San Giorgio

• 7.7

• 8.0

Hanhuh
  • Recensies in de laatste twee jaar

Een van de betere Italianen in Amersfoort. Ze hebben hele lekkere pizza's. De bediening is altijd heel vrolijk, je waant je echt even in Italië.

vandermeijden
  • Recensies in de laatste twee jaar

Alle positieve recensies ten spijt, mijn bezoek aan San Giorgio is me vies tegengevallen. De prijs kwaliteit verhouding is ver te zoeken. Een salade caprese van vier plakjes niet rijpe en smakeloze tomaat met een beetje mozzarella, nauwelijks op smaak gebracht met een paar kale plukjes sla, foei. Dan het hoofdgerecht, toegegeven een lekker stukje zeebaars maar wel een heel klein stukje. Daarbij een bakje met voornamelijk aardappels en een paar stukjes groente. De wijn was nogal zuur. Collega's waren ook niet erg enthousiast o.a. over de niet gare pizza. De bediening laat te wensen over en de chef is arrogant. Wij zullen hier niet terugkomen.

Gegeten op 3 april 2014

Diederik1975
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wij bezochten met z'n vijven San Giorgio en hadden niet gereserveerd. Er was meteen een tafel vrij en we namen allemaal een verschillend hoofdgerecht. Zowel de pasta's, pizza's als de salade caprese waren zeer goed. Tot slot namen we allen de 'beste tiramisu van Nederland', die zijn bijnaam absoluut eer aan deed. Aanrader!

Gegeten op 29 januari 2014

Gerhardvandam
  • Recensies in de laatste twee jaar

Er Op 23 januari gegeten, nadat we langsliepen en het er gezellig uit vonden zien.

Eenmaal binnen gekomen werden we hartelijk ontvangen en kregen we plaats in het midden van het restaurant. Het nadeel heeft ook gelijk een voordeel, in het midden is het wat lawaaierig, maar het geeft je wel de kans om van het authentieke interieur te genieten.

Je zag dat de obers en chefs zich letterlijk in het zweet werkten voor je, wat bij mij leuke herinneringen opriep van Italië. Ga er niet heen om even snel een pizzatje naar binnen te schuiven, het is echt restaurant om van te genieten en na te tafelen!

Het eten was eigenlijk gewoon heerlijk. Het zorgde bij mij voor de vraag:"heb ik ooit ergens lekkerder Italiaans gegeten?"

Geloof me vooral niet op mijn woord en kijk zelf wat je ervan denkt.

Ps. Vergeet vooral niet om de tiramisu te nemen!

BHenJH
  • Recensies in de laatste twee jaar

Op zaterdagavond hier gegeten. Restaurant zat vol, goed teken. Gekozen voor een 4 gangen vlees/vis menu. Gek dat de 2e gang exact hetzelfde is, wel een pittige en smakelijke pasta, niet verkeerd hoor. Verwacht daar wel ietwat variatie in, gezien het thema. Op de wijnkaart een aantal prima wijnen die helaas niet leverbaar zijn omdat de kaart al verouderd is. Moet je hem ook niet aanbieden! Gelukkig is de huiswijn (zowel wit als rood) een goed alternatief.
Hoofdmaaltijd erg goed, lekker sappig stukje zwaardvis en prima kalfsentrecôte. De tiramisu kan niet groot genoeg zijn en de citroentaart was ook erg lekker. Personeel loopt zich de benen onder het lijf vandaan maar door de drukte zie je overigens wel van alles misgaan. Veel tafeltjes die moeten wachten op hun eten of de verkeerde bestellingen wordt geserveerd. De irritatie bij het personeel bereikt zelfs diverse hoogtepunten tot aan slaande bewegingen aan toe. Theater? Temperament? Wij weten het niet zo. Het kwam ons wat gênant over. Met veel glimlachen en wat excuusjes kom je een eind maar zorg voor wat extra personeel, dan loopt het allemaal een stuk prettiger. (ook voor de klant!)

Gegeten op 11 januari 2014

Proever65108
  • Recensies in de laatste twee jaar

Gisteren hier met partner gegeten en genoten! Vooraf hadden we salade caprese en zeetongfilet met courgettes, gevolgd door pizza raffinata en spaghetti alle vongole. Verrukkelijk! Ook de wijn werd door de zeer vriendelijke ober kundig geadviseerd. Alles ademt Italië hier: het eten dat je bij een Nederlandse 'Italiaan' écht niet krijgt, de leuke bediening, de entourage, en last but not least de gastvrije eigenaar die ons nog even gedag kwam zeggen. Aanrader voor een avond genieten!

Gegeten op 4 januari 2014

Annel1es
  • Recensies in de laatste twee jaar

Ik was samen met 7 andere collega's lekker uit eten bij San Giorgio.
We hebben allemaal heerlijk gegeten en het was gezellig.
De bediening was prima. Het restaurant echt in Italiaanse sferen.

Gegeten op 13 december 2013

GertJan455
  • Recensies in de laatste twee jaar

Opnieuw heerlijk gegeten bij de Italiaan San Giorgio, gewoon lekker zou je kunnen zeggen, maar het is toch zo anders dan bij andere Italiaanse restaurants. Hoe komt dat?

Wat zit je er toch heerlijk hier. Iedereen zit een beetje te eten, te praten, het is er gewoon heel gezellig. Dat maakt het wachten op een tafeltje plezierig, je zit op bankjes met een handig tafeltje voor je glas. De bediening zorgt ervoor dat de toewijzing van de tafels eerlijk verloopt, waardoor je relaxed je beurt afwacht.Echt een top bediening.

Dan het eten. Veel Italiaanse restaurants maken er een punt van dat ze geen pizza's serveren, want dat is niet chic genoeg. Zo niet de Italiaan. Hier maken ze er een punt van dat ze gewoonweg heel erg lekkere pizza's hebben, in de meest verrassende combinaties. Want ken je dat? Je zit naar de pizzakaart te kijken en er is er niet één waar je echt zin in hebt. Er worden pizza's gemaakt hoe je wilt. En wil je geen pizza: een ruime keuze aan Italiaanse klassiekers is voorhanden. De desserts, precies waar je aan toe bent: Panna Cotta, Tiramisu, Citroenentaar, je snapt het al, allemaal heel erg lekker. De wijnkaart is afwisselend en gebalanceerd. En nog een praktisch punt: je kan van deze heerlijke wijnen ook een karafje bestellen - heel handig.

De rekening valt altijd mee, want wat kan een pizza en een karafje wijn nou kosten? Uiteindelijk is het een groot genoegen voor een kleine prijs. Dat is wat we graag willen zien, vooral om er gewoon zonder al te hoge kosten even echt lekker en gezellig te eten...
Beste italiaan in de binnenstad echt een aanrader.

Gegeten op 16 november 2013

meestertje
  • Recensies in de laatste twee jaar

We hebben twee typisch Italiaanse gerechten besteld die niet op de kaart stonden en dat was geen enkel probleem voor de kok. Ze werden afgerekend tegen een normale prijs. De huiswijn Vermentino (wit) as smakelijk. Leuk restaurant als je echt Italiaans wilt eten. De chef is een echte Italiaan in heel zijn doen en laten.

Gegeten op 2 november 2013

Simon23
  • Recensies in de laatste twee jaar

Zondag gezellig gegeten met mijn gezin bij San Giorgio . Lekkere pizza's en pasta's hebben ze in huis. De rode huiswijn is lekker fruitig en smaakt erg lekker. De bediening vonden wij erg gezellig. Een goede aanrader voor snel en lekker met kwaliteit te eten!

Gegeten op 27 oktober 2013

Schrijf zelf een recensie over San Giorgio in Amersfoort

Schrijf hieronder je recensie over San Giorgio. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!