Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.
  • foto's van Het Prentenkabinet in Leiden - 1

Wist je dat..

Reserveer nu!

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 071 512 66 66

Het Prentenkabinet doet mee!

Vanaf €20,- uit eten bij de beste restaurants bij in de buurt. Het culinaire feest begint op 26 september en duurt maar liefst 10 dagen! Heerlijk toch?

Bekijk de deelnemers

Geniet van de Frans-internationale keuken

De ligging aan de oude Pieterswijk en de bijzondere sfeer van het eeuwenoude pand maken dit restaurant meteen al bijzonder. De keuken laat zich inspireren door de Franse school en internationale invloeden. Dit is koken op hoog niveau met veel aandacht voor ambacht en producten van de beste kwaliteit.

fred2341

We maakten gebruik van een cadeaubon, waardoor het een verrassingsmenu. werd. Vooraf vers brood en een amuse van een komkommersoepje. Goed brood en een lekker soepje. Er was ruime keuze uit open wijnen om dit te begeleiden.
Het voorgerecht was een traditionele carpaccio, met een noten dressing en met een minder traditionele kletskop van schapenkaas , als aardig alternatief voor de geraspte parmezaanse. De enige aanmerking is dat het wat veel was.
Het hoofdgerecht bestond uit een moot gegaarde zalm op aardappel puree met een romige dragonsaus. Het garnituur was niet uitbundig, een groene asperge en een paar gebakken aardappel schijfjes. Het was smakelijk, maar verder niets bijzonder.
Tot besluit een smakelijke pannacotta met frambozen een bolletje yoghurtijs een ring van een gebak en wat kruimels zonder herkenbare smaak. Het was aantrekkelijk opgemaakt en smaakte ook zo.
We kozen voor een wijnarrangement, wat aantrekkelijke wijnen opleverde, waaronder een verrassende rode muscaatwijn uit Zuid Afrika.
De kosten van de wijnen is met gemiddeld € 6,50 aan de hoge kant.
De bediening is professioneel en vriendelijk.

Gegeten op 10 september 2014

Hemmesm

Via VV bon hier terecht gekomen. Verrassend goed gegeten in mooie ambiance met daarbij goed bedienend vooral vriendelijk personeel. Drie gangen gerecht met amuse vooraf. Lekkere bubbels bij binnenkomst gekregen. Daarna een voortreffelijke koude tomatensoep met bolletjes meloen en mozzarella. Een heerlijke combinatie. De kwartel daarna was even zo goed. Smaakvol! Daarbij een prima rode huiswijn geserveerd. Het nagerecht met koffie smaakte goed. Kort om: een aanrader want wij komen hier zeker nog een keer terug.

Gegeten op 31 augustus 2014

newhouses

Al vaker hier gegeten. Ook met een grote groep in de voorkamer die je dan voor je zelf hebt. Eten erg lekker; goede porties zodat je meer gangen kunt nemen. Heel veel traditionele gerechten en bereidingen; als je daar van houdt moet je hier zijn. Uitstekende bediening erg attent. (Te) veel keus in gerechten. Uitgebreide wijnkaart. Aanrader

Gegeten op 14 juni 2014

Pindah

Via online reservering

Afgelopen zaterdag van het 5-gangen diner (iens-deal) genoten. Alle gerechten smakelijk en mooi opgemaakt. Wij vonden de uitschieters: het tonijngerecht (3 bereidingen) en het nagerecht (panna cotta van framboos). Ondanks dat het restaurant cq de kamer waarin wij zaten (er zijn 3 verschillende eetkamers) vol was, was het niet rumoerig. Uitstekende bediening. Wij komen zeker terug!

Gegeten op 23 augustus 2014

Alfaman

Via online reservering

Prettige ontvangst. Vijf gangendiner gegeten. Amuse van pittige, iets zoute komkommersoep. Lekker brood en boter erbij gekregen. Aperitief van perziklikeur en bubbel. Erg smakelijk, misschien een beetje een klein glas. Karaf water was geen probleem. Voorgerecht van sashimi, tartaar, filet americain met salade van bulgur en piccalilly. Kleine hapjes op een rechthoekig bord met een streep inktvisinkt. Dit smaakte goed. De wijn was ook passend. Vervolgens scholfilet met kreeft met gort en tomaat, salade van waterkers in een saus. Weinig op aan te merken. Het hoofdgerecht smaakte heel goed. De gevulde kwartel was goed klaargemaakt. De rode wijn overheerste het gerecht misschien iets. De dessertwijn was een moscato d'asti, semi mousserend. De bubbel was eigenlijk wel weg, waardoor het geen spannende wijn meer was, maar meer neigde naar limonade. Het interieur blijft geweldig. Misschien fijn geweest als er 's wat wijn werd bijgeschonken.
van ras el hanout.

Gegeten op 19 augustus 2014

marian43

Via online reservering

Het was ons eerste bezoek aan het Prentenkabinet en alles klopte vanaf de binnenkomst, het was een perfecte avond. Wij zullen hier zeker terugkomen en het tevens onder de aandacht brengen bij onze familie en vrienden. Het menu was erg lekker en uitstekend op elkaar afgestemd, kortom echt tevreden.

Gegeten op 17 augustus 2014

pia55

Via online reservering

Afgelopen zaterdag genoten van het 5-gangen IENS-menu bij Het Prentenkabinet.
Zoals inmiddels gewend was het eten heerlijk, het bijpassende wijnarrangement prima en de bediening vlot & attent. Kortom een leuke avond in een prettige ambiance.
We komen hier zeker nog is terug.

Gegeten op 15 augustus 2014

marcello1962

Gewoon lekker eten, maar niet spectaculair met uitzonderlijke smaken. De wijnen in het wijnarrangement zijn goed gekozen en goed geprijsd. Wat ik jammer vond is dat het allemaal zeer snel gaat. De gerechten worden zeer snel achter elkaar opgediend en als je niet oppast sta je binnen 1,5 uur weer buiten. Jammer, want lekker lang tafelen in deze ambiance is heerlijk.

Gegeten op 16 augustus 2014

Lugduno

Op een heerlijke zomeravond met z'n tweeën genoten van een heerlijk diner in een prachtige setting. We zaten aan een van de ca. 8 tafels op het terras aan de achterzijde dat uitkijkt over het Begijnhofje. Dan kan je avond eigenlijk al niet meer stuk :) We hadden gekozen voor de 5-gangen Iens-dinerdeal, een absolute aanrader (zie details op de site). Als wijn een heerlijke fles Sancerre. Mooi opgemaakt, alles was heerlijk!
De bediening vond ik wat stijfjes, maar zeker correct en tijdig in het uitserveren.

Gegeten op 31 juli 2014

frederik8

Nog steeds een mooi restaurant in een pand met een rijk historisch verleden en een prachtige ambiance. We zaten met z'n vieren op een zomerse avond in de goed verzorgde met groen omzoomde 'tuin' (achterterras).
We kozen het drie-gangenmenu: gegarneerde salade van ibericolende, runderribstuk/kabeljouw en een verrassend heerlijk taartje van merengue en aardbeien. We dronken een aangenaam smakende fles Rueda en een glas rode Carmenere de Martino.
Koffie met friandises completeerden een mooie zomeravond en een smaakvol, goed verzorgd menu met een uitstekende prijs-kwaliteitsverhouding (34,75).
Kortom:
Smaakvol, goede porties en mooi opgemaakt. Prima bediening in een sfeervolle setting.

Gegeten op 7 augustus 2014

Schrijf zelf een recensie over Het Prentenkabinet in Leiden

Schrijf hieronder je recensie over Het Prentenkabinet. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.