk, attent en zeer oplettend.
We hadden alle vier lekker een soepje vooraf, daarna drie van ons de gebakken zalm en een van ons de biefstuk. De zalm was heerlijk, nog lekker roze vanbinnen en goed warm. Mijn collega vond de biefstuk lekker gebakken en was blij met de goede prijs-kwaliteit verhouding.
Toen wij klaar waren was de bediening ook lekker vlot om ons te helpen met afrekenen, erg fijn, aangezien we gewoon weer aan het werk moesten.

Gegeten op 29 november 2013

Enjoylive
  • Recensies in de laatste twee jaar

Heerlijk restaurant met ouderwets goede service en veel aandacht voor de gasten. Unieke lokatie aan het water waar je met mooi weer gewoon wilt zitten.
Leuke kaart met hele en halve porties te bestellen. Voor kinderen ook heerlijk om beneden op de vlonder bezig te zijn.
Lekker eten voor goede prijs daarom al vaker geweest.
Enige minpuntje is dat we de wijnkaart nogal stevig aan de prijs vinden.
Absoluut een Aanrader!

Gegeten op 11 augustus 2013

clpas
  • Recensies in de laatste twee jaar

Op het terras aan het water zit je heerlijk, binnen staan de tafels wel erg dicht op elkaar. Bediening vriendelijk maar weinig kennis van zaken over wijn en spijs. Wisten niet welke kaas er op het dure! kaasplankje lag. Kwaliteit vd kaas was goed maar stond niet in verhouding tot de prijs. Jammer!

Gegeten op 25 augustus 2013

graafvd
  • Recensies in de laatste twee jaar

Prachtige plek op het terras aan de Eem, niets op aan te merken. Wij dronken met zijn tweeen 2 glazen Sauvignon Blanc (zeer vlakke wijn) en 2 glazen Pinot Grigio. Dit kostte euro 21,40!! Belachelijke prijs voor 4 glazen witte wijn van een middelmatige kwaliteit! Vervolgens namen wij het exclusieve kaasplateau. 7 piepkleine stukjes franse kaas voor 2 personen, die we, zo klein als ze waren, ook nog moesten doorsnijden. Dit voor de ongelofelijke prijs van 11,50 euro! Hierover gereclameerd bij bediening, die zou het aan de keuken doorgeven. Een adequate reactie bleef uit. Dit was eens maar nooit meer!

Gegeten op 25 augustus 2013

Schrijf zelf een recensie over Restaurant Eemlust in Baarn

Schrijf hieronder je recensie over Restaurant Eemlust. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!