Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

't Bloemendaeltje

3. 38% Duurzaam
  1. Toon telefoonnummer 033 475 00 01
  2. www.bloemendaeltje.nl

henniethekla

Zaterdagavond 29 maart met z`n vieren bij `t Bloemendaeltje in Amersfoort gegeten.
Het was die avond Bourgondisch Fijnproeven.Nou dat was het dus echt ,we kregen 20 verschillende gerechtjes.Over de hele avond verdeeld,we kozen voor bijpassende wijnen.Er werd diverse salami soorten,brood, vis, lams, kalfsvlees,kwartelborstje,stoofvlees,kaasplankje diverse heerlijke nagerechten,eigenlijk teveel om op te noemen.Het is een gezellig restaurant en een goede gastvrouw en niet te vergeten goede kok.Wij komen hier zeker terug.
Cees Betty Hennie Thekla

Gegeten op 29 maart 2014

Korfoe

Zaterdag 1 februari hier weer eens gegeten met familie. Het was fantastisch. We hebben het 4-gangen menu gekozen. Ik ben er zo een van "wat de boer niet kent vreet ie niet" en in dit restaurant word ik uit mijn "comfortzone" gehaald. Met prima resultaat trouwens. Twee amuses, een voorgerecht dat bestond uit 3 onderdelen o.a. zalm en kreeft. Als tussengerecht kregen we rogvleugel en het hoofdgerecht was kalfsvlees. Als nagerecht kon gekozen worden uit een kaasplankje of een dessert. Ik kan de gerechten jammer genoeg niet helemaal beschrijven maar het was heerlijk, en dat vonden wij alle 6. De ontvangst is iedere keer weer heel hartelijk, beter kan eigenlijk niet. We komen snel terug.

Gegeten op 1 februari 2014

brambo1

Gegeten met vrienden bij dit gezellige restaurant.

We hebben echt genoten van de heerlijke gerechten en de goede en gastvrije ontvangst.

We hadden gekozen voor het viergangen menu en elke gang was verrassend lekker en origineel.

Kortom samen een heerlijke avond gehad in een knus restaurant .

Gegeten op 18 januari 2014

elisabethm

We gaan ongeveer één keer per jaar eten bij het Bloemendaeltje en elke keer is het feest. De gastvrouw herkent je meteen, heet je van harte welkom, zodat het bijna niet meer fout kan gaan. Het is echt een avondje uit. Als je kiest voor alle vier gangen, dan word je de hele avond verwend met heerlijke en smaakvolle gerechten. Er wordt altijd prima rekening gehouden met specifieke eetwensen. De wijnen die geschonken worden passen er altijd prima bij. De prijs-kwaliteitsverhouding is in orde. Het was kortom weer een heerlijke avond. Er is geen restaurant waar ik mij meer welkom voel dan hier.

Gegeten op 11 oktober 2013

Jazz

Mooi knus restaurant in de historische binnenstad van Amersfoort. Ik had vooraf hoge verwachtingen en die zijn toch niet helemaal waargemaakt. Het concept dat je een vaststaand menu krijgt pakt lang niet altijd goed uit. Zo ook deze keer. De gerechten waren smakelijk, maar beslist niet opvallend of speciaal. Een bitterbal van een rillette van kalf klinkt leuk, maar het smaakte niet echt geweldig. Over het algemeen vond ik de gerechten weinig uitgesproken. Wellicht hielp het ook niet dat het door het restaurant aanbevolen wijnarrangement ook niet echt eruit sprong. Saaie wijnen in mijn optiek. Maar laat ik niet te kritisch zijn, het is een mooi restaurant, de menukaart wisselt heel vaak en de bediening is zeer vriendelijk! De prijs kwaliteit is wat mij betreft niet optimaal. Het is aan de dure kant.

Gegeten op 5 oktober 2013

henkjanj

Een tijd geleden hebben we hier met een groep gegeten (november 2012 ). Ik denk dat er mensen bij waren die vaak uit eten gaan voor hun werk, maar iedereen was vol lof over het restaurant.

De formule is dat je een vast menu hebt, iedere dag verschillend, maar dat je het mag zeggen als je iets liever niet wilt. Dan maakt de kok iets anders voor je. Die formule geldt voor groepen maar ook voor gewone gasten. En het werkte geweldig, vond ik, naar volle tevredenheid van de mensen die vegetarisch wilden eten of die vis in plaats van vlees wilden of juist omgekeerd.

Het was best rustig in de zaak, dit restaurant verdient meer gasten! De bediening was geweldig en het eten ook.

Gegeten op 10 januari 2013

Charlie15

Wat een fantastisch eten en een zeer attente bediening het 4 gangen menu bestond uit een 3 Luik aan voorgerechten met kreeft korenaar asperges coquilles,en een tartaar van runderlende met oester daarna op de huid gebakken zeebaars met gekruide couscous en zoekraak als hoofdgerecht biologische ossenhaas met garnituren werkelijk botermals(aanrader) en tot slot keuze uit kaas of weer een 3 Luik aan desserts daarbij een passend wijnarragement genomen echt een aanrader wij komen zeker terug

Gegeten op 28 juni 2013

petervandersteeg

Bij het afscheid van onze collega uit Leusden kwamen wij terecht bij ''t Bloemendaeltje in Amersfoort. Zeer vriendelijk ontvangst en bij het aperitief een tweetal amuses. Zalig. Wij kozen voor het vier gangen keuze menu met bijpassende wijnen. Niets anders dan lof voor het heerlijke eten alsmede de perfecte bediening.
Zowel het menu als wijnen waren heel goed op elkaar afgestemd
Wij komen zeer zeker terug in dit mooie restaurant in hartje Amersfoort.

Gegeten op 19 juni 2013

janssen666

We hebben een heerlijke avond gehad, het eten was voortreffelijk, de bediening was vriendelijk en de sfeer was heel aangenaam!! een sfeervolle en gezellige restauranWij komen zeker terug

Gegeten op 1 juni 2013

Simon23

Afgelopen week hier gegeten. De 4- gangen menu met vis als vooraf en als hoofdgerecht vlees genomen met een mooie fles wijn. De wijn was heerlijk maar het menu van meneer hamersveld was niet zo bijzonder lekker. De prijs was erg duur voor wat we kregen. De service was goed en de sfeer was ook gezellig , maar bij ons ging het meer om het eten maar niet om de sfeer. We gaan het nog een keer proberen.

Schrijf zelf een recensie over 't Bloemendaeltje in Amersfoort

Schrijf hieronder je recensie over 't Bloemendaeltje. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.