Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.
  • foto's van In den Doofpot in Leiden - 1

Reserveer nu!

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 071 512 24 34

Respect voor smaak

In het hart van historisch Leiden kookt chef Patrick Brugman innovatieve gerechten met veel respect voor smaken. Onnodige franje komt je hier niet tegen op je bord. Wel verrassende combinaties waarbij prachtige wijnen worden geschonken. Hier draait het om het totaalplaatje en dat merk je aan alles.

TULC01

Wat een en geweldig restaurant het eten is top alles met zorg en aandacht bereid.
De bediening is vaktechnisch goed op de hoogte van wat er geserveerd wordt
Ook de wijnen zijn goed afgestemd op de gerechten die er geserveerd worden
Bij het afscheid nemen van hun gasten krijg nog een heerlijk eigen gemaakte pepermunt aangeboden.
Het was een heerlijke avond culinair genieten.

Gegeten op 27 augustus 2014

jeroen_zwart

Via online reservering

De wachttijd tussen de gerechten had wat ons betreft wat korter gemogen. Voor de rest echt heerlijk gegeten en fantastische wijn gedronken.

Gegeten op 19 augustus 2014

dexter

Gezien de recensies op Iens kwamen we met hoge verwachtingen aan bij In Den Doofpot. Hoewel het eten erg smakelijk en van hoog niveau is, zorgde de bediening ervoor dat we aan het eind van de avond toch enigszins teleurgesteld naar huis gingen. Het restaurant straalt klasse uit maar laat toch wel wat steken vallen.

We hadden gekozen voor het 3-gangen "Menu Exquise" met een bijpassend wijnarrangement. Na een canapé en amuse betekende dit een mooi opgemaakte koningsbaars met garnalen als voorgerecht, gevolgd door een trio van kalf met polenta. Het dessert was bijzonder smakelijke combinatie van perzik en citrus.

Wat ons tegenviel was dat een deel van de bediening weinig plezier in het werk lijkt te hebben en wat nors overkomt. Ook bij binnenkomst kregen we bepaald geen warm welkom. Daarnaast verwacht ik bij een wijnarrangement enige uitleg over de keuzes die zijn gemaakt, en niet alleen het oplezen van het etiket (dat kan ik zelf ook).

We hebben erg lekker gegeten, maar op het gebied van de service kan zeker nog het één en ander worden verbeterd.

Gegeten op 20 augustus 2014

hessers

Via online reservering

Heerlijk gegeten met partner, mooi menu met meedenkend personeel voor enkele dieetaanpassingen. Goede wijn erbij. Prettige ambiance.
Personeel en chef aan tafel zeer prettig en kundig. Enig minpuntje misschien de soms wat spiedende blikken van senior ober.

Gegeten op 19 augustus 2014

TimTorpedo

De recencies die spreken over smaaksensaties (positieve) kan ik alleen maar beamen! Echt heerlijk gegeten. Keurige, vriendelijke bediening. Gezellige inrichting met fraaie schilderijen.
Het geheel is een echte aanrader!

Gegeten op 24 juni 2014

jennifer40

Heerlijk met 4 mensen gegeten met een verjaardagsbon van mooi parfummerie. Het eten wordt zeer mooi opgediend en de smaken zijn ook fenomenaal te noemen. Daarnaast heb je keuze uit de heerlijkste wijnen die perfect passen bij de smaken van je gang. Je krijgt zeker waar voor je geld.

Gegeten op 16 februari 2014

lia15

Verleden week woensdagavond in Den Doofpot heerlijk gegeten. eerst een amuse van eendenlever en sorbet van biet heel bijzonder. Vooraf een soepje van kreeft, kroepoek van kreeft en een combinatie van kreeftstukjes en tartaar van kreeft met bleekselderij met een saus van limoen gewoonweg verrukkelijk. Tussengerecht griet met zoetzure groenten en een saus van sereh echt een smaaksensatie. Daarna het hoofdgerecht kalfsvlees met een verrukkelijke saus, kalfswang heerlijk zacht en kalfszwezerik fantastisch. Dessert yoghurtijs met rode vruchten ook heerlijk, lekker fris. Daarna nog koffie met allerlei zelfgemaakte heerlijkheden ook helemaal top. We hadden het wijnarrangement voortreffelijk. De bediening was keurig en zeer attent. Het was een feestje om hier te eten.

Gegeten op 25 juni 2014

jurgen21

Gisteren heerlijk gegeten bij In Den Doofpot. De avond begon op het mooie terras aan de gracht. Daar hebben we genoten van de laatste zon van de avond. De nieuwe indeling van het terras geeft een prettig open karakter aan de gracht zodat je kan genieten van de gebeurtenissen op het water.

Binnen de avond verder voortgezet. De avond begon met verrassende amuses met een knetterede mondsensatie als starter voor een mooie avond.
Vooraf een heerlijke combinatie van kreeft en bleekselderij. Tussengerecht een mooi stukje vis met zoetzure groenten. Het hoofdgerecht was verrukkelijk met verschillende delen van het lam. De portionering van dit alles was zeer goed. De gangen werden begeleid door een perfecte Meursault en daarna bij het lam een prachtige Antinori.

Vanwege goede eerdere ervaringen kaas gekozen als dessert. Uiteindelijk toch nog verleid om een zoet dessert te delen waar vooral het yoghurt ijs met olijfolie het vermelden waard is. Dit dessert hadden we niet willen missen!

De bediening was als altijd zeer gastvrij en kundig. We hebben genoten van de avond, het blijft een van onze favoriete restaurants voor een mooie avond uit.

Gegeten op 14 juni 2014

Loes Onos

Na een gastvrij ontvangst en een drankje op het terras begon de avond met een subtiel amuse van eendenlever, erg smakelijk. Het voorgerecht van noordzeekrab was echter zeer flauw en miste verfijning. Gelukkig was de geroosterde grietfilet van topklasse met zoetzure groenten
en saus van sereh, daarna ons hoofdgerecht van lamsvlees en wat kazen. We bestelden wijnen van de zeer uitgebreide wijnkaart en hebben ondanks de valse start erg lekker gegeten. Jammer was het dat wij tijdens de koffie werden geconfronteerd met een kleine verbouwing van tafels en stoelen die nog net niet boven onze hoofden werden getild. De tocht die wij daarbij door de inmiddels openstaande voordeur kregen te verwerken gaf ons een signaal die niet hoorde bij de gastvrije bediening die wij tot die tijd hebben genoten. Jammer..

Gegeten op 17 mei 2014

Jeanettevveen

Na het lezen van al die goede recensie op iens hebben wij besloten om hier te gaan eten. En al die lovende recensie klopt als een bus. Wat een wereld restaurant! Zeer spontane ontvangst en heerlijke amuse. Kreeft met meloen was heerlijk licht van smaak, echt perfect uitgebalanceerd. Chapeau voor de chef! Zeer malse ossenhaas en echt perfect gebakken en op advies een heerlijke merlot wijn dat echt erbij pas. Wij hadden een zeer culinaire beleving gehad en komen absoluut terug. Absolute aanrader! Groetjes, Jeanette van Veen.

Gegeten op 25 mei 2014

Schrijf zelf een recensie over In den Doofpot in Leiden

Schrijf hieronder je recensie over In den Doofpot. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.