a TripAdvisor company

2. Frans
  3. 38% Duurzaam
  1. Toon telefoonnummer 033 475 00 01

elisabethm

We komen hier exact 1 keer per jaar terug: kortom een restaurant dat erg goed bevalt. En dat is toch met name vanwege de erg persoonlijke ontvangst, waardoor je je enorm welkom voelt. Ze heeft altijd tijd voor een praatje waardoor het bijna als een soort huiskamer aanvoelt. Bovendien krijgen we altijd een lekker menu met goede bijpassende wijnen en gaan ontzettend tevreden naar huis. Het eten is goed, niet extreem verfijnd, maar je gaat altijd tevreden naar huis. Kortom: volgend jaar weer.

Gegeten op 9 oktober 2015

dick1947

Met een bon van SocialDeal genoten van een heerlijk 4-gangenmenu. Bij binnenkomst welkom geheten door de gastvrouw, waar maak je dat nog mee. Vooraf tartaar van ossenhaas en zalm, daarna gamba's in een heerlijke saus en langzaam gegaarde stukjes ham van het Iberico varken. Vervolgens parelhoen en kabeljauw met als afsluiter aardbeien met sabayonsaus en een bolletje aardbeiensorbetijs. Bij het uitserveren van ieder gerecht uitleg van de gastvrouw die steeds onopvallend aanwezig was. Een heerlijke avond. Een echte aanrader.

Gegeten op 10 juni 2015

hetty31

Heerlijk gegeten met collega bij jullie. De huisgerookte zalm was voortreffelijk, net als de kabeljauw, die niet te gaar, maar ook niet te rauw was. Net mooi op de huid gebakken! Ook de in een knoflooksaus geserveerde garnalen smaakten erg lekker. Het toetje was perfect zoals het hoorde te zijn. Niet te groot (het eten had ons al behoorlijk gevuld.....) en uitgebalanceerd wat betreft smaak. Top, zeker een aanrader!
Alles was trouwens ook nog eens mooi opgemaakt. De bediening vond ik erg plezierig: attent, informatief, behulpzaam met oog voor details. Zeker een plek om nog eens terug te komen.
Ga zo door!

Gegeten op 4 juni 2015

Korfoe

We hebben weer erg uitgekeken naar de proeverij van 't Bloemendaeltje, het was weer een fantastische avond. 20 Gerechtjes waaronder rillete van eend, gekonfijte zuurkool met gerookte forel, cocktail van meloen en gamba's, tartaar van ossenhaas met mierikswortelcreme, lichtgerookte hertenbout met vijgencreme en nog veel meer. Gelukkig voor mij ook nog 5 desserts! Het eten was heerlijk en Lidwien is een gastvrouw pur sang. We gaan snel weer.

Gegeten op 6 december 2014

Femmekniers

We hebben met 4 personen heerlijk gegeten bij 't Bloemendaeltje. Mijn aarzeling over de wat stijve ambiance vielen in het niet bij de voortreffelijke, prachtig opgediende gerechten. De gastvrouw, die in haar eentje alle tafeltjes bediende, leverde net als de kok(s?), topwerk. Gastvrij, vlot, snel, gezellig!
Dat we geen menukaart kregen, en alleen het aantal gangen moesten aangeven, was eigenlijk wel ontspannend. We konden het aantal gangen gedurende avond bijstellen. Alle gerechten waren zonder uitzondering heerlijk. De aanbevolen wijnen overgens ook. Een absolute aanrader, wij komen zeker nog eens terug.

Gegeten op 1 november 2014

henniethekla

Zaterdagavond 29 maart met z`n vieren bij `t Bloemendaeltje in Amersfoort gegeten.
Het was die avond Bourgondisch Fijnproeven.Nou dat was het dus echt ,we kregen 20 verschillende gerechtjes.Over de hele avond verdeeld,we kozen voor bijpassende wijnen.Er werd diverse salami soorten,brood, vis, lams, kalfsvlees,kwartelborstje,stoofvlees,kaasplankje diverse heerlijke nagerechten,eigenlijk teveel om op te noemen.Het is een gezellig restaurant en een goede gastvrouw en niet te vergeten goede kok.Wij komen hier zeker terug.
Cees Betty Hennie Thekla

Gegeten op 29 maart 2014

Korfoe

Zaterdag 1 februari hier weer eens gegeten met familie. Het was fantastisch. We hebben het 4-gangen menu gekozen. Ik ben er zo een van "wat de boer niet kent vreet ie niet" en in dit restaurant word ik uit mijn "comfortzone" gehaald. Met prima resultaat trouwens. Twee amuses, een voorgerecht dat bestond uit 3 onderdelen o.a. zalm en kreeft. Als tussengerecht kregen we rogvleugel en het hoofdgerecht was kalfsvlees. Als nagerecht kon gekozen worden uit een kaasplankje of een dessert. Ik kan de gerechten jammer genoeg niet helemaal beschrijven maar het was heerlijk, en dat vonden wij alle 6. De ontvangst is iedere keer weer heel hartelijk, beter kan eigenlijk niet. We komen snel terug.

Gegeten op 1 februari 2014

brambo1

Gegeten met vrienden bij dit gezellige restaurant.

We hebben echt genoten van de heerlijke gerechten en de goede en gastvrije ontvangst.

We hadden gekozen voor het viergangen menu en elke gang was verrassend lekker en origineel.

Kortom samen een heerlijke avond gehad in een knus restaurant .

Gegeten op 18 januari 2014

elisabethm

We gaan ongeveer één keer per jaar eten bij het Bloemendaeltje en elke keer is het feest. De gastvrouw herkent je meteen, heet je van harte welkom, zodat het bijna niet meer fout kan gaan. Het is echt een avondje uit. Als je kiest voor alle vier gangen, dan word je de hele avond verwend met heerlijke en smaakvolle gerechten. Er wordt altijd prima rekening gehouden met specifieke eetwensen. De wijnen die geschonken worden passen er altijd prima bij. De prijs-kwaliteitsverhouding is in orde. Het was kortom weer een heerlijke avond. Er is geen restaurant waar ik mij meer welkom voel dan hier.

Gegeten op 11 oktober 2013

Jazz

Mooi knus restaurant in de historische binnenstad van Amersfoort. Ik had vooraf hoge verwachtingen en die zijn toch niet helemaal waargemaakt. Het concept dat je een vaststaand menu krijgt pakt lang niet altijd goed uit. Zo ook deze keer. De gerechten waren smakelijk, maar beslist niet opvallend of speciaal. Een bitterbal van een rillette van kalf klinkt leuk, maar het smaakte niet echt geweldig. Over het algemeen vond ik de gerechten weinig uitgesproken. Wellicht hielp het ook niet dat het door het restaurant aanbevolen wijnarrangement ook niet echt eruit sprong. Saaie wijnen in mijn optiek. Maar laat ik niet te kritisch zijn, het is een mooi restaurant, de menukaart wisselt heel vaak en de bediening is zeer vriendelijk! De prijs kwaliteit is wat mij betreft niet optimaal. Het is aan de dure kant.

Gegeten op 5 oktober 2013

Schrijf zelf een recensie over 't Bloemendaeltje in Amersfoort

Schrijf hieronder je recensie over 't Bloemendaeltje. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.