• foto's van Het Prentenkabinet in Leiden - 1

Reserveer nu!

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 071 512 66 66

Geniet van de Frans-internationale keuken

De ligging aan de oude Pieterskerk en de bijzondere sfeer van het eeuwenoude pand maken dit restaurant meteen al bijzonder. De keuken laat zich inspireren door de Franse school en internationale invloeden. Dit is koken op hoog niveau met veel aandacht voor ambacht en producten van de beste kwaliteit. Is de ochtend nog niet voorbij, maar zit je nu al te watertanden? Hou dat vast. De lunchkaart is van even grote culinaire klasse als de dinerkaart, dus je kunt hier hoe dan ook je gastronomische hart ophalen!

42352sowhat

Gegeten op 1 maart 2015

SylvZ

Afgelopen zaterdag hier 3-gangen verrassingslunch gegeten. Bijzonder vriendelijk ontvangst. Jassen werden aangenomen en we mochten kiezen uit verschillende mooie plekjes. Eten bijzonder smakelijk en apart. Wijn was heel lekker. Hebben bijna 2 uur kunnen genieten. Na afloop boekje met 'hofjes in Leiden' gekregen, voor wandeling. Houden we te goed voor volgend bezoek Leiden. Zeker een aanrader om te gaan eten als je een keer echt uit wilt. De mooie spierwitte servetten, het prachtige pand, de bediening, het eten, top!

Gegeten op 28 februari 2015

AstridIens

Gegeten op 30 januari 2015

rianne47

In december hebben wij ons 25-jarige huwelijksfeest gevierd in Het Prentenkabinet. Top vanaf de koffie 's middags tot aan de koffie 's avonds. Gestart met koffie en een petit fours, daarna met ons gezelschap naar het museum wat ook door Het Prentenkabinet voor ons geregeld was. Bij terugkomst stond de Proseco al klaar! We hebben een verrukkelijk 4 gangen diner gekregen waar het ons aan niets ontbrak en alles voortreffelijk smaakte en de sfeer zeer ongedwongen was. Als afsluiting nog een kop koffie of thee.
Mede door het team van Jan hebben wij een onvergetelijke dag gehad waar we nog steeds met heel veel plezier op terug kijken! Nogmaals dank voor jullie enorme inzet!
Jan en Rianne de Putter

Gegeten op 13 december 2014

phvreeling

Uitstekend 5 gangen diner gegeten tijdens de Leidse restaurantweken. Verassende gerechten. Prachtig decor om in te eten. Geweldig restaurant. Ook als vegetarier/veganist kun je hier prima eten.

Het minpunt was de prijs voor het Pellegrino bronwater; €12,50 per fles! Belachelijk natuurlijk. Je wilt je restaurant promoten tijdens de Leidse restaurantweken en daarbij horen lagere prijzen voor het eten. Dit hoor je natuurlijk niet te compenseren door de prijzen van het drinken absurd hoog te maken.

Gegeten op 1 februari 2015

Restaurant - 3 weken geleden

Beste mijnheer Vreeling, onze grote fles mineraalwater is 6,25 per fles, misschien is er abuis een 2e fles op uw rekening gekomen, dan storten wij dat graag terug! Vriendelijke groet Martin van der Ham

all1

heerlijk gegeten bij het prentenkabinet, bij binnenkomst hartelijk ontvangen,en naar de tafel begeleid. begonnen met een heerlijke amuse van zalm. daarna lieten wij ons verrassen door de chefkok met een 4 gangen suprise menu . wildzwijn rillette met eendelever volgde . toen een surf en turf van kreeft met een kipsaucijs, waarna een bijzonder hoofgerecht van piepkuiken met rozijnen volgde. met als afsluiting een heerlijk nagerecht werkelijk een prachtige compositie. in een woord geweldig.

Gegeten op 15 januari 2015

Proever28766

Ik was recent met collega’s bij een borrel in het Prentenkabinet. Na binnenkomst werden onze jassen en tassen door een personeelslid aangenomen bij de garderobe. Aan het einde van diezelfde avond merkte ik dat er 80 euro aan contanten en een NS abonnement uit mijn portemonnee, die in mijn tas zat, waren gestolen. Ik heb hiervan melding gemaakt bij het personeel en mijn kaartje achtergelaten zodat ik teruggebeld zou worden. Toen ik de week erna nog steeds niets had vernomen heb ik zelf wederom contact gezocht. Een dag later was er inderdaad contact: een voicemail bericht waarin men aangaf geen verantwoordelijkheid te kunnen dragen voor de spullen bij de garderobe. Geen sympathie, berouw of excuses. Achteraf kan ik niet vaststellen of ik door een personeelslid of een andere gast ben bestolen want de garderobe was, ondanks wat het lijkt, onbewaakt. Ik raad toekomstige gasten aan hun waardevolle spullen bij zich te houden. Maar de manier waarop dit bedrijf met deze situatie is omgesprongen is voor mijn gevoel behoorlijk achteloos. Ik kom hier dan ook niet meer terug.

Gegeten op 15 januari 2015

Restaurant - 3 weken geleden

Geachte mijnheer, wij hebben 80 euro terug gestort en hopen dat hiermee de pijn is weggenomen, als u de volgende keer komt zullen we een bubbel voor u klaar zetten, vriendelijke groet Martin van der Ham

Proever in spe - 3 weken geleden

Jammer dat het zo moest gaan maar bedankt dat jullie het alsnog hebben opgepakt. Wat mij betreft is hiermee de zaak inderdaad naar behoren afgehandeld. Dat stel ik heel erg op prijs.

Ingevollaard1

Via online reservering

De ' zakenlunch' van de IENS actie was heerlijk en de bediening alleraardigst en vlot.
Misschien is nog wel een idee om een tweede keuze te bieden. Nu kon dat eigenlijk alleen als we hadden gezegd dat we iets niet hadden mogen eten.
En ik zou het op prijs hebben gesteld als we ook kraanwater aangeboden hadden gekregen, maar ik snap ook wel dat flessewater de omzet redt, zeker met zo'n gratis actie. Maar toch!
Er werd erg snel gezegd dat de koffie niet bij de actie hoorde. Uiteindelijk heb ik geloof ik toch liever een etentje zonder een actie, want het klinkt allemaal best karig. Dan maar iets meer betalen!

Gegeten op 23 januari 2015

MarieA

Het decor is stijlvol, chique en warm.
Bij binnenkomst verwacht je dan ook veel van het eten en de bediening. Die twee vielen een beetje tegen. Niet echt veel creativiteit in de gerechten, de portiegrootte is "net aan" en het personeel is een beetje slordig in bediening en warenkennis.

Gegeten op 10 januari 2015

donnabella

Via online reservering

Wat een mazzel, deze week jubileum menu 5 gangen voor 25 euro. Dit was ons geld dubbel en dwars waard. Heerlijk gegeten, goede service en fijne ambiance op unieke locatie. Hier komen we zeker een keertje terug!

Gegeten op 17 januari 2015

Schrijf zelf een recensie over Het Prentenkabinet in Leiden

Schrijf hieronder je recensie over Het Prentenkabinet. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.