• foto's van Het Prentenkabinet in Leiden - 1

Reserveer nu!

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 071 512 66 66

Geniet van de Frans-internationale keuken

De ligging aan de oude Pieterskerk en de bijzondere sfeer van het eeuwenoude pand maken dit restaurant meteen al bijzonder. De keuken laat zich inspireren door de Franse school en internationale invloeden. Dit is koken op hoog niveau met veel aandacht voor ambacht en producten van de beste kwaliteit. Is de ochtend nog niet voorbij, maar zit je nu al te watertanden? Hou dat vast. De lunchkaart is van even grote culinaire klasse als de dinerkaart, dus je kunt hier hoe dan ook je gastronomische hart ophalen!

herman37

Uit nostalgische overwegingen wilde ik graag weer eens eten in het Prentenkabinet in Leiden. At er vroeger soms met mijn vrouw om mooie momenten te vieren. Locatie in het voormalige museum is fantastisch, maar de prijzen zijn wat hoog voor frequent bezoek.
Na vijftien jaar is de locatie binnen en buiten nog steeds adembenemend sfeervol. Was er nu op een zondagmiddag rond 16 uur. Ik werd echt getroffen door de hartelijkheid, gastheerschap en alle bereidheid om ons van dienst te zijn.
We konden a la cart eten, maar ook de lunch evt nog bestellen. We kozen voor een speciaal menu dat we graag met samen wilden nemen. Was geen enkel probleem. We mochten eerst in de tuin genieten van de omgeving en zon. Toen het wat afkoelde, was het geen enkel probleem om binnen verder te eten.
We hebben genoten van een heerlijke zeebaars als voorgerecht, vis van de dag en een zalig kaasplateau. Vooraf kregen we een amuse van het huis met rode port en droge witte wijn bij de maaltijd. En het bedrag was zo nu zo prettig dat we een volgende keer in Leiden graag terugkomen. Met groot compliment voor de keuken en bediening. voelde mijn vrouw weer bij mij!

Gegeten op 12 april 2015

hjteunissen52

We hebben genoten van een Champagnelunch met stadswandeling. Het was een driegangenlunch. Een heerlijke amuse van tonijnfilet. Een mosterdsoep die ook heel erg goed was, en als derde heerlijk ribstuk, met truffel. Een mooi dessertje van de chef na. Heerlijke lunch, daarvoor gaan we zeker nog eens terug. Bediening geweldig en een zeer gezellig decor in een mooi pand bij de Pieterskerk.

Gegeten op 12 april 2015

hannie10

Wij hebben hier vrijdag 13 maart genoten van een heerlijke lunch via vakantieveilingen. Vooraf werd een amuse van filet americain van tonijn geserveerd met een glaasje bubbels met een vleugje framboos. Hoofdgerecht was een mooi opgemaakt stuk vis, skrei, (broertje van de kabeljauw) en als nagerecht een trio van perenmousse met citroen schuimpje, vanille bavarois met banaan, bolletje vanille ijs met chocolate chips. Allemaal keurig met uitleg opgediend. De koffie konden we zonder mopperen buiten in de tuin drinken met de menukaart erbij waarop de geschiedenis van het Prentenkabinet is geschreven. Het wandelboekje met de hofjes van Leiden kregen we na afloop van het nagerecht. Voor ons: een aanrader!

Gegeten op 13 maart 2015

gijsman

Afgelopen zaterdag met 4 personen gegeten.

Vriendelijke ontvangst.
Jassen werden aangenomen.
Het eten was heerlijk.
We hadden een 4 gangen menu.
Met bijpassende Wijn
Dit was voortreffelijk.
Binnenkort gaan we weer terug met 6 personen voor een hightea.

Met hee

Gegeten op 28 februari 2015

42352sowhat

Gegeten op 1 maart 2015

SylvZ

Afgelopen zaterdag hier 3-gangen verrassingslunch gegeten. Bijzonder vriendelijk ontvangst. Jassen werden aangenomen en we mochten kiezen uit verschillende mooie plekjes. Eten bijzonder smakelijk en apart. Wijn was heel lekker. Hebben bijna 2 uur kunnen genieten. Na afloop boekje met 'hofjes in Leiden' gekregen, voor wandeling. Houden we te goed voor volgend bezoek Leiden. Zeker een aanrader om te gaan eten als je een keer echt uit wilt. De mooie spierwitte servetten, het prachtige pand, de bediening, het eten, top!

Gegeten op 28 februari 2015

AstridIens

Gegeten op 30 januari 2015

rianne47

In december hebben wij ons 25-jarige huwelijksfeest gevierd in Het Prentenkabinet. Top vanaf de koffie 's middags tot aan de koffie 's avonds. Gestart met koffie en een petit fours, daarna met ons gezelschap naar het museum wat ook door Het Prentenkabinet voor ons geregeld was. Bij terugkomst stond de Proseco al klaar! We hebben een verrukkelijk 4 gangen diner gekregen waar het ons aan niets ontbrak en alles voortreffelijk smaakte en de sfeer zeer ongedwongen was. Als afsluiting nog een kop koffie of thee.
Mede door het team van Jan hebben wij een onvergetelijke dag gehad waar we nog steeds met heel veel plezier op terug kijken! Nogmaals dank voor jullie enorme inzet!
Jan en Rianne de Putter

Gegeten op 13 december 2014

phvreeling

Uitstekend 5 gangen diner gegeten tijdens de Leidse restaurantweken. Verassende gerechten. Prachtig decor om in te eten. Geweldig restaurant. Ook als vegetarier/veganist kun je hier prima eten.

Het minpunt was de prijs voor het Pellegrino bronwater; €12,50 per fles! Belachelijk natuurlijk. Je wilt je restaurant promoten tijdens de Leidse restaurantweken en daarbij horen lagere prijzen voor het eten. Dit hoor je natuurlijk niet te compenseren door de prijzen van het drinken absurd hoog te maken.

Gegeten op 1 februari 2015

Restaurant - 3 maanden geleden

Beste mijnheer Vreeling, onze grote fles mineraalwater is 6,25 per fles, misschien is er abuis een 2e fles op uw rekening gekomen, dan storten wij dat graag terug! Vriendelijke groet Martin van der Ham

all1

heerlijk gegeten bij het prentenkabinet, bij binnenkomst hartelijk ontvangen,en naar de tafel begeleid. begonnen met een heerlijke amuse van zalm. daarna lieten wij ons verrassen door de chefkok met een 4 gangen suprise menu . wildzwijn rillette met eendelever volgde . toen een surf en turf van kreeft met een kipsaucijs, waarna een bijzonder hoofgerecht van piepkuiken met rozijnen volgde. met als afsluiting een heerlijk nagerecht werkelijk een prachtige compositie. in een woord geweldig.

Gegeten op 15 januari 2015

Schrijf zelf een recensie over Het Prentenkabinet in Leiden

Schrijf hieronder je recensie over Het Prentenkabinet. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.