San Giorgio

1. Restaurant
  2. Italiaans
  1. Toon telefoonnummer 033 461 56 85

edwin140

Een typisch Italiaans restaurant denk ik: voor, pasta, hoofd en na? Men spreekt nauwelijks Nederlands. Als we ons aan tafel zetten, wordt ons een prosecco aangeboden, dat lijkt ons wel aardig. Maar is dat nu een drankje van het huis, zo ervaren we het wel? Op de rekening blijkt dat we er €5,50 per glas voor moeten betalen. Het is een grote chaos mbt de organisatie: 3 gestreste obers, boos als we ze niet begrijpen als ze de pasta voorzetten. Ze lopen overal en nergens, geen taken verdeeld, zetten bijna in het voorbijgaan drankjes op tafel. Graaien de de tafel leeg zonder een praatje. Toch zit het vol, we vragen ons af wat de andere gasten er van hebben gevonden?
Wij twee kozen vooraf geitenkaasje op jonge sla met een balsamico-azijn dressing en honing (best veel kaas, maar lekker) en zeetongfilet met courgettes (lekker). Als hoofd handgemaakte pasta met romige truffel-saus (de truffelsaus herinnert aan de uitzending van Keuringsdienst van Waarde over deze saus: aantrekkelijke naam maar veel saus en weinig (pure) truffel), daarom machtig maar verder overigens erg lekker. En een typisch Sardijns gerecht van pasta met worst en schapekaas. Dat was erg lekker.
Vanwege de kaart zou ik best weer willen komen, maar vanwege de slechte service kom ik er niet weer.

Gegeten op 18 april 2015

mark231

Een heerlijke maaltijd genoten met lekkere italiaanse gerechten, heerlijke verse pasta met truffelsaus. Een echte aanrader; ik ga er zeker terug naar toe.

Gegeten op 16 maart 2015

sanii

de kwaliteit van de bediening is zeer achteruit gegaan. geen warme ontvangst, werd niet naar jassen gevraagd. sfeer droog, geen muziek geen vrolijke personeel, zeker niet aan de tafel. een ober (hoe druk het ook in de restaurant is) je mag het niet laten merken als je bij mensen aan de tafel staat. geen restaurant waardige manieren. glazen werden met volle hand op de tafel gezet, je zag de vingerafdrukken overal op de glazen zitten. geen aandacht voor hygiëne in de toilet's. een vieze bende! ik ken de restaurant van 10 jaar geleden en het is zeker achteruit gegaan. en zeker geen aardige eigenaar!

Gegeten op 23 februari 2015

sara25

San Giorgio is een heel erg leuk restaurant met een super bediening! Het personeel is echt geweldig! Altijd in voor een praatje en verreweg de beste service die we in tijden hebben gehad. Met stip het beste restaurant van Amersfoort en omstreken!

Gegeten op 28 januari 2015

Serenavdl

Heerlijk Gegeten!!

Raffinata pizza: De pizza bodem was precies zoals je wilt dat die is. De producten op de pizza waren vers, en precies in verhouding, hierdoor kwamen de smaken goed tot zijn recht. Misschien wel de beste pizza die ik ooit heb gegeten.

Tortellini gevuld met paddenstoelen en kaas: Een goed gevuld bord, met wederom de smaken goed in verhouding. De paddenstoelen gaven een zeer fijne smaak aan het gerecht, dus daar moet je wel van houden, maar zoja, dan is het zeker een aanrader.

Tiramisu met italiaans ijs: Hoewel ik goed vol zat, was hier zeker nog ruimte voor.

Kortom: Italiaans eten zoals het zou moeten zijn.

Gegeten op 24 december 2014

Proever1963

Onverwacht bij dit restaurant het diner gebruikt, we gingen eigenlijk voor een simpele pizza. Maar omdat de kok/eigenaar ons aan tafel vlees en vis aanraadde, werden het caprese salade met mozzarella en vitello tonnato met bresaola. En daarna zeetong gebakken in botersaus en mijn partner biefstuk van de haas. Jammer dat hier geen sauzen bij werden geserveerd. De bijgerechtjes vielen wat tegen: wat zachtgebakken aardappelblokjes (zonde dat dit niet knapperig was) met groenten en een heel klein beetje groene salade. Alles was redelijk, maar wij waren niet heel erg onder de indruk en vonden het aardig aan de prijs. Complimenten voor het personeel: dat werkt zich een slag in de rondte, en is snel en adequaat.

Gegeten op 24 januari 2015

Danielle2346

Heerlijk gegeten hier, vriendelijke bediening (maar het was dan ook niet heel erg druk)
Vergeet de tiramisu niet, die is echt fantastisch!

Gegeten op 14 januari 2015

SamanthaL

Wij hebben heerlijk gegeten bij San Giorgio. Wij ontvingen een mandje met vers brood en heerlijke, zachte kruidenboter. Het hoofdgerecht werd snel geserveerd door de kok zelf. De pizza was heerlijk. Er werd gebruik gemaakt van verse stukken tomaat, mozarella en rucola. Om het gerecht af te maken werd mijn pizza rijk belegd met stukken parmazaanse kaas. De kok kwam regelmatig lang om een persoonlijk gesprekje te voeren en om te vragen of alles naar wens was. Het toetje van het huis was een overheerlijk taartje met de smaken van citroen en limoen met een dot slagroom. Na afloop ontvingen wij nog een kopje koffie van het huis voor de complimenten en de gezelligheid. Al met al een geslaagde avond. Wij komen zeker nog een keer terug!

Gegeten op 18 januari 2015

kayleigh1

Vandaag stapten mijn man en ik voor het eerst binnen bij San Georgio. We waren veel te vroeg (voor openingstijd) maar we mochten alvast plaatsnemen. De sfeer is echt Italiaans. Mooi decor, fijne Italiaanse muziek, de geur van kruiden en wijn... De bediening: top! Echt heel aangenaam. Mijn man is heel kieskeurig als het om de Italiaanse keuken gaat, maar hij heeft sinds hij in Nederland is nog nooit zo lekker Italiaans gegeten. Hij had de huisgemaakte pasta met truffelsaus en tonijn van de grill. Ik heb mij laten verrassen door de kok, en dat was een uitstekende keuze! Pasta uit Sicilië en op de huid gebakken kabeljauwfilet. De bijgerechten kregen we helaas niet op, maar we komen zeker terug! Echt een aanrader voor als je een keer echt lekker Italiaans wilt eten.

Gegeten op 28 december 2014

marnix68

Sfeervolle gelegenheid in hartje Amersfoort. Prima plekje gekregen terwijl ik in m'n eentje was. Bediening heel enthousiast. Maakte goed contact. Tempo van bedienen iets aan hoge kant. En ik klaag niet snel! Ik vroeg of er een mooie fles wijn open was. Dat was niet het geval maar ze kon de huiswijn aanraden. Die mocht ik wel even proeven. Lekker. Mooi gul glas vol. Vooraf lasagne laten maken. Heerlijk kruidig zoet en bloedje-heet uit de oven. Hoofdgerecht heilbot. Veel vis; beetje droog. Maar vooral heel veel 'bijlagen'. Krijg je met twee man nog niet op terwijl ik de aardappels al had weggelaten. Was te overvloedig zodat zeker 3/4 weer terug naar de keuken ging. Zou er zo nog weer es eten.

Gegeten op 1 december 2014

Schrijf zelf een recensie over San Giorgio in Amersfoort

Schrijf hieronder je recensie over San Giorgio. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.