Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.
  • foto's van Het Prentenkabinet in Leiden - 1

Toon telefoonnummer Bel 071 512 66 66

Tweede 2-gangenlunch gratis bij Het Prentenkabinet

Bekijk de deelnemende restaurants

Geniet van de Frans-internationale keuken

De ligging aan de oude Pieterskerk en de bijzondere sfeer van het eeuwenoude pand maken dit restaurant meteen al bijzonder. De keuken laat zich inspireren door de Franse school en internationale invloeden. Dit is koken op hoog niveau met veel aandacht voor ambacht en producten van de beste kwaliteit. Is de ochtend nog niet voorbij, maar zit je nu al te watertanden? Hou dat vast. De lunchkaart is van even grote culinaire klasse als de dinerkaart, dus je kunt hier hoe dan ook je gastronomische hart ophalen!

Ingevollaard1

Via online reservering

De ' zakenlunch' van de IENS actie was heerlijk en de bediening alleraardigst en vlot.
Misschien is nog wel een idee om een tweede keuze te bieden. Nu kon dat eigenlijk alleen als we hadden gezegd dat we iets niet hadden mogen eten.
En ik zou het op prijs hebben gesteld als we ook kraanwater aangeboden hadden gekregen, maar ik snap ook wel dat flessewater de omzet redt, zeker met zo'n gratis actie. Maar toch!
Er werd erg snel gezegd dat de koffie niet bij de actie hoorde. Uiteindelijk heb ik geloof ik toch liever een etentje zonder een actie, want het klinkt allemaal best karig. Dan maar iets meer betalen!

Gegeten op 23 januari 2015

MarieA

Het decor is stijlvol, chique en warm.
Bij binnenkomst verwacht je dan ook veel van het eten en de bediening. Die twee vielen een beetje tegen. Niet echt veel creativiteit in de gerechten, de portiegrootte is "net aan" en het personeel is een beetje slordig in bediening en warenkennis.

Gegeten op 10 januari 2015

donnabella

Via online reservering

Wat een mazzel, deze week jubileum menu 5 gangen voor 25 euro. Dit was ons geld dubbel en dwars waard. Heerlijk gegeten, goede service en fijne ambiance op unieke locatie. Hier komen we zeker een keertje terug!

Gegeten op 17 januari 2015

ronald170

Afgelopen zondagavond genoten van een overheerlijk vijfgangen verrassingsdiner op wellicht het mooiste plekje in Leiden. Gastvrijheid, vriendelijkheid en kwaliteit staan hier hoog in het vaandel. De entourage in de van oorsprong oude pastorie van de Pieterskerk maakt een avond uit eten heel bijzonder. We hebben genoten!

Gegeten op 18 januari 2015

Advanwinden

Weer een mooie avond in het Prentenkabinet. Het jubileum-menu is geweldig. Vijf gangen, harmonieus samengesteld, fraaie taferelen op het bord, (bijna te) veel verschillende ingrediënten, kloppende smaakcombinaties. De bediening is attent, deskundig en prettig 'losjes'. De sfeer in het volgeboekte restaurant is prima. Het Prentenkabinet is het mooiste restaurant van de stad, prachtig gelegen in het intieme deel van het centrum.

Gegeten op 9 januari 2015

Silky

Allereerst is de gastvrijheid en het gastheerschap steeds tot in de puntjes verzorgd. Je voelt je nog echt belangrijk en welkom als gast. Dat draagt wat ons betreft absoluut bij aan de ambiance. Wij ervaren het altijd weer ( paar keer per jaar) als een feestje.
Het eten was ook weer erg lekker. Alleen moet je hier geen al te uitdagende, bijzondere smaakcombinaties verwachten. We hadden gekozen voor het vijfgangenmenu. De amuses zijn heerlijk en het brood is knapperig en wordt ook aangevuld als het op gaat. Alles klopte qua smaak, de onderlinge combinaties binnen de gerechten waren geheid en dus lekker. Alleen had het hoofdgerecht wat ons betreft wat warmer op tafel mogen komen. De wijnkeus is voor ons uitstekend en meer dan voldoende. We hebben een paar echte favorieten, en soms is een wijnarrangement ook heerlijk. Zo leer je weer nieuwe smaken kennen. Ook is een karafje water hier nog gewoon te krijgen, dat vinden wij altijd pluspunt. Wij gingen ook nu weer zeer voldaan naar huis en komen weer graag terug.

Gegeten op 6 januari 2015

Tonjosette

Super restaurant in een mooi monumentaal pand in het centrum van Leiden. Het toppunt van gastvrijheid. We hadden een 5-gangen jubileummenu en vooraf werd ook nog een amuse geserveerd. Heerlijke gerechten ( ook voor onze pubers) met kleine seizoensinvloeden. Een aanrader voor een avondje uit.

Gegeten op 7 januari 2015

jos88

Via online reservering

Wij hadden het menu gastronomique met een wijnarrangement. Alle vier de gerechten waren uitstekend. De tweede gang met gekonfijte fazant, gebakken ganzenlever, gebakken bloedworst, macadamia-noten, beukenzwam en met appelstroop heeft een mooie samenstelling van smaken, die we nog nooit eerder op ons bord hebben gehad. De service was prima met een goede, niet overdreven uitleg van de gerechten. Het decor nodigt uit tot een goed gesprek. Een plaats om terug te keren.

Gegeten op 13 december 2014

SWe

Heel gezellig avond gehad met een groep van 28 personen. Lekker gegeten: mosterdsoep, parelhoen en koffie+. Brood was ook lekker. Gastvrij personeel, die zonder probleem extra plaatsen erbij hebben kunnen regelen. Witte wijn was de orde van de dag bij ons menu: men heeft echter moeten vragen naar rode wijn. Interessant gebouw; doordat de kamers van het origineel gebouw nog in tact zijn, heeft het nog de sfeer van het oorspronkelijk herenhuis, en is het ideaal voor groepen.

Gegeten op 16 december 2014

hedhouba

Ter gelegenheid van een verjaardag hadden wij een feestelijk Walking Dinner afgelopen zaterdag. In de mooie salon aan de voorzijde kregen wij verschillende gerechten opgediend, terwijl de gasten konden rondlopen en met elkaar praten. De verzorging was uitstekend. Alle aanwezigen waren unaniem in hun oordeel over het eten (geweldig) en de bediening (prettig).

Gegeten op 13 december 2014

Schrijf zelf een recensie over Het Prentenkabinet in Leiden

Schrijf hieronder je recensie over Het Prentenkabinet. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.