a TripAdvisor company

1. 8,2 10 1 141

2. 8,1

3. 8,6

Geniet van de Frans-internationale keuken

De ligging aan de oude Pieterskerk en de bijzondere sfeer van het eeuwenoude pand maken dit restaurant meteen al bijzonder. De keuken laat zich inspireren door de Franse school en internationale invloeden. Dit is koken op hoog niveau met veel aandacht voor ambacht en producten van de beste kwaliteit. Is de ochtend nog niet voorbij, maar zit je nu al te watertanden? Hou dat vast. De lunchkaart is van even grote culinaire klasse als de dinerkaart, dus je kunt hier hoe dan ook je gastronomische hart ophalen!

appelenei

Een tijdje terug alweer (oktober 2015) met een groter gezelschap van mijn werk gedineerd bij Het Prentenkabinet. De kwaliteit van het eten was erg goed! Verrassende opmaak. Het brood vooraf heerlijk, warm vers en knapperig. Kwalitatief goede , bij de gerechten passende wijnen. De salon ademt een luxe, warme en gezellige sfeer, de rest van de inrichting van het restaurant niet bepaald mijn smaak (de leren stoelen dragen naar mijn idee niet bij aan een warm decor).

Gegeten op 7 oktober 2015

jkanterskulk

Via online reservering

We hebben heel goed gegeten. Het hoofd gerecht had iets minder mogen zijn. Mijn zoon heeft het van mij en zijn vriendin opgegeten. Dank u wel.

Gegeten op 16 januari 2016

marja34

Al een tijd de wens gehad om hier te eten. Eindelijk was het dan zover. Het decor beloofde heel wat. Dat zal er dan ook perfect uit. Een mooi plekje uitgekozen voor ons tweetjes. En na het serveren van onze wijn en de amuses werd ons vriendelijk doch dringend verzocht op een ander plekje plaats te nemen ivm de ruimte die voor een groter gezelschap benodigd was. Ok, kan gebeuren maar leuk is anders. Vooral ook omdat we zelf om het bestek moesten vragen. Het voorgerecht, de gevogelte pate, was smakelijk maar niet bijzonder. Dat gold eigenlijk ook voor het ribstuk. In ieder geval had het voor mij niet de wow-factor!. Wat mij betreft waren de smaken allemaal wat vlak. Voor ons geen reden om terug te gaan.

Gegeten op 9 januari 2016

Josecaspers

Een top-avond gehad in De Salon van Het Prentenkabinet met een groep van 13 personen. Met een tapenade, een voorgerecht van diverse kleine gerechtjes waaronder paté, het hoofdgerecht met een zeer mals kalfsstaartstuk en een heerlijk nagerecht met een huisgemaakte chocoladetaartje + tussendoor een heerlijk frisse scroppino hebben we genoten. Daarbij lekkere wijnen en leuke bediening. Nou, absoluut een aanrader, zeker met een grotere groep. Wij komen weer terug!

Gegeten op 16 januari 2016

jaaphoog

Via online reservering

Het eten was klasiek en lekker. De oesters waren geweldig en het biefstuk heerlijk. Het service was formeel en ontzettend langzaam.

Gegeten op 19 januari 2016

Anna201

Via online reservering

Gisteren het dinnersdeal bij Prentenkabinet gegeten. heerlijke Pastinakensoep vooraf, daarna hertenbiefstuk en toetje wat er uit zag als een schilderijtje, maar ook heerlijk smaakte. Enorme goed prijs-kwaliteitverhouding in een schitterende ambience

Gegeten op 14 januari 2016

els73

Via online reservering

We hebben heerlijk gegeten in het prachtige en sfeervolle Restaurant. Het prentenkabinet is een van ons favoriete restaurants en ook ons laatste bezoek zijn onze verwachtingen weer overtroffen. Aanrader voor fijnproevers!

Gegeten op 2 december 2015

t.s.m.kroon

Via online reservering

Ons diner bij het Prentenkabinet is zeer goed bevallen. We hadden het iens drie gangen wildmenu wat kwalitatief hoogwaardig was. De gerechten waren verfijnd en complex samengesteld, verrassend en alles heel goed harmoniërend. De hertenbiefstuk smolt op de tong. De op ons verzoek geadviseerde wijn was vol en zacht en paste perfect bij de gangen. Ook de bediening was prima. Het interieur is prachtig: houten lambrizering met overal oude prenten, die de naam van het restaurant eer aan doen. We zaten aan ruime tafels op prettige afstand van andere gasten. Het servies en bestek zijn klassiek en horen helemaal bij het interieur. Wij voelden ons door dat alles echt vorstelijk. Misschien één minpuntje: de stoelen waren iets doorgezakt waardoor wij als kleine mensen wat laag zaten. Maar dit is slechts een kleinigheid die de all over positieve ervaring verder niet beïnvloedt. Wij hebben een heel genoeglijke avond gehad!

Gegeten op 12 januari 2016

Klaverblij

Na het lezen van positieve recensies en gewapend met een restaurantkadobon, besloten we hierheen te gaan voor een avondje culinair genieten. Helaas vertrokken we aan het eind van de avond met een teleurgesteld gevoel. Dit lag niet aan het historische pand, dat was prachtig (hoewel het zwart-witbehang in de barzaal wat schreeuwerig was).

De gemarineerde zalm (voorgerecht) was meer een amuse dan een voorgerecht (niet qua prijs overigens). De wilde eend (hoofdgerecht) was nagenoeg rauw, taai en lauw.
Het chocoladedessert was wel fantastisch - hiervoor een dikke tien. Ook het versgebakken brood met gezouten boter was overheerlijk.

We waren teleurgesteld, omdat naar onze mening de prijs-kwaliteitverhouding niet klopt. Een bord mooi opmaken en er een flink prijskaartje aan hangen betekent niet, dat je écht gevoed wordt en dat het goed smaakt.
Ook een minpunt was het aangeboden aperitief. Lekker, maar men verzuimde erbij te vermelden dat deze zevenvijftig per glas kostte. De bediening was quasi-vriendelijk, maar we hadden niet de indruk dat men geïnteresseerd was.
De kans dat wij hier terugkomen is niet groot.

Gegeten op 12 december 2015

Johnn2

Een paar dagen voor kerst met een leuke groep mensen heerlijk gegeten,in het prachtig versierde Prentenkabinet.Het ontvangst was hartelijk en na het nuttige van verscheidene amuses met bijpassende mooie wijnen,werden we getrakteerd op diverse gerechten waaronder een smaakvolle hertenfilet.Ter afsluiting een kaasplankje en dessert genuttigd,alles met duidelijke toelichting van het vriendelijke personeel. Kortom, voor herhaling vatbaar.

Gegeten op 21 december 2015

Schrijf zelf een recensie over Het Prentenkabinet in Leiden

Schrijf hieronder je recensie over Het Prentenkabinet. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.