a TripAdvisor company

1. Restaurant
  2. Chinees
  1. Toon telefoonnummer 020 643 31 54

athijsse

Ik heb met een vriendin het Chinese 5-gangen-menu gegeten. Het menu bestond uit 2 mini-loempia's, wonton soep, een gerecht met garnalen, varkenshaas met bonensaus en een toetje. Alle gebruikte groenten waren knapperig vers. Het fruit bij het ijs was overigens ook vers. De kwaliteit van de ingrediënten en de smaak van alle gerechten was prima. De prijs voor het menu was beneden de € 30. De bediening was prettig, informeel en uiterst vriendelijk. Op ons verzoek kregen we gewoon een glas kraanwater. De inrichting is klassiek en doet heel prettig aan.
Ik vond het altijd al een heerlijk chinees restaurant en dat werd gisteren weer bevestigd.
Anneke Thijsse

Gegeten op 11 januari 2016

RobdeW

Het is altijd prettig als er een goed chinees restaurant in de buurt van je woonplek is. Yu Woah is zo'n restaurant waar het niveau van de gerechten al jaren constant hoog is. Erg verwonderlijk is dat niet, gezien het feit dat chef-kok/eigenaar Hu al verschillende prestigieuze prijzen kreeg.
Als voorgerecht een heerlijke Wan Tan soep, met in de krachtige bouillon gesnipperde verse lente-ui, prei en 4 lekkere vleesballetjes in de bekende deeg-waaiers. Uit de niet al te grote menu-kaart dit keer gekozen voor de Tipan Peking eend. Het vlees was heerlijk mals met hier en daar een knapperig vel, het geheel overgoten met een prima, niet al te scherpe Sichuan-saus en begeleid door stukjes meegebakken paprika en ui. De bedienende zoon van de eigenaar, Jason, wist nog van vorige keren dat ik altijd mihoen bestelde i.p.v. rijst en bracht ook direct een kommetje wat het eten met chopsticks makkelijker maakt dan van een plat bord, heel attent!
De mihoen is rijk gegarneerd met stukjes omelet en schijfjes grotchampignon.
De inrichting is klassiek maar zeer verzorgd. Een comfortabel restaurant om nog vaak naar terug te keren.

Gegeten op 10 december 2015

SheldonCooper

Dit is eigenlijk een dubbele recensie. Ik ben hier twee keer redelijk dicht achter elkaar geweest (2 jun. en 17 aug.) en had na de eerste keer nog niet de moeite genomen een recensie te schrijven. De eerste keer op een dinsdag, de tweede keer op een maandag. Beide keren was het rustig in de zaak met maar een paar tafels bezit.
Het eten bij bezoek 1; als voorgerecht een klein vleesgerechtje waar ik de naam niet zeker meer van weet (ik denk Siu Mai). Op zich prima echter geserveerd met een chili sausje dat recht uit een fles lijkt te komen. En als het wel zelf gemaakt is: het ziet en smaakt in ieder geval uit als flessensaus. Erg jammer dat er geen moeite is genomen om er een traditioneel Chinees sausje bij te doen. Als hoofdgerecht de Fo Nam (geroosterd buikspek). Smakelijk meer absoluut niet bijzonder (niveau afhaal) en weer dat chilisausje uit de fles. Gemiste kans en daardoor een erg duur gerecht (17,50). Mijn tafelgenoot had een Tipan gerecht (peking eend). Deze was zeer smakelijk en met dit gerecht bewijzen ze dat ze zeker mooie authentieke gerechten kunnen maken.
Bij het tweede bezoek helaas weer die chilisaus uit de fles bij het voorgerecht, dit keer bij een tafelgenoot. De hoofdgerechten waren allemaal Tipan gerechten (ik trap er niet nog een keer in), stuk voor stuk heerlijk.
Mijn advies zou zijn; besteed meer aandacht aan de niet-Tipan gerechten of haal ze van de kaart. En stop met die flessensaus.

Gegeten op 17 augustus 2015

Seignette

Ik heb afgelopen donderdag avond afgehaald bij Yu Woah. Ik had aan mijn zusje (16) een briefje meegegeven met alle gerechten erop wat we wouden hebben. De gerechten had ik exact overgeschreven zoals ze op de site stonden van het restaurant. Ik had de prijzen er nog onder geschreven. Zo ook; 5 kip loempia's, 5,50 euro. Mijn zusje kwam terug met 5 hele grote (niet eens loempia's). Het was gebakken bladerdeeg met een mihoen erin, geen kip, geen saus en de prijs was 17,50 euro. Toen ben ik terug gelopen naar de mevrouw die de afhaal bestellingen deed en de mevrouw begon tegen mij te schreeuwen. Het was mijn schuld zei ze, en het gerecht wat ik van de site overgeschreven had 'bestond niet', daarom heeft ze mij maar de duurste loempia's aangesmeerd zonder ook maar iets te zeggen. Excuses of geld terug kreeg ik ook niet. Heel slecht en onbeleefd. De rest van het eten smaakte redelijk.

Gegeten op 22 oktober 2015

Restaurant - 9 maanden geleden

Ik ben de klant (als getuige) die de heer Hu van Restaurant Yu Woah te Amstelveen noemt in zijn reactie op de negatieve recensie door de twee meisjes m.b.t. de loempia’s. Het was inderdaad zoals de heer Hu beschrijft. De meisjes kwamen na ongeveer een half uur terug met hun klacht. Zij gedroegen zich behoorlijk onbeschoft tegen de moeder van de heer Hu. De moeder van de heer Hu gedroeg zich rustig en bood vriendelijk aan twee loempia’s terug te nemen en 8 Euro terug te betalen. Al met al weer een incident om een goed restaurant (3-voudig wereldkampioen Asian Cuisine) kapot te schrijven.
Amstelveen, 27.10.2015 - Eric Hellingman

Rinie-1445

Halen hier met grote regelmaat afhaal maaltijden. (Zo'n 1x in de maand)
Ze hebben namelijk zelf geen bezorgdienst.
Bestellingen doen gaat soms wat moeizaam omdat de dame achter de bali
beperkt Nederlands spreekt. Ook is het daardoor lastig als je eens iets
afwijkende wil bestellen, bijvoorbeeld iets met saus apart.

Hebben hier ook wel in het restaurant gegeten en in de regel is het eten
hier prima, maar zeker niet uitzonderlijk.
Echter de prijs / kwaliteit is in het restaurant zelf, aan de hoge kant.

Gebeurt de laatste tijd ook regelmatig dat het restaurant op maandag,
dinsdag of woensdag zomaar zonder vooraankondiging dicht is.
Personeel is dan wel gewoon in de keuken bezig, maar zaak is gesloten.

Al met al een redelijke doorsnee Chinees voor met name afhaal gerechten.

Gegeten op 14 juli 2015

nurmmik

Als je van Peking eend houdt is het adres in Nederland natuurlijk Nam Kee in Amsterdam. Maar Yu Woah in Amsterdam Buitenveldert is ook wel eens keer te proberen. Het personeel is altijd vriendelijk en amicaal. Een verfijnde keuken en we dan aten alles op van het 4 gangen eendmenu. Jammer dat je per persoon maar twee flensjes krijgt, want dit is wel een vd toppers van het menu. Maar kwalitatief zonder meer goed. Prijs/kwaliteit verhouding is suboptimaal, doordat de prijzen de afgelopen tijd toch wel gestegen zijn. Zelfde geldt voor de wijnen: goed maar duur.

Gegeten op 7 augustus 2015

Wienfreundin

Bij dit chinees restaurant op loopafstand hebben wij vaak gegeten of maaltijden afgehaald. Onze bevinding is dat het de laatste jaren steeds meer afgezakt is, de keuze en de kwaliteit zijn veel minder, de prijzen zijn aan de hoge kant. Wij hebben zaterdag 5 maaltijden afgehaald om ons buitenlands bezoek te trakteren. De mihoen was papperig en had een flauwe smaak, de bami was ook veel te zacht. De groente van de TjapToy bestond bijna alleen maar uit chineze kool, paprika en wortelen - een combinatie die niet erg smakelijk is. Ik heb opgebeld en mijn beklag gedaan. Uiteindelijk werd mij aangeraden, de volgende keer bij de bestelling verse mihoen te vragen. Op de andere klachten werd niet echt ingegaan. Wij zullen voortaan naar een ander chinees restaurant gaan omdat de kwaliteit vaak te wensen overlaat.

Gegeten op 1 augustus 2015

A.F.-W.

Met 5 personen hier gegeten, wel aan een mooie grote ronde tafel mogen zitten en de sfeer was prima maar wat vreselijk jammer dat het eten zo verhollandst is! Vroeger hadden ze heerlijke import bami, nu leek het wel de bami van de supermarkt!!! en de garnering van verschillende gerechten was vroeger ook authentiek Chinees. Nu niet meer helaas. Ook is er vrij weinig keuze op de kaart. Vond de bediening ook vrij abrupt en als je iets vroeg werd er nauwelijks geluisterd. Nee, ben niet meer onder de indruk en ze hebben niet eens meer Cha Sui die vroeger hier zo heerlijk was.

Gegeten op 14 november 2014

circe1

Ik baal dat we hadden bedacht om chinees te gaan eten vandaag.
Vroeg een babi pangang met ipv die zoet/zure saus die er altijd bij zit er oestersaus bij mmmmm eet het al jaren... antwoord van de erg slecht sprekende dame wat oestersaus nee kan niet, is met andere saus.. nee is niet lekker!!! he ik bestel toch!! na wat steggelen dacht ik dus dat ze dan de oestersaus wel wou geven maar apart erbij deed.. nou ja okee... ook had ik bami en nasi besteld .... ja de order is klaar en ze roept om bami, nasi, babi pangang eenmaal thuis zaten we toch nog met babi pangang met zoetzure saus en 2 maal bami.... dat is de laatste keer dat we daar komen als ik alle irritaties moet opsommen word het verhaal te lang

Gegeten op 12 oktober 2014

lisamila

Zondag hier weer eens gegeten met mijn man, moeder, zus en zwager. Zo lovend als ik in 2012 was kan ik echt niet meer zijn. De tent zat wel vol. We zaten op een plek waar mensen constant langs onze stoelen liepen en de bediening er meermaals tegenaan zonder excuus. De bediening was lomp. Binnenkomst om 18.00 uur, hoofdgerecht kwam om 19.30 nadat we meermaals kenbaar hadden gemaakt te willen eten. Een glas wijn werd pal voor je gezicht ingeschonken terwijl je net een hap eten naar je mond brengt. Ook op de drankjes moesten we telkens wachten. Het voorgerecht, de eenden flensjes, werden in elkaar geflanst en op het bord gesmeten. De gedragen plastic handschoen werd bovenop de eend gelegd. Onsmakelijk! Ze waren niet meer zo lekker als toen. Ook de hoofdgerechten waren niet speciaal. We hadden tong, eend, geroosterd varkensvlees, ossenhaas en varkenshaas. Het smaakte prima, maar was echt de prijs niet meer waard. Vraag mij af of er soms een andere kok stond.

Gegeten op 31 augustus 2014

Schrijf zelf een recensie over Yu Woah in Amstelveen

Schrijf hieronder je recensie over Yu Woah. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.