Hi there, we also have an English version of our website! Switch to english.

San Giorgio

1. Restaurant
  2. Italiaans

San Giorgio

1. Restaurant
  2. Italiaans
  1. Toon telefoonnummer 033 461 56 85

Puregroove

Wederom een keer gaan eten bij San Giorgio. De zaak was net weer open na vakantie. Zaterdagavond, dus lekker vol. We hebben ervoor gekozen om aan de achterzijde in de tuin te gaan zitten. Later op de avond zijn we naar binnen gegaan omdat het wat frisser werd wat totaal geen probleem was.

We waren met 4 personen, en hebben 2 lekkere flessen wijn gekozen. Mijn voorgerecht was de Duo di vitello e bresaola. Erg lekker..... Helaas trof ik een haar aan in het gerecht, dat kan natuurlijk de beste gebeuren. Dit werd goed opgelost, de eigenaar kwam zich ook nog verontschuldigen, en het gerecht werd van de factuur gehaald. Prima oplossing, kunnen andere zaken een voorbeeld aan nemen. Mijn tafelgasten kozen voor Carpaccio di manzo con la rucola e parmigiano en Tre gamberoni imperiali con lo speck. Ik heb geen geluiden gehoord, allen dat het lekker smaakte.

als hoofdgerecht werd er 2x gekozen voor Filetto di manzo alla grigli. Een lekker goed bereid stuk vlees. Mooi zacht en medium gebakken. Als garnituur enkele seizoensgroenten en frietjes. prima. Ipv frietjes kozen de 2 dames voor pasta als bijgerecht. Ook dit was gelukkig geen probleem.

San Giorgio is geen Italiaan waar je voor je pizza naar toe gaat, die zullen ongetwijfeld erg goed zijn, maar deze Italiaan is meer dan alleen een Pizzabakker. Hier ga je naar toe omdat je juist ook anders Italiaans kunt eten. Prima tent. we gaan hier zeker nog vaker komen.

Gegeten op 6 september 2014

Jeroen en Manon

Op zondagavond 1 juni waren we op zoek naar een leuk restaurant en kwamen zodoende bij San Giorgo terecht. Buiten op het terras plaatsgenomen en een heerlijke fles "Primitivo" uitgezocht van de wijnkaart. Een heerlijke volle wijn waar we een mandje brood met huisgemaakte kruidenboter bij kregen. Een goed begin van de avond. Op aanraden van de bediening gekozen voor een voorgerecht van gegrilde tonijn en de ander voor een antipasta van diverse voorgerechten, waaronder Vitello Tonnato, carpaccio en andere vleeswaren. Als hoofdgerecht 1 pizza en de ander een (wederom op aanraden van de bediening) gegrilde zeebaarsfilet, voorzien van olijven en tomaat. Heerlijke roseval aardappelen erbij maakten het compleet. Super lekker gegeten en heerlijke wijn!

Gegeten op 1 juni 2014

Mjammie

Goede pizza, lekker en krokante bodem, goed belegd en verse kruiden. Bediening vriendelijk, ontspannen en beleefd. Heerlijk gegeten op zonnig terras aan de gracht. Goede prijs/kwaliteitverhouding.

Gegeten op 22 mei 2014

Hanhuh

Een van de betere Italianen in Amersfoort. Ze hebben hele lekkere pizza's. De bediening is altijd heel vrolijk, je waant je echt even in Italië.

vandermeijden

Alle positieve recensies ten spijt, mijn bezoek aan San Giorgio is me vies tegengevallen. De prijs kwaliteit verhouding is ver te zoeken. Een salade caprese van vier plakjes niet rijpe en smakeloze tomaat met een beetje mozzarella, nauwelijks op smaak gebracht met een paar kale plukjes sla, foei. Dan het hoofdgerecht, toegegeven een lekker stukje zeebaars maar wel een heel klein stukje. Daarbij een bakje met voornamelijk aardappels en een paar stukjes groente. De wijn was nogal zuur. Collega's waren ook niet erg enthousiast o.a. over de niet gare pizza. De bediening laat te wensen over en de chef is arrogant. Wij zullen hier niet terugkomen.

Gegeten op 3 april 2014

Diederik1975

Wij bezochten met z'n vijven San Giorgio en hadden niet gereserveerd. Er was meteen een tafel vrij en we namen allemaal een verschillend hoofdgerecht. Zowel de pasta's, pizza's als de salade caprese waren zeer goed. Tot slot namen we allen de 'beste tiramisu van Nederland', die zijn bijnaam absoluut eer aan deed. Aanrader!

Gegeten op 29 januari 2014

Gerhardvandam

Er Op 23 januari gegeten, nadat we langsliepen en het er gezellig uit vonden zien.

Eenmaal binnen gekomen werden we hartelijk ontvangen en kregen we plaats in het midden van het restaurant. Het nadeel heeft ook gelijk een voordeel, in het midden is het wat lawaaierig, maar het geeft je wel de kans om van het authentieke interieur te genieten.

Je zag dat de obers en chefs zich letterlijk in het zweet werkten voor je, wat bij mij leuke herinneringen opriep van Italië. Ga er niet heen om even snel een pizzatje naar binnen te schuiven, het is echt restaurant om van te genieten en na te tafelen!

Het eten was eigenlijk gewoon heerlijk. Het zorgde bij mij voor de vraag:"heb ik ooit ergens lekkerder Italiaans gegeten?"

Geloof me vooral niet op mijn woord en kijk zelf wat je ervan denkt.

Ps. Vergeet vooral niet om de tiramisu te nemen!

BHenJH

Op zaterdagavond hier gegeten. Restaurant zat vol, goed teken. Gekozen voor een 4 gangen vlees/vis menu. Gek dat de 2e gang exact hetzelfde is, wel een pittige en smakelijke pasta, niet verkeerd hoor. Verwacht daar wel ietwat variatie in, gezien het thema. Op de wijnkaart een aantal prima wijnen die helaas niet leverbaar zijn omdat de kaart al verouderd is. Moet je hem ook niet aanbieden! Gelukkig is de huiswijn (zowel wit als rood) een goed alternatief.
Hoofdmaaltijd erg goed, lekker sappig stukje zwaardvis en prima kalfsentrecôte. De tiramisu kan niet groot genoeg zijn en de citroentaart was ook erg lekker. Personeel loopt zich de benen onder het lijf vandaan maar door de drukte zie je overigens wel van alles misgaan. Veel tafeltjes die moeten wachten op hun eten of de verkeerde bestellingen wordt geserveerd. De irritatie bij het personeel bereikt zelfs diverse hoogtepunten tot aan slaande bewegingen aan toe. Theater? Temperament? Wij weten het niet zo. Het kwam ons wat gênant over. Met veel glimlachen en wat excuusjes kom je een eind maar zorg voor wat extra personeel, dan loopt het allemaal een stuk prettiger. (ook voor de klant!)

Gegeten op 11 januari 2014

Proever65108

Gisteren hier met partner gegeten en genoten! Vooraf hadden we salade caprese en zeetongfilet met courgettes, gevolgd door pizza raffinata en spaghetti alle vongole. Verrukkelijk! Ook de wijn werd door de zeer vriendelijke ober kundig geadviseerd. Alles ademt Italië hier: het eten dat je bij een Nederlandse 'Italiaan' écht niet krijgt, de leuke bediening, de entourage, en last but not least de gastvrije eigenaar die ons nog even gedag kwam zeggen. Aanrader voor een avond genieten!

Gegeten op 4 januari 2014

Annel1es

Ik was samen met 7 andere collega's lekker uit eten bij San Giorgio.
We hebben allemaal heerlijk gegeten en het was gezellig.
De bediening was prima. Het restaurant echt in Italiaanse sferen.

Gegeten op 13 december 2013

GertJan455

Opnieuw heerlijk gegeten bij de Italiaan San Giorgio, gewoon lekker zou je kunnen zeggen, maar het is toch zo anders dan bij andere Italiaanse restaurants. Hoe komt dat?

Wat zit je er toch heerlijk hier. Iedereen zit een beetje te eten, te praten, het is er gewoon heel gezellig. Dat maakt het wachten op een tafeltje plezierig, je zit op bankjes met een handig tafeltje voor je glas. De bediening zorgt ervoor dat de toewijzing van de tafels eerlijk verloopt, waardoor je relaxed je beurt afwacht.Echt een top bediening.

Dan het eten. Veel Italiaanse restaurants maken er een punt van dat ze geen pizza's serveren, want dat is niet chic genoeg. Zo niet de Italiaan. Hier maken ze er een punt van dat ze gewoonweg heel erg lekkere pizza's hebben, in de meest verrassende combinaties. Want ken je dat? Je zit naar de pizzakaart te kijken en er is er niet één waar je echt zin in hebt. Er worden pizza's gemaakt hoe je wilt. En wil je geen pizza: een ruime keuze aan Italiaanse klassiekers is voorhanden. De desserts, precies waar je aan toe bent: Panna Cotta, Tiramisu, Citroenentaar, je snapt het al, allemaal heel erg lekker. De wijnkaart is afwisselend en gebalanceerd. En nog een praktisch punt: je kan van deze heerlijke wijnen ook een karafje bestellen - heel handig.

De rekening valt altijd mee, want wat kan een pizza en een karafje wijn nou kosten? Uiteindelijk is het een groot genoegen voor een kleine prijs. Dat is wat we graag willen zien, vooral om er gewoon zonder al te hoge kosten even echt lekker en gezellig te eten...
Beste italiaan in de binnenstad echt een aanrader.

Gegeten op 16 november 2013

meestertje

We hebben twee typisch Italiaanse gerechten besteld die niet op de kaart stonden en dat was geen enkel probleem voor de kok. Ze werden afgerekend tegen een normale prijs. De huiswijn Vermentino (wit) as smakelijk. Leuk restaurant als je echt Italiaans wilt eten. De chef is een echte Italiaan in heel zijn doen en laten.

Gegeten op 2 november 2013

Simon23

Zondag gezellig gegeten met mijn gezin bij San Giorgio . Lekkere pizza's en pasta's hebben ze in huis. De rode huiswijn is lekker fruitig en smaakt erg lekker. De bediening vonden wij erg gezellig. Een goede aanrader voor snel en lekker met kwaliteit te eten!

Gegeten op 27 oktober 2013

VanVliet74

Na alle positieve recensies toch eens de moeite genomen hier te gaan eten. Het blijft natuurlijk persoonlijk en van momenten afhangen, maar wij zijn niet zo enthousiast. We miste gezelligheid en sfeer de inrichting is sterk verouderd en met het personeel hadden we ook niet zo'n goede klik. We zijn absoluut liefhebbers van de Italiaanse keuken en we hadden er zin in, maar deze viel ons toch echt tegen op alle fronten. Het eten was qua smaak vlak en qua temperatuur te koud. Het duurde erg lang voordat je de aandacht had van de bediening, terwijl het niet druk was. Met andere worden we voelde ons 'lost' en dit is een onaangenaam gevoel als je lekker uiteten wil. Als je uiteindelijk 4x moet vragen naar de rekening en bijna moet smeken om af te rekening kunnen wij niet iets anders concluderen dat we hier niet snel meer terugkomen.

Gegeten op 22 april 2013

Puregroove

Uitstekend Italiaans eten. En niet alleen de geijkte pizza. Zelf gekozen voor een anti past mix, veel verschillende kleine gerchtjes. Een mooie manier als je zelf niet kunt kiezen. Vervolgens een heerlijke medium gebakken ossenhaas met rode wijn saus. Mijn partner had vers gemaakte pasta. Allebei perfect, vers en met liefde bereid. En dat proef je! Als ik toch iets minder positiefs moet melden dan is het dat de tafeltjes wat dicht op elkaar staa, dit is vervelend met aan tafel gaan en weggaan. De ober die wij hadden was ook Italiaans. Dat kon je merken, hij praatte heel snel en dan in het Nederlands is dat soms moeilijk te verstaan.

Gegeten op 9 augustus 2013

rolandmyr

Afgelopen weekeinde hebben wij hier gegeten en ik moet zeggen het helemaal leuk.
Het begint al bij binnenkomst waar we op een echte Italiaanse manier worden verwelkomt .
Het is eigelijk dat je je eventjes weer op vakantie in Italie voelt door de zeer prettige bediening.
Over het eten kan ik alleen maar zeggen dat we er niets op aan te merken hebben als heeeeeeerlijk.
Op zich ben ik zelf niet zo'n pasta liefhebber maar ik moet zeggen de manier waarop ze het hier klaarmaken is zelfs voor mij mijn vingers af likken.
Het is ziet er gewoon allemaal vers uit en dat proef je echt , kortom helemaal toppie.
Wij/ ik ben in iedergeval zeer tevreden en kom hier zeker nog terug.

Gegeten op 1 augustus 2013

wmeijboom

in het verleden hier al vaker gegeten en meestal met genoegen. Deze keer leek het of ik in een derderangs chinees restaurant zat: de gerechten werden er in zeer hoog tempo doorheen gejast -was nog halverwege mijn aperitief toen het voorgerecht op tafel kwam- , mijn carpaccio was met weinig fantasie opgemaakt en had weinig smaak. Mijn pizza La Regina was goed. We zaten aan een nogal klein uitgevallenen tafeltje voor twee personen waardoor de borden op de rand van de tafel balanceerden. Wel buiten gezeten, dat was wel lekker.
We proberen het volgende jaar wel weer een keer, voorlopig maar even niet.

Gegeten op 4 augustus 2013

fredenthea

Gegeten op 17 juli 2013

Rucola

Prima gegeten bij San Giorgio. Als hoofdgerecht een subtiele pasta met garnalen en asperges. We keken uit op de open keuken waar de twee koks hard hun best deden om het eten voor alle gasten te bereiken. Het geeft een levendig effect aan het sfeervolle en klassiek ingerichte restaurant. Klein minpuntje: de tomatensoep. Deze smaakte weinig bijzonder, een beetje lafjes. Het was een dunne soep, terwijl die romige dikke Italiaanse tomatensoep zo lekker kan zijn. Restaurant verder zeker een aanrader!

Gegeten op 5 juli 2013

liliann

Wij hebben hier al meerdere malen gegeten en het eten is prima. Afgelopen zondag kwamen wij hier weer en vroegen we of er op het terras nog plaats was. Dit was het geval en we mochten een tafeltje uitzoeken. Ze gaf ons de kaarten en liep weg. Ze bleek ons de dessertkaart gegevens te hebben en ik vroeg aan een ander lid van de bediening die voorbij liep of ik de dinerkaart mocht. Ze keek chagrijnig, zei ja en vroeg of we aan een tafeltje in de hoek wilden gaan zitten omdat we met ons tweeën waren en aan een (krap) tafeltje van vier zaten. Ik gaf aan dat ik het heel prettig zou vinden als we daar mochten blijven zitten. Er waren overigens nog 2 tafels voor 4 vrij. Ze liep naar binnen, mopperde tegen het meisje dat ons geplaatst had en kwam weer naar buiten. We hadden overigens nog steeds geen kaart en geen drinken. Ze kwam uiteindelijk terug en zei: "je kan hier blijven zitten maar als er een groep van 4 mensen komen moeten we jullie verplaatsen" en wilde onze bestelling opnemen terwijl we nog steeds geen kaart hadden. Door de toon en het vooruitzicht wellicht op de helft met bord en al te moeten verplaatsen zijn we maar lekker ergens anders gaan eten.

Gegeten op 30 juni 2013

Schrijf zelf een recensie over San Giorgio in Amersfoort

Schrijf hieronder je recensie over San Giorgio. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.