Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.
  • foto's van Het Prentenkabinet in Leiden - 1

Reserveer nu!

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 071 512 66 66

Geniet van de Frans-internationale keuken

De ligging aan de oude Pieterswijk en de bijzondere sfeer van het eeuwenoude pand maken dit restaurant meteen al bijzonder. De keuken laat zich inspireren door de Franse school en internationale invloeden. Dit is koken op hoog niveau met veel aandacht voor ambacht en producten van de beste kwaliteit.

bimbam

De zaak oog netjes en is sfeervol aangekleed. Hier is duidelijk veel aandacht aan besteedt. Het bedienend personeel is vriendelijk en alert. Over het algemeen wordt de indruk gewekt dat het hier een toprestaurant betreft, dit wat betreft aankleding en de gerechten op de menukaart. Echter wat dat betreft blijft de smaak van het eten wat achter bij de indruk die wordt gewekt. De gerechten zijn zeker goed bereid en ogen vers, maar missen net de verfijning om een culinair hoogstandje te zijn. Concluderend: een goed restaurant met goed eten, maar geen absolute top

Gegeten op 12 oktober 2014

leonie1962

Via online reservering

Het eten wordt prachtig opgediend, het zijn werkelijke plaatjes!
Kwaliteit van het eten is goed.
De bediening is zeer vriendelijk en ze geven je het gevoel echt te gast te zijn.
De omgeving is rustig en heeft iets van een bibliotheek.
Geen muziek en luidruchtig publiek, kortom een fijne avond gehad.

Gegeten op 5 oktober 2014

aad22

Via online reservering

Gastvrij ontvangen door vriendelijk personeel.
Wij namen het drie gangen menu. wij kozen voor de vis zowel voor als hoofdgerecht.
Het voorgerecht bestond ut zalm en het hoofdgerecht een wit vis met heerlijke gevarieerde groenten. Dit is een echte aanrader. Het was een voortreffelijke keuze.
Smaakvol!
Daarbij een prima witte huiswijn genomen.
Het was ook geen probleem om een karaf ijskoud kraanwater bij de maaltijd te krijgen..
Het toetje was heerlijk. Panna cotta met hazelnoot ijs.
Komen zeker terug.

Gegeten op 4 oktober 2014

EterMorshuijssen

Ik kom inmiddels zo'n 4 jaar met veel plezier eten bij Het Prentenkabinet. En het is altijd even smaakvol! Het maakt niet uit of je hier gebruik maakt van een deal of dat je à la carte komt eten. Je kunt rekenen op een smakelijke avond en attente bediening in een knusse omgeving. In de zomer is het ook prima vertoeven in de tuin. Ik hoop, dat ze deze kwaliteit nog vele jaren zullen handhaven!

Gegeten op 4 september 2014

John_K

We hebben vrijdagavond met een groep van 18 man gegeten bij het prentenkabinet. We werden gastvrij ontvangen door de eigenaar en het personeel met glas prosecco. De Goekoop kamer was voor ons gereserveerd. We konden met zijn allen aan één grote tafel zitten, wat de gezelligheid vergrootte. We hadden gekozen voor het 3-gangen surprise menu. We hebben heerlijke gegeten, en de bediening was uitstekend. We komen graag nog eens terug.

Gegeten op 26 september 2014

cheijer

We aten hier in de restaurantweek. Het eten was lekker maar niet zo verrassend. Een komkommersoepje als amuse, gerookte zalm als voorgerecht, de vis in het hoofdgerecht opgemaakt met wortel, aardappelpuree en doperwten. Nogmaals, lekker maar ik had wat meer creativiteit verwacht. De porties waren klein, dus het tussengerecht en kaasplateau (wat ik normaal nooit neem in een restaurant) was best fijn. Alleen betaal je daar weer 9,50 per gerecht voor, wat de aantrekkelijke prijs van het restaurantweekmenu helemaal teniet deed.

Gegeten op 28 september 2014

fred2341

We maakten gebruik van een cadeaubon, waardoor het een verrassingsmenu. werd. Vooraf vers brood en een amuse van een komkommersoepje. Goed brood en een lekker soepje. Er was ruime keuze uit open wijnen om dit te begeleiden.
Het voorgerecht was een traditionele carpaccio, met een noten dressing en met een minder traditionele kletskop van schapenkaas , als aardig alternatief voor de geraspte parmezaanse. De enige aanmerking is dat het wat veel was.
Het hoofdgerecht bestond uit een moot gegaarde zalm op aardappel puree met een romige dragonsaus. Het garnituur was niet uitbundig, een groene asperge en een paar gebakken aardappel schijfjes. Het was smakelijk, maar verder niets bijzonder.
Tot besluit een smakelijke pannacotta met frambozen een bolletje yoghurtijs een ring van een gebak en wat kruimels zonder herkenbare smaak. Het was aantrekkelijk opgemaakt en smaakte ook zo.
We kozen voor een wijnarrangement, wat aantrekkelijke wijnen opleverde, waaronder een verrassende rode muscaatwijn uit Zuid Afrika.
De kosten van de wijnen is met gemiddeld € 6,50 aan de hoge kant.
De bediening is professioneel en vriendelijk.

Gegeten op 10 september 2014

Hemmesm

Via VV bon hier terecht gekomen. Verrassend goed gegeten in mooie ambiance met daarbij goed bedienend vooral vriendelijk personeel. Drie gangen gerecht met amuse vooraf. Lekkere bubbels bij binnenkomst gekregen. Daarna een voortreffelijke koude tomatensoep met bolletjes meloen en mozzarella. Een heerlijke combinatie. De kwartel daarna was even zo goed. Smaakvol! Daarbij een prima rode huiswijn geserveerd. Het nagerecht met koffie smaakte goed. Kort om: een aanrader want wij komen hier zeker nog een keer terug.

Gegeten op 31 augustus 2014

newhouses

Al vaker hier gegeten. Ook met een grote groep in de voorkamer die je dan voor je zelf hebt. Eten erg lekker; goede porties zodat je meer gangen kunt nemen. Heel veel traditionele gerechten en bereidingen; als je daar van houdt moet je hier zijn. Uitstekende bediening erg attent. (Te) veel keus in gerechten. Uitgebreide wijnkaart. Aanrader

Gegeten op 14 juni 2014

Pindah

Via online reservering

Afgelopen zaterdag van het 5-gangen diner (iens-deal) genoten. Alle gerechten smakelijk en mooi opgemaakt. Wij vonden de uitschieters: het tonijngerecht (3 bereidingen) en het nagerecht (panna cotta van framboos). Ondanks dat het restaurant cq de kamer waarin wij zaten (er zijn 3 verschillende eetkamers) vol was, was het niet rumoerig. Uitstekende bediening. Wij komen zeker terug!

Gegeten op 23 augustus 2014

Schrijf zelf een recensie over Het Prentenkabinet in Leiden

Schrijf hieronder je recensie over Het Prentenkabinet. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.