a TripAdvisor company

foto's van Engelbertha Hoeve in Leiden - 1 foto's van Engelbertha Hoeve in Leiden - 2 foto's van Engelbertha Hoeve in Leiden - 3 foto's van Engelbertha Hoeve in Leiden - 4 foto's van Engelbertha Hoeve in Leiden - 5 foto's van Engelbertha Hoeve in Leiden - 6 foto's van Engelbertha Hoeve in Leiden - 7

1. Restaurant

Reserveer nu!

Telefoon
Toon telefoonnummer Bel 071 576 50 00

slaghek

Hoewel de bediening en de kwaliteit van het eten goed is, krijgt dit restaurant van mij een onvoldoende op prijs prestatie verhouding. Ook ben ik niet tevreden over het volgende:
Wij hadden een wijnarrangement en ons werd op een gegeven moment gevraagd of wij dezelfde witte wijn van het voorgerecht ook voor het hoofdgerecht wilden nemen. Mijn vrouw koos echter een andere witte wijn. Het gevplg was dat wij ineens een duurder wijnarrangement afgerekend kregen!!! Ik heb mijn ongenoegen hierover kenbaar gemaakt maar daar werd niets mee gedaan. Ik kom hier niet snel weer terug.

Gegeten op 1 augustus 2015

Jet79

Wat een teleurstelling. De ambiance binnen is vergelijkbaar met die van een mortuarium: kil. Het plastic bloemen decor is met tie wraps vastgemaakt en stopcontacten zijn niet weggewerkt.
Het eten smaakt over het algemeen goed, behalve het hert wat helemaal gegaard en dus droog was. De porties zijn echt te karig, tegenwoordig moet dat niet meer kunnen! Het wijnarrangement was wel erg goed en de sommelier bijzonder vriendelijk en kundig.

Conclusie : gedateerd restaurant, niet waard om hier 90 euro per persoon aan uit te geven. Er zijn in Leiden veel betere restaurants in deze prijsklasse.

Gegeten op 22 november 2014

frederik8

Met z'n viertjes gisteravond gegeten op het terras in de ruime fraaie tuin, onder een beschermende luifel. Het was een bewolkte, maar aangename avond.
De terrasverwarming was aan, zodat we de hele avond buiten konden blijven. We kozen voor de vier-gangenversie van het menu.
Heerlijke, maar veel te kleine gerechten: Terrine van eendenborst, Coquille ( zegge 1!) met twee mosseltjes (NB: mijn echtgenote houdt niet van mosselen, maar kreeg daarvoor niets wat anders in de plaats), Kalfslende ( ter grootte van een wat ruim uitgevallen dobbelsteen) met een klein kalfskroketje, een bijbestelde portie frietjes en Pannacotta met bosvruchten toe. Eén van ons vieren nam in plaats daarvan een kaasplankje.

Wijn: een aangename frisse witte Cote de Casgogne.
het waren stuk voor stuk aangename smaakervaringen, maar zoals eerder gezegd, te kleine porties en daarom vond ik de prijs-kwaliteitsverhouding niet in balans.
De bediening was vriendelijk en correct. Zonder morren werd een karaf plat water op tafel gezet.

Gegeten op 25 juli 2014

Aagje23

We zijn afgelopen week bij EH gaan eten. Het was heerlijk weer dus we hebben buiten op het terras gezeten en werden hartelijk verwelkomd door de bediening. We verzochten om een alcoholvrij aperitief dat ter plekke voor ons werd bedacht. Heel feestelijk.
Helaas was er nog maar één kreeft, dus niet iedereen kon dat nemen, maar de overige gerechten maakten dat meer dan goed. De bediening observeerde goed en was zeer voorkomend, met goede uitleg over de herkomst van de ingrediënten en samenstelling van het menu.
Het toilet zou een opfrisbeurt kunnen gebruiken. Het is geschikt voor gehandicapten, maar de beugels waren moeilijk te bedienen en de toiletrollen waren verkeerd opgehangen, waardoor het moeite kostte om aan het toiletpapier te komen. De deur is een standaard breedte - mijn suggestie zou zijn om het tussenmuurtje uit te breken en het toilet samen te trekken met de wastafel en spiegel. Dan heb je echt een goede ruimte voor mensen met een beperking, en kunnen de toiletrollen en handdoekjes in een kastje makkelijk voor het grijpen liggen. Ook de deuren zijn smal als het gaat om de uitgang naar de tuin. Daar is gelukkig iets aan te doen, alleen moet je weten dat je kunt omrijden met auto en/of scootmobiel/rolstoel.
Samenvattend: Absolute aanrader, en met verbetering van bovenstaande puntjes is de score een 10.

Gegeten op 12 juni 2014

nico40

In oktober 2013 hebben wij heerlijk gegeten in Engelberthahoeve chef kok menno jansen heeft ons weer weten te overtuigen van zijn kwaliteiten met natuurlijk de rest van de keukenbrigade en niet te vergeten de bediening .
Alles werd netjes verteld wat er geserveerd werd ,goede lekkere, passende wijnen .
alles goed geportioneerd waardoor je aan het einde van de avond met een zeer voldaan en tevreden gevoel naar huis gaat .
wij komen zeker terug als wij weer in nederland zijn bij de Engelbertha Hoeve
Daniela,Nico,Lisa-Marie

Gegeten op 23 oktober 2013

JacobAdriana

Wederom heerlijk gegeten op deze schitterende locatie. Een variëteit aan smaken door de mogelijkheid om verschillende 'kleine' gerechten te nuttigen. De oude boerderij heeft van zichzelf al sfeer en de attente bediening versterkt het gevoel van een ontspannen avond dineren. Kortom een aanrader!

Gegeten op 25 oktober 2013

ReinierAlfred

Met 22 mensen een verjaardag gevierd met een walking dinner in "de Hooiberg" van de Engelbertha Hoeve. Wat is dit toch een verborgen parel in Leiden. Heel gezellig en lekker gegeten in een prachtige omgeving en mooi ingerichte ruimte. De mensen van de Engelbertha Hoeve zijn heel attent en gastvrij en doen hun best om het iedereen naar hun zin te maken. We kunnen dit restaurant echt aanraden. Bovendien is er voor de deur gratis en voldoende parkeergelegenheid. Het terras en tuin aan het water is mooi aangelegd en dat bewaren we voor een volgende keer.

Gegeten op 22 september 2013

judith51

Ik voel me genaaid. Het eten was niet vies, maar ook: te duur, te weinig, futloos. Tonijn met weinig smaak, guacamole die niet naar guacemole smaakt ('Guacamole, dat is toch gemaakt van avocado?', vroeg de oudere dame naast ons die hetzelfde menu at aarzelend aan haar tafelheer), lullig dotje sla erop. Hoofdgerecht: matige risotto, klein beetje lamsfilet, drie erwten en twee schijfjes wortel die bovendien niet goed klaargemaakt waren (droge erwten, niet op smaak gemaakt, wortel mag minder gaar). Nagerecht: rare combinatie van sinaasappelcompote (ofzo; de bediening nam trouwens ook niet even de moeite om te vertellen wat ze op tafel plaatsten, gemiste kans hoor!) die zoeter mag, pannacotta met zoethout was oké. De poffertjes waren opgewarmd, of gewoon slecht. Beste chef: op drie oktober staat er in de Steenstraat sinds mensenheugenis een prima poffertjeskraam, misschien moet u daar eens in de leer. Al met al een aanfluiting die ons vijftig euro per persoon heeft gekost, en dat in de restaurantweek. Wij komen niet meer terug.

O ja, de frieten met truffelmayonaise, die waren best prima, en bovendien maar 3,50, geen geld.

Gegeten op 23 augustus 2013

lilian5

Bediening en eten weer perfect in orde.Voor de lunch ganzenlever daarna kreeftensoep met mooie schuimlaag en rivierkreeftjes hoofdgerecht kalfslever met o.a appel.De lekkerheden bij de goede espresso met moeite toch voorbij laten gaan.

Gegeten op 8 maart 2013

Sassenheim06

Na 2x zakelijk bij de Engelbertha Hoeve gegeten te hebben (groep van 14 en 26 personen) hier een positieve reactie. Het smakenpalet van het driegangen diner was beide keren subliem, de bijzondere borden prachtig opgemaakt geserveerd, met dieetwensen werd goed rekening gehouden. De attente bediening was subtiel aanwezig en de gangen kwamen door in strak time management volgens ons schema . Beide diners nuttigden we in een aparte zaal en beide zalen zijn prachtig ingericht. Aldo, Diny complimenten! CvdK

Gegeten op 14 januari 2013

Schrijf zelf een recensie over Engelbertha Hoeve in Leiden

Schrijf hieronder je recensie over Engelbertha Hoeve. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.