a TripAdvisor company

foto's van Restaurant Eemlust in Baarn - 1 foto's van Restaurant Eemlust in Baarn - 2 foto's van Restaurant Eemlust in Baarn - 3

Restaurant Eemlust

1. 7,8 10 1 34

2. 8,0

3. 8,2

Lekker aan de Eem

Nabij het Gooi ligt een culinaire verrassing verstopt, het familierestaurant Eemlust! Het restaurant heeft niet alleen een stijlvolle en sfeervolle inrichting, het is ook nog eens in 2012 verkozen tot het beste terras van Nederland. Vanaf het terras heb je namelijk zicht op de rivier de Eem! Eemlust biedt een dynamische menukaart aan met heerlijke seizoensproducten en verrassende gerechten. De locatie is ook nog eens geschikt voor feesten, want de familie bezit ook een prachtig partyship!

CarriedeJager

We hebben met zes personen een lunch gebruikt, vijf maal salade en een keer broodje met gesneden ribeye. De salades waren zeer droog, te weinig dressing, en de ribeye was ook teveel doorbakken. De ober bood zijn excuses aan en zorgde voor extra dressing maar desondanks was de salade niet smaakvol. Een kopje koffie aanbieden was geen overbodige geste geweest, we moesten nu zelfs ook de koffie betalen. Heel jammer!

Gegeten op 5 april 2016

EH66

Heel hartelijk bedankt voor de gehele avond. Het was TOP. Voor mijn schoonmoeder zijn de halve porties een uitkomst. Ook haar gluten dieet geen enkel probleem. Leuke bediening en erg goed eten. We gaan dit adres aan iedereen vertellen

Gegeten op 18 februari 2016

evandeberkt

Heerlijk gegeten met een oude vriendin van me, de keren dat we elkaar zien gaan we gezellig uit eten. We hebben ons laten verrassen door een menu buiten de kaart om met een bijpassend wijnarrangement, en een bob arrangement zodat mijn vriendin ook kon genieten en veilig thuis kon komen. De wijn was geweldig in combinatie met het heerlijke eten, we hebben ontzettend genoten en komen graag terug!

Gegeten op 2 februari 2016

youp2

Heerlijk! Samen met mijn vriendin op valentijn bij Eemlust gegeten, het valentijnsmenu was goed samengesteld en werd door enthousiast personeel geserveerd. Een ruime keuze aan wijn, hebben ons laten verrassen met een wijnarrangement en dit pakte grandioos uit!

Gegeten op 14 februari 2016

petergourmet

Sjonge, was het pech? De onvriendelijke en steriele toon waarop de onervaren, jonge ober ons de menugerechten opdreunde. De bestellingen die niet goed doorkwamen. Het eten was matig, anders dan we meestal hadden hier. Het voorgerecht met gans was fantasieloos, de frietjes niet krokant terwijl we hier nog om hadden gevraagd; we misten de fantasie, de crispy smaken, de betovering van weleer. Geen goede beurt!

Gegeten op 19 november 2015

Lvdluna

Hartelijk ontvangst. Gevarieerde kaart met verrassende en klassieke gerechten. Prettig dat je kan kiezen voor halve porties. Ganzenborstfilet als voorgerecht bijzonder smaakvol. Prima ree en wildzwijn als hoofdgerecht, mooi rood en rosé gebakken. Maar waar wij vooral van gecharmeerd waren was het aanbod en het creatief meedenken mbt de gerechten voor onze tafelgenoot die gluten- en lactose vrij moet eten. Wij hadden het wel van tevoren op de reservering via de website gemeld, dat scheelt misschien. Maar toen het voorkeurs nagerecht niet gluten vrij kon worden gemaakt werd werkelijk alles uit de kast getrokken om toch iets bijzonders te maken. Wat zeker lukte.
Uitstekend gastvrouw/heerschap en een creatieve kok, geweldig!

Gegeten op 1 november 2015

MenM2015

De 2-gangen lunch viel erg tegen. Voorgerecht Pata negra was erg vet. Toen we dit meldden, hoorde dit volgens de bediening. Op ons antwoord dat we vaker Pata negra hebben gegeten, maar zelden zo vet was, is navraag gedaan in de keuken. Volgens de bediening van C-kwaliteit anders zou het te prijzig worden voor het menu. Als dit hun manier is om nieuwe gasten te winnen slaan ze de plank totaal mis. Bovendien was er een stukje uit de schenktuit vd waterkan, waar net onze waterglazen mee gevuld waren. Wel n nieuwe kan met water gekregen, maar geen nieuwe glazen.
Ook was de prijs per GLAS (€5,20) vd Rosario Sauvignon blanc aan de hoge kant, als je nagaat dat de consumentenprijs per FLES €5,25 is.

Gegeten op 15 oktober 2015

Gulo Gulo

Op een maandagmiddag de verjaardag gevierd van onze moeder (85) als verrassing. Heerlijke warme dag, op het buitenterras, met een prachtig uitzicht over de Eem. Dit is een goed restaurant, want het zat vol. Wij namen diverse salades (Caesar, Riche, Zalm, geitenkaas). De Riche is een prachtige salade met koude en warme vis, de Caesar had een heerlijke - huisgemaakte - dressing. Er werd ruim brood bij geserveerd en men hield rekening met speciale wensen van het al wat oudere publiek. Ambiance is prachtig. Een herhaling rond de avonduren - het diner - gaat er zeker aankomen.

Gegeten op 31 augustus 2015

marnix68

Buiten op het overdekte terras met uitzicht op water. Een enorme stortbui en veel wind (zal staartje windhoos Noord Holland zijn geweest) liet het water over onze tafel, borden en kleding gaan. Maar mocht de pret niet drukken. Bediening bleef rustig en greep in waar nodig.
Heerlijk gegeten. Black Angus als hoofdgerecht en Vitello tonato als voorgerecht. Voorgerecht was 'groot'. Maar hoofdgerecht evenzeer 'niet weinig'. Kortom, ruim eten en mooi opgediend. Dames en heren van de bediening wisten goed waar ze het over hadden. Mooie broodjes met tapenade en iets bijzonders waar ik naam van vergeten ben. Klein nadeel: je hoort hier 'alles' wat anderen zeggen.

Gegeten op 24 augustus 2015

Wako

Voor een tweepersoons lunch onverwacht neergestreken aan de rand van Baarn. Prima plekje, houten, overkapt terras. Prima koffie en verse jus d'orange. Burger op Italiaanse bol en omelet met geitenkaas. Beetje salade erbij. Qua smaak en hoeveelheid eigenlijk een 7,5 maar toch geen 8, vinden wij. Het restaurant ziet er verzorgd uit. De inrichting binnen was netjes en ouderwets evenals de toiletten. Een kleine opmerking: op het houten terras zijn de houten zolen van de schoenen van iemand van de bediening zeer goed te horen. De andere leden van de bediening hadden rubberen zolen, dat vind ik persoonlijk prettiger.

Gegeten op 15 augustus 2015

Schrijf zelf een recensie over Restaurant Eemlust in Baarn

Schrijf hieronder je recensie over Restaurant Eemlust. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.