a TripAdvisor company

1. Restaurant
  2. Italiaans
  1. Toon telefoonnummer 033 463 55 50

rjcd

Het eten bij La Scala was OK, maar niet bijzonder. Het miste de kenmerkende Italiaanse smaak. De ober was vriendelijk en de twee gangen werden in een goed tempo opgediend. Alleen de sfeer is echt beneden niveau. Heel ouderwets en versleten, zowel het meubilair, de wanddecoraties als de lampen aan het plafond. Papieren tafellakens doen heel armoedig aan. Ook de muziek droeg weinig bij aan een betere sfeer. De slechte prijs/kwaliteit verhouding is voor ons de reden om deze eerste kennismaking met La Scala ook ons laatste bezoek te laten zijn.

Gegeten op 14 januari 2016

InesenRinus

We hadden zin in een pizza voordat we 's middags naar de film zouden gaan. De door ons bestelde pizza's (4 Formaggi en vegetariana) waren verrassend lekker. De rode huiswijn was niet verkeerd en de jus d'orange was goed.
De inrichting van La Scala is sober.
Jammer dat wij bij het afrekenen moesten ontdekken dat er twee gerechten op de rekening stonden die wij niet hadden besteld. Een afscheidsgroet bij het verlaten van het restaurant was er ook niet bij.

Gegeten op 28 november 2015

andre25

Reserveren lijkt iets wat ze wel vragen maar de uitvoering ervan lijkt nutteloos. Ergens wordt alsnog een tafel van iemand anders voor ons in orde gemaakt.
De bediening is waarschijnlijk vandaag voor het eerst aan het werk. De kwaliteit van het restaurant neemt duidelijk af. De gemakkelijke aanloop van het winkelend publiek aan het eind van de dag lijkt zijn tol te eisen. Het eten is nog steeds goed maar de kwaliteit wordt duidelijk minder. Het interieur is duidelijk toe aan een opknapbeurt.
Wil je even snel een pizza eten of een makkelijke pasta dan ben je hier aan het juiste adres. Zoek je een kwalitatief hoog niveau Italiaanse tafel tijdens een sfeervolle avond zou ik op zoek gaan naar een andere deur.
Toch jammer want we kwamen hier graag.

Gegeten op 19 september 2015

mjdejong

La Scala is een van ons meest favoriete restaurants in Amersfoort. Als je je even in Italië wilt wanen, moet je hier zeker heen. Tosca is een vakvrouw en haar team heeft de spirit! Ze weten wat goed eten is. Iedere gast voelt zich welkom; of je nu voor een overheerlijke pizza komt, of uitgebreid luxe wilt eten met goed glas wijn, alles is mogelijk. We kunnen er veel over vertellen, maar kom gewoon zelf het stukje Italië in Amersfoort ervaren :-)

Gegeten op 12 juli 2015

jochem1973

Na het winkelen besloten om uit eten te gaan bij La Scala. We kozen voor het Assaggi Menu 7 gangen lang genoten van het lekkere eten. Echt een aanrader. De wijn was ook lekker en de sfeer in het restaurant goed. Wij komen hier zeker nog een keer terug.

Gegeten op 28 mei 2015

moeilijkeeter

Gegeten op 23 oktober 2014

Ffranky

Een heerlijke ontdekking, dit leuke restaurant met een fijne en zeer vriendelijke gastvrouw, waar je bovenal bijzonder smakelijk kunt eten: de pizza zo lekker krokant of de lasagna, die ik nog nooit zo vers en mooi gekruid proefde. Ook de huiswijn laat niets te wensen over! La Scala weet wat goed eten is :-)

Gegeten op 11 november 2014

demib

Ik heb heerlijk gegeten bij la scala ! Heerlijke wijnen en super eten, gevarieerd van verschillende pasta's en pizza's. Ook de bediening was helemaal top, aardig en ze boden een goede service aan, zeker de moeite waard om er vaker te gaan eten

Gegeten op 8 augustus 2014

Varietas_delectat

Op een zondagavond heb ik met een collega hier gegeten. Het eerste wat opvalt is de grote serre aan de Krommestraat. Daarnaast zijn er 2 terrassen, waarvan een aan het gezellige plein 't Hof. We besloten dan ook om hier te gaan zitten. De gastvrouw, Tosca, raadde ons de Pinot Grigio aan voor bij het eten. Ik zelf had de entrecôte met gegrilde groenen, rucola en parmezaan. Mijn collega had de pasta vongole. Het gerecht was heerlijk, en de wijn paste hier uitstekend bij. Liefhebbers van la cucina Italiana zoals ik kunnen hun hart ophalen bij la Scala: het restaurant is verre uit het beste Italiaanse restaurant van Amersfoort!

Gegeten op 6 juli 2014

Chairman

1 van de mooiste pandjes van Amersfoort, aan een leuk plein. Jammer dat de Chef zich te veel buigt naar de Nederlandse "smaak". Hij heeft de producten in huis (mooie, verse Vongole, Mozzarella, hammen en een geweldige lasagne saus) Maar een antipasto heb ik in Italie nog nooit gegeten op een enorme berg ijsberg-sla of met meloen erbij, en Pasta con Vongole niet met Penne (?). Bovendien was de Penne "kei-hard" aan 1 zijde, waaruit ik opmaak dat het bord iets te lang onder de warmhouder (oid) heeft gestaan. Kan gebeuren. Kortom, iets meer "back to the roots" en liefde voor wat je doorgeeft en Amersfoort heeft er eindelijk een echte Italiaanse keuken bij.

Gegeten op 15 juni 2014

Schrijf zelf een recensie over La Scala in Amersfoort

Schrijf hieronder je recensie over La Scala. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.