Konnichi Wa over zichzelf

Bij Konnichiwa kunt u ambachtelijk Japans eten. Alles wordt homemade en voor u neus bereid, zoals Japans bedoeld is. Met ons grootste sushi kaart van Utrecht en omstreken verleiden wij u om bij ons sushi te genieten op top niveau.

Moffelenpiertje
  • Recensies in de laatste twee jaar

Eten bij Konnichi Wa is voor ons altijd een feest. De ossehaas van de plaat is heerlijk mals en smaakvol. De verse vis en sashimi is ook altijd goed. De witte wijnen zijn stuk voor stuk lekker; de huiswijn is wat ons betreft een aanrader. Niet duur en zeer smakelijk.

Aan de bakplaat is het vaak gezellig druk, maar de koks zorgen voor voldoende entertainment en maken vaak een vriendelijk praatje of leggen uit wat ze precies aan het doen zijn. Leuk en leerzaam. De bediening is alert maar wel wat snel, in de zin dat ze bijna om je heen vliegen met borden en drankjes. Dat maakt het dineren niet altijd ontspannen, maar dat wordt ruimschoots gecompenseerd door de uitstekende kaart en de bereiding van de grote variatie aan gerechten.

Gegeten op 2 februari 2014

Pura Vida
  • Recensies in de laatste twee jaar

Sinds tijden weer een bezoek gebracht aan dit restaurant. Wat een verademing; eindelijk weer ambtelijke susi en sashimi. Tevens prachtige creatieve gerechten van de plaat!.
Bediening is attent . Aanrader!

Gegeten op 10 maart 2014

Proever3512
  • Recensies in de laatste twee jaar

We hebben hier deze week voor het eerst gegeten. Ik lees nu allerlei slechte recensies, maar onze ervaring was juist heel goed. Vriendelijke ontvangst, wel warme handdoekjes en uitleg over de sausjes. Mijn dochter was er eerder geweest, met Kerst en had toen sushi gegeten waar ze helemaal enthousiast over was. Alhoewel die niet meer op het menu stonden werden ze zonder problemen nog een keer voor haar gemaakt. Geen goochelshow met messen maar een kok die rustig en geconcentreerd bezig was. Ook de bediening vriendelijk en attent. Enig minpunt was de afzuiging die uitviel halverwege de avond. Wij komen hier nog een keer terug.

Gegeten op 8 januari 2014

TommieT
  • Recensies in de laatste twee jaar

Wij hebben hier met 4 personen na een bijeenkomst in de buurt gegeten. Ik heb er al wel eens vaker gegeten en ik "moet" aanhaken bij de vorige schrijver: dit is een goed Japans restaurant met goed, vers en smaakvol eten en heerlijke sushi, "rolls" en uitmuntende stukjes biefstuk. De eerlijkheid gebiedt wel te zeggen dat ik er misschien niet gezellig met mijn vriendin zou gaan tafelen (ook al kan je kiezen tussen de bakplaat met andere mensen om je heen en aparte tafeltjes), maar het eten is goed en de bediening (althans bij ons en de vorige keren) attent. Ook goede bijpassende wijnen tegen redelijke prijs.

Gegeten op 19 september 2013

erwin17
  • Recensies in de laatste twee jaar

Ik snap niets van de soms erg negatieve reacties die ik hier over dit restaurant lees. Het lijkt wel of het een totaal ander restaurant betreft. Mede daarom schrijf ik deze recensie, iets wat ik alleen doe wanneer ik goed heb gegeten.

Ik heb hier op 26-11-2013 uitstekend gegeten. Ben een kenner en frequent bezoeker van Japanse (Teppan Yaki) Restaurants, en dit restaurant hoort echt bij de beste die ik bezocht heb.

De ruimte is erg netjes en verzorgd vormgegeven en heel schoon en opgeruimd. De decoraties zijn sfeervol, maar vooral ingetogen. Zoals het een Japans restaurant betaamt. De menukaart was ook erg netjes van vormgeving en bood qua menu's genoeg keuze.

We hadden een menu besteld met 6 gangen. Elke gang was prachtig en zorgvuldig opgemaakt. En de kwaliteit van elke gang was echt uitmuntend. De Teppan Yaki gerechten werden niet door de kok zelf, maar door de bediening aan de gasten aangegeven op mooie en grote schalen i.p.v. in kleine bakjes wat je doorgaans bij dit soort restaurants ziet. De bediening verklaarde per gang welk gerecht met welke ingrediënten was bereid. Ook helemaal top dus.

Dat alles kwam heel erg netjes over, en werd weer met grote zorgvuldigheid uitgevoerd. De kok zei niet veel, maar was uitermate kundig en serieus, hij was duidelijk een vakman en geen showman. Geen wilde gebaren met het kookgerei maar netjes en in stilte werd het eten voortreffelijk bereid. De bediening voor drank e.d was ook uitermate attent. Niets over te klagen.

De ingrediënten werden voor elke gang telkens uit de keuken vers aangeleverd i.p.v. dat er een volle schaal met ingrediënten de hele tijd niet gekoeld onder de Teppan Yaki gril staat "te zweten". Ook dat scoort bij mij bonuspunten.

De prijs van het menu was stevig, maar niet overdreven duur. En zeker gezien hetgeen geboden werd vond ik de prijs passend.

Kortom, echt een uitstekende avond gehad in voor mij één van de allerbeste Teppan Yaki restaurants die ik tot nu toe mocht bezoeken. En ik heb er velen in binnen- en buitenland door de jaren heen bezocht.

Gegeten op 26 november 2013

Wlidewij
  • Recensies in de laatste twee jaar

Nog nooit zo behandeld in een restaurant hier. De gastvrouw was mega onaardig en vertelde ons dat we alleen een menu konden bestellen en dus niet van de kaart. Vervolgens kwamen er mensen een stukje verderop naast ons zitten en die kregen wel een kaart omdat die vrouw blijkbaar zwanger was. Uiteindelijk hebben wij met ruzie het restaurant verlaten en ons desert niet meer laten komen. Bij het verlaten van het restaurant zei een van de bediende ''wij mogen haar ook allemaal niet hoor'' over de gastvrouw! WAT EEN SLECHTE ERVARING!

Gegeten op 24 november 2013

Vlegel
  • Recensies in de laatste twee jaar

Via Groupon hier gegeten. Je zit aan een bakplaat waar alles live wordt bereid. Ik vind het persoonlijk niet zo gezellig dat je met anderen aan tafel zit, wildvreemden. Maar het is wel leuk dat alles vers gemaakt wordt, en de kundigheid van de kok te aanschouwen. Je moest kiezen voor hoeveel gangen je ging en of je ging voor vlees of vis of vlees en vis, (of vega). Alles wordt live gemaakt, maar hoewel de vegetariër ook genoeg krijgt was het niet heel bijzonder of lekker (bijv misosoep, wat tempura). Uiteindelijk toch nog 40/50 euro betaald per persoon, wat ik echt veel te duur vond voor de prijs/kwaliteitsverhouding. Mijn vlees- en visetende tafelgenoten vonden het eten wel erg lekker en goed, maar ook die vonden de prijs niet in verhouding tot het eten. Voor mij geen tweede keer: Voor deze prijs ik liever in een restaurant waar de (vega)gerechten van hoge kwaliteit zijn en je niet met z'n allen en onbekenden aan een tafel zit.

Gegeten op 29 september 2013

ddeb

27/6 hier gegeten met 2 personen
Aangemeld dat we een groupon bon hadden maar dat we wel wat sushi extra erbij wilden hebben. Dat hoorde niet bij de groupon bon en zouden we dan apart af moeten rekenen, okee was onze eigen keuze.

Heerlijk gegeten, echt! vis was vers, je had geen last van de andere eters. Prima verzorging, op tijd met de wijn bijvullen of fris.

Toen kwam de rekening. . . . . Dat was schrikken! Bleek dat de wijn die we dronken 5,17 per glas was. Is op zich niet erg en wijn is altijd duurder in een restaurant bla bla bla, maar voor een "slobber wijntje" vonden wij de prijzen absurd. Thuis het wijntje op gezocht, 7,50 per fles. Nou mag je best verdienen maar dit was schandalig.

Qua eten zeker een aanrader, maar neem een goed gevulde portemonnee mee. Wij zelf gaan hier vanwege de prijzen niet meer heen (daarvoor zit je namelijk ook in een sterren restaurant).

Gegeten op 27 juni 2013

claudiau
  • Recensies in de laatste twee jaar

Afgelopen week hebben wij voor het eerst in dit restaurant gegeten. Wij hadden een groupon. Wij wilden sushi eten, maar toen de manager de coupon zag, zei ze gedecideerd dat we alleen een menu konden bestellen. Toen wij later wilden afrekenen en de coupon van groupon nog eens aandachtig doorlazen, bleek dat we wel sushi konden bestellen. Toen we de manager daarop attendeerden zei ze dat dat een fout van groupon was en dat haar geen blaam trof. Ze reageerde zeer onvriendelijk en wilde dat we direct afrekenden. Het menu was redelijk maar veel te duur.Niet echt bijzonder. Samenvattend: matig eten en een zeer slechte onsympathieke bediening. Het lokkertje van een groupon heeft hier niet gewerkt. Ze zien hier ons nooit meer terug.

Gegeten op 30 mei 2013

SophieEs
  • Recensies in de laatste twee jaar

Jarenlang is dit mijn lievelingsrestaurant geweest, maar na enkele slechte ervaringen afgelopen jaar kan ik dit restaurant niet meer aanraden. Vanavond spande echt de kroon wat betreft belabberde service en ik kom hier dan ook nooit meer terug.

Wat betreft ons bezoek deze avond was het eten matig, maar was het met name de ontzettende slechte service die een mooie avond verpestte. Eerst hebben we een half uur moeten wachten voordat we aan tafel konden. Vervolgens nog een uur moeten wachten voordat het eerste eten op tafel verscheen. Daarbij worden bestellingen vergeten. De mevrouw (vermoedelijk de manager) was niet behulpzaam en komt flink geïrriteerd over wanneer er gevraagd wordt waar de bestelling blijft of wanneer er om toelichting van het menu en de gerechten gevraagd wordt. Zonder pardon loopt ze weg bij de tafel en moet je je als gast maar afvragen wat er gaat gebeuren.

We hebben die avond aan de plaat gegeten. Het eten zelf was matig. Een kippspies die ik zelf thuis ook kan maken met wat kleine stukjes zalm en gebakken rijst. Het was veel te weinig voor het geld dat je ervoor betaalt. De sushi was wel erg lekker, maar hier hebben we natuurlijk nog extra voor moeten betalen.

Kortom: ik raad dit restaurant niet aan wanneer je een leuke avond wilt hebben en mij zien ze daarom ook niet meer terug.

Gegeten op 2 juni 2013

Schrijf zelf een recensie over Konnichi Wa in Utrecht

Schrijf hieronder je recensie over Konnichi Wa. De tekst is direct zichtbaar op iens.nl, de cijfers pas wanneer de redactie je recensie heeft goedgekeurd.

IENS bestaat 15 jaar!