Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

La Scala

1. Restaurant
  2. Italiaans

La Scala

1. Restaurant
  2. Italiaans
  1. Toon telefoonnummer 033 463 55 50

demib

Ik heb heerlijk gegeten bij la scala ! Heerlijke wijnen en super eten, gevarieerd van verschillende pasta's en pizza's. Ook de bediening was helemaal top, aardig en ze boden een goede service aan, zeker de moeite waard om er vaker te gaan eten

Gegeten op 8 augustus 2014

Chairman

1 van de mooiste pandjes van Amersfoort, aan een leuk plein. Jammer dat de Chef zich te veel buigt naar de Nederlandse "smaak". Hij heeft de producten in huis (mooie, verse Vongole, Mozzarella, hammen en een geweldige lasagne saus) Maar een antipasto heb ik in Italie nog nooit gegeten op een enorme berg ijsberg-sla of met meloen erbij, en Pasta con Vongole niet met Penne (?). Bovendien was de Penne "kei-hard" aan 1 zijde, waaruit ik opmaak dat het bord iets te lang onder de warmhouder (oid) heeft gestaan. Kan gebeuren. Kortom, iets meer "back to the roots" en liefde voor wat je doorgeeft en Amersfoort heeft er eindelijk een echte Italiaanse keuken bij.

Gegeten op 15 juni 2014

mayrakapteyn

Laatst met mijn moeder bij La Scala gegeten. Eindelijk weereens echt italiaans. We kozen de piccata en canneloni met aubergine en het was heerlijk! Ook van de montepulciano wijn hebben we genoten. De service was hartelijk en oprecht, de gastvrouw Tosca zorgde goed voor ons.

Gegeten op 13 april 2014

heerlijk033

Zodra je binnen stapt waan je in Italie, al meerdere malen ij dit restaurant gegeten ik kom er al jaren.. Maar dit keer kon ik niet kiezen en de kok heeft ze eigen fantasie gebruikt ik kreeg heerlijke huis gemaakt ravioli gevuld met aubergine en ricotta mmm krijg spontaan weer trek!
We dronken de molitpationo erbij en we genoten.. Een echte aanradeder dit restaurant vooral voor de gene die heel ff toch de sfeer wil proeven van Italie..

Gegeten op 2 februari 2014

laurameeuwesse

Erg leuke gastvrouw, gewoon gezellig ongedwongen leuk! Het eten was lekker vers dat kon ik gewoon proeven, zelfs iets speciaals gekregen wat ze ons aanbood wat niet op de kaart stond!
Decor vond ik ietsjes minder, maar dat is gewoon niet mijn smaak denk ik. Ook hier weer een leuke avond gehad.

Gegeten op 16 januari 2014

RuudvdB

Het menu van La Scala is inmiddels aangepast, minder keuze maar dat is juist in het voordeel. Naast de pizza's, zijn het juist ook de pasta's die bijzonder fijn zijn.
Tip 1: de kok maakt graag iets buiten de kaart om klaar, speciaal op je eigen wensen afgestemd.
Tip 2: vraag ook naar de wijnen buiten de kaart om.

Gegeten op 12 december 2013

henriette78

Heerlijk gegeten bij La Scala. Vooral genoten van de verschillende antipasti gerechtjes. Heerlijke langoustine en proscuito. Ook de pasta waarvan je proeft dat deze vers is was heerlijk. Ook nog een erg genoten van de rode wijn. Qua Italiaans eten een echte aanrader. Ook een goede prijs kwaliteit verhouding.

Gegeten op 22 november 2013

izabel

Onlangs weer bij La Scala wezen eten en het blijft toch een favoriet. Geen slappe pizza's zoals bij vele andere Italiaanse restaurants maar heerlijke echte Italiaanse gerechten die met ambacht zijn gemaakt. Ook nu met de nieuwe kaart waar kwaliteit en verassende gerechten op staan blijft het heerlijk vers eten. Wij zaten in de lichte serre met prachtige wandschilderingen wat voor veel sfeer zorgt. Ook de gastvrouw en personeel maken het altijd tot een gezellige sfeer. Ik nam de tagliatelli del bosco. pasta met bospaddestoelen. heel erg lekker! ook het desert (tiramisu) was heerlijk en huisgemaakt. Je merkt gewoon aan alles dat dit restaurant gerund wordt door echte Italianen, iets wat je niet vaak meer ziet bij een Italiaans restaurant!!

FamEb

We hebben bij La Scala gereserveerd nadat we op de website hadden gekeken. Nu blijkt dat ze onlangs een nieuwe, zeer beperkte menukaart hebben maar dit nog niet op de site hebben aangepast. Erg slecht! Er was weinig keuze en zelfs geen kindermenu terwijl dit op de site wel beschreven staat. Erg vervelend als je iets op de site leest (zoals een kindermenu met frites) en het vervolgens niet bereid kan worden...(vooral als de kinderen geen pasta of pizza lusten). Het eten was verder wel lekker en vers bereidt. Decor was ok maar mag voor mij wel wat gezelliger. Personeel komt niet heel vriendelijk over maar kan ook komen doordat wij vrij veel op te merken hadden over de beperkte menukaart.

Gegeten op 16 november 2013

Joppie1234

Samen met mijn vriend, ouders en zoon gegeten. Tafeltje in het voorste gedeelte van het restaurant. We hebben vooraf samen de anti pasti misto gedeeld. Een groot bord met verschillende soorten gedroogde vleeswaren, stukjes melazane, carpaccio, vitello tonato, salade en olijfjes. Allemaal vers en heerlijk. Daarna had ik een prima lasagna. Geserveerd in een diep bord, niet compact, maar goed gekruid. Voordeel zijn de open wijnen die ruim (in mooie grote glazen) worden bijgeschonken. Het grand dessert wat ook weer op een groot bord werd geserveerd is een aanrader.

Gegeten op 6 oktober 2013

Schrijf zelf een recensie over La Scala in Amersfoort

Schrijf hieronder je recensie over La Scala. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.